Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:43

Volgens mij heb jij ook een trek x-caliber 9 of niet? Dit was precies mijn kleur van de fiets die ze hebben weg gejat bij mij! We hebben nu sinds vrijdag het nieuwere model ervan. Wat een fijne fiets weer!
MichieldeM schreef:
scooby09 schreef:
Mooi ding hoor Birdy....En wat een ander ervan vind maakt niet uit toch als jij er maar plezier mee hebt.
Wat time2try zegt qua zadelpijn is het ook een kwestie van gewenning.

Ik heb na mijn training van gisteren vandaag ook nog even 3 en half uur op paard gezeten. :D
Waren onzettend veel mountain bikers in het bos vandaag allemaal goed gegaan met wederzijds respect heel fijn is dat.

Gave foto MichieldeM hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb een actiecamera van Garmin, die heb ik op de bovenbuis gezet. Die houdt meteen ook vanalles bij (je kan zelfs je hartslag weer laten geven):

[ Afbeelding ]

Steenbok12

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:46

Zaterdag mijn eerste KMS gereden richting de camping en gister weer lekker naar het werk. Wat een heerlijke fiets. Ik vlieg echt vergeleken met mijn oude stads fietsje.
Vriend is er al 3 x mee het bos in geweest. Misschien morgen samen maar gaan. In ieder geval lekker touren!
Bij de winkel zeiden ze omdat ik in principe een mannen model heb eventueel de lengte van het stuur ingekort kan worden omdat mijn schouders smaller zijn dus dat je sneller lichamelijke klachten kunt krijgen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik moest er goed over nadenken en eerst maar eens lekker gaan fietsen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:54

Lauraennala schreef:
Nergens af hoeven stappen omdat het niet meer ging. Wel 1x op de maasberg om een andere reden. Smal weggetje, druk, er wilde een auto naar beneden en er wilde ook nog een auto omhoog.. Stond dus even helemaal vast daar, toen moesten we wel afstappen -O-
Verder overigens nergens last gehad van de drukte! Ook de Cauberg kon je zo oprijden. Wel wat lopende wielrenners, maar die bleven keurig aan de kant.

De Maasberg. Lekker kasseitjes knallen :') Ik heb wel mooie foto's daarvan. Haha.
Balen dat jullie daar even vast kwamen te zitten. Is wel een mooi klimmetje..

En helemaal met je eens hoor, qua drukte is het mij ook echt wel meegevallen.
Klimmen was soms wat lastiger, omdat er iemand voor je langzamer gaat en iemand naast je jou aan het inhalen is.
Dus soms moest je even inhouden, maar al met al was het prima te doen :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:56

ChantalSmook schreef:
Zaterdag mijn eerste KMS gereden richting de camping en gister weer lekker naar het werk. Wat een heerlijke fiets. Ik vlieg echt vergeleken met mijn oude stads fietsje.
Vriend is er al 3 x mee het bos in geweest. Misschien morgen samen maar gaan. In ieder geval lekker touren!
Bij de winkel zeiden ze omdat ik in principe een mannen model heb eventueel de lengte van het stuur ingekort kan worden omdat mijn schouders smaller zijn dus dat je sneller lichamelijke klachten kunt krijgen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik moest er goed over nadenken en eerst maar eens lekker gaan fietsen.

Zolang je er geen last van hebt, zou ik er niets aan doen. Ik heb zelf een smal stuur op mijn racefiets (smaller dan normaal) vanwege mijn schouders/druk daarop. Maar op mijn mountainbike heb ik gewoon een breed stuur. Je hebt over het algemeen op de MTB minder druk op het stuur, waardoor je ook minder snel last hebt. Daarbij zit je op de MTB vaak minder statisch dan op een racefiets. Tenzij je natuurlijk echt alleen maar op de weg blijft, dan kan het zijn dat het wel gaat vervelen die statische brede greep op het stuur.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:40

Ja die kasseien 8)7 Ze stonden daar inderdaad wel veel foto’s te maken! Vind het echt leuk dat je die ook nog terug kan zoeken en eventueel aanschaffen.

ChantalSmook, ik heb geen ervaring met verschillende stuurbreedtes. Die van mij ben ik blij mee :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:49

Ik heb ze gekocht, de hele set. Zoveel foto's heb ik nooit van mezelf op de fiets.
En al helemaal niet samen met mijn man. Superleuke finishfoto's ook.
Kost eventjes wat, maar dan heb je ook wel wat ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:21

Zo`n aan denken is ook leuk . :D
Prachtig weer was het ook afgelopen weekend.

Bochten werk en rijden in groep is bij ons ook behandled daar begreep ik van dat het idd dus heel zwaar was als laatste rijden omdat je steeds het gat moest dichten.
Dus als je moe word moet je naar voren in een groep.

Jammer van je nichtje Sakkia.....met de mannen mee fietsen lijkt me best pittig idd.

Zo net los gegaan bij de fiets winkel nieuwe broek en shirt en een mouwloos windjack heerlijk.
Vanavond weer op de fiets en dan hebben wij zaterdag alweer laatste training.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:40

MuSLi schreef:
Ik heb ze gekocht, de hele set. Zoveel foto's heb ik nooit van mezelf op de fiets.
En al helemaal niet samen met mijn man. Superleuke finishfoto's ook.
Kost eventjes wat, maar dan heb je ook wel wat ;)

Groot gelijk!

Scooby, zo'n mouwloos windjack is echt ideaal! Heb die van mij heel vaak aan. Veel plezier vanavond :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:05

scooby09 schreef:
Zo`n aan denken is ook leuk . :D
Prachtig weer was het ook afgelopen weekend.

Bochten werk en rijden in groep is bij ons ook behandled daar begreep ik van dat het idd dus heel zwaar was als laatste rijden omdat je steeds het gat moest dichten.
Dus als je moe word moet je naar voren in een groep.

Jammer van je nichtje Sakkia.....met de mannen mee fietsen lijkt me best pittig idd.

Zo net los gegaan bij de fiets winkel nieuwe broek en shirt en een mouwloos windjack heerlijk.
Vanavond weer op de fiets en dan hebben wij zaterdag alweer laatste training.

Ik was ook als laatste in het begin en dan heb je inderdaad het elastiek effect, en moet je constant gaten dichten.
ik was echt kapot.
Halverwege naar het midden gegaan en toen was het echt heel fijn rijden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:16

oh ja de maasberg is inderdaad niet heel breed en door de kasseitjes gaan mensen ook nog wel eens wat slingeren :+

Maasberg zit trouwens niet in de 150 km. Ik hoop dat ik volgend jaar voor de 150 kan gaan en dan die keuteberg op kan :o Moet ik wel wat harder trainen dan dit jaar anders ga ik dat niet redden haha. Kan ik samen met mijn nichtje ons eigen tempo rijden. Ik ga dat denk ik echt wel als doel stellen hoor.....

Ik ben echt verslingerd aan het kopen van spulletjes voor mijn fiets en kleding e.d. :o

Hier trouwens nog en foto van ik en mijn fiets, beetje slechte kwaliteit foto :+

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:36

Leuke foto en mooie combi zo! :)

Hier een fotootje van de Maasberg (low resolutie nog, high resolutie moet nog komen).

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:01

Toffe foto Musli!

Volgend jaar wil ik ook voor de 150 gaan!
SAKKIA jouw Ridley is ook echt heel gaaf. Wat voor wielen heb je er onder?

Deze foto heb ik genomen:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lauraennala op 17-04-18 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:02

Ik heb er 50mm carbon velgen onder. Wel Chinese imitaties maar ze voldoen echt meer dan prima....

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:03

Staat heel gaaf!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:21

Ja daarom ben ik donderdag nog tot 11 uur 's avonds bezig geweest om de cassette en remblokken te vervangen, want had mijn andere wielen eronder met bergcassette.
Alleen dit is veel gaver natuurlijk dus heb ik op het laatste moment alles nog omgezet :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:22

Mooie foto`s zeg echt stoer..!

Ben benieuwd windjack mag vanavond gelijk mee...Koelt s avonds nog best af namelijk.
Shirtjes kopen vind ik nog best lastig vind ze vaak zo kort..

Heb echt een hekel aan kaskeien fietsen krijg altijd het gevoel dat ik stil sta . :D

Fietsen jullie ook Limburg mooiste mee.?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:36

Nee die ga ik niet doen...... Limburg is voor mij nogal ver weg, ik kom uit het dorp naast dat van Bauke Mollema ;) Heel erg noord Nederland dus.
Wij hebben nog wel wat andere tourtochten op de planning. De mannen gaan tecklenburg doen 12 mei, dat is net over de grens in Duitsland en echt nog wel een stapje meer klimmen dan AGR.

Voor de rest doen wij dus vooral vlakke tochten, waarbij het altijd waait ;)

Oh ja shirtjes zijn inderdaad best wel een beetje kort, maar ik mag ook zeker nog wel 10 kilo afvallen :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:13

SAKKIA schreef:
Oh ja shirtjes zijn inderdaad best wel een beetje kort, maar ik mag ook zeker nog wel 10 kilo afvallen :o

Zo verschrikkelijk herkenbaar dit :')

En het vlak en wind fietsen ook. Hier woonachtig in Noord-Holland, aan de kust. Qua toertochten hebben wij in ieder geval de Ronde van Noord-Holland op het programma, aankomende zaterdag! En ik wil de dam tot dam fietsclassic meepakken dit jaar :)

Verder is alles nog open. Ik zie wel waar ik zin in heb en wat ik dan meepak!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:22

Klinkt ook als leuke plannen...
Wij willen ook de Holland Classic nog fietsen. Die is 5 mei mooie training.
Wij hebben geluk wonen midden in het land dus het is nergens echt heel ver eg voor ons.

Sakkia je ziet er prima uit toch waar wil jij die 10 kilo vandaan halen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:23

Euhm wij gaan voor de Bauke Mollematocht, Peter Weening Classic, Rondje Drenthe en Haren-Haren denk ik...

Ik heb een redelijk druk leven dus ik weet niet of ik aan alles mee kan doen, maar Bauke Mollema en Peter Weening staan wel redelijk vast.

Van mijn bovenbenen, buik en kont :+ Ik ben echt wel te zwaar hoor, ben 78 kilo bij een lengte van 1.72 en dat is officieel overgewicht :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:56

Lekker gekletst jullie hier .
Reageer later , net thuis van het werk , omkleden en op de fiets .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:06

Wanneer zijn die tochten in het noorden? Misschien dat we dan de fietsen ook weer eens inladen :D Ik fiets nog steeds met een Pieter Weening bidon en heb hem nog nooit gereden, komt altijd slecht uit qua werk.

Een week inmiddels geen fiets gezien ;(

Wel andere toffe dingen gedaan:
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:07

MuSLi schreef:
[ [url=m/qyu0p0.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ _/-\o_

Vandaag 82 km. onverhard, 1400 hoogtemeters, 2800 kCal.

Drie voorgaande dagen 1000, 1100 en 1500 kCal. ritten.

Afwisselend weg en mtb.

Nog vier dagen te gaan en dan is het weer regen volgens de vooruitzichten.

Het ´doel´ is de 2 winterkilos er weer af. Is geen vet want meer spierkracht doch wel gewoon 2 kilo boven het doel wat ik had.
Doel volgende fase is 5 kilo eraf.
Die 2 wil ik er einde april af hebben. De rest gedurende mei.

Heb al weer wat kleur ook.
Wordt nooit helemaal wit en elke dag na een rit éven half uurtje in de zon de spieren doorwarmen is gelíjk kleur.
Vandaag gezicht verbrand helaas. Had aan zonnebrand moeten denken 8)7

Op de teurgweg zoon van school opgehaald. Vlakbij de boerderij zag hij met arendsoog een waterschildpadje op het asfalt kruipen. Luttele secondes van overreden worden weg.
Is van een hier endemische soort. Érg leuk; is recent uit het ei. We zetten het morgen in een rustige bocht in de rivier.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:49

Lekkere ritjes gehad dus HC :)

Ik kom net terug van een lekker avondrondje met mijn damesclubje. Was superfijn weer. Mooi zonnetje. Wel flinke wind, maar wind tegen heen en wind mee terug ;)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:53

ChantalSmook schreef:
Volgens mij heb jij ook een trek x-caliber 9 of niet? Dit was precies mijn kleur van de fiets die ze hebben weg gejat bij mij! We hebben nu sinds vrijdag het nieuwere model ervan. Wat een fijne fiets weer!

Klopt!! Ik vind het echt een heerlijke fiets! Zonde dat de jouwe gestolen is :(:)