Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:17

pien_2010 schreef:
Laten we gewoon Britt steunen zonder een oordeel te hebben over haar man. Hier in het openbaar.
Ik voel me daar ongemakkelijk bij merk ik.

Precies. En sowieso, ze zijn samen de dupe van die rotziekte, en dat een feit. Dan zeggen mensen helaas ook wel eens minder fraaie dingen. Gelukkig is er hulp van een psycholoog.

Ik ben de laatste tijd weinig op dit topic geweest, ben onlangs een lieve buurvrouw verloren en was daar meer mee bezig, dus heb gemist waarvoor de komende scan is, is dat om de botdichtheid te onderzoeken gezien de slechte bot genezing?

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 17:05

Ja , inderdaad om te zien of ik osteoporose ofzoiets heb na de behandelingen.

Ik zie hier ergens staan dat ik hem helemaal zwart maak, dat is zeler niet de bedoeling, hij doet zijn best heb ik al vermeld, ik vraag me gewoon af hoe IK daarop reageer of dit fout is zoals met de dingen die gezegd zijn, zijn acties maar ik heb ook gezegd dat hij zijn best doet, dat we samen therapie volgen en er samen willen uitkomen…

Ik vraag me af of iemand anders al die dingen en uitspraken zomaar kan vergeten en verdergaan!

Heb hem nooit zwart gemaakt en hierboven nog geschreven dat ik hem heel graag zie!

Dit topic is om alles rondom de ziekte bespreekbaar te maken zo ook de dynamiek tussen mij en mijn partner want het is inderdaad voor hem ook niet makkelijk maar ik kies niet voor deze ziekte maar hij kiest ofwel voor mij met ziekte ofwel voor weg te gaan… maar ergens tussenin is heeeeeeeeeeel moeilijk evenwicht te zoeken en dat geldt dus ook (vooral) aan mij omdat mijn hoofd veel verder nadenkt dan soms nodig is

Laten we dit gewoon rusten aub

Ik ben weer bij de paarden geweest, frisse neus, paardengeur, slijkschoenen maar vooral ook even terug een frisse kop!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:08

BritHittepit schreef:
Ik vraag me af of iemand anders al die dingen en uitspraken zomaar kan vergeten en verdergaan!

Dit zijn 2 losstaande dingen. Je hoeft het niet te vergeten, maar het is wel goed om verder te gaan. Je kunt niet blijven vastzitten aan het verleden, daar wordt niemand beter van.
Is lastig. Succes ermee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:43

Ik heb weinig toe te voegen. Geen idee wat wijsheid is. Ik wil je alleen een dikke knuffel geven. :knuffel:

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:15

BritHittepit schreef:
maar ik kies niet voor deze ziekte maar hij kiest ofwel voor mij met ziekte ofwel voor weg te gaan…

Ook hij heeft niet voor deze ziekte gekozen.
Het leven is hetgeen je overkomt terwijl je andere plannen maakt...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:26

Petpa schreef:
BritHittepit schreef:
maar ik kies niet voor deze ziekte maar hij kiest ofwel voor mij met ziekte ofwel voor weg te gaan…

Ook hij heeft niet voor deze ziekte gekozen.
Het leven is hetgeen je overkomt terwijl je andere plannen maakt...

Dat zegt ze ook niet hè
Ik vind jou reactie ook niet zo fijn eigenlijk.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:29

Uiteindelijk is er ook geen andere keuze. Deze ziekte gaat niet meer weg. Dus britt haar man zal of moeten leren leven met zijn vrouw die nou eenmaal deze ziekte heeft of inderdaad weggaan. Een andere keuze is er ook niet. Een leven zonder kanker zit er niet in.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:44

Wat fijn dat je lekker wat vitamine p hebt opgedaan Britt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:49

SansaS schreef:
Uiteindelijk is er ook geen andere keuze. Deze ziekte gaat niet meer weg. Dus britt haar man zal of moeten leren leven met zijn vrouw die nou eenmaal deze ziekte heeft of inderdaad weggaan. Een andere keuze is er ook niet. Een leven zonder kanker zit er niet in.

Dit is toch veel te zwart-wit gedacht?
Brit is toch veel meer dan haar ziekte.

Zonnetje81 schreef:
Zo zie je maar hoeveel mensen nog niet begrijpen wat het is om een relatie te hebben met iemand die ongeneeslijk ziek is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:10

Natuurlijk is ze veel meer dan haar ziekte.
Alleen de ziekte maakt wel dat het voor sommigen lastig is in een relatie omdat partners het er ook zwaar mee hebben. En dan blijft het toch terug komen op leven met Kanker voor zowel Brit in dit geval en haar partner. Brit kan niet kiezen ze kan het niet uitzetten.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:11

Ja britt is meer dan haar ziekte. Maar je word als kankerpatiënt nooit meer degene van voor de ziekte. Dus streven naar wat was is een utopie. En het feit britt levenslang steun en hulp nodig heeft is ook gewoon zo. Je kunt nou eenmaal niet alles zoals huishouden maar zelf blijven doen met ziekte. Of steun bij afspraken.

Je zal moeten leren leven mét de ziekte. Ook Britt haar man. Doen alsof het er niet is lost geen problemen op. Want het is er en het gaat niet meer weg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:14

Daar zeg je rake woorden SansaS.
Alleen sommige mensen die doen alsof het er niet is omdat ze er gewoon echt niet mee om kunnen gaan. Niet uit onwil maar uit onmacht.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:16

Klopt en dan kom je op waarom britt relatie therapie volgt maar ook zegt ik denk hij wel moet accepteren hij mij met kanker krijgt of als hij dat niet aankan ook niet na therapie dan weggaan.

Maar daar weet jij natuurlijk ook alles van....

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:17

SansaS schreef:
Ja britt is meer dan haar ziekte. Maar je word als kankerpatiënt nooit meer degene van voor de ziekte. Dus streven naar wat was is een utopie. En het feit britt levenslang steun en hulp nodig heeft is ook gewoon zo. Je kunt nou eenmaal niet alles zoals huishouden maar zelf blijven doen met ziekte. Of steun bij afspraken.

Je zal moeten leren leven mét de ziekte. Ook Britt haar man. Doen alsof het er niet is lost geen problemen op. Want het is er en het gaat niet meer weg.

Dit is toch hoe het leven is en beperkt zich niet tot kanker.
Er zijn zoveel dingen waardoor iemand steun nodig heeft, het huishouden niet kan doen of ermee om moet leren gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:27

De huwelijksbelofte is leuk, for better, for worse maar zodra for worse z’n intrede doet gaat het helaas vaak fout.
Twee voorbeelden in naaste omgeving gezien.
Uit britts woorden maak ik op dat zij altijd de sterkste was en nu dat van hem gevraagd wordt hij dat gewoon niet aankan. En niets ten nadele van je partner Britt, want ik ken jullie niet persoonlijk maar verwachten dat jij in huis de boel gewoon oppakt met 7 gebroken ribben?
En misschien ligt dat ook voor een groot deel bij jou, want je doet het blijkbaar wel zoveel mogelijk want op het moment dat jij zwakte toont is hij er niet genoeg.
Dus toon je je zo sterk mogelijk om de ( ( ongelijke) relatie in stand te houden.
Niet erg want zo voel je dat waarschijnlijk maar wel zo eenzaam als de pest wanneer je zijn steun op zo’n manier moet krijgen. Sterkte meis, ontzettend moeilijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 21:39

BigOne schreef:
De huwelijksbelofte is leuk, for better, for worse maar zodra for worse z’n intrede doet gaat het helaas vaak fout.
Twee voorbeelden in naaste omgeving gezien.
Uit britts woorden maak ik op dat zij altijd de sterkste was en nu dat van hem gevraagd wordt hij dat gewoon niet aankan. En niets ten nadele van je partner Britt, want ik ken jullie niet persoonlijk maar verwachten dat jij in huis de boel gewoon oppakt met 7 gebroken ribben?
En misschien ligt dat ook voor een groot deel bij jou, want je doet het blijkbaar wel zoveel mogelijk want op het moment dat jij zwakte toont is hij er niet genoeg.
Dus toon je je zo sterk mogelijk om de ( ( ongelijke) relatie in stand te houden.
Niet erg want zo voel je dat waarschijnlijk maar wel zo eenzaam als de pest wanneer je zijn steun op zo’n manier moet krijgen. Sterkte meis, ontzettend moeilijk.

Klopt volledig, mijn aparte sessies met de psychiater, komen daar ook op neer

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Lieve Brit,

Zoals ik eerder al heb gevraagd, bestaat er in België niet zoiets als in Nederland de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)?

Meermaals schrijf je dat er onenigheid ontstaat over huishoudelijke taken. Jij kan het eigenlijk niet en je partner heeft er om de een of andere reden schijnbaar ook problemen mee. Als je hulp in de huishouding krijgt zou dat voor jullie beiden een stress/discussiepunt kunnen wegnemen en wat meer tijd en energie geven voor leuke dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

In Nederland krijg je tegenwoordig ook niet snel meer hulp wanneer de partner lichamelijk gezond is.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:34

We hebben huishoudhulp maar een wasje insteken doen we zelf nog maar daar was toen discussie over, hij vond het allemaal te veel worden en ik mocht niet heffen (wasmanden)

De poetshulp komt poetsen, zijn mama kookt eten mee voor ons dus dan is het enkel brood en beleg voorzien, dat doet hij wel graag en doet hij ook altijd. Dus dan schiet eigenlijk enkel de was en het bed verschonen over…

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

BigOne schreef:
In Nederland krijg je tegenwoordig ook niet snel meer hulp wanneer de partner lichamelijk gezond is.

Zo zwart wit is het niet. Klopt inderdaad in NL dat als er iemand woont van 18 jaar of ouder die moet dan het huishouden doen. Maar als er verzachtende voorwaarden zijn, kan een gemeente meedenken (of niet :+ ) en bv bij meer dan fulltime werken/veel van huis, overbelast als mantelzorger, studie, of bv mentale of fysieke belemmeringen gaat de gemeente vaak wel meedenken.

Britt, kan je de wasmand niet schuiven of rijden? Desnoods met een steekkarretje of een kruiwagen :')
Is alleen het heffen een probleem? Wellicht kunnen we meedenken in praktische oplossingen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:37

BigOne schreef:

Ook niet als er helemaal geen partner is en je alleen zit met o.a Chemo. Die aanvraag heeft mij alleen maar stress gekost. 3 maal een bezoek gehad van een manager, een leidinggevende van een thuiszorg organisatie en van iemand die het zou komen doen maar de uiteindelijke hulp heb ik nooit gehad.