Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:karuna schreef:Liesje ik weet het. Maar geen andere patiënten aanwezig aparte kamer en maatregelen. Van ggd was het toegestaan. Dat scheelt
Dan mogen ze deze GGD wel eens heel hard op de vingers tikken...
Shae schreef:Ik wil mijn eerdere opmerkingen over dat mensen zelf hersenen hebben om na te denken toch intrekken. Hier in de bus gebruikte een vrouw net een papieren zakdoek om het knopje in te drukken, maar ze gebruikte die zakdoek wel daarvoor en daarna voor haar neus.
Sterkte en beterschap raket en Chiren!
imaudy schreef:Shae schreef:Ik wil mijn eerdere opmerkingen over dat mensen zelf hersenen hebben om na te denken toch intrekken. Hier in de bus gebruikte een vrouw net een papieren zakdoek om het knopje in te drukken, maar ze gebruikte die zakdoek wel daarvoor en daarna voor haar neus.
Sterkte en beterschap raket en Chiren!
Misschien om te voorkomen dat ze andere mensen besmet met haar verkoudheid?
Shaggy09 schreef:Vraagje voor de ‘slechts’ verkouden onder ons, tempen jullie jezelf nu? Ik ben al dik 2 weken verkouden, voel me verder gewoon fit en heb het niet warm ofzo maar dacht misschien voor de zekerheid toch even doen?
SimoneeM schreef:imaudy schreef:
Misschien om te voorkomen dat ze andere mensen besmet met haar verkoudheid?
Dan moet je niet eerst erin niezen en dan op t knopje drukken...
germie schreef:En dat verbaast me niets. Het zal nog wel een paar dagen oplopen. Simpel gauss-verdeling.
17 miljoen mensen en 221 (nu dus wat meer, maar nog niet bekend gemaakt) gevallen. Bij een griepepedemie is wel eens 3.5% ziek geweest. We zitten nog steeds op geen promille van een promille. Dus extra maatregelen zijn absoluut niet nodig en onzin en belemmeren je. Ik ben geen risico, ik heb geen contacten (geen vrienden), ik ben niet in risicogebieden geweest en gewoon fit.
Thuis werken als je verkouden bent prima, maar een keer snotteren of niezen is niet verkouden. Men praat gewoon melaatsheid aan zo en ja, ik zie meer en meer een complottheorie om de wil van mensen maar in te dammen.
Dan heb je straks het makkelijker met het doorvoeren van belastingverhogingen of minder vrijheden of beperkingen van privacy. Ik vind dat erger dan het virus.
Daarnaast is de kaart met rode vlekken natuurlijk geheel vertekenend. Rode vlekken, groter als een stad waarin 160.000 mensen wonen en dan zijn er 10 mensen ziek. Ga je de daadwerkelijke grootte toepassen, dan zie je de stippen niet eens. En dat is wel eerlijker.
Verder zal ik deze link nog maar eens herhalen, de meeste mensen merken niet eens dat ze het gehad hebben:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ook.com%2F
karuna schreef:Raket verergert sjips. Beterschap, ook voor Chiren. En Pepper. Hier net terug van huisarts. Koorts zwabbert alle kanten op en kortademigheid erbij nu. Voel me knap beroerd. Longontsteking is weg maar bovenste luchtwegen mekkeren vanwege een virale infectie. Inhaler ophogen uitzieken en mensen vermijden zo veel als kan. En zeker twee dagen klachten vrij aanhouden. Zij hebben testen zo ongeveer opgegeven en beschouwen iedereen maar als besmet. Door met thuisblijven maar
lenaa_tje schreef:Jadeleigh263 schreef:Dit is hoe de Chinese overheid nu het coronavirus probeert in te dammen
“China zet nu robots, drones, face-detection en QR codes in om het coronavirus in te dammen.
De bevolking moest een app downloaden en de app schat in of een persoon in quarantaine moet en of een persoon nog in openbare plekken zoals metro’s en winkelcentra mag komen.
Ze kunnen een QR code scannen, en dan krijgen ze een tag (groen, geel of rood). Groen betekent ‘gezond’ en dan mag je rondreizen door de stad/plaats. Geel betekent 7-days quarantaine en rood betekent 14-days quarantaine. Ook checkt de app of een persoon in nauw contact is geweest met mensen die blootgesteld zijn aan het snel verspreidende coronavirus.
De overheid zet drones in om gebieden te desinfecteren, maar ze spreken ook mensen aan die geen mondkapje dragen.
Sommige bedrijven gebruiken drones om medicijnen te brengen
Robots worden gebruikt om na te gaan of een persoom verhoging heeft gekregen, maar worden ook gebuikt voor contactloze bezorging
Ook vliegen er drones rond met een grote QR code, waar mensen de code moeten scannen, om hun gezondheid te registreren. Deze informatie wordt weer gebruikt om van mensen hun beweging na te gaan.
Een ander bedrijf zegt dat zij de eerste zijn die een gezichtsherkenningstechnologie heeft ontwikkeld, die mensen kan herkennen ondanks dat ze een mondkapje dragen”
https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n
Ik denk dat als we dit hier in NL zouden invoeren dat heel veel mensen hier niet aan mee zouden willen werken, vanwege privacy. Dit zou dus betekenen dat als we dit virus mogelijk onder controle willen krijgen, we zouden moeten nadenken over het privacy recht en wat we dan belangrijker zouden vinden. Wat vinden jullie? Zou jij je privacy opgeven om verdere virus verspreiding te voorkomen?
Dit is in China natuurlijk heel normaal die registreren alles. Zoals iemand al eerder zei (woonde ook in China dacht ik) het heeft voordelen als je volk volgzaam is. Vraag is ook of er sprake is van een dubbele agenda bij deze maatregel?
Dat past helemaal niet binnen Nederland en terecht het is je recht om kritisch te mogen zijn op je bestuurders. Zo kan onze democratie ook blijven bestaan.
secricible schreef:ik blijf me een beetje verbazen over het feit dat ondanks het negatieve reisverbod er geen geld retour gegeven wordt op het annuleren van reizen naar bijvoorbeeld Italië. Annuleringsverzekeringen dekken dit blijkbaar niet. Ik vraag me af hoeveel mensen er voor kiezen om alsnog hun vakantie dan maar te vieren "omdat ze geen geld terug krijgen", met alle gevolgen van dien.
secricible schreef:ik blijf me een beetje verbazen over het feit dat ondanks het negatieve reisverbod er geen geld retour gegeven wordt op het annuleren van reizen naar bijvoorbeeld Italië. Annuleringsverzekeringen dekken dit blijkbaar niet. Ik vraag me af hoeveel mensen er voor kiezen om alsnog hun vakantie dan maar te vieren "omdat ze geen geld terug krijgen", met alle gevolgen van dien.
Sure_lee schreef:secricible schreef:ik blijf me een beetje verbazen over het feit dat ondanks het negatieve reisverbod er geen geld retour gegeven wordt op het annuleren van reizen naar bijvoorbeeld Italië. Annuleringsverzekeringen dekken dit blijkbaar niet. Ik vraag me af hoeveel mensen er voor kiezen om alsnog hun vakantie dan maar te vieren "omdat ze geen geld terug krijgen", met alle gevolgen van dien.
Dat ligt ook wel aan de verzekering. Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Als er een negatief reisadvies is nu, en niet toen ik boekte, krijg ik gewoon geld terug bij annuleren.