bigone schreef:Dat je niet verkouden bent geworden heeft zeer waarschijnlijk veel meer met de maatregelen te maken dan met je fit voelen. Wanneer je fit bent word je echt wel verkouden alleen ben je er vaak sneller vanaf. Afstand houden, geen handen schudden en vooral niet zoenen werkt tegen alle virussen .
Dat is zo , maar in de winter kwam ik praktisch bijvoorbeeld nooit buiten. Nu probeer ik dat wel uit te bouwen. Op mijn werk kom ik wel in aanraking met cliënten ( afstand houden is niet mogelijk) die regelmatig verkouden zijn. Op de een of andere manier treft het , het personeel nooit. Dus mijn weerstand is wel wat bestand tegen bepaalde virussen. In het begin werd ik heel vaak ziek als een cliënt dat ook was. Na een tijdje wordt dat gelukkig minder.
Maar mijn weerstand is wel echt een stuk omhoog gegaan. Ben er echt heel blij mee dat ik niet om de 3 maanden verkouden ben. Keelontstekingen zijn ook een stuk minder geworden. Ik hield voor de rest altijd wel wat afstand van mensen. Maar ik was nu ook mijn handen vaker dus ik denk dat alle maatregelen daar ook zeker aan meehelpen.
@purny
Ik heb het geluk dat ik op werk ook veel loop en beweeg ( zo bewegen we elke dag buiten met de cliënten). Maar nu het winter is vindt ik het ook minder leuk hoor! Helemaal als het zo erg regent motiveert het voor geen meter om te gaan bewegen. Zou je niet terug kunnen na eerst 30 minuten per dag? Heb je toch wat beweging gehad