Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:26

Wat is hoisin saus? ik zoek een alternatief voor de standaard woksauzen (van conimex).

Ik heb een zelfgemaakte pizza in de oven. Dan lijkt het gezond :')

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:46

Hoi Dames,

Ik lees dat meerdere van jullie een periode maaltijdshakes hebben gebruikt (of dit wel of niet geslaagd was even in het midden gelaten). Ik ben zelf op zoek naar dit soort shakes maar graag met merk erbij.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik aan de eiwitrijke (spieropbouw) shakes wil of juist aan de afval-shakes.
Ik krijg nu niet mijn voedingsstoffen (mineralen, vitamines en ijzers) binnen die ik binnen zou moeten krijgen omdat ik niet gevarieerd genoeg eet (hoe krijgen jullie dit voor elkaar binnen het aantal calorieën?)

Ik hoor graag van jullie!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:54

_Patriciaa schreef:
Ik hen echt een slecht weekend achter de rug! Verjaardag en vaderdag.. twee keer taart :Y)
En gister te veel wijntjes gedronken.
Vanmorgen maar even een groene smoothie gemaakt voor de vitamientjes. Morgen weer positief verder!

Trouwens nog een simpel gerecht: flink groente in de wok, biefstukreepjes of kip er bij, hoisin saus en kruiden er over en binnen tien minuten heb je iets heerlijks op tafel :)

Ik denk dat ik dit dinsdag ga doen :j

morgen is mijn "rauwe" dag maar voor dinsdag wist ik het nog niet

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:02

manzano schreef:
Wat is hoisin saus? ik zoek een alternatief voor de standaard woksauzen (van conimex).

Ik heb een zelfgemaakte pizza in de oven. Dan lijkt het gezond :')

Het is een zoete woksaus, echt heerlijk!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:07

Lotus83 schreef:
Kayleigh_ schreef:
Dan lijkt Google me een geschikt medium voor je. "Makkelijke gezonde recepten", "gezonde recepten met weinig bereiding", etc. Kun je vast wat mee!

dank je, ja ik ben een absolute voorstander van 1 pan gerechten

vandaag: (uit bed vanaf 6.45)
125 gram frambozen
2 donker bruine boterhammen met pindakaas (die tip kreeg ik gister en heb ik direct gekocht )

verder:
schaaltje special flakes met melk (ik kan dit wel 2x per dag eten, vind ik zo lekker)
1 liga milkbreak

vanavond 4 donkerbruine boterhammen waarvan 2 met ei en 2 met pindakaas (zonder boter)
beker kerrie soep

straks nog wat fruit

voor de mensen die het gek vinden, ik eet wel vaker een dag alleen maar brood...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:09

wat ik me verder af vroeg... ik lees weinig over lichaamsbeweging?

hoe zit dat bij jullie?

ik rijdt bijna elke dag een uur op mijn paard, vandaag was dat een rustig rondje bos, morgen is dat weer dressuurles.

daarbij heb ik een hond die meerdere malen per dag naar buiten gaat waarvan nu standaard 1 wandeling van een half uur, niet zozeer voor hem, want kan hem ook loslaten en kijken hoe hij heen en weer rent maar echt voor mijn eigen beweging

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:15

Van en naar mn werk loop ik ong 20 min per enkele reis elke dag. Verder rij ik 3 dagen per week (dressuurmatig) en 3 tot 4 dagen per week alle stalklusjes als mesten ed en 2x per week bootcamp

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:18

manzano schreef:
Van en naar mn werk loop ik ong 20 min per enkele reis elke dag. Verder rij ik 3 dagen per week (dressuurmatig) en 3 tot 4 dagen per week alle stalklusjes als mesten ed en 2x per week bootcamp

dat zou ik bijna vergeten, stalklussen zoals paddocks en stallen mesten... dat telt natuurlijk ook *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:35

Ik fiets 5 dagen in de week 20-30 minuten, ik rij 2x in de week paard, mest dan uit en fiets minstens 40 minuten extra die dagen.
Ik probeer nog 2-3x in de week oefeningen thuis te doen, maar door een kapotte knie lukt dat niet altijd.

Edit: naar school is ruim 4km (das dus minstens 8 per dag)
Van school naar paard is 6km en van paard naar huis is ruim 7km.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 21-06-15 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:43

poeh ik vind dat jullie goed bezig zijn... ik vind bijna elke dag rijden en wandelen al heel wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:50

Ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool en probeer zo vaak mogelijk naar mijn werk te fietsen (15 km). Rij gemiddeld 1 a 2 keer per week paard.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:54

Qua beweging...

Ik rij dagelijks ongeveer 45 minuten met mijn paard. Soms langer, soms korter.
Op mijn werk loop ik altijd heel erg veel, en ga regelmatig op de fiets naar stal (heen en terug 40 minuten)

Thuis probeer ik nog wel eens een work out te doen, maar hier heb ik nier dagelijks de tijd voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:55

Lotus83 schreef:
poeh ik vind dat jullie goed bezig zijn... ik vind bijna elke dag rijden en wandelen al heel wat :')

Dat is toch ook heel wat!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:06

Ik ga drie keer per week naar de sportschool. Daarnaast natuurlijk nog paardrijden zo'n 3/4x per week.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:09

Lotus: Onze paarden staan vlak bij elkaar haha! Toeval :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:24

Ik fiets zo'n beetje elke dag naar m'n paard (6km) en school (6km)... Dus ong 24 op een dag. Dat is mijn lijf volgens mij wel helemaal gewend aan geraakt omdat ik het al heel lang doe, verbrand er daardoor ook niet veel meer mee, dat moet je dus niet vergeten :)
Verder rij ik ca 5x per week intensief en dus stalklusjes, probeer ik 2x per week kt te doen in de sportschool en klim ik 1 à 2 X per week anderhalf uur. Bezig bijtje :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:48

Oké, nu heb ik een suikerdip... in zoverre, heel erg de behoefte ongezond te gaan doen.... heb het wel in huis maar eet nu kleine worteltjes....

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:27

Ik ga gemiddeld zo'n 4 keer per week naar de sportschool :). Twee dagen bokstraining en twee dagen kracht/vet verbranden. Als ik nog een 5e keer ga dan is het meestal cardio dag. Op t moment ben ik ook aan t hardlopen want doe volgende week mee aan de KiKa-run.

Paardrijden doe ik maar 1 keer in de maand ofzo. Paardje heeft cushing en is daarnaast een brokkenpiloot :+. Dus rijden komt er weinig van en t is meer wandelen maar vaak maar 15 min ofzo.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:28

Ik loop en sjouw 36 uur pw. En rijd daarnaast ongeveer 4 x per week paard. Verder wandel ik nog regelmatig dus beweging genoeg denk ik

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:43

Iedereen hier is wel echt goed bezig... ik zeg er bij, naast mijn paard en hond werk ik in de zorg... na een dag werken voel ik mijn benen wel, en als ik pech heb ook mijn rug... maar dat werk doe ik al zo lang, dat helpt allang niet meer mee aan de verbranding, lijf is het gewend

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 04:48

Ik heb zojuist 2 wraps op met kipfilet, komkommer en kruidenkaas.
aan het begin van de nacht een stuk meloen, wat witte druiven en aardbeien.
straks nog een fruit smootie van Hero en dan lekker slapen.

denk als ik straks wakker wordt nog wat yoghurt en vanavond uit eten met m'n vader bij Happy italy.

vanaf morgen (dinsdag :') ) kan ik weer een normaal en overzichtelijk lijstje bijhouden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:20

Ik crossfit 2dagen per week en loop 2dagen per week hard. Wil nog een kettlebell aanschaffen om thuis nog 1dag te trainen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:32

Ik doe momenteel niet echt aan een sport. Ik wandel veel en doe thuis aan workouts van Jillian Michaels.
Zaterdag en gisteren heb ik twee verjaardagen gevierd met vooral gisteren een boel lekker eten bij een lopend buffet.
Vandaag dus een balansdagje:

O: 2 rijstwafels met 2 gekookte eitjes
L: Griekse yoghurt met verse aardbeien
T: (voor het geval ik trek krijg) zwarte olijven
A: verse rode curry met garnalen, zonder rijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:21

Ik heb enorm genoten van het weekend (uit eten en feestjes etc. :+ ) dus ik ga vanaf vandaag weer even op regime. Heb een skinnyjeans aangetrokken die ietwat strak zit, dat is een mooie stok achter de deur om niet stiekem toch iets te snoepen! :D

Dacht helaas wel dat m'n bilblessure redelijk over was, maar ik ging gister verkeerd zitten en toen was het dubbel en dwars terug. Vandaag wel sporten, maar ga de focus maar tijdelijk verleggen op de upperbody.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:13

Heee lieve mensen,

Ik lees al een tijdje mee en ben al een tijd bezig met gezond eten. Dit lukt erg goed door de weeks als ik op kamers ben. Maar thuis bij mijn ouders zitten toch wel heel veel verleidingen.

Daarom zou ik me dus ook willen aanmelden. Ik ben totaal niet dik, eigenlijk gewoon slank. Maar ik wil toch wat meer gaan sporten en net iets strakker worden :)