Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:30

Proficiat Supervixen! Jammer van de organisatie.

Zie nog uitdagende doelstellingen voorbij komen,knap! Daar heb ik geen ambitie voor. Ik wil terug naar 10 km opbouwen,dat is voor mij voldoende.

De Muddy Angel run was heel tof! Qua sportieve uitdaging stelde het minder voor,de obstakels waren iets te gemakkelijk. En we hebben het qua lopen heel rustig gedaan en waren nog bij de snellere. Maar het was een superfijne middag met vriendinnen,we hebben enorm gelachen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:52

Heb de Marathon van Utrecht blunder meermaals op de radio in de auto langs horen komen. Het zal je gebeuren!

_lauraaa_ schreef:
Klinkt leuk Gem! Doe je in juni ook mee aan de “gewone” Maastrichts Mooiste? Voor mij wordt dat mijn eerste wedstrijd!

Ja, heb me ingeschreven voor de 10K, maar ben aan het trainen voor de HM. Kan een startbewijs van iemand overnemen die niet mee gaat doen. Dus als ik me tegen die tijd sterk genoeg voel, doe ik de HM. Gisteren een afstands - PR gelopen van bijna 18,5 km.

Grappig, ik heb mijn 5 seconds of fame :D . Op de FB - pagina van Supporter van Sport staat de aftermovie van de City Centre Trail. Ik ben een paar keer in beeld en aan het eind de eerste die geïnterviewd wordt :P :') .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:09

Gem schreef:
Heb de Marathon van Utrecht blunder meermaals op de radio in de auto langs horen komen. Het zal je gebeuren!

_lauraaa_ schreef:
Klinkt leuk Gem! Doe je in juni ook mee aan de “gewone” Maastrichts Mooiste? Voor mij wordt dat mijn eerste wedstrijd!

Ja, heb me ingeschreven voor de 10K, maar ben aan het trainen voor de HM. Kan een startbewijs van iemand overnemen die niet mee gaat doen. Dus als ik me tegen die tijd sterk genoeg voel, doe ik de HM. Gisteren een afstands - PR gelopen van bijna 18,5 km.

Grappig, ik heb mijn 5 seconds of fame :D . Op de FB - pagina van Supporter van Sport staat de aftermovie van de City Centre Trail. Ik ben een paar keer in beeld en aan het eind de eerste die geïnterviewd wordt :P :') .

Ik val als hardlopende meelezer even binnen, maar je kunt je gewoon om laten schrijven! Ik had me eigenlijk voor de 5KM ingeschreven, maar heb geswitcht naar de halve marathon. Moest alleen het extra inschrijfgeld bijbetalen maar was geen enkel probleem! Leuk trouwens dat er meerdere bokkers mee doen :D City centre trail heb ik vrijdag ook aan meegedaan, lekker op het gemakje gedaan, route van de 11km gelopen maar volgens mij horloge waren het er maar 10... Ik had in ieder geval nog over op het einde, heerlijk gevoel.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:24

Deze vraag is vast al vaker voorbij gekomen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Na een lange periode van niet hardlopen, ga ik deze week weer beginnen. Nu ben ik op zoek naar een gratis app waarbij:
- het doel is om 5km of 10km te gaan hardlopen.
- er trainingsschema's gevolgd worden die tijdens het lopen zeggen wat je moet doen (wandelen / lopen).

Bij veel apps die ik vind moet ik uiteindelijk toch betalen... Wie o wie heeft het verlossende antwoord? Of bestaat het niet :p

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:27

Santigo_ schreef:
Gem schreef:

Ik val als hardlopende meelezer even binnen, maar je kunt je gewoon om laten schrijven! Ik had me eigenlijk voor de 5KM ingeschreven, maar heb geswitcht naar de halve marathon. Moest alleen het extra inschrijfgeld bijbetalen maar was geen enkel probleem! Leuk trouwens dat er meerdere bokkers mee doen :D City centre trail heb ik vrijdag ook aan meegedaan, lekker op het gemakje gedaan, route van de 11km gelopen maar volgens mij horloge waren het er maar 10... Ik had in ieder geval nog over op het einde, heerlijk gevoel.

Ik weet het, maar we houden alle opties nog open. Eventueel ruilen we van startbewijs.
Klopt, ik had bij de city trail ook maar 10,300 of zoiets op de teller. Maar ach ... boeien.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:03

xMyrth schreef:
Deze vraag is vast al vaker voorbij gekomen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Na een lange periode van niet hardlopen, ga ik deze week weer beginnen. Nu ben ik op zoek naar een gratis app waarbij:
- het doel is om 5km of 10km te gaan hardlopen.
- er trainingsschema's gevolgd worden die tijdens het lopen zeggen wat je moet doen (wandelen / lopen).

Bij veel apps die ik vind moet ik uiteindelijk toch betalen... Wie o wie heeft het verlossende antwoord? Of bestaat het niet :p

Ik denk niet dat het bestaat :) apps maken kost ook geld :Y)
Gratis schema’s heeft runnersworld wel en als je dan runkeeper iedere x minuten laat praten hoef je alleen nog te onthouden hoe lang je wat moest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:41

Ik heb 2 jaar terug een app gehad waarmee je intervallen kon instellen. Je kon dan instellen dat hij na een x aantal minuten een piepje moest geven. Dan wist ik dat ik moest wandelen. Het volgende piepje was dan weer hardlopen. Je zal dan alleen een schema van internet moeten plukken/laten opstellen. Het is niet helemaal wat je zoekt maar ik vond hem aardig in de buurt komen. Ik heb alleen geen idee meer hoe die heet maar misschien dat je zoiets kan vinden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:11

Jaa die apps heb ik de vorige keer gebruikt :) thanks!

Welke app is goed voor bovenstaande en betaalbaar? Ik vind het niet erg om wat te moeten betalen maar geen hoofdprijs :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:04

In runkeeper kun je zelf je interval training invoeren. Is wat werk maar wel gratis dan als je een gratis schema hebt.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:31

Over apps kan ik geen advies geven sorry!

Zondag is het zover mijn aller eerste halve marathon, begin toch wel zenuwen te krijgen maar heb er erg veel zin in! :D Ga proberen om op een pace van 5:35/5:40 te lopen dan zou ik ongeveer onder de 2 uur moeten uitkomen. (Maar forceer niks en mocht het niet lukken dan vind ik dat ook geen issue.) Gisteren mijn laatste trainingsloopje gedaan 7km op een pace van 5:20, ging erg lekker! Nu de benen rust geven en koolhydraten stapelen. :)) :)) Twijfel alleen over hoeveel gels ik mee moet nemen 2 of 3? Heb er al mee "geoefend" in de trainingen en kan er goed tegen gelukkig. :P

Leuke insta heb je SV! ;) je hebt er een volger bij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:54

Leuk Nozidia! Ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Zou echt tof zijn.
Ik heb in Utrecht 1 energy reepje gegeten. Soort van hele zachte winegum is dat. Die gels vind ik horror. Dat ene reepje was genoeg voor mij. Ik zou ook wel zonder kunnen. In Hamburg alleen twee keer een hap banaan bij de drankposten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:32

Supervixen schreef:
Het is een p.r. geworden!
2.00.45. Blij mee :D

Gefeliciteerd met je pr. Een tijd binnen de twee uur komt nu wel heel dicht bij. Mooi streven voor volgnede keer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:40

Nozidia alvast succes voor zondag. Voor een halve marathon gebruik ik nooit gels oid hoogstens wat sportdrank.
Zesuursloop afgelopen zondag is goed gegaan hoewel ik mijn streven van 65km weer niet heb gehaald. Maar met ruim 64km wel redelijk in de buurt en met 363meter mijn pr verbeterd. Maandag klein rondje van ruim 5km uitgelopen en gisteren een rustdag. Vandaag ene korte interval training. 12,5km met 12x200m vlot. Morgen een kort rustig duurloopje van een min of 70 en dan van het weekend de trainingen weer oppakken. Op naar het volgend doel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:50

En wat wordt je volgende doel?
64km en nog wat is natuurlijk ook onwijs knap!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:55

De asselronde heb ik al 2x gedaan en snelheid als.uitdaging haal ik weinig plezier uit, afstand wel :)

Disney lijkt me ook heel.gaaf, maar is zo duur...

Balen dat het in utrecht zo.slecht voor.elkaar was, je verwacht toch meer van zo'n grotere loop! Toch gaaf je pr Tessa, volgende keer onder de 2 uur?

Cowgirl, 10km is een mooie afstand! Leuk die muddy angel run, ik vind obstacle courses ook altijd leuk :)

Nozidia hoeveel vond je tijdens training prettig om te nemen? Ik doe niet aan die gels, vind dat niet te pruimen en onzettend duur :p Maar ik neem normaal elke 5km iets van voeding (vaak een stukje fruit, vind ik lekker en daar doe ik het goed op).

Greetje jammer dat je je streven niet hebt gehaald maar alsnog een mooie prestatie! Hoe lang doe jij over herstel van zoiets? Als je van het weekend alweer training oppakt, ben je dan ook al hersteld?

Oh en nog een vraagje qua voeding: eten jullie op trainingsdagen meer dan normaal of eten jullie elke dag hetzelfde? Of gewoon hoe het uitkomt? Ik merk dat ik altijd de dag na een intensieve training veel trek heb maar weet niet zo goed of ik dan het beste die dag meer kan eten of dat ik dan eigenlijk al 'te laat' ben en juist daarvoor al meer had moeten eten.

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:56

Ik ga hier eens even meelezen. Beginnende hardloper hier. Gister eens met een collega gelopen, wel meteen een stuk sneller, 7.45 minuten per kilometer. Zelf zit ik, als ik zelf loop op de 8.30 minuten per kilometer.
Ik zit nu nog op stukken van rond de 3 kilometer, maar ga dat rustig uitbereiden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:05

S1993 het geld voor disney is geen probleem, maar ik heb er wel een vrijdag en liefst maandag vrij voor nodig. Dat is het grootste probleem. Bij mijn zusje (ik wil met haar) is er ook nog het probleem dat zij een kleine heeft waar wat voor geregeld moet worden. Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik let niet op mijn eten, ik eet redelijk gezond en ik eet wanneer ik trek heb. De ene dag meer dan de andere. Na een halve heb ik de dag erna ook meer trek. Vlak na een finish neem ik even wat te eten en dan gaat het vaak prima.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:30

s1993 voor mijn gevoel ben ik nu al helemaal hersteld. Het is meer verstandelijk dat ik nu nog rustig aan doe dan gevoelsmatig. Merk dat het herstel ook steeds sneller gaat.
supervixeen mijn echte grote doel is pas in september de 100km. Maar intussen heb ik al heel wat loopjes ingepland. Met pinksteren in ieder geval de roaprun maar het kan zijn dat ik de week ervoor nog een marathon trail ga lopen.
Op rustdagen eet ik zeker niet minder dan op trainingsdagen. Rustdagen zijn hersteldagen en heb je juist je voedingsstoffen nodig. Wel let ik op wat ik direct na een training en zeker een wedstrijd eet. Zorg ook dat ik dat gelijk bij de finish heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:06

Ik ben nog een beetje zoekende met voeding. Ik merk wel duidelijk dat het veel lekkerder gaat als ik de dag van te voren een flink bord koolhydraten heb gegeten. Voor de rest eet ik niks speciaals.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:07

Welkom julya!

Hier erg druk met werk, afgelopen 2 dagen van vroeg tot laat bezig dus niet gerend. Hier morgen even een lekker rondje doen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:08

@S1993
Ik eet zeker meer op trainingsdagen. Altijd iets ervoor en er na omdat ik veel verbrand!
Ook ben ik in het algemeen meer gaan eten.
Zo lunch ik iedere dag met pasta omdat ik maar bleef afvallen :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:22

Mag ik me ook nog eens hier melden? Ik zag dat er hier ook mensen met Maastricht mooiste gaan meedoen, en stiekem is dat ook mijn doel.

3 jaar geleden liep ik 5km in 21.17, dus het ging eigenlijk wel fijn (altijd voor mezelf gewoon recreatief gelopen). Helaas last gehad van shinsplint (springschenen) en daardoor steeds langzamer en minder gaan lopen. Totdat ik afgelopen winter door Mn knie ging en daardoor een volledig instabiele knie heb gekregen (kruisbanden en binnenste gewrichtsband beschadigd) waardoor ik heel snel weer door Mn knie, ga bij de minst gekke bewegingen al.
Ik kan er soms niet bij dat zo'n voorval ervoor zorgt dat ik niet meer kan hardlopen, dus ben ik weer begonnen met lopen. Heel geconcentreerd en alleen op een mooie vlakke ondergrond. Met als doel dus om half juni 5km te lopen, tempo maakt niet uit. Dat komt eventueel wel als ik weer wat meer km's heb gemaakt en Mn benen er weer wat aan gewend zijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:26

Jou ken ik nog wel van een tijdje terug welshfan, wat ging jij hard altijd! Hopelijk geen problemen meer en dat je weer lekker kunt gaan lopen.

Ik kom ook voor de zoveelste keer weer onder m'n steen vandaan :+ Hoop nu gewoon écht weer te blijven lopen en mezelf te kunnen verbeteren. Mezelf weer even een schop onder m'n kont gegeven en doen wat ik het liefst doe: in het bos hardlopen. De 20 minuten die ik daarvoor heen moet fietsen, zie ik maar als een mooie warming-up & cooling down ipv iets wat me eerder tegenhield!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:46

Ja idd piekosjj, jij praatte toen ook mee in het topic kan ik me herrineren!
Goed dat je weer gegaan bent! Maar kan me voorstellen dat 20 minuten heen fietsen en ook weer 20 minuten terug soms zorgt voor drempel waar je overheen moet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:50

Die goeie oude tijden he :')
Een drempel is 't wel een beetje ja, zit langer op de fiets dan dat ik daadwerkelijk rennend door het bos heen ga, maar ik geniet er zó van dat ik het de moeite waard vind! En hoe fitter ik word, hoe verder ik kan lopen en hoe minder ik in verhouding fiets - ofzoiets :+