ChantalSmook schreef:Zaterdag mijn eerste KMS gereden richting de camping en gister weer lekker naar het werk. Wat een heerlijke fiets. Ik vlieg echt vergeleken met mijn oude stads fietsje.
Vriend is er al 3 x mee het bos in geweest. Misschien morgen samen maar gaan. In ieder geval lekker touren!
Bij de winkel zeiden ze omdat ik in principe een mannen model heb eventueel de lengte van het stuur ingekort kan worden omdat mijn schouders smaller zijn dus dat je sneller lichamelijke klachten kunt krijgen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik moest er goed over nadenken en eerst maar eens lekker gaan fietsen.
Zolang je er geen last van hebt, zou ik er niets aan doen. Ik heb zelf een smal stuur op mijn racefiets (smaller dan normaal) vanwege mijn schouders/druk daarop. Maar op mijn mountainbike heb ik gewoon een breed stuur. Je hebt over het algemeen op de MTB minder druk op het stuur, waardoor je ook minder snel last hebt. Daarbij zit je op de MTB vaak minder statisch dan op een racefiets. Tenzij je natuurlijk echt alleen maar op de weg blijft, dan kan het zijn dat het wel gaat vervelen die statische brede greep op het stuur.