De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:29

Ik heb een tijd geleden zo'n oorthermometer gekocht bij de lidl. Maar krijg hem niet fatsoendelijk aan het werken. 3x een andere meting in hetzelfde oor.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:30

Karuna kan je asjeblieft hiermee ophouden? Je gaat zelf ook naar je vader toe,en toch blijft je erover doorgaan of je corona hebt en wat de artsen wel of niet doen.

Blijf gewoon 2 weken binnen en kijk dan verder. Ik snap dit gedrag allemaal niet :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:31

arabella2000 schreef:
Ik heb een tijd geleden zo'n oorthermometer gekocht bij de lidl. Maar krijg hem niet fatsoendelijk aan het werken. 3x een andere meting in hetzelfde oor.

Bekend verschijnsel en niet alleen omdat ie van de Lidl kwam :)

Anoniem

PSvanLot schreef:
karuna schreef:
Liesje ik weet het. Maar geen andere patiënten aanwezig aparte kamer en maatregelen. Van ggd was het toegestaan. Dat scheelt

Dan mogen ze deze GGD wel eens heel hard op de vingers tikken...

Dit is Karuna's versie van haar verhaal. De versie van de huisarts en de GGD kennen we niet.

imaudy

Shae schreef:
Ik wil mijn eerdere opmerkingen over dat mensen zelf hersenen hebben om na te denken toch intrekken. Hier in de bus gebruikte een vrouw net een papieren zakdoek om het knopje in te drukken, maar ze gebruikte die zakdoek wel daarvoor en daarna voor haar neus.

Sterkte en beterschap raket en Chiren!

Misschien om te voorkomen dat ze andere mensen besmet met haar verkoudheid?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:33

imaudy schreef:
Shae schreef:
Ik wil mijn eerdere opmerkingen over dat mensen zelf hersenen hebben om na te denken toch intrekken. Hier in de bus gebruikte een vrouw net een papieren zakdoek om het knopje in te drukken, maar ze gebruikte die zakdoek wel daarvoor en daarna voor haar neus.

Sterkte en beterschap raket en Chiren!

Dan moet je niet eerst erin niezen en dan op t knopje drukken...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:34

Shaggy09 schreef:
Vraagje voor de ‘slechts’ verkouden onder ons, tempen jullie jezelf nu? Ik ben al dik 2 weken verkouden, voel me verder gewoon fit en heb het niet warm ofzo maar dacht misschien voor de zekerheid toch even doen?

Normaal alleen als ik mij echt ziek voel nu voor de zekerheid wel wat vaker. :j

En voor de rest hou ik aan wat ik eigenlijk iedere winter/voorjaar doe. Baalde gisteren dan ook dat mijn oom even gezellig liet merken dat hij aan het hele gebeuren lak/schijt aan had. Ga alleen hopen voor mij dat het geen nadelige gevolgen heeft. :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:36

Er zijn waarschijnlijk 10x zoveel besmettingen als aangegeven.
Alleen het aantal overlijdens klopt.
Dat is altijd zo met een epidemie.
Aldus onze viroloog Marc Van Ranst.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:36

SimoneeM schreef:
imaudy schreef:

Dan moet je niet eerst erin niezen en dan op t knopje drukken...

Oh ja, ik las het alsof ze eerst het knopje indrukte en daarna haar neus ging snuiten. Maar ze deed het daarvoor ook al, wat vies en merkwaardig

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:38

germie schreef:
En dat verbaast me niets. Het zal nog wel een paar dagen oplopen. Simpel gauss-verdeling.
17 miljoen mensen en 221 (nu dus wat meer, maar nog niet bekend gemaakt) gevallen. Bij een griepepedemie is wel eens 3.5% ziek geweest. We zitten nog steeds op geen promille van een promille. Dus extra maatregelen zijn absoluut niet nodig en onzin en belemmeren je. Ik ben geen risico, ik heb geen contacten (geen vrienden), ik ben niet in risicogebieden geweest en gewoon fit.
Thuis werken als je verkouden bent prima, maar een keer snotteren of niezen is niet verkouden. Men praat gewoon melaatsheid aan zo en ja, ik zie meer en meer een complottheorie om de wil van mensen maar in te dammen.
Dan heb je straks het makkelijker met het doorvoeren van belastingverhogingen of minder vrijheden of beperkingen van privacy. Ik vind dat erger dan het virus.

Daarnaast is de kaart met rode vlekken natuurlijk geheel vertekenend. Rode vlekken, groter als een stad waarin 160.000 mensen wonen en dan zijn er 10 mensen ziek. Ga je de daadwerkelijke grootte toepassen, dan zie je de stippen niet eens. En dat is wel eerlijker.

Verder zal ik deze link nog maar eens herhalen, de meeste mensen merken niet eens dat ze het gehad hebben:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ook.com%2F

Weer die vergelijking met griep. Waarom? Dit virus steekt pas net de kop op, dus de uiteindelijke statistieken weet je toch nog helemaal niet. Ze verwachten dat het ergste nog moet komen allemaal.

En het gaat niet alleen om het medische aspect. Het gaat erom dat de mensen die wel klachten krijgen, wat veel mensen kunnen gaan zijn als het zich nog sneller en verder verspreidt, thuis moeten blijven en dat gaat ook grote gevolgen hebben economisch gezien o.a. Dat proberen ze gewoon in te dammen zoveel mogelijk, dat het verspreidt en dat er steeds meer mensen thuis moeten gaan blijven. Dat is geen onzin of belemmerend. Het is belemmerend als straks half werkend Nederland eruit ligt. Dan ga jij als individu daar behoorlijk last van hebben.

En jij kunt dan wel geen risico groep zijn of mensen hebben in je omgeving in een risico groep, maar dat betekent niet dat je je niet kunt bekommeren om je medemens die daar wel in zit of mensen kent die erin zitten. De meeste mensen verliezen nu eenmaal niet graag hun naasten en het is ondertussen wel duidelijk dat veel mensen dus wel gewoon behoorlijke klachten hebben en het niet hetzelfde is als een griepje - en wederom; vergelijken met de griep is toch ook niet echt te doen? Dit virus steekt pas net de kop op. Statistisch gezien kun je het toch nu nog helemaal niet vergelijken met het influenza virus waarvan al jaren en jaren statistieken in te zien zijn. Je kunt pas eerlijk vergelijken als we dit virus 'achter de rug hebben', wat nog wel maanden kan gaan duren. En op het tempo waarop het nu verspreidt, kan het toch echt nog wel heel snel heel drastische negatieve gevolgen gaan hebben zowel medisch gezien als economisch gezien, waar we allemaal last van zullen gaan ondervinden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-03-20 11:44, in het totaal 3 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:39

Pandora2 schreef:
Er zijn waarschijnlijk 10x zoveel besmettingen als aangegeven.
Alleen het aantal overlijdens klopt.
Dat is altijd zo met een epidemie.
Aldus onze viroloog Marc Van Ranst.

Waar heb je het gelezen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:40

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 10-03-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:41

karuna schreef:
Raket verergert sjips. Beterschap, ook voor Chiren. En Pepper. Hier net terug van huisarts. Koorts zwabbert alle kanten op en kortademigheid erbij nu. Voel me knap beroerd. Longontsteking is weg maar bovenste luchtwegen mekkeren vanwege een virale infectie. Inhaler ophogen uitzieken en mensen vermijden zo veel als kan. En zeker twee dagen klachten vrij aanhouden. Zij hebben testen zo ongeveer opgegeven en beschouwen iedereen maar als besmet. Door met thuisblijven maar

ruim 4 weken na mogelijk besmetting pas klachten, terwijl je zo'n zwakke gezondheid hebt? zou wel heel lastig zijn als er zo'n termijn tussen zit

Urbanus

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:44

Beterschap voor Chiren en Raket, houd vol moppies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:46

Het.is.geen.griep.

Er zijn overeenkomsten. Maar er zijn ook verschillen. En er is veel wat we nog niet weten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:50

lenaa_tje schreef:
Jadeleigh263 schreef:
Dit is hoe de Chinese overheid nu het coronavirus probeert in te dammen

“China zet nu robots, drones, face-detection en QR codes in om het coronavirus in te dammen.

De bevolking moest een app downloaden en de app schat in of een persoon in quarantaine moet en of een persoon nog in openbare plekken zoals metro’s en winkelcentra mag komen.
Ze kunnen een QR code scannen, en dan krijgen ze een tag (groen, geel of rood). Groen betekent ‘gezond’ en dan mag je rondreizen door de stad/plaats. Geel betekent 7-days quarantaine en rood betekent 14-days quarantaine. Ook checkt de app of een persoon in nauw contact is geweest met mensen die blootgesteld zijn aan het snel verspreidende coronavirus.

De overheid zet drones in om gebieden te desinfecteren, maar ze spreken ook mensen aan die geen mondkapje dragen.
Sommige bedrijven gebruiken drones om medicijnen te brengen
Robots worden gebruikt om na te gaan of een persoom verhoging heeft gekregen, maar worden ook gebuikt voor contactloze bezorging

Ook vliegen er drones rond met een grote QR code, waar mensen de code moeten scannen, om hun gezondheid te registreren. Deze informatie wordt weer gebruikt om van mensen hun beweging na te gaan.

Een ander bedrijf zegt dat zij de eerste zijn die een gezichtsherkenningstechnologie heeft ontwikkeld, die mensen kan herkennen ondanks dat ze een mondkapje dragen”

https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n

Ik denk dat als we dit hier in NL zouden invoeren dat heel veel mensen hier niet aan mee zouden willen werken, vanwege privacy. Dit zou dus betekenen dat als we dit virus mogelijk onder controle willen krijgen, we zouden moeten nadenken over het privacy recht en wat we dan belangrijker zouden vinden. Wat vinden jullie? Zou jij je privacy opgeven om verdere virus verspreiding te voorkomen?

Dit is in China natuurlijk heel normaal die registreren alles. Zoals iemand al eerder zei (woonde ook in China dacht ik) het heeft voordelen als je volk volgzaam is. Vraag is ook of er sprake is van een dubbele agenda bij deze maatregel?
Dat past helemaal niet binnen Nederland en terecht het is je recht om kritisch te mogen zijn op je bestuurders. Zo kan onze democratie ook blijven bestaan.

Nederland is al in hele vergaande ontwikkeling van gezichtherkenning. Ook in NL gaat het komen. Onlangs is een europees wetsvoorstel om gezichtsherkenning te verbieden gewoon verworpen. Dus wij gaan er ook aan geloven op korte termijn! Tenzij we nu massaal aktie ondernemen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:53

Polen last alle grote evenementen af, en daar zijn 17 besmettingen bekend.. Hier 300+ en alles mag maar doorgaan? Ik snap het niet hoor. En dan moeten we thuis werken, maar ik kan 's avonds wel nog naar de kroeg?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:55

ik blijf me een beetje verbazen over het feit dat ondanks het negatieve reisverbod er geen geld retour gegeven wordt op het annuleren van reizen naar bijvoorbeeld Italië. Annuleringsverzekeringen dekken dit blijkbaar niet. Ik vraag me af hoeveel mensen er voor kiezen om alsnog hun vakantie dan maar te vieren "omdat ze geen geld terug krijgen", met alle gevolgen van dien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:55

secricible schreef:
ik blijf me een beetje verbazen over het feit dat ondanks het negatieve reisverbod er geen geld retour gegeven wordt op het annuleren van reizen naar bijvoorbeeld Italië. Annuleringsverzekeringen dekken dit blijkbaar niet. Ik vraag me af hoeveel mensen er voor kiezen om alsnog hun vakantie dan maar te vieren "omdat ze geen geld terug krijgen", met alle gevolgen van dien.

Veel. Verlies in geld is te groot.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:04

secricible schreef:

Dat ligt ook wel aan de verzekering. Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Als er een negatief reisadvies is nu, en niet toen ik boekte, krijg ik gewoon geld terug bij annuleren.

Ben benieuwd of het nodig gaat zijn. Ik ben een wintersport staan eind maart naar Oostenrijk. En een week een huisje in Epe in juni. Maar in juni is het wel een beetje klaar hoop ik haha.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 10-03-20 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:05

secricible schreef:

Omdat de economie draaiend houden een hogere prioriteit heeft dan het virus. Althans in Nederland. Rutte zal alles op alles zetten de economische schade zo laag mogelijk te houden. Dus zo min mogelijk afgelastingen op dit moment. En pas op het allerlaatste moment als het echt niet anders kan.Dus ook de reisorganisatoren worden in bescherming genomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:07

Sure_lee schreef:
secricible schreef:

Dat ligt ook wel aan de verzekering. Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Als er een negatief reisadvies is nu, en niet toen ik boekte, krijg ik gewoon geld terug bij annuleren.

Er zijn maar 2 reisverzekeringen die dit vergoeden, dus echt heel beperkt. Volgens mij idd Interpolis en Aegon.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:10

@ Chiren en Raket héél veel beterschap! Begin me toch wel ernstig zorgen te maken om jullie beide!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:11

Wow chiren Raket en ook Pepper dat is niet zo best.
Heb wel begrepen dat er een griepvirus dwars door de Corona heen holt dus men moet wel alert blijven.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:12

Huisarts doet niks dus. Moet afwachten tot vrijdag en als ik dan nog klachten heb weer bellen. Of het moet verergeren dan mag ik eerder bellen..