Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:52

harrie :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:54

Lielle schreef:
harrie :D

Die had ik ook :+

Fijn dat je weer opbouwend bezig bent.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:24

Harno

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:49

Ik vind paarden van 15000 geen lage prijsklasse meer :') Maar ik heb dan ook nooit in het hogere segment gereden of wat dan ook. Hoewel ik wel ambitie heb, zal ik altijd in de basis der basis blijven rondhobbelen. Al wil ik wel proberen om met mijn eigen paard het onderste uit de kan te halen. Daarnaast wil ik me extra gaan toeleggen op andere aspecten in de sport zoals jureren en misschien parcoursbouwer op termijn. Ik denk niet dat aankoop-verkoop "voor de lol" tussendoor als particulier haalbaar is als deeltijdse job naast mijn andere baan die ik al heb.

Wel ontzettend fijn dat je die klantenportefeuille kan ontwikkelen! Het is iets waar ik jou ook echt wel in zie rondlopen, je geeft echt het gevoel dat je het juiste fingerspitzgefühl hebt voor zoiets. De trakhener die je nu hebt is er eentje waar ikzelf ook wel gelijk interesse voor zou hebben, moest ik dat budget hebben natuurlijk. de meeste personen die ik echter ken geven ofwel de voorkeur aan een brave HTK-knol waar ze niet teveel voor hoeven neertellen (5000 is al duur voor hen zeg maar). Ofwel is het de groep die wel wedstrijdpaarden zoekt, maar dan liefst grasgroen om volledig zelf mee aan de slag te gaan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:20

Iris zegt ik wil wel inruilen :+
Morgen met haar springkanon weer een rondje sgw.
Het blijft voor ons zo fijn dat het goed gaat met jou en yaya
Zo genieten we toch ook nog mee.
Het is je zo gegund

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:13

Ik probeerde je te quoten, maar raak daarin een beetje het overzicht kwijt.

Barcelona voelt ook echt als een overwinning, al was ik daar ook al een keer met mijn dochter geweest. Op dat moment was zij mijn "geleide hond"
In de metro kan ik met best afsluiten voor de drukte, telefoon met rustige muziek op mijn oordoppen doet wonderen. De enige focus op van A naar B als ik van te voren maar heb opgezocht en geschreven hoe. De wetenschap van het boekje in mijn rugzak geeft rust.
Zo houd ik overzicht en is er van paniek geen sprake. Bij de verkeerde metro ging ik het station uit, zittend op een bankje met kaart eerst een nieuw plan maken.
Een jaar geleden liep ik nog jankend van de paniek op Horse Event omdat ik de structuur van het terrein niet onder de knie kreeg.

Oefeningen van de fysio zijn erg individueel dus of ze ook voor jou geschikt zijn?
De eerste is met een habdoekrolletje onder mijn billen en mijn benen ontspannen gestrekt, liggend op mijn rug "overgangen rijden van draf naar halthouden" voor het oprekken van mijn psoas spieren. Minimaal 20 minuten en op een rustig tempo. Controle is hierbij belangrijker dan kracht of tempo.

Tweede is het loswerken van mijn lendenwervels met een foamroller, die is lastig uit te leggen. Liggend op je rug over de foamroller met optrokken benen, achterover buigen over de roller 10 tellen vasthouden en steeds een wervel hoger herhalen.

Liggend op de rug, handdoekrolletje onder billen, opgetrokken benen, knieën vanuit je lendenen naar links en rechts opzij richting vloer draaien.

Staan op traptrede steeds 1 been naar beneden aflaten hangen zonder je bekken daarbij mee te laten zakken, voor een mooie lange ontspannen beenligging.

Mijn nu 6 jarige paard zijn we nu een jaar echt aan het doorrijden, daarvoor heb ik hulp van een stalgenoot die haar wekelijks rijdt en de knopjes er voor mij opzet. Ik kan haar dan makkelijk na rijden. Op deze manier merk ik echt progressie in het rijden en dat is voor mij belangrijker dan het niveau.
Maar waarschijnlijk is het op je 48e makkelijker om toe te geven dat je nooit zo goed kan rijden als op je 20e makkelijker dan wanneer je jong bent.

Fijn dat je voor nu een fijn paard hebt om het rijden verder op te pakken en je opnieuw te ontwikkelen. En als je voor deze een fijn thuis hebt dan komt er vast weer een nieuwe.

En ik vind Harry een geweldige naam, houd wel van simpel. Mijn paard Cherise (zelf gefokt dus zelf deze naam gegeven) gaat door het leven als Kees, en toch echt een merrie.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:31

Harro, Harno of Harry zal het inderdaad waarschijnlijk wel worden. Al ik m nu wel steeds Court(je) noem, misschien blijft dat t m wel... Ook al is ie helemaal niet zo klein, haha.

Varekaj schreef:
Ik vind paarden van 15000 geen lage prijsklasse meer :') Maar ik heb dan ook nooit in het hogere segment gereden of wat dan ook. Hoewel ik wel ambitie heb, zal ik altijd in de basis der basis blijven rondhobbelen. Al wil ik wel proberen om met mijn eigen paard het onderste uit de kan te halen. Daarnaast wil ik me extra gaan toeleggen op andere aspecten in de sport zoals jureren en misschien parcoursbouwer op termijn. Ik denk niet dat aankoop-verkoop "voor de lol" tussendoor als particulier haalbaar is als deeltijdse job naast mijn andere baan die ik al heb.

Wel ontzettend fijn dat je die klantenportefeuille kan ontwikkelen! Het is iets waar ik jou ook echt wel in zie rondlopen, je geeft echt het gevoel dat je het juiste fingerspitzgefühl hebt voor zoiets. De trakhener die je nu hebt is er eentje waar ikzelf ook wel gelijk interesse voor zou hebben, moest ik dat budget hebben natuurlijk. de meeste personen die ik echter ken geven ofwel de voorkeur aan een brave HTK-knol waar ze niet teveel voor hoeven neertellen (5000 is al duur voor hen zeg maar). Ofwel is het de groep die wel wedstrijdpaarden zoekt, maar dan liefst grasgroen om volledig zelf mee aan de slag te gaan.

Toen ik er mee begon vond ik 15.000 ook absoluut geen lagere prijsklasse, maar de markt voor paarden onder de 15.000 is wel erg klein, merk ik nu haha. Als we eens een paard onder de 15.000 hebben, wil niemand m (hij is goedkoop, dus zal wel iets mee zijn). Bieden we dat zelfde paard voor ik noem maar wat, 35.000 aan, is iedereen er lyrisch over. Sla mij maar dood...

Een van 35.000 verkopen we doorgaans ook een stuk makkelijker dan een van 5.000.

Maar het is leuk om te doen!

Ik ben benieuwd wat de trakehner gaat doen, hij is in ieder geval echt heeeel erg leuk!! Fijn en lief dier. Net lag ie in de wei lekker te slapen en kon er gewoon bij gaan zitten kroelen. Terwijl ie hier dus nog geen 24 uur staat. Vanmiddag wat licht longe werk laten doen en even een video van hem maken aan de longe. Ik heb nu al veel geïnteresseerde in hem. :wow:
Maar goed, hij heeft ook alles wel mee, knap, lief/braaf, drie goede gangen en veel aanleg!

esje01 schreef:
Iris zegt ik wil wel inruilen :+
Morgen met haar springkanon weer een rondje sgw.
Het blijft voor ons zo fijn dat het goed gaat met jou en yaya
Zo genieten we toch ook nog mee.
Het is je zo gegund

Hihi, inruilen is op zich best mogelijk! Ik weet alleen niet of ie kan springen, over balkjes huppelen vind ie in ieder geval wel heeel leuk. Zag dat ze het goed gedaan hadden gisteren!!

tiwi1969 schreef:
Ik probeerde je te quoten, maar raak daarin een beetje het overzicht kwijt.

Barcelona voelt ook echt als een overwinning, al was ik daar ook al een keer met mijn dochter geweest. Op dat moment was zij mijn "geleide hond"
In de metro kan ik met best afsluiten voor de drukte, telefoon met rustige muziek op mijn oordoppen doet wonderen. De enige focus op van A naar B als ik van te voren maar heb opgezocht en geschreven hoe. De wetenschap van het boekje in mijn rugzak geeft rust.
Zo houd ik overzicht en is er van paniek geen sprake. Bij de verkeerde metro ging ik het station uit, zittend op een bankje met kaart eerst een nieuw plan maken.
Een jaar geleden liep ik nog jankend van de paniek op Horse Event omdat ik de structuur van het terrein niet onder de knie kreeg.

Oefeningen van de fysio zijn erg individueel dus of ze ook voor jou geschikt zijn?
De eerste is met een habdoekrolletje onder mijn billen en mijn benen ontspannen gestrekt, liggend op mijn rug "overgangen rijden van draf naar halthouden" voor het oprekken van mijn psoas spieren. Minimaal 20 minuten en op een rustig tempo. Controle is hierbij belangrijker dan kracht of tempo.

Tweede is het loswerken van mijn lendenwervels met een foamroller, die is lastig uit te leggen. Liggend op je rug over de foamroller met optrokken benen, achterover buigen over de roller 10 tellen vasthouden en steeds een wervel hoger herhalen.

Liggend op de rug, handdoekrolletje onder billen, opgetrokken benen, knieën vanuit je lendenen naar links en rechts opzij richting vloer draaien.

Staan op traptrede steeds 1 been naar beneden aflaten hangen zonder je bekken daarbij mee te laten zakken, voor een mooie lange ontspannen beenligging.

Mijn nu 6 jarige paard zijn we nu een jaar echt aan het doorrijden, daarvoor heb ik hulp van een stalgenoot die haar wekelijks rijdt en de knopjes er voor mij opzet. Ik kan haar dan makkelijk na rijden. Op deze manier merk ik echt progressie in het rijden en dat is voor mij belangrijker dan het niveau.
Maar waarschijnlijk is het op je 48e makkelijker om toe te geven dat je nooit zo goed kan rijden als op je 20e makkelijker dan wanneer je jong bent.

Fijn dat je voor nu een fijn paard hebt om het rijden verder op te pakken en je opnieuw te ontwikkelen. En als je voor deze een fijn thuis hebt dan komt er vast weer een nieuwe.

En ik vind Harry een geweldige naam, houd wel van simpel. Mijn paard Cherise (zelf gefokt dus zelf deze naam gegeven) gaat door het leven als Kees, en toch echt een merrie.

Knap hoor! Ik weet niet of ik dat op dit moment zou doen, ook al zou ik niet in paniek raken of zo. Fijn zal ik me er ook niet bij voelen in die chaos, alleen dan.

Daar zeg je wat, ik weet ook niet of t geschikt is voor me. Fysio in Nederland mocht ik eigenlijk zelfstandig niets doen thuis, met name door de uitstralende pijn.

Fijn dat je zo je paard toch ook zelf deels kunt doorrijden! Ik zou me er niet bij neer kunnen leggen, mijn doel is om mijn oude niveau terug te bereiken en beter. Ik sta er echter nu wel op een andere manier in, besef heel goed dat het tijd gaat kosten en die gun ik mezelf ook wel. Stap ook alleen op als ik me goed voel, wil pony/paard niet nóg moeilijker maken.

Kees vind ik echt een geweldige naam! :D
Hou meestal ook van simpele namen, of roepnamen in ieder geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:48

Wat een mooi dier, Alice !

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:22

Oh wat is hij knap :+:

Fijn dat je nu een datum hebt! En dat het nog vlot is ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:17

Knappe Henkie :D Heb zelf een soort te kleine welsh met die naam (niet de naam op paspoort, die is afgrijselijk) en ik maak er vaak Henkiedoedel van. Of Doedel. Of Henk als ie wat uitvreet :Y)

Het hangt er natuurlijk wel van af wat je doelgroep is. Zit je met klanten die echt potentieel (hele) goede sportpaarden zoeken, dan gaan die voor 15.000 inderdaad hun hand niet omdraaien. Ik zit echter vooral met personen om me heen die hoofdzakelijk recreatief rijden en als het kan even voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Er zijn er die voor een braaf HTK-wedstrijdpaard 2500 al veel vinden...
Ik zou bijvoorbeeld niet eens kunnen gokken wat mijn eigen wedstrijdpaard waard is :') Gouden karakter, basis allround geschoold, niet te groot maar helaas is de vader ooit enkel licensed geweest bij AES en nooit doorgegaan voor approved. Tjah, dan gaat de prijs al heel erg hard naar beneden.

Hoe voel je je verder? Je mag er best trots op zijn dat je alsnog een bedrijf runt met jouw gezondheid. Er zijn er die voor minder klagen dat ze in de kreukels liggen en niks meer kunnen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:25

Supergaaf!
Bizar dat ze zo staan te springen voor 35.000€. Markt zit grappig in elkaar.
Wat heeft Court gelopen en hoe ga je hem voldoende blijven trainen voor/tot de verkoop? Hij zal niet lang staan denk ik, dus dat scheelt weer met hem niet kunnen rijden. Het is echt een prachtig paard, mooi gespierde billen.

Spannend voor de nieuwe operatie! Het zou zo gaaf zijn als dat je hoofdpijn en bijbehorende klachten omlaag brengt.
Ben ook heel benieuwd of je de gang van zaken daar in Zweden anders/beter/fijner vindt met en na de operatie.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 16:05

Het is echt een geweldig leuk dier, super lief. <3

Afbeelding

jokari schreef:
Wat een mooi dier, Alice !

Ja he. <3

knabbelgirl schreef:
Oh wat is hij knap :+:

Fijn dat je nu een datum hebt! En dat het nog vlot is ook!

Ja het ging/gaat in eens snel! Maar ergens ook juist wel fijn, minder tijd om erover na te denken hihi. Heb ook echt zo'n fijne chirurg!! Zondag melden op medium care, eigenlijk om 2 uur, maar mijn chirurg heeft zelf dienst en vond 6 uur ook prima. Scheelt een paar uur liggen niksen, haha.

Varekaj schreef:
Knappe Henkie :D Heb zelf een soort te kleine welsh met die naam (niet de naam op paspoort, die is afgrijselijk) en ik maak er vaak Henkiedoedel van. Of Doedel. Of Henk als ie wat uitvreet :Y)

Het hangt er natuurlijk wel van af wat je doelgroep is. Zit je met klanten die echt potentieel (hele) goede sportpaarden zoeken, dan gaan die voor 15.000 inderdaad hun hand niet omdraaien. Ik zit echter vooral met personen om me heen die hoofdzakelijk recreatief rijden en als het kan even voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Er zijn er die voor een braaf HTK-wedstrijdpaard 2500 al veel vinden...
Ik zou bijvoorbeeld niet eens kunnen gokken wat mijn eigen wedstrijdpaard waard is :') Gouden karakter, basis allround geschoold, niet te groot maar helaas is de vader ooit enkel licensed geweest bij AES en nooit doorgegaan voor approved. Tjah, dan gaat de prijs al heel erg hard naar beneden.

Hoe voel je je verder? Je mag er best trots op zijn dat je alsnog een bedrijf runt met jouw gezondheid. Er zijn er die voor minder klagen dat ze in de kreukels liggen en niks meer kunnen.

Henkie vind ik wel echt een leuke naam! Tot nu toe is het bij Court gebleven, haha. Maar hij is leuk. :))

Overal willen ze wel voor een dubbeltje op de eerste rij en ze willen bijna allemaal een duurder paard dan budget toelaat, haha. Dat is voor iemand die tot 10.000 zoekt, maar ook voor degene die voor 2 miljoen zoeken. Ze willen allemaal net wat meer. :D

Overigens is de afstamming bijna alleen belangrijk in de lage prijsklasse, tenzij ze ook willen gaan fokken, doet de afstamming er bij de tonnen en miljoenen eigenlijk helemaal niets mee toe. Het is in de lage prijsklassen waar ze mooie namen op papier willen.

Op zich gaat t, dag in dag uit veel pijn en slaap enorm slecht. Snel moe en regelmatig een kort lontje... Maar ik heb besloten dat ik zelf mijn leven lijdt en bepaal en dat niet laat bepalen door ziekte... Ook al gebeurd dat toch wel, want er is best wat schade en beperkingen. Hoe graag ik ze ook (wil) negeren, dat lukt niet. Maar ik laat mijn leven niet meer alleen bepalen door ziekte, dat doe ik voortaan zelf.

Dan ga ik maar dag in dag uit over mijn grenzen, dat doe ik immers al door alleen al s morgens mijn bed uit te komen...

Hannanas schreef:
Supergaaf!
Bizar dat ze zo staan te springen voor 35.000€. Markt zit grappig in elkaar.
Wat heeft Court gelopen en hoe ga je hem voldoende blijven trainen voor/tot de verkoop? Hij zal niet lang staan denk ik, dus dat scheelt weer met hem niet kunnen rijden. Het is echt een prachtig paard, mooi gespierde billen.

Spannend voor de nieuwe operatie! Het zou zo gaaf zijn als dat je hoofdpijn en bijbehorende klachten omlaag brengt.
Ben ook heel benieuwd of je de gang van zaken daar in Zweden anders/beter/fijner vindt met en na de operatie.

Ja grappig he! Stiekem zijn er best wat mensen met geld, hihi.

Hij is in Nederland L2 geklasserd (met vrijwel altijd top 3 klasseringen en 65/70%), liep op ongeveer M niveau. Ik ga hem zelf voorlopig aan de longe trainen, vooral wat sterker maken en rechtrichten want hij is niet echt recht. Maar dat heb ik wel zo voor elkaar. Verder zoek ik iemand die hem wil gaan rijden en als ik na OK genoeg hersteld ben, klim ik er zelf op. Mits ie er nog is, heb er stiekem best wel veeeel reactie op. Hij valt trouwens ook niet in de hogere prijsklasse. Haha.

Daarna wil ik hem zelf minimaal Z klaar hebben en begin van de zwaardere oefeningen er op. Als ik aan de longe er iets aan ga zitten, gaat ie al gelijk heel ruig draven. Denk dat hij straks heeeeel makkelijk naar de passage gaat. Echt actief de verkoop in ga ik ook pas doen als ie Z klaar is, maar als ik eerder een koper vind hou ik m niet aan.

Dus we zullen zien!

Ja ik ben ook benieuwd, hoop dat het na OK beter gaat. Wel weer een nieuw boorgat erbij ook voor de losse drukmeter, maar hopelijk gaat ie wel veel info geven. Gisteren in ieder geval goedgekeurd voor OK, was weer een lang dagje ziekenhuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:59

Het komt alweer dichtbij, spannend. Zou zo fijn zijn als het hierna wel allemaal klaar is en je gewoon kan gaan genieten.

Je denkt in mogelijkheden en niet in beperkingen. Vind ik zo leuk om te lezen. Het doet het veel aan je levenskwaliteit om er zo in te (blijven) staan, petje af.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 17:11

Morgen melden op medium care en maandag operatie. Zenuwen vallen eigenlijk nog wel mee, heb vooral heel veel goede hoop.

Wilde deze nog graag met jullie delen. :))
Afbeelding

Met de 50mm gemaakt. <3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:23

Alvast heel veel succes voor de operatie en de opname gewenst hoor!

Wat een geweldig mooie foto! Echt heel gaaf!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:27

Heel veel succes! Hier nog iemand die zal duimen voor je!

Prachtige foto! Die contrasten *\o/*

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:41

Succes meis
We houden contact
Ik stalk Bas en jullie mam gewoon.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:59

Succes Alice !

Gaaf lensje hé. <3

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:59

Alvast heel veel succes gewenst!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:26

Heel veel succes!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:08

Heel veel succes!!!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:28

Ik duim ook weer mee. Hoop zo dat het goed gaat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:46

Mooie foto!

Maandag draaien hier de duimen voor jou!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:13

Mooie foto, en gaaf paard!
Ook ik duim voor een geslaagde operatie en een goed herstel! Laat deze behandeling in Zweden DE stap zijn het licht in vanuit die tunnel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 23:33

Dankjewel allemaal! <3

Hoop inderdaad dat dit eindelijk een stap is naar het licht van het einde van de tunnel. Lang genoeg geduurd. :)

Ook gewoon echt aan toe om weer gewoon "normaal" te kunnen functioneren. Vooral weer echt kunnen rijden. Longeren vind ik ook erg leuk, doe het ook graag, altijd gedaan en ook altijd veel gedaan in de training (gewoon een groot onderdeel van de training van een sport paard), maar toch mis ik t echte rijden wel...

Ik hoop dat het straks snel weer wat beter gaat en het rijden echt weer op kan gaan pakken. Vooral ook dat links weer wat beter gaat worden, want oh wat baal ik daar steeds weer van zeg. Kan er alleen helaas niet zo veel aan doen. Alleen gewoon doorgaan en hopen dat het met training en veel doen beter gaat worden.

Hoop dat de drain in de hersenen zelf niet vervangen hoeft te worden, is wel voorbereid voor als t wel nodig is. Anders is de operatie alweer heel wat ingrijpender. En dat ze de buik dicht kunnen laten, maar daar ga ik toch wel van uit.

Verder moet ie toch wel weer een nieuw gat boren in mn hoofd, dus dat zal ik ook nog wel voelen. En ook twee wonden op mn hoofd. Hoop vooral heel hard dat ie niet te veel haar weg haalt, het is nu en komende tijd waarschijnlijk te warm voor een muts. :+ :')
Haha.