[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noakim0203

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:48

hoi! even een vraagje, ik heb mijn navelpiercing morgen 3 dagen, en was gewoon van plan om naar paardrijles te gaan dan. Is dat wel verstandig nou hij nog wat gevoelig is? krijg je niet irritatie van het 'gewiebel'? en is een pleister erover dan handig of juist niet doen? niet dat ik als een zak aardappelen op het paard zit hoor, maar ik voel hem ook nog wel behoorlijk als te enthousiast de trap op ren bijvoorbeeld. Het gaat tot nu toe erg goed nergens last van, ik wil dat niet verpesten omdat ik perse met mijn dwarse kop wil gaan paardrijden :D dus graag wat advies! :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:02

Zorg dat je broek laag genoeg zit, en niet afplakken.
Desnoods kun je de band van je broek omklappen. Paardrijden kan gewoon.

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:33

Hey allemaal!

Ik praat hier ook graag mee. Sinds mijn 14j heb ik 2 extra oorgaatjes en een navelpiercing laten zetten. 3 jaar geleden op reis een helix laten schieten (I know, ongelofelijk fout, maar jong en onbezonnen zeker :') ). Anyhow, de liefde voor piercings was begonnen. 2 jaar geleden de keuze gemaakt voor een microdermal net tussen/boven mijn decolleté, op mijn borstbeen. En sinds vorige maand blije eigenaar van een tragus.

Allen hebben een goede genezing ondergaan behalve de dermal. Deze is van begin af aan niet netjes gezet geweest, littekenweefsel, lichtjes aan het uitgroeien,... ik was dan ook al aan het oriënteren om deze te laten verwijderen maar dit gebeurde allemaal zonder verdoving dus zag ik dit niet zitten. Tot dinsdag, toen besloot mijn hond mij een handje te helpen :’). Ze sprong op mij, bleef met haar nagel hangen aan de dermal en floep, hij was er uit... Ergens ben ik mijn hond wel dankbaar, dit bespaart mij de stress om het bij de dokter te laten verwijderen, het ging nu zo snel dat ik er nagenoeg niets van voelde..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:55

noakim0203 schreef:
hoi! even een vraagje, ik heb mijn navelpiercing morgen 3 dagen, en was gewoon van plan om naar paardrijles te gaan dan. Is dat wel verstandig nou hij nog wat gevoelig is? krijg je niet irritatie van het 'gewiebel'? en is een pleister erover dan handig of juist niet doen? niet dat ik als een zak aardappelen op het paard zit hoor, maar ik voel hem ook nog wel behoorlijk als te enthousiast de trap op ren bijvoorbeeld. Het gaat tot nu toe erg goed nergens last van, ik wil dat niet verpesten omdat ik perse met mijn dwarse kop wil gaan paardrijden :D dus graag wat advies! :j

Wordt achterstevoren afstappen dan :') Lijkt me wel pijnlijk met een navelpiercing..

@Lancelot07. Toch wel handig die honden :')

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:32

Spelt schreef:
Eulogy schreef:
Ik heb gister m'n tepelpiercing laten zetten en serieus... De minst pijnlijke piercing die ik heb laten zetten, ik voelde helemaal niks en moest zelfs kijken of de naald er al in zat :') Ik snap er nog steeds niks van

Ik vond ze ook wel te doen hoor! Vond mn rook pijnlijker als ik daar aan terug denk :')

haha dan ben ik een watje met een lage pijngrens denk, ik heb ze nu 2 weken en vond het echt wel gemeen zeer doen.. en dan ook nog om en om :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:38

Ik heb ook een vrij hoge pijngrens denk ik, maar ik vond m'n industrial en neus een stuk gemener! Al vond ik die dus ook heel erg meevallen, maar ik had dit erger verwacht en ik voelde dus gewoon helemaal niks haha.

Nog steeds niet trouwens, ook niet als ik er per ongeluk tegenaan stoot of zo :+

Neus wil ik opnieuw laten zetten maar ik twijfel heel erg of het me staat. Kun je door littekenweefsel (oude piercing, zo'n 7 jaar geleden dicht gegroeid) heen piercen of is het beter om hem dan in de andere neusvleugel te laten zetten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:42

Huid groeit weer dicht, maar kraakbeen zelf niet meer. Ik zou hem voor de zekerheid toch aan de andere kant laten zetten :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:49

Of gewoon even met je piercer overleggen :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:06

Ik ben echt een leek qua maten van piercings en sta op het punt om wat te bestellen maar ik loop vast lol.

Wat zijn voor een rook en conch (ring) de reguliere maten?
Van bal, lengte, staafje/ring en diameter etc.

Dan kan ik weer even verder bestellen. :P

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:07

Dat verschilt heel erg per persoon en plaats waar deze gepierced is. Ik hoef namelijk niet te proberen om een 10mm ring in mijn conch te doen, waar die bij mijn vriendin dan weer perfect past.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:09

Ik ben helemaal hyped :):) . Grotere expanders besteld. Heb nu al maaanden 2mm erin zitten omdat ik te lui was om te bestellen :+ heb nu 2,5mm en 3mm besteld. Hoop dat ze deze week nog binnenkomen..

Cindeeh,
Voor een rook zou ik minimaal 8mm lengte bestellen en evt nog grotee voor de zekerheid. Conch heb ik geen verstand van. Standaard dikte voor oor piercings is 1.2mm. Een balletje moet dus op een 1.2mm passen. De grootte van het balletje moet je zelf bepalen wat je het mooiste vind. Ik vind zelf kleine balletjes van max 3mm het mooiste, maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:23

Hmm er zijn 'standaarden' maar dan nog moet je je daar toch niet aan houden... je kan kiezen wat je zelf mooist vindt. Sommigen vinden het mooi als een ring voldoende ruim zit, anderen vinden het mooi als die netgepast zit, de ene wil dan weer een dunnere en de andere dan weer een dikkere v staafdikte. Net zoals de ene dan weer grotere of kleinere balletjes graag ziet, of met of zonder diamantjes enz :D

Ik kies overal zo klein mogelijke bolletjes. Op mijn navelpiercingstaafje zitten bolletjes die maar half de grootte zijn van wat gangbaar is voor een naveljuweel.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:38

Eindelijk een afspraak gemaakt om morgen mijn tepelpiercings te laten zetten! Here we go! *\o/*

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:43

Ik heb vandaag een conch laten zetten, hij voelt erg drukkend aan, hopelijk wordt dat komende dagen minder. De rook bewaar ik voor een andere keer :j

Succes morgen TheNovelist!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:24

TheNovelist schreef:
Eindelijk een afspraak gemaakt om morgen mijn tepelpiercings te laten zetten! Here we go! *\o/*

Whoeee succes!!

Stiekem wil ik ze ook, vind ze zo badass. Maar denk dat mn ouders er niet zo blij mee zullen zijn.

Ben wel serieus aan het nadenken of ik een septum laat zetten..

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:37

Pepperrr schreef:
TheNovelist schreef:

Whoeee succes!!

Stiekem wil ik ze ook, vind ze zo badass. Maar denk dat mn ouders er niet zo blij mee zullen zijn.

Ben wel serieus aan het nadenken of ik een septum laat zetten..

Mijn ouders zien ze niet dus die weten ook niet dat ik ze heb hoor :D

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:38

TheNovelist schreef:

Yeah yo go girl! Succes!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:41

I got them!
Wauw dat viel echt super mee zeg! Klein prikje and done! Super blij mee :D

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:52

TheNovelist schreef:
I got them!

jeetje lijkt me zo eng! _/-\o_ :))

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:56

even een vraagje, heb mijn navelpiercing nou 5 dagen, eerste dagen helemaal geen last van gehad en vandaag ineens weer erg gevoelig en mijn navel is dik.... ook is het rond het onderste balletje wat rood. is dit normaal omdat ik hem net heb? vind het wat gek aangezien ik eerst nergens last van had.. of is het misschien een beginnende ontsteking? ik verzorg hem in de ochtend met een zoutspray (waarna ik hem weer goed droog maak) en in de avond spoel ik hem schoon onder de douche of doe ik een zoutbadje, doe ik iets verkeerd? heeft iemand misschien tips voor mij?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:37

TheNovelist schreef:
I got them!

Nice!!! Die zijn zoo gaaf. Staan bij mij ook nog op mijn lijstje van wat ik nog wil laten zetten.

Ook fijn dat het meeviel! Hoor van andere mensen altijd dat ze heel veel pijn doen, dat is ook 1 van de dingen die me tegenhouden.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:21

Ik zat ook echt bij een super fijne shop! (Le Sting in Utrecht, goede reviews) heel ruim en open.
Ik kwam binnen en werd gelijk begroet. Aangegeven dat ik een afspraak had en mocht gaan zitten om het formulier in te vullen.
Daarna kwam de piercer om zich voor te stellen en nam me mee naar de piercingruimte (was een dichte ruimte dus super blij mee)
Rustig uitgelegd wat hij ging doen, ondertussen paar vragen stellen en nam echt de tijd voor me.
Werkt super hygiënisch en wist ook waar hij mee bezig was. Na de piercing gezet wat alles verteld over de nazorg en ook een mail gestuurd voor als je iets vergeet.
Voel ze nu ook helemaal niet zitten.
Dus een super fijne ervaring! :D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:27

Goedeavond ik kom even binnen vallen.

Helpt die piercing (kom even niet op de naam) echt voor micraine? En maakt het nog wat uit in welke oor??

Mijn man heeft namelijk last van migraine aanvallen.(al vind ik het een raar idee een man met zo'n piercing haha)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:47

Doezel2 ze zeggen idd wel dat hij werkt (daith).
Zelf heb ik hem nu een maandje en normaal had ik veel en vaak hoofdpijn, nu sinds een maand nergens last van (Kan natuurlijk ook toeval zijn). Heb nog geen enkele dag hoofdpijn of migraine gehad.

Buiten die piercing is er verder niets veranderd (nooit stress (gehad), voeding is hetzelfde gebleven etc.)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:53

Yonker schreef:
Hmm ik zit te denken om over te stappen op rose goude oorbellen/piericings. Probleem is alleen dat veel rose gouden oorbellen verkleurde, ik wil eigenlijk die ik gewoon in kan houden met douchen enzo. Iemand enig idee waar ik dan op moet zoeken of waar ik zoiets koop? :)

Ik heb gewoon gecoat rose gold in van AOP en crazy factory. Mn standaard eyelets heb ik al 2 jaar en nog rose gold. Mijn navelpiercing zit er al 7 jaar in en is nog goud.. Je zou kleine staafjes van 1mm met kleine balletjes kunnen dragen als knopjes, deed ik ook :j misschien wel wat saai als je verder niets draagt.