Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:12

Is het ook niet afhankelijk van wat voor brood je eet?? Eerder at ik 8 volkoren boterhammen op een dag. Nu 3 speltboterhammen met in totaal 1,5 plak 30+ kaas.

Wat ik nu eet:
- ontbijt: 1 of 2 wasa crackers met half plakje 30+ kaas per cracker
- tussendoor: pakje naturel minicrackers
- lunch: 3 speltboterhammen met totaal 1,5 plak 30+ kaas
- tussendoor: fruit
- diner: wisselend

Ik drink overdag groene thee of ranja.
In het weekend eet ik nog een zakje nib'it of ovenchips en frisdrank. De beloning voor het bewust eten doordeweeks.

Vinden jullie dat veel brood? Brood wordt nu wat saai, dus die vervang ik tijdelijk voor kwark met fruit denk ik.

Hoe zien jullie maaltijden eruit?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:21

Ik heb geen idee. Ik eet volkorenbrood. Ik vind brood heerlijk dus dat wil ik gewoon kunnen blijven eten :j
Maar van 8 naar 3 boterhammen, heb je dan nu niet meer honger?

Ontbijt: Cruesli Light met Yoghurt of Vifit, of 2/3 boterhammen met hagelslag.
Lunch: 4 tot 6 boterhammen met kaas, worst of hagelslag. Op schooldagen heb ik veel meer honger dus dan eet ik zo 6 boterhammen op.
's avonds: Wisselend maar eet vaak weinig.
Tussendoor op schooldagen: 2 rijstwafels, 1 sultana, 1 paprika of komkommer of tomaat.
Tussendoor op vrije dag: 1 rijstwafel, 1 sultana en ook wat groente.
De tussendoortjes verschillen regelmatig maar bovenstaande is gemiddeld.
En daarnaast pik ik nog wel 's een schoolkrijtje uit de la. Die dingen zijn zo verslavend. Maar ze zijn weer bijna op dus maar weer tegen m'n ma zeggen dat ze ze niet moet kopen.
Ik drink trouwens echt alleen maar water dus ik krijg met drinken geen calorieën binnen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:01

@ Bhriseis : bedankt voor de tips!

@ MadelonSunny: ik probeer 4 keer in de week workout te doen, verder wandel ik ook nog erg veel..

Ik denk dat ik gewoon moet doorgaan met alle workouts maar dan echt gewoon niet meer snoepen.
Maar is soms zo moeilijk.. want dan denk ik ja je sport veel, mag best wel wat hebben. Mja dat denk ik eigenlijk te vaak...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:09

Het lukt mij tegenwoordig goed om niet meer te snoepen. Ik merk dat na een paar dagen op minder calorieën te hebben geleefd mijn lichaam er een soort van gewend aan is geraakt en ik niet voortdurend meer trek heb. Ik heb nog geen 'vreetbuien' weer gehad.
Mijn dagmenu ziet er gemiddeld als volgt uit:
Ontbijt: ontbijtgranen met halfvolle melk, appel, mandarijn
Middag: Warme maaltijd, afhankelijk van wat er geserveerd wordt op mijn stage. Ik maak wel zoveel mogelijk bewuste keuze zoals om kleine porties vragen, geen saus en magere yoghurt als dessert.
Avond: 2 plakken roggebrood met honing of stroop, kiwi, banaan en nog appel of mandarijn.
Ik neem geen tussendoortjes en drink alleen maar water.

Op dit moment ben ik bezig met week 2 van 'ripped' en dit bevalt erg goed. Merk dat ik behoorlijk armspieren begin te krijgen. Buikspieren misschien ook wel maar die zitten nog verstopt onder een vetrol haha.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:32

Mag ik me hier ook melden... Ik heb 30 day challange (abs) geprobeerd, maar de pijn in m'n onderrug was na 3 weken niet te harden. Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben... Heb gister voor de derde keer level 1 gedaan van de shred.... Heb er tot nu toe alleen spierpijn in m'n bovenbenen aan over gehouden... Heb twee maanden geleden het snoepen al opgegeven voor fruit.. En ik mis het snoep totaal niet. En dan te bedenken dat ik regelmatig de hele kast leeg at...

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:43

Goed zeg! Wat is jullie geheim om koek, snoep en chips te laten staan? :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:44

Fruit of groente pakken :D

@MD_Triumph Ik zou dan iig minimaal 5 keer per week een workout doen. De programma's zijn gemaakt voor 5 a 6 keer per week trainen. Als je dan én programma's afwisselend én minder traint zal het zeker niet snel gaan met de spieren en afvallen. ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:56

@madelonsunny: ik ben ook echt een broodeter, maar daarom heb ik het soort brood erbij gezet. Speltbrood is veel zwaarder en gezonder dan volkorenbrood. Er zitten trage koolhydraten in waardoor je een langer vol gevoel hebt en de hele granen zitten erin (voor tarwebrood wordt allen het ongezonde deel gebruikt), wat meer vitamine en aminozuren bevat.
Simpelweg zit ik dus al vol na 3 speltboterhammen, waar ik 8 volkorenboterhammen voor nodig had.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:09

Okee, bedankt voor de info! Misschien toch maar een keer een broodje van m'n ma meepikken om te proeven :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:15

xConnie:
- Als je fruit niet echt lekker vindt, kan je er altijd een salade van maken. Die kan je in de koelkast el een paar dagen goed houden. Fruit zo eet ik ook niet, maar in saladevorm eet ik me er scheel aan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:28

Connie, gewoon je hele eetpatroon omdraaien. 1 x per week houd ik een cheatdag en mag ik alles eten waar ik psychologisch trek in heb. Maar doordeweeks denk ik er zelfs niet aan om te beginnen met koekjes en dergelijke; als je je eetpatroon hebt omgegooid zijn dat soort zaken plots niet lekker meer.

En het is zo zonde van al dat harde sporten om je resultaat dan weg te eten.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:40

Ik mis het snoepen totaal niet. En als ik zin heb in een snack pak ik die ook gewoon. Moet je vooral denken aan een stuk fruit, of een rijstwafel ofzo en af en toe pak heus een schaaltje chips. Je moet je af en toe wel wat gunnen natuurlijk, maar met mate :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:26

Ik hield sowieso al niet van zoet snoepen, dus dat was erg makkelijk voor me :+ chips en andere hartige dingen zijn wel in mijn straatje maar overdag op mijn werk kan ik me daar makkelijk vanaf houden. s'avonds op de bank met een filmpje is het wat...lastiger. Maar ik gun het mezelf 1x in de week wel (meestal als we naar de bios gaan) om een kinderbakje popcorn te nemen. Het moet wel leuk blijven vind ik.

Ik heb alleen moeite met ontbijten en doe dit meestal pas als ik al wat 'opgestart' ben (lees: om 10 uur op m'n werk). Als ik om half 8 namelijk een bakje yoghurt o.i.d. naar binnen probeer te schuiven dan komt het er OF met dezelfde vaart weer uit of ik ben er 2 uur mee bezig.

Het programma doe ik 5 a 6 keer per week. Ik merk dat ik die dag rust wel nodig heb voor mijn spieren maar nu ik naar het einde van level 1 ga hou ik het wel een stuk makkelijker vol. Ach.. vanaf morgen naar level 2 dan piep ik vast weer anders.

Mijn eet 'schema' ziet er meestal zo uit:

O: fruit (appel/banaan/mandarijn)
T: kopje groene thee en 1L water
L: 1 volkoren triangel met mager beleg of vis (dit varieert.) soms ook een cracker als ik echt trek heb nog maar die triangel vult behoorlijk.
T: thee en weer 1l water. Om 4 uur een handje macademia noten of fruit.
D: Varieert natuurlijk daar ik zelf kook.
Zo had ik gisteren skinny noodles van slim pasta, mango, garnalen , paksoi, limoen en kikkoman sojasaus. :Y)

Het water vult echt ontzettend en zorgt ervoor dat ik op een dag 30 miljoen keer naar de wc moet.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:31

Als tussensoortje een liter water wegdrinken? Wow dat lukt mij echt niet!!
Snoep en chocola is ook niet mijn ding, ik ben gek op chips. Dat mag ik in t weekend en als ik er dan niet aan toe kom heb ik doordeweeks geluk!
Op werk en weekenden prima vol te houden, maar nu in de vakantie best lastig.
Naast 5 keer jillian in de week ben ik ook 6x per week bij mn paard, ik merk met rijden echt een positief verschil.
Ik zit beter in balans en mijn holle rug (eigen houding) train ik dmv 6w6p en daar heb ik veel minder last van.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:37

Haha ja ik vul om 10 uur mn fles met water en die 'moet' ik voor de lunch helemaal leeg hebben, dat is dus m'n 1e liter :+ dan na de lunch vul ik hem weer en die drink ik op voor 5en. tijdens de lunch drink ik meestal crystal clear of ook gewoon een glas water. En dan s'avonds meestal ook een glas.

Tis niet zo dat ik in 1x die liter fles achterover klok natuurlijk. ;)

Ik heb ook wel een beetje een holle onderrug. Misschien ook maar eens kijken of 6w6p iets voor mij is..

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:26

Ik dacht zelf dat er nog niet veel verschil zichtbaar was. Mijn zusje zag me vandaag voor het eerst weer sinds een paar weken. Het eerste wat ze zei toen ze me zonder jas zag: wow wat ben jij gespierd geworden!

Goede motivatie zo :P

Ik lees dat 6w6p goed helpt tegen een holle rug? Klinkt dan ideaal voor mij! Waarschijnlijk dat ik die dan achter mijn ripped programma aan plak :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:39

Ja, doordat je buikspieren traint ga je ook je rug trainen. Mn fysio gaf aan dat het goed is voor de anatomie van je lijf en dat hij kon zien dat mn rug sterker is geworden.
Ik zit met paardrijden nu beter omdat ik mn buikspieren goed aan span en mn rug niet meer hol trek. Ik ga veel beter mee in de beweging. Doorzitten is nu bijna peanuts :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:47

welk programma raden jullie buiten de 30 day shred, het meeste aan om vet te verbranden?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:56

@dormy Leuk om te horen! Lijkt me idd ook goede motivatie!

Ik heb nooit geweten dat buikspieren trainen zou helpen voor een holle rug. Maar nu jullie het zeggen ben ik erop gaan letten en heb idd een veel minder holle rug dan 3 maanden geleden :j

Ik ben in 1 week tijd ruim 1,5 kilo afgevallen :oo En dat door de afgelopen 4 dagen helemaal niet te snoepen, 's ochtends kwark met muesli en fruit te nemen ipv brood en als lunch een smoothie van kwark, banaan, aardbei & havermout en 4 boterhammen ipv gewoon 6 boterhammen. Dus ik ga dit zeker doorzetten :j
Gisteren een flink sportieve dag gehad, eerst een uur buitenrit gemaakt met ponylief, toen KA level 2 (die is trouwens echt dodelijk :') ) en 's avonds nog 4km hardgelopen. Morgen doe ik met een vriendin mee aan de Colorrun in Breda (4km). Ik baal echt van het weer dat ze opgeven, 29/30 graden en onweersbuien. Maargoed, we gaan vrolijk door :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:34

Lees dat veel mensen lekker bezig zijn, super!! Las ook iets over speltbrood. Ik vind speltbrood fantastisch, een sneetje speltbrood was voldoende, waar ik normaal 3 boterhammen eet. Erg jammer dat ik hier geen spelt brood of speltmeel kan krijgen =(

Ik heb afgelopen week helemaal niks gedaan. Had er geen motivatie meer voor. Heb gisteren dan ook beslist te stoppen met KB en Ripped en ben vandaag begonnen met Killer Abs. Vandaag daar nog geen programma naast gedaan, loop namelijk ruim 6 mijl vandaag (om en nabij de 10 km) dus dat vond ik voldoende. Ga er nog wel een programma achteraan doen, weet nog niet welke, dat zie ik nog wel deze week :j Hopelijk komt er eindelijk eens wat verschil te voorschijn nu -O-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:18

Ik snap dat je motivatie naar beneden gaat als je geen verschil ziet. :n Waar wil je ook al weer verschil zien?
Ik zie ook niet elke week verschil maar ik weet dat als ik stop ik verschil de verkeerde kant op ga zien. Misschien dat dat je helpt met je motivatie?

Ik eet de laatste 4 dagen kwark als ontbijt en een smoothie met kwark bij de lunch. Nu ben ik steeds misselijk na het eten van kwark. Vooral vandaag is het heel erg. Ik blijf naar de wc toe lopen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan toch niet ineens lactose intolerant zijn..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:26

Het zou best een allergische reactie kunnen zijn. Blijft het bij spugen? Of komt het er juist aan de andere kant uit? Ook buikpijn?

Eet je verder nog iets anders bij je kwark?

Wat mij motiveerd om door te gaan: het is er sneller bij dan dat het eraf is. Ik ben nu een paar maand bezig en ik ben tot dusver tevreden, maar wekelijks resultaat zie ik ook niet altijd. Echter wil ik dit resultaat ook niet zo maar kwijt zijn en ik heb er ook te hard voor gewerkt om hier te komen. Moet je nagaan als je weer overnieuw moet beginnen :(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:27

Ik ken nog iemand uit een ander topic die prima tegen alle eiwitten kan, maar niet tegen kwark. Wordt er ook elke keer misselijk van... Eet je vaak melkproducten? Misschien moet je lichaam even wennen?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:48

Als je niet gewend bent yoghurt of kwark te eten dan zou je daar wel last van kunnen krijgen als je het ineens vrij veel gaat eten, wat lijkt dat jij hebt gedaan. Dat kan komen door de bacteriën die in yoghurt en kwark zitten, waar je lichaam op kan reageren. Je zou er in principe aan moeten wennen, dus je kunt op blijven eten wat je nu eet - wat me niet prettig lijkt - of minder kwark eten en langzaam opbouwen, of kwark eten naast iets anders zoals brood.

Mijn probleemzone is echt m'n buik. De befaamde zwemband :Y) Maar had graag wat slankere benen willen zien, aangezien ik ruim 3 weken KB heb gedaan, en hoewel ik het idee heb dat het niet zo erg flubbert als voorheen ( :Y) ) zijn ze niet slanker -__-

En dat is denk ik mijn grootste probleem Jotoma. Ik ben afgelopen jaar 10 kilo aangekomen - nadat ik met Jillian gestopt ben - en die wil ik ook kwijt, verdorie, maar dat gaat niet >..< Ik blijf nu maar op die 75 kilo hangen en vind het vreselijk. Dus hetgeen mij nu motiveert om door te gaan, is dat ik als de dood ben om nog zwaarder te worden :') Het doel is echter om in ieder geval onder die 70 kilo te komen en mijn droomgewicht zou terug de 65 zijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:57

@Jotoma Het komt er juist aan de andere kant uit. Ik heb ook een beetje buikpijn. Maar het ergste is de misselijkheid. En heb een vieze smaak in m'n mond die niet weg gaat door tanden poetsen of kauwgom.
Ik eet 's ochtends muesli en soms fruit door m'n kwark. Met de lunch zit er fruit, havermout en beetje water bij.
@Bhriseis Ik at hiervoor dagelijks 2 boterhammen met kaas en verder af en toe iets als Vifit. Dus vrij weinig zuivel. En heb ook een tijdje yoghurt als ontbijt op, daar had ik geen problemen mee.
@solarpleure Dan ga ik idd maar wat minderen. Nu eet ik denk 250 gram kwark op een dag, dus zoveel is dat eigenlijk niet. Maar dan vanmiddag maar geen heerlijke smoothie :P Eens kijken wat minder kwark eten doet :)
Bedankt voor de reacties allemaal :J

@solarpleure Buikvet is het allermoeilijkst eraf te trainen -O- Ik denk dat het met benen net is als met je buik. Je kan wel veel trainen maar daarvan krijg je niet ineens een slanke buik. Je kan enkel bepalen waar je spieren kweekt en zal dus ook minder 'flabber' krijgen. Ik weet niet wat je met je voeding doet? Maar ik denk dat dat naast veel bewegen toch het enige is waarmee je vet weg krijgt.