Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:17

Ik heb juist veel meer bewogen dan voor corona! Sport zelfs in de lente en zomer 3x in de week :') nu in de winter wat minder omdat naar buiten gaan met kou niet echt mijn ding is maar dan beweeg ik op mijn werk nog veel of thuis op de spinning fiets.

Ik voel mij juist fitter als voor corona. Even afkloppen ik werd altijd wel 4 keer per jaar verkouden. De laatste keer is nu ongeveer een jaar terug. Verbazingwekkend wat buiten bewegen wel niet kan doen en dat ik er zoveel plezier mee zou hebben verbaast mij ook.

Maar natuurlijk eet ik af en toe wel eens een keer wat meer :') dat is dan weer het nadeel. Maar het fit voelen is echt heel fijn! Het zal corona niet buiten de deur houden, maar andere verkoudheden wel. Zo heb ik mijzelf nog maar 1x moeten laten testen en dat hou ik ook liever zo haha :')

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:27

Dat je niet verkouden bent geworden heeft zeer waarschijnlijk veel meer met de maatregelen te maken dan met je fit voelen. Wanneer je fit bent word je echt wel verkouden alleen ben je er vaak sneller vanaf. Afstand houden, geen handen schudden en vooral niet zoenen werkt tegen alle virussen .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:27

Huh sureido, hoe kom je opeens bij onze zorgmedewerkers?

Als statistieken goed lijken, hoeft het voor de mensen nog niet echt top te zijn hè. Nul besmettingen en geen bewegingsvrijheid is ook niet het walhalla. Vanaf een schermpje lijkt het top, maar 24 uur opgesloten zitten in een appartement is ook niet alles.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:28

@zebrastreep: Voordat kantoor dicht ging liep ik veel op het werk. Wel 5 a 6 km met de rondes op een dag. Nu beweeg ik niet meer zoveel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:33

bigone schreef:
Dat je niet verkouden bent geworden heeft zeer waarschijnlijk veel meer met de maatregelen te maken dan met je fit voelen. Wanneer je fit bent word je echt wel verkouden alleen ben je er vaak sneller vanaf. Afstand houden, geen handen schudden en vooral niet zoenen werkt tegen alle virussen .

Dat is zo , maar in de winter kwam ik praktisch bijvoorbeeld nooit buiten. Nu probeer ik dat wel uit te bouwen. Op mijn werk kom ik wel in aanraking met cliënten ( afstand houden is niet mogelijk) die regelmatig verkouden zijn. Op de een of andere manier treft het , het personeel nooit. Dus mijn weerstand is wel wat bestand tegen bepaalde virussen. In het begin werd ik heel vaak ziek als een cliënt dat ook was. Na een tijdje wordt dat gelukkig minder.

Maar mijn weerstand is wel echt een stuk omhoog gegaan. Ben er echt heel blij mee dat ik niet om de 3 maanden verkouden ben. Keelontstekingen zijn ook een stuk minder geworden. Ik hield voor de rest altijd wel wat afstand van mensen. Maar ik was nu ook mijn handen vaker dus ik denk dat alle maatregelen daar ook zeker aan meehelpen.

@purny
Ik heb het geluk dat ik op werk ook veel loop en beweeg ( zo bewegen we elke dag buiten met de cliënten). Maar nu het winter is vindt ik het ook minder leuk hoor! Helemaal als het zo erg regent motiveert het voor geen meter om te gaan bewegen. Zou je niet terug kunnen na eerst 30 minuten per dag? Heb je toch wat beweging gehad :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:35

Misschien heel simpel gedacht hoor, maar als je een vaccinatie krijgt en je voelt je daar niet lekker van (wat volgens mij best reeel is want er zijn best wat mensen die zich niet fit voelen na inenting), dan ga je automatisch even minder bewegen (want niet fit) met verhoogd risico op trombose? Of denk ik dan te simpel?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:38

Maar men weet ook niet wat het Janssen vaccin gaat doen
Bij Pfizer en moderna dus ook trombose gevallen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:44

Ik denk dat je het zo moet zien: niet trombose door inenting. Maar trombose na inenting. Dat kan dus door het vaccin komen maar kan ook een hele andere oorzaak hebben. Er zijn nu niet meer trombose gevallen dan zonder vaccinaties. Dus een verband tussen die lijkt onwaarschijnlijk.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:47

Als ik me de komende dagen (zonder inenting) niet lekker voel en weinig beweeg, dan heb ik denk ik ook extra risico op trombose?

Ik snap wel dat ze voorzichtig zijn en het is ook goed dat het onderzocht wordt. Dat voorop natuurlijk. Maar het is nou niet zo dat ik er ineens schrik van heb ofzo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:22

bigone schreef:

Dit wilde ik zeggen, door het dragen van mondkapjes, geen handen schudden en veelvuldig deurkrukken reinigen zal dit eerder een gewenst bij effect zijn. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:25

Oscar schreef:
Als ik me de komende dagen (zonder inenting) niet lekker voel en weinig beweeg, dan heb ik denk ik ook extra risico op trombose?

Ik snap wel dat ze voorzichtig zijn en het is ook goed dat het onderzocht wordt. Dat voorop natuurlijk. Maar het is nou niet zo dat ik er ineens schrik van heb ofzo.

de trombose ontstond volgens mij op dag 10 na vaccinatie.. dan is iedereen al lang weer in beweging. Maar we weten niets van de mensen die trombose ontwikkeld hebben.. roken ze en gebruiken ze de pil, komt het vaker voor in de familie, bewegen ze sowieso al weinig tot niet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:31

IMJ schreef:
Oscar schreef:

de trombose ontstond volgens mij op dag 10 na vaccinatie.. dan is iedereen al lang weer in beweging. Maar we weten niets van de mensen die trombose ontwikkeld hebben.. roken ze en gebruiken ze de pil, komt het vaker voor in de familie, bewegen ze sowieso al weinig tot niet?

Stolsels geven pas problemen als ze iets gaan blokkeren en daarvoor moeten ze meestal eerst gaan zwerven, zover ik het begrijp zit er dus een periode tussen ontstaan van zo'n stolsel en er last van krijgen? Vraag is dan hoe lang is/kan die periode zijn?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:38

Ik ben geprikt met het AstraZeneca-vaccin, moet ik me zorgen maken? - https://nos.nl/l/2372752

Voor mensen die zich zorgen maken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:50

Ik maak me nog geen zorgen hoor. Als ik ergens last van had had gekregen was dat allang gebeurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:08

Er zijn weer meer landen gestopt nu, in italie is er een hele batch in beslag genomen, na overlijden van een man aan een hartaanval lijkt binnen 24 uur na enten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:12

Ja de boel ligt nu onder een vergrootglas natuurlijk. Dat kun je verwachten na zoveel media-aandacht.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:12

Met deze enorme aantallen entingen ga je dit soort dingen krijgen. Omdat je in een zelfde hoeveelheid mensen zónder entingen dit ook hebt.

Zolang die aantallen procentueel gezien gelijk zijn in de groepen zónder enting en de groepen met enting, ligt het dus niet de enting.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:59

Met je eens Femke alleen de gevallen van ernstige stolling en tegelijkertijd veel te weinig witte bloedplaatjes is extreem en zeldzaam dus goed dat ze onderzoek doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:00

Oh, zeker.

Goed onderzoek ben ik áltijd voor.

Maar ik wacht de resultaten even af voordat ik zeg dat ik AZ niet vertrouw zeg maar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:24

België schijnt de uitzondering te zijn op de ons omringende landen. :P
Hier gaan ze gewoon door met AZ. Vanaf vandaag komen 85+ aan de beurt in de vaccinatiecentra en nog een deel van de 1ste lijnszorg die nog niet gevaccineerd was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:15

Nu pas 85+ in Belgie? En krijgen die toch wel Pfizer?
Denk ook dat AZ een storm in 'n glas water zal blijken te zijn. Maar 2 weekjes niet spuiten halen ze snel weer in. Het probleem ligt tenslotte nog altijd 't meest bij de waardeloze leveringen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:07

Het is de 85+ die nog thuis woont. De mensen in de rusthuizen hebben allemaal al 2 vaccins gehad.

Nu vaccineren ze in de grote vaccinatiecentra. De eerstlijnszorg en de gewone burgers dus.
Ik vermoed dat AZ daar ingezet wordt aangezien ze al die gemaakte afspraken voor de komende dagen niet willen afzeggen.

Als het EMA donderdag een negatief advies geeft over AZ, heeft Belgie toch een deel van de voorraad al weggewerkt :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:10

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:30

In Nederland is tot nu toe nog van kracht dat iedereen boven de 65 Pfizer krijgt.
Maar dat kan morgen zomaar weer anders worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:40

Hoe zat het ook alweer met het andere vaccin dat over een tijdje goedgekeurd zou kunnen worden? Zou daar al schot in zitten of is het nog wachten totdat die beoordeling gepland gaat worden?