Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:40

Skvetta, wat een tegenslag weer. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik zou het denk ik ook niet aandurven om een jaar pauze te nemen. Wij hebben tussendoor wel eens een paar maanden gedaan, even bijkomen. Ik heb zelf ook acupunctuur gedaan, ze hebben t liefste dat je vroeg in het proces begint maar ik ben ook na de mislukte verse tp van icsi 2 pas begonnen. Vond t zelf erg prettig, kreeg ook oefeningen voor thuis mee waarmee blijkbaar het de voorplantingsorganen werden gestimuleerd. Heeft me iig wel geholpen om beter te ontspannen. icsi 2 heb ik ook ubiquinol geslikt voor betere eicelkwaliteit, kan natuurlijk niet zeggen dat het daardoor komt maar ten opzichte van 1 bevruchting tijdens icsi 1 hadden we er 11 tijdens icsi 2. Heel veel succes!

Succes Retlaw, duim voor veel goede bevruchtingen!

Colinneke, geen ervaring met scratching wel in mijn hele google periode goede verhalen over gelezen. Wel mooi dat jullie dat bruiloft in het vooruitzicht hebben, veel plezier met de laatste voorbereidingsweken.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:01

skvetta schreef:
Ramiro, wat fijn dat je echo goed was!

Colinneke, spannend zeg! Ik ben benieuwd of het lukt, wat kunnen ze toch veel!

Na mijn miskraam heb ik even tijd voor mezelf nodig gehad, ik heb hier wel af en toe mee gelezen.
We hebben gesprekken met een maatschappelijk werker van het ziekenhuis. Dit doet me goed.
We hadden onze moed weer bij elkaar geraapt en klaar voor weer een terugplaatsing. We hadden nog 6 embryo's in de vriezer, maar wel allemaal van slechte kwaliteit.
Afgelopen week voor echo naar het ziekenhuis geweest en ik mocht ovitrelle spuiten.
Vandaag was het uur van de waarheid want zouden de cryo's ontdooid worden.
Helaas is geen van de cryo's goed ontdooid...... Wat een tegenslag weer!
Het liefst zou ik een jaar pauze nemen nu maar in de wetenschap dat de eicellen er niet beter op worden naarmate de leeftijd vordert (ik wordt 40) wil ik wel door gaan om hopelijk de laatste punctie nog zo goed mogelijke kans op goede eicellen te hebben. En ook in mn achterhoofd laten we nu de laatste icsi poging maar doen dan zijn we er vanaf en weten we waar we aan toe zijn, een leven met of zonder kinderen.
Het wordt ons blijkbaar niet gegund....

Sorry voor mijn beetje negatieve ego post.

Wat doe je nu om de kwaliteit van de eicellen te verbeteren? Aan vitaminen? Ubiquinol etcetera? Stimuleren met Menopur?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:54

Ooh Skvetta oliebol wat een tegenslag weer, ik wilde je alleen vanaf hier nog een duwtje in de rug geven Y;(
De ene voet voor de andere, stap voor stap. Succes nog :*

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:59

Ik hoef niet zozeer al paar maanden vooraf te beginnen met acupunctuur hoor, krijg ondersteuning bij verwerken van de hormonen, rijping van de eicellen en straks ondersteuning bij terugplaatsing. Al met al ben ik ook relaxter en blijer.

Vanmorgen de punctie gehad, pijnlijk, er zijn zo'n 35 follikels aangeprikt, ze waren de tel kwijt, halverwege moest er een nieuwe bak met reageerbuisjes bij. Uiteindelijk 27 eicellen. Daarvan zullen er nog wel wat afvallen omdat ze niet rijp zijn. Er is ook direct besloten dat we nu geen terugplaatsing doen vanwege het risico op hyperstimulatie. Moet rusten en veel drinken. En dan over 3 weken een evaluatiegesprek en opstarten voor een terugplaatsing in éigen cyclus.

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:43

Zo ik ben even weggeweest hier, in januari voor het laatst gereageerd zie ik. Maar jullie zijn weer aardig actief :)
@retlaw, spannend zeg deze poging. Goed denk ik om nu eerst je lichaam even tot rust te laten komen.
@Ramiro, hoe is het nu met je?
@Collineke: Pff heftig hoor, kan me voorstellen dat je zoiets hebt van laten we doorgaan, maar even rust is ook goed voor je lichaam. Sterkte met deze lastige keuze.
@Skvetta: Wat een tegenslag voor jullie. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Hier inmiddels ronde 2 spuiten. De menopur leek zijn werk niet te doen, dus snel opgehoogd. Ik was echt bang dat het niet ging werken. En in ene had ik dikke overstimulatie. Pff daar heb ik me ziek van gevoeld zeg. Poging afgeblazen en weer een kuur gehad om ongesteld te worden. Sinds vorige week maandag 150EH menopur aan het spuiten en vanmorgen een echo gehad, waarbij 2 eitjes van 10mm te zien waren en de rest mooi klein. Vrijdag opnieuw echo. Wij moeten zelf aan de klus bij een eventuele eisprong. Tot aan nu toe nog nooit een eisprong gehad, dus nog geen kansen gehad. Ben zo benieuwd hoe het vrijdag is.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:41

Ik kom me "helaas" ook hier melden. Wij zijn augustus 2017 begonnen om te proberen voor ons eerste kindje, maar helaas tot dusver nog geen succes gehad. Afgelopen najaar hebben we in het ziekenhuis onderzoeken gehad en alles werkt goed en er zou geen reden moeten zijn waarom het niet zou lukken. Dus zijn we weer naar huis gestuurd om het nog een half jaar zelf te proberen. Nu zijn we een half jaar verder en ben ik nog steeds niet zwanger. Daarom gaan we volgende week weer terug naar het ziekenhuis om te bespreken hoe we nu verder gaan. Ik heb geen flauw idee wat de arts van plan is, maar ik verwacht dat we aan iui zullen beginnen.

Zijn er hier mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en ervaring hebben met behandelingen in geval van onbegrepen verminderde vruchtbaarheid?

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:09

Hier ook onbegrepen onvruchtbaarheid. Nooit een reden gevonden.
Uiteindelijk 2 kinderen via iui gekregen. Beide keren poging 6 en vlak voor overstappen maar ivf.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:58

Enorm frustrerend is dat als ze niks kunnen vinden maar het nog steeds niet lukt!

Hoe hebben jullie uiteindelijk moeten wachten tot je zwanger was van nr 1? En zijn ze bij jou met IUI direct met hormonen begonnen? En hoe vaak moet je gemiddeld naar het ziekenhuis voor een IUI poging? Vind het heel lastig om daar een goed beeld van te krijgen.
En voor nr 2, mocht je toen direct weer met IUI beginnen? Of moesten jullie eerst weer een tijd zelf proberen?

En voor de anderen die in een traject zitten, doen jullie naast de hormoon behandelingen nog andere dingen om de slagingskansen te verhogen? Hier boven las ik al over accupunctuur, maar slikken jullie bij bijvoorbeeld ook speciale supplementen of andere dingen? Of is dat juist af te raden in combinatie met een medisch traject?

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:25

Welkom Nanna. we moesten meteen naar ICSI, geen ervaring met IUI. Goede vriendin van mij wel in dezelfde situatie, ook onbegrepen onvruchtbaarheid. Na jaren zelf proberen bij de tweede IUI poging zwanger. Wat ik zelf gedurende het traject heb gedaan is het slikken van ubiquinol (maar dit was met het oog op het groeien van veel eicellen tijdens ivf), acupunctuur, drinken van granaatappelsap na de terugplaatsing, buik en voeten warm houden. Allemaal van die dingen waarvan ik geen idee heb of het werkt, maar als de kans bestaat dat het helpt dan probeer ik het graag.

Jeetje Retlaw, wat een groot aantal folikels. Hoop dat er veel goede bevruchtingen uit zijn gekomen. Ik vond een terugplaatsing in eigen cyclus heel prettig. Had het idee dat mijn lijf wat meer tot rust was gekomen en er klaar voor was.

Globe, hoop dat jullie zelf flink aan de klus konden!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:40

Welkom Nanna, hier PCOS dus daarom met Clomid begonnen. Hebben ze bij jou ook al een hele cyclus gevolgt of alleen bloed en echo checks gedaan? en bij je vriend/man alles gecheckt?
Anyway, vriendinnen die in jou schuitje zaten zijn inderdaad het IUI traject ingegaan, zijn nu in totaal 4 kinderen verder waarvan de eerste na 3-4 pogingen en de tweede bij allebei spontaan. Het is natuurlijk statistiek van niks, maar probeer vooral goede hoop te houden. Succes +:)+

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:17

Welkom Nanna.

Net als Ramiro gelijk icsi. De 1e poging niks extra's gedaan.
Daarna met acupunctuur gestart.
Ook granaatappelsap en frambozenbladthee gaan drinken na de punctie. Die terugplaatsing is door geen celdeling niet doorgegaan.
De 2e terugplaatsing dit niet gedronken.

Nog steeds met acupunctuur bezig. Slik multivitaminen en ook ubiquinol.
Vriend slikt impryl (vitamines). En ik ga weer aan de granaatappelsap en thee na de punctie.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:00

Wij moesten eerst wachten omdat ik een schildklierontsteking had en daardoor was mijn ovulatie ook van slag. Toen 2x clomid zonder echo’s en 2x clomid met echo’s. Had met clomid extreem overproductie. toen overgestapt op IUI met pregbyl en ovitrelle. Na 3 rondes overgestapt op gonal F en nog een schaamecho gehad van de eileiders. Die zijn toen doorgespoten maar geen gekke dingen te zien.
En de 6e ronde was toen raak. Zouden eigenlijk na 5 rondes overstappen op ivf maar ivm drukte op het lab en feestdagen kon dat niet dus nog maar keer iui gedaan met hogere dosis gonal F. Dat was dus onze oudste dochter. Traject heeft een goeie 13 maanden geduurd. Plus nog zelf proberen er voor.

Voor Sophie hebben we gelijk afspraak kunnen maken in ziekenhuis. Ben na bevalling nooit meer aan de pil gegaan en er kwam toch niks.
Toen gelijk begonnen met hoeveelheid hormonen die bij Julia gewerkt had.
Toen kreeg ik echt moeizaam eicelontwikkeling (normaal heel snel overproductie en altijd minimaal 3 follikels)en na een shaamecho na poging 3 bleek 1 eileider ook verstopt te zitten.
Hormonen omhoog gegooid en in poging 5 was het raak. Ook na die poging zouden we weer overstappen naar ivf.
Sophie kwam redelijk snel. Zijn in december gestart en in de ronde in april was ik zwanger.

In het begin moet je tijdens hormonen spuiten best vaak naar het ziekenhuis om goed op te volgen. Maar als ze je cyclus een beetje kennen wordt het minder. In begin ging ik om de 3 dagen voor een echo. Met Sophie was het nu vaak 1 of 2x echo en dan de behandeling.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:47

Heb nu 2 zoontjes die alle 2 uit de 1ste poging icsi komen.
Bij de oudste was verse poging op dag 3 niet gelukt, tp cryo op dag 5 wel. Hadden nog 2 cryo s ingevroren, dachten dat we niet weer hetzelfde geluk gingen hebben. 1ste tp niet gelukt, 2de wel.
Heb nooit iets speciaal gedaan buiten de voorgeschreven utrogestan, heb er ook nooit iets om gelaten.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:17

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn om al jullie ervaringen te lezen!

Ik heb in oktober een echo, bloedonderzoek en HSG gehad en mijn man een zaadonderzoek.Maar alles zag er goed uit. Ik had wel veel eiblaasjes op mijn eierstokken, maar aangezien mijn cyclus normaal was maakte hij zich daar geen zorgen over. Ze hebben dus niet een hele cyclus gevolgd. Maar ik heb wel sinds het najaar een hele regelmatige cyclus en duidelijke eisprong. Daarvoor was het een stuk moeilijker een eisprong te ontdekken.

Ik las dat een paar van jullie ubiquinol slikken, waar is dat voor? Is dat echt specifiek voor een IVF traject? En ik zal impryl ook eens opzoeken.

En Lautje klinkt idd logisch dat ze aan het begin vaker echo's willen doen om te kijken hoe je reageert. En fijn dat je voor de tweede direct terug kon naar het ziekenhuis!

We hebben over een uur onze afspraak, dus ik ben benieuwd wat de arts gaat zeggen!

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:26

We zijn net in het ziekenhuis geweest en we gaan volgende cyclus beginnen met IUI! Daarvoor ga ik met Gonal F en Ovitrelle spuiten om een extra eitje te stimuleren zodat de kansen op succes wat groter zijn.
Ik heb ook direct spuit-instructie gehad en dat viel me alles mee.

Ik ben heel blij dat we eindelijk iets gaan doen en ben voor nu wel optimistisch over het traject waar we instappen.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:47

Fijn Nanna!! Dan kan het hard gaan hoor! En denk maar zo als iui niet lukt heb je met ivf echt een stuk grotere kans weer.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:52

Ja ben heel blij dat we eindelijk iets gaan doen. Ik besef ook wel dat het geen garantie op succes is en we vast nog genoeg teleurstellingen zullen krijgen. Maar het is fijn om weer wat hoop te hebben.

Nu aftellen tot een nieuwe cyclus begint en dan kunnen we aan de slag.

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:57

Tsss had een belafspraak vanmiddag.....totaal niet gebeld >;)
Dus morgenochtend maar eens om uitleg vragen

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:02

Ramiro schreef:
Welkom Nanna. we moesten meteen naar ICSI, geen ervaring met IUI. Goede vriendin van mij wel in dezelfde situatie, ook onbegrepen onvruchtbaarheid. Na jaren zelf proberen bij de tweede IUI poging zwanger. Wat ik zelf gedurende het traject heb gedaan is het slikken van ubiquinol (maar dit was met het oog op het groeien van veel eicellen tijdens ivf), acupunctuur, drinken van granaatappelsap na de terugplaatsing, buik en voeten warm houden. Allemaal van die dingen waarvan ik geen idee heb of het werkt, maar als de kans bestaat dat het helpt dan probeer ik het graag.

Jeetje Retlaw, wat een groot aantal folikels. Hoop dat er veel goede bevruchtingen uit zijn gekomen. Ik vond een terugplaatsing in eigen cyclus heel prettig. Had het idee dat mijn lijf wat meer tot rust was gekomen en er klaar voor was.

Globe, hoop dat jullie zelf flink aan de klus konden!


Uiteindelijk 17 bevruchtingen, en op dag 5 zijn er 11 hele mooie embryo's ingevroren! Vrijdag hebben we een evaluatiegesprek. Intussen alweer beland in volgende cyclus, hoop dat we direct los kunnen!

Hoe gaat het met jou? 15 weken alweer.

Naast acupunctuur slik ik een multivitamine. In vergelijking tot andere behandelingen zorg ik nu voor meer rust in mijn hoofd door wat meer uit handen te geven en ook wat meer ontspannen.
Mijn man is vanwege testestumor onvruchtbaar geworden, gelukkig zaad laten invriezen vandaar ICSI. wij kregen daarom direct doorverwijzing.

Colinneke, best wel slordig, benieuwd naar de reden!

Wij zijn trouwens van ziekenhuis overgestapt naar een kliniek! Wat een verademing, dat alleen al doet zoveel met je. Voel me er heel prettig bij, en het zijn allemaal schatten die enorm meeleven en meedenken.

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:26

De reden: een belafspraak geldt voor de hele dag.Zodra er een gat in de planning is bellen ze.
Waarom dat dan die tijd niet geblokt word in de planning is voor mij ook een vraag >;)
Ze hadden 2x gebeld maarja ik zal toch ook gewoon moeten werken.
En als ik een bericht krijg dat om 16.40 de belafspraak is. Ga ik er niet vanuit dat ze om 9 en om 15 gaan bellen.

Ook zeiden ze dat de werkgever het maar moet goed vinden dat je de telefoon opneemt. Want als je een afspraak hebt dan is de werkgever meer tijd kwijt.
Net alsof mensen het oké vinden als ik hen aan het afrekenen ben of eten uit serveer ik wegloop om even op mn gemak te bellen |o

Dus over 2 weken weer een nieuwe belafspraak. Ben even zooooo klaar met hun :x

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:17

Woh Retlaw, 11 embryo's in de vriezer wat een ontzettend goede opbrengst *\o/* Dat moet je toch wel hoop geven. Ik ga duimen voor een plakkerd
Ja 15 weken alweer :o Moet zeggen dat ik het nog steeds erg eng vind, voor mijn gevoel gaat de tijd ook zo langzaam. Wachten er al zo lang op, en nu is t zo ver en kan ik er nog niet van genieten. Hopelijk geeft de 20 weken mijlpaal me meer rust.

Lekker dan Colinneke, alsof je geen leven hebt buiten de ziekenhuisbehandelingen. Ik heb ook als eens de hele dag met mijn mobiel op zak gelopen en uiteindelijk gewoon niet gebeld geworden. Bij navraag kreeg ik gewoon te horen, we zijn er niet aan toe gekomen jullie te bespreken dus er valt niets te melden. Ook dat had je natuurlijk even kunnen laten weten -O-

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:58

Wij zijn gisteren weer in het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het 2e onderzoek van vriendlief.
Vorige keer was het 13,3 miljoen, nu helaas maar 1,1 miljoen ;(
Wat voor betekend dat ze 'in plaats van afwachten tot augustus' nu gelijk beginnen met iui. Die hadden we nog niet zo snel verwacht.

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:51

Vanavond begint het proces, half 12 mogen we richting ziekenhuis om de pregnyl te laten spuiten, om dan vrijdag de iui te laten plaatsvinden :)

Spannende periode!!

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:44

Spannend Lynn! Is dit je eerste IUI?

Hier gaat het ook beginnen! Ik ga morgen naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en begin dan ‘s avonds met het spuiten van gonal F.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:27

Spannend meiden, veel succes!!