Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:42

Ik ben vanmorgen voor het eerst naar de supermarkt geweest. Ik wilde nu bewust meer afstand houden dan ik normaal al probeerde. Maar mensen komen echt dicht bij. Viel me nu extra op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:43

Kerken moeten gewoon dicht, niet essentieel in mijn beleving. Niet gelovigen zien hun ding ook allemaal ophouden. Belijdt geloof maar op afstand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:51

Het valt op zich best wel mee hoor qua bezorgtijden momenteel. Het kan wat langer zijn dan anders maar als je nu iets bestelt dat gewoon morgen ofzo verzonden wordt, dan moet je het van het weekend wel hebben normaal gesproken :)

En laat het dan over een week zijn....nouja dat is dan maar zo. Beter dan pas na half januari toch :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:57

SusanH schreef:
Ik ben vanmorgen voor het eerst naar de supermarkt geweest. Ik wilde nu bewust meer afstand houden dan ik normaal al probeerde. Maar mensen komen echt dicht bij. Viel me nu extra op.

Mocht je al gaan dan? Voel je je weer helemaal oké?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:57

Mindim schreef:
Kerken moeten gewoon dicht, niet essentieel in mijn beleving. Niet gelovigen zien hun ding ook allemaal ophouden. Belijdt geloof maar op afstand.

Ik vind het ´ik niet dus jij ook niet´ op zích geen argument. Wel dat als bijeenkomsten niet kunnen vanwege besmettingsrisico religie daartegen geen bescherming biedt. Daarbij kan geloven overal.
De godsdienstvrijheid in de grondwet is een slappe uitvlucht. Er is noodwet welke wet ´breekt´. Kwestie van politieke wil.
Maar goed, het is al heelhéél wat dat de NL regering de huidige beperkingen opgelegd heeft. Chapeau! _/-\o_

Hier is vandaag de ´veiligheidsraad´ bij elkaar geweest en in de persconferentie zijn geen restrictie aangekondigd. Het gaat verbazend genoeg níet zorgwekkend snel slechter. Maar goed, we weten tegen het weekeinde pas wat de kerstdagen gebracht hebben. Ná de jaarwisseling >;)
Benieuwd wat de regeringen van de deelstaten doen. In Málaga bv is er een haard van de nieuwe ´Britse´ variant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:15

Suzanne F. schreef:
SusanH schreef:

Mocht je al gaan dan? Voel je je weer helemaal oké?

Ben niet meer besmettelijk, heb geen koorts meer dus de infectie is over. Heb keurig 7 dagen gewacht tot na begin van de eerste klachten. Enige klacht die ik heb is dat ik kapot moe ben, maar daar hoef ik niet voor binnen te blijven.
Heb nog wel even te gaan voor ik weer de oude ben. Ik was heel fit voor ik ziek werd. Ik zit nu denk ik op hooguit 15% qua energie niveau.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:17

Citaat:
Benieuwd wat de regeringen van de deelstaten doen. In Málaga bv is er een haard van de nieuwe ´Britse´ variant.
:oo zorgelijk nieuws.
HC die Britse variant is volgens mij al volop aanwezig in Europa, ook in Frankrijk en Nederland.

SusanH sterkte echt niet veel 15%

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:34

lenaa_tje schreef:
Marcella schreef:
En je hebt nu 3x zondag gehad en dus mensen die 3x naar de kerk gaan.

Niet alle kerken zitten vol. Niet overdrijven

Dat misschien niet maar afstand houden is wel een dingetje. Om daarna gewoon boodschappen te doen en het verder verspreiden. In de winkels hoef je natuurlijk ook geen afstand te houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:47

Citaat:
In de winkels hoef je natuurlijk ook geen afstand te houden.
hé wat zeg jij nu :oo

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:54

Verschrikkelijk... mensen die geen afstand houden... volgende keer gewoon vragen of ze een kusje willen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:03

purny schreef:
Verschrikkelijk... mensen die geen afstand houden... volgende keer gewoon vragen of ze een kusje willen

Mijn broer rochelt en kucht dan een paar keer demonstratief achter zijn mondkapje. Mensen weten niet hoe snel ze dan afstand moeten nemen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:28

In mijn omgeving merk ik dat mensen die het gehad hebben bijna nog voorzichtiger zijn dan mensen die het niet gehad hebben.
Ik ben nu niet meer bang om het te krijgen en toch let ik nu nog beter op dat ik mijn mondkapjes draag, uit de buurt van anderen blijf enz. Wanneer mensen nu op openbare plekken in mijn zone komen stap ik demonstratief achteruit of zeg ik er wat van. Vooral aan de kassa vind ik dat wel een dingetje, mensen zijn zo gehaast, waarom niet even wachten tot ik mijn boodschappen volledig ingepakt heb voordat je gaat dringen bij de kassa, denk ik dan. Heb nu al een paar keer gewacht met afrekenen tot ik al mijn boodschappen in de tas heb, dan moeten ze gewoon wachten, want de kassamedewerker kan hun boodschappen pas scannen nadat ik betaald heb. Dat lijkt al beter te werken.

Gelukkig nu bij de AH eindelijk zelfscanners, dus dat gedrang ook niet hij het afrekenen.

We waren laatst op stal bezig met onze paarden, van de 5 mensen droegen er 3 een mondkapje, toevallig wij drie die het al gehad hadden, de twee die het nog niet hadden gehad liepen zonder mondkapje. Ik weet dat het dragen van een mondkapje niet verplicht is tijdens het poetsen, maar vond het wel grappig om zo het verschil te zien.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:38

Wij zijn vandaag voor het eerst naar het winkelcentrum geweest ivm plotseling kapotte coating van mijn man zijn brillenglazen dit weekend. Mijn man heeft geen rijbewijs dus ik moest mee en dus onze jonge kinderen ook. Hij is alleen de winkel in geweest. Het winkelcentrum was uitgestorven, vreemd om te zien. Toch wel fijn om er even uit te zijn vond iedereen, hoewel wij ons zelf niet beperkt voelen door de lockdown.
Deed me wel beseffen dat dit vast sterk geldt voor mensen op flatjes of zonder fijne thuissituatie.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:07

Daphara, ik ga bij de kassa voor mijn karretje staan.
Degene die na mij komt moet dan wachten tot ik ruimte maak, zowel bij op de band zetten als bij het inpakken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:14

pien_2010 schreef:
Citaat:
In de winkels hoef je natuurlijk ook geen afstand te houden.
hé wat zeg jij nu :oo

:j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:19

Marcella de regels zijn afstand houden en iedereen doet dit hier in Frankrijk + de mondkapjes en handen ontsmetten bij binnenkomst.
Dus wat jij zegt klopt niet want ook in Nl is dit verplicht.
In de grote winkels wordt dit zelfs hier in Frankrijk omgeroepen mode 15 minuten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:25

Maar het gebeurt niet. En als je er wat van zeg krijg je een grote bek dat je dan maar thuis moet blijven (ja echt gehad). Zelfs iemand die dreigend een keer op mij af kwam. Het is dat ik bijval kreeg, maar anders was het afwachten geweest hoe dat af zou lopen.

Hoop agressie hier in de omgeving van juist de jongeren ouders (20-30 jaar). Tel daarbij te weinig mankracht voor op straat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:31

Ook dit verschilt gewoon per omgeving. Hier gebeurd dit niet en idd dat omroepen doen ze hier in de grote super ook.
Maar waarschijnlijk zijn er ook plekken in Frankrijk waar het wel mis gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:47

Marcella schreef:
Maar het gebeurt niet. En als je er wat van zeg krijg je een grote bek dat je dan maar thuis moet blijven (ja echt gehad). Zelfs iemand die dreigend een keer op mij af kwam. Het is dat ik bijval kreeg, maar anders was het afwachten geweest hoe dat af zou lopen.

Hoop agressie hier in de omgeving van juist de jongeren ouders (20-30 jaar). Tel daarbij te weinig mankracht voor op straat.

OP het platteland is het ook gemakkelijker. In de grote steden zal het hier ook wel lastiger gaan denk ik. Waar ik woon gaat het vrij aardig ,vind ik.
Nu begrijp ik je opmerking. Agressie heb ik hier nog nooit meegemaakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:22

Mbt wel/niet verplicht is er nu sprake van in EU verband registreren van weigeraars. Wie een oproep krjgt en niet opdaagt moet aangeven waarom en wordt geregistreerd.
Serieus NIET goed.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:29

Huertecilla schreef:
Mbt wel/niet verplicht is er nu sprake van in EU verband registreren van weigeraars. Wie een oproep krjgt en niet opdaagt moet aangeven waarom en wordt geregistreerd.
Serieus NIET goed.

Bron?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:29

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:32

Huertecilla schreef:
Serieus NIET goed.

Alleen Spanje zet de weigeraars op een lijst toch, althans vooralsnog? En deelt dat wel gezellig met de EU uiteraard :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:04

Wanneer je dr berichten over oversterfte ziet, vooral in verpleeghuizen in de tweede golf alweer 2900 mensen , heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:26

Ik las het idd ook net, hoogste oversterfte sinds 2e wereldoorlog. Ik schrok er wel een beetje van.