[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:37

Als je 1 pil bent vergeten ben je sowieso veilig als je de 7 dagen ervoor goed geslikt hebt, je kan dus gewoon aan het einde van je strip stoppen.
Mocht het weer gebeuren in de derde week kan je beter gewoon helemaal stoppen en het tellen als de eerste dag van je stopweek.
Afbeelding

mayadeby

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:02

Oh oké, dus ik mag wel bv. doornemen (1week tot na kamp?)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:11

Ja hoor 1 week of 3 strips maakt niet uit je mag doorslikken zolang als jij wilt en je prettig bij voelt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:13

Ik lees van alles over dikker worden door anti-conceptie. Kan het ook andersom?
Ik ben gestopt met de pil en heb echt geen honger meer. Kan dagen niks eten. Probeer natuurlijk wel iets te eten maar wordt er misselijk van en heb geen trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:29

Wat een handige tabel! Denk dat veel meiden daar erg veel aan hebben in dit topic :j

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:20

Emmaa_ schreef:
Wat een handige tabel! Denk dat veel meiden daar erg veel aan hebben in dit topic :j

Als het goed is staat dit ook gewoon in de bijsluiter van je pil hoor, bij mij wel tenminste.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:04

SpeechLess schreef:
Emmaa_ schreef:

Als het goed is staat dit ook gewoon in de bijsluiter van je pil hoor, bij mij wel tenminste.

Dezelfde tabel? Bij die van ons staan de oude tabellen erin. (Dat je met 1 vergeten pil ook maatregelen moet nemen).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:06

@zonnebloem. In de tabel staat niets over 7 dagen bij het vergeten bij 1 pil? Raar!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:55

Geryon schreef:
Dezelfde tabel? Bij die van ons staan de oude tabellen erin. (Dat je met 1 vergeten pil ook maatregelen moet nemen).

Oh nu je het zegt, ik dacht dat het om de hoeveelste dag van de week ging ipv hoeveel pillen.. Maar dan is dit is volgens mij een andere inderdaad..

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 02:23

Heb even de bijsluiter opnieuw gelezen:
Hier staat bij week 3 toch wel echt in
Om een volledige nieuwe pilstrip te gebruiken zonder stopweek,
Om direct te stoppen

Nu lees ik op het internet verschillende dingen, over dat ik veilig ben als ik ze 7 dagen ervoor goed innam,
Dat ik de pilstrip 7 dagen moet verder innemen

Nu weet ik niet wat te geloven ...

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 03:32

Je moet gewoon de volgende strip doorslikken en geen stopweek! Of je had die pil niet moeten slikken en had je gelijk moeten stoppen. :)
En wat er op je bijsluiter staat, is de waarheid he. :) Stoppen ze er niets voor niets bij! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:40

Inderdaad of doorslikken of direct stoppen nadat je vergeten bent.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:00

Ik ben nu toch heel sterk aan het twijfelen om over te gaan op een spiraal, want ik neem opnieuw de pleister na een periode zonder anticonceptie, en ik voel me beroerd. Ik ben niet 100% zeker dat het daardoor komt maar het kan er ook gewoon toe bijdragen natuurlijk.

Maar ik ben best bang.
Ik ga normaal volgende week opnieuw naar de dokter en ga het even aankaarten. Ik wil eigenlijk een omkeerbare sterilisatie, wegens gebrek aan kinderwens, maar ik vermoed dat ze dit niet gaan toelaten.

Maar Mars, heb jij nu de mirena of de koper spiraal? Ik zou voor de koper gaan omdat ik dan geen hormonen meer heb, maar ben bang voor de bijwerkingen. En voor de pijn. Kun je mij wat moed inspreken? Lees hier toch goeie verhalen van jou.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:15

Ik heb de mirena vandaag laten zetten. Dik onder de pijnstillers naar de gynaecoloog. Mijn vriend moest al lachen, want ik was zo stoned als wat. Het opmeten van de baarmoeder en zetten van de spiraal deed best wel zeer, maar dat was echt 20 seconden ofzo.

Nu valt het eigenlijk wel mee, wel een vervelend gevoel, maar meer een beetje kramperig zoals je wel eens hebt met menstruatiepijn. Het is mij alles meegevallen als je alle verhalen zo leest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:16

Fijn dat het jou is meegevallen hoor, ik heb eenzelfde ervaring ermee! Het kramperige bleef bij mij maar enkele dagen en Aleve feminax hielp mij toen goed. Hopelijk bevalt hij jou net zo goed als mij want ik vind het echt een top oplossing. :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:05

Heb het al eerder gemeld maar hier ook alleen maar goede ervaring met de Mirena. 2de keer zetten wat pijnstillers gekregen en weinig van meegekregen :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:16

Hier een koperspiraal, wilde geen hormonen vanwege hormoongerelateerde koppijn en dan blijven er weinig opties over := Zetten deed pijn maar was niet ondraagbaar, en duurt uberhaupt maar heel even. Daarna een dag flinke krampen en de eerste paar maanden heftige ongesteldheid, inclusief een maand lang gebloed, maar na 4-5 maanden is dat allemaal over gegaan. Hij zit er inmiddels bijna een jaar en zou niet anders willen, ondanks wat gerotzooi in het begin. Hoef er de komende 9 jaar niet meer over na te denken :)) Ik heb er weinig last van met ongesteldheid, iets hevigere krampen maar het is het wat mij betreft waard :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:34

En ik zie dat jullie toch best jong zijn, dus het kan wel dat het zonder probleem gaat! Met jong bedoel ik, rond mijn leeftijd! Want daar was ik dus bang voor, dat het niet zou gaan omdat ik nog geen kinderen heb gehad. Ik ga de dokter dan maar eens contacteren!

Killyenn, dat is idd voor mij ook een reden om voor de koper te gaan. En fijn te horen dat de bloeding minder word na een tijd! Hoop dat dat voor mij ook zo uitdraaide als ik het doe. Ik wil echt van de k*t hormonen af. Sorry voor het taalgebruik, maar ben er altijd tegen geweest en nu ben ik er echt klaar mee. Al die stemmingwisselingen, daar had ik al last van voor ik aan de anticonceptie ging.
Sorry voor mijn gezaag het moest er even uit :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:26

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:01

Ik heb nog steeds heel wat buikpijn, volgens de gynaecoloog kon dat wel een maand duren.

We wachten af..

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:54

Kom ik weer met mijn gezeur hoor! paar keer geswitcht nu van pil, maar nu aan de 2e strip van me nieuwe pil (daylette) merk ik dat ik chronisch misselijk ben, vooral savonds, dat ik erg trillerig ben, en vooral dood en dood en doodmoe....
ik heb vorig jaar ook zon periode gehad, toen meerdere keren bloed laten prikken waar nooit iets uit kwam, vanaf vorig jaar zomer tot aan mei dit jaar heb ik niks gebruikt en ging het beter met mijn vermoeidheid, toen dacht ik zie je wel het was gewoon stress, maar nu ik in mijn 2e strip zit (week 2) merk ik gewoon dat de extreme vermoeidheid er weer is .. kan dit met de pil te maken hebben??

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:59

Ik heb zelf geen ervaring met de pil, maar lijkt me dat dat wel kan! Omdat zo iets toch extra energie van je lijf vraagt om te verwerken enzo.
En hormonen sowieso, die vragen veel.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:01

Hormonen zijn monsters hahaha
Ik ben inmiddels in het laatste trimester van mn zwangerschap en moet dus langzaam aan gaan denken wat ik straks wil. Spiraaltje durf ik niet aan. Stel dat de migraine terug komt wil ik dat hij er meteen uitgehaald wordt en die garantie heb ik dus niet. Dus ga toch weer pillen of ringen zodat ik eventueel mn menstruatie uit kan stellen. Zal wel heel raar zijn om straks na 2 jaar zonder anticonceptie weer te beginnen!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:49

xxnienke94 schreef:
Kom ik weer met mijn gezeur hoor! paar keer geswitcht nu van pil, maar nu aan de 2e strip van me nieuwe pil (daylette) merk ik dat ik chronisch misselijk ben, vooral savonds, dat ik erg trillerig ben, en vooral dood en dood en doodmoe....
ik heb vorig jaar ook zon periode gehad, toen meerdere keren bloed laten prikken waar nooit iets uit kwam, vanaf vorig jaar zomer tot aan mei dit jaar heb ik niks gebruikt en ging het beter met mijn vermoeidheid, toen dacht ik zie je wel het was gewoon stress, maar nu ik in mijn 2e strip zit (week 2) merk ik gewoon dat de extreme vermoeidheid er weer is .. kan dit met de pil te maken hebben??

Had ik ook inclusief enorme buikkrampen, hoofdpijn,misselijk. Ik had dat met verschillende soorten van de slikpil. Ben nu overgestapt naar prikpil en heb eergister 2e prik gehad. Heb geen last meer van de bijwerkingen. Misschien ook wel omdat ik geen lactose kan verdragen en dat wel in de slikpil zit, maar niet in de prikpil. Ik zou toch even naar de huisarts gaan om te overleggen :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:52

Vind je dat niet vervelend? dat je iedere keer zon prik moet halen?