[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:45

Ik ben in principe ook freelancer als ik straks klaar ben, maar het verbergen van mijn tattoo's is nog nooit echt nodig geweest. Ook niet toen ik in de zorg werkte. Verder heb ik behoorlijk opzichtige tattoo's, ze zitten bijna allemaal op mijn armen, maar bedekken gaat altijd vrij makkelijk. Als ik een shirt met lange mouwen aan heb dan ziet niemand dat ik tattoo's heb.

Als je ze wilt bedekken omdat je niet wilt dat familie (wat ik niet helemaal begrijp, maar goed) of een eventuele werkgever je tattoo's ziet, dan kan je hem imo beter op een plek zetten die ook echt goed te verbergen is, en niet achter je oor waar je altijd het risico loopt dat een windvlaag je tattoo kan laten zien.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:51

Is het tegenwoordig dan echt nodig om een tattoo te verbergen met werk? ik twijfel daarom ook over een plaats voor mijn eerste tattoo. Ik ben bang spijt te krijgen van de plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:01

In de meeste werkvelden wordt er echt niet raar naar gekeken, maar dat is natuurlijk mega afhankelijk van je werkgever. Welke plek twijfel je over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:02

IrishCold schreef:
Is het tegenwoordig dan echt nodig om een tattoo te verbergen met werk? ik twijfel daarom ook over een plaats voor mijn eerste tattoo. Ik ben bang spijt te krijgen van de plaats.

In welke branche werk je?
Ik zelf met jonge kinderen en dan wil ik mijn tattoo niet zichtbaar hebben tijdens het werk

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:26

voor de reacties op mijn vraag, ja ik ben 16+ heb vrij dik en lang haar en draag het bijna altijd los.. de enige reden dat ik het zou willen verbergen is omdat sommige familie leden het tattoo's niet mooi vinden en ik vervelende reacties wil voorkomen. het gaat er immers om dat ik de tattoo zelf mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:27

its_daantjee schreef:
voor de reacties op mijn vraag, ja ik ben 16+ heb vrij dik en lang haar en draag het bijna altijd los.. de enige reden dat ik het zou willen verbergen is omdat sommige familie leden het tattoo's niet mooi vinden en ik vervelende reacties wil voorkomen. het gaat er immers om dat ik de tattoo zelf mooi vind.

Ja en dus hoef je dat toch niet te verbergen? Laat je familie er lekker van vinden wat ze willen..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:37

zit nog een beetje in dilemma.. mn ouders zijn er ook niet helemaal oke mee. maar ik vind het ontzettend mooi.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:40

Aan de ene kant vind ik tattoos soms mooi en aan de andere kant word ik inderdaad liever niet geopereerd door een chirurg met onbedekte tattoos (slaat helemaal nergens op, ik weet het). Of zou ik in het onderwijs iemand aannemen met een sleeve. Puur vooroordelen denk ik. Maar als er voor jou 40 anderen zijn moet je je keuze toch ergens op baseren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:40

IrishCold schreef:

In de specifieke branche waar ik een tijd in wil gaan werken wel ja :j

DeniseBirnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:44

Wil je het dan continu gaan verbergen? Je gaat je daardoor zeer beperkt voelen. Ik heb mijn piercing in mijn oor ook 'stiekem' genomen. Ik was al 18 hoor, maar dan nog.. mijn moeder wilde het gewoon liever niet, omdat ik er al genoeg had in haar zin.

Ik heb het dus tóch gedaan, en ook continu mijn 'dikke' en 'lange' haar 'altijd los' laten hangen. Maar continu, wanneer er een vervelend plukje voor je gezicht gaat zitten, en je in een automatische reactie dat plukje even achter je oor schuift of naar achteren zwiept, moet je opletten dat het niet gezien wordt en voel je je echt beperkt. Continu bang dat het gezien wordt.

Of iemand kijkt iets te lang naar je.. van binnen ga je continu denken: oliebol... oliebol.. heeft ze wat gezien?? Pff.. nee gelukkig ze kijkt weer weg.

Uiteindelijk heeft ze het toch een keer gezien omdat ik met die kant naar haar gericht zat, en een plukje haar achter mijn oor zette.
--> Op het begin was ik er echt heel heel heel erg op aan het letten dat ze niets zagen. Ik werd echt heeeelemaal gek van mezelf.
Later zakte dat wat meer af, maar daardoor ga je er dus minder op letten en wordt het toch wel gezien.

Aan gezien het mijne maar een ukkie knopje in mijn oor was, maar het jouwe zwart is.... Hmm.... het is jou keuze. Maar als je het stiekem wil, doe het dan niet daar op die plek. Iedereen kijkt naar de hoofd zoals iemand hierboven ook al zei ja.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:50

DeniseBirnie schreef:
Wil je het dan continu gaan verbergen? Je gaat je daardoor zeer beperkt voelen. Ik heb mijn piercing in mijn oor ook 'stiekem' genomen. Ik was al 18 hoor, maar dan nog.. mijn moeder wilde het gewoon liever niet, omdat ik er al genoeg had in haar zin.

Ik heb het dus tóch gedaan, en ook continu mijn 'dikke' en 'lange' haar 'altijd los' laten hangen. Maar continu, wanneer er een vervelend plukje voor je gezicht gaat zitten, en je in een automatische reactie dat plukje even achter je oor schuift of naar achteren zwiept, moet je opletten dat het niet gezien wordt en voel je je echt beperkt. Continu bang dat het gezien wordt.

Of iemand kijkt iets te lang naar je.. van binnen ga je continu denken: oliebol... oliebol.. heeft ze wat gezien?? Pff.. nee gelukkig ze kijkt weer weg.

Uiteindelijk heeft ze het toch een keer gezien omdat ik met die kant naar haar gericht zat, en een plukje haar achter mijn oor zette.
--> Op het begin was ik er echt heel heel heel erg op aan het letten dat ze niets zagen. Ik werd echt heeeelemaal gek van mezelf.
Later zakte dat wat meer af, maar daardoor ga je er dus minder op letten en wordt het toch wel gezien.

Aan gezien het mijne maar een ukkie knopje in mijn oor was, maar het jouwe zwart is.... Hmm.... het is jou keuze. Maar als je het stiekem wil, doe het dan niet daar op die plek. Iedereen kijkt naar de hoofd zoals iemand hierboven ook al zei ja.

dankjewel voor het delen van jou ervaring. dit laat me er wel nog beter overna denken. ik denk dat je gelijk hebt.

iemand sugesties voor een andere plek?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:39

Misschien is je enkel een leuke plek?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:50

enkel vind ik ook leuk! alleen lastig met paardrijden de eerste weken.. en als ik slippers aan heb etc is het ook lastig te verbergen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:26

its_daantjee schreef:
enkel vind ik ook leuk! alleen lastig met paardrijden de eerste weken.. en als ik slippers aan heb etc is het ook lastig te verbergen

Joh alleen de eerste keer even.

Beter is om te kijken of je dat van je af kan zetten. Mijn ouders en vriend vinden tattoo's niks maar het is mijn lichaam dus mijn keuze. Ze respecteerden dat, vonden de tattoo zelfs mooi maar blijven tattoo's zonde vinden. Je moet een tattoo zetten op een plek die jij mooi vindt en niet een 'hmm (bijv) ribben vind ik minder mooi maar ach dan zien m'n ouders het niet' En anders wacht je tot je ouder bent en het huis uit bent.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 16:52

Eerste weken?
Misschien de eerste 2 a 3 dagen.
Daarna nergens meer last van hoor.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:51

Sheran schreef:
Aan de ene kant vind ik tattoos soms mooi en aan de andere kant word ik inderdaad liever niet geopereerd door een chirurg met onbedekte tattoos (slaat helemaal nergens op, ik weet het). Of zou ik in het onderwijs iemand aannemen met een sleeve. Puur vooroordelen denk ik. Maar als er voor jou 40 anderen zijn moet je je keuze toch ergens op baseren.

Wauw.. Sorry maar ik begrijp echt niet hoe mensen zo kortzichtig kunnen denken. :n

How about die keuze baseren op eigenschappen en kwaliteiten? Lijkt mij dat het daar uiteindelijk om draait toch?
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 26-06-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:52

Vind ik ook een beetje kortzichtig eigenlijk. Tattoos zeggen letterlijk niks over iemands kwaliteiten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:05

'Een beetje kortzichtig' vind ik nog behoorlijk zacht uitgedrukt := Dat er anno 2016 nog mensen zijn die zo denken, niet geopereerd willen worden door een chirurg met tattoos... My god :')

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:27

Emmaa_ schreef:
In de meeste werkvelden wordt er echt niet raar naar gekeken, maar dat is natuurlijk mega afhankelijk van je werkgever. Welke plek twijfel je over?

Ik werk in de paarden bij een vrij flexibele baas. Maar ze hebben me aangenomen, maar toen had ik geen tattoo's. Nu komt de drang naar een tattoo toch wel weer terug( tijdje geleden al over na gedacht)
Ik twijfel over mijn onderarm of bovenarm binnenkant. Met warm weer is het wel fijn om hempje aan te hebben. En als ik daar tattoo heb gaan ze dat voor het eerst zien binnekort als ik afspraak heb gemaakt. Anders wil ik hem op mn ribben naast mijn borst zeg maar. Maar dat houd mij beetje tegen ivm de pijn. Maar dat is weer andere discussie. :) :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:35

Ik zei toch: ik weet dat het nergens op slaat. Ik zou het ook echt niet weigeren, zo'n man is even kundig en hygienisch als een ander. Het is meer dat soort beelden gewoon nog wel bestaan. En ik zou het in het onderwijs ook niet fijn vinden als de leraar een groot doodshoofd op zijn arm heeft. Kortom: je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is welmiets om over na te denken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:35

Mars schreef:
'Een beetje kortzichtig' vind ik nog behoorlijk zacht uitgedrukt := Dat er anno 2016 nog mensen zijn die zo denken, niet geopereerd willen worden door een chirurg met tattoos... My god :')

Nee want zodra je inkt in je lichaam hebt zijn dat papiertje en al die jaren ervaring natuurlijk niet meer geldig :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:37

Sheran schreef:
Ik zei toch: ik weet dat het nergens op slaat. Ik zou het ook echt niet weigeren, zo'n man is even kundig en hygienisch als een ander. Het is meer dat soort beelden gewoon nog wel bestaan. En ik zou het in het onderwijs ook niet fijn vinden als de leraar een groot doodshoofd op zijn arm heeft. Kortom: je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is welmiets om over na te denken.

Nee een doodshoofd is niet het beste idee, die zou je ook niet zo snel op posters in het lokaal hangen. Maar niet alle leraren met een tattoo hebben een doodshoofd ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:40

__Sannne schreef:
Mars schreef:

Nee want zodra je inkt in je lichaam hebt zijn dat papiertje en al die jaren ervaring natuurlijk niet meer geldig :')

Ging meer over hygiene dan over geen mentale vaardigheden :P Tattoos worden nog vaak geassocieerd met wat ongure personen :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:49

Ik zeg maar ff niks geloof ik :')

Morgen om 9 uur staat de eerste schets van Alex online (the Ink society) zijn er nog mensen die een plaatje gaan scoren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:52

Hey ik zeg niet dat dat mijn mening is _O-
De enige reden waarom ik er geen neem is dat ik niet weet wat ik zó lang op mijn lichaam zou willen hebben.