Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Votti

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:08

Leuk idee zeg! Denk alleen dat ik dan niet kan.. super stoer parcour!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:30

Superleuk lijkt me! Maar vind het behoorlijk prijzig en daar komt voor mij ook nog een aardig reisje bij.... Maar: succes alvast :+

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:11

Brrr.. Net in een tshirtje gelopen, maar dat was toch echt veel te koud :brr: Kan m'n vingers bijna niet meer bewegen en ben alweer dik vijf minuten thuis. := Lopen jullie ook al in een vestje? Ik moet er denk ik maar eentje bijbestellen, want heb maar 1 shirtje met lange mouwen....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:25

Ik loop in een mouwloze top met daaroverheen een hardloopjack. En heb voor als het echt koud wordt nog een thermotruitje met lange mouwen liggen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:26

Ademen die jacks wel voldoende? Wat voor eentje heb je? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:30

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:09

Ik heb gisteravond gelopen in een korte broek en een functioneel shirt met lange mouwen. Mijn benen kunnen de kou wel hebben, maar mijn bovenlichaam moet echt wel lekker ingepakt zijn. Het verschilt denk ik ook per persoon wat je aanhebt, en hoe goed je de kou kunt hebben / hoe warm je wordt met trainen. Als ik interval doe ga ik ook minder warm gekleed dan als ik 25 km ga lopen...
Hier loop ik in, heerlijk warm maar toch super ademend, echt een aanrader

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:38

Ik loop nu ook nog in een 3kwart broek en t-shirt. 1e km heb ik het wel koud, maar daarna niet meer.
Heb voor de winter een schaatsbroek en wil graag nog een hardloopvestje, maar ik twijfel nog over wat ik wil hebben. Voorheen liep ik in de winter in een katoenen trui, maar dat is niet te doen bij regen.

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:58

Ik heb vorig jaar een blessure opgelopen toen ik terugkwam van outdoor in de Ardennen. Een lopersknie volgens de dokter.
Toen ik weer was begonnen met hardlopen heb ik weinig last gehad van mijn knie maar nu begint hij echt weer irritant te doen(knie blokkeert). Vooral na 4km terwijl ik bij 10km eerst nooit last kreeg.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit misschien het beste kan oplossen?
Of moet ik maar weer even langs de dokter gaan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:37

Ik was vorige week begonnen met lopen. met les 1. 1 min rennen 1 min lopen 1 min rennen 1 min lopen en was echt kapot. morgen ochtend weer.
Helaas had ik geen wifi.

Had iemand dit ook dat ik les 1 al niet kan volhouden?
overigs ben ik bij de huisarts geweest voor andere klachten en die zij gezien ik Qkoorts gehad heb dat het opbouwen bij mij wel trager zal gaan als een gemiddeld persoon. Dit wist ik toen ook (nog) niet. Ik ga wel door hiermee. Heb 2 dagen spierpijn gehad :') maar het voelde goed. voor m'n gevoel heeft dat ene beetje lopen al veel energie gebracht. Kon op werk nu wel al wat stukjes rennen (als een cliënt weer op de vlucht sloeg)

Ik loop met lange broek, heb een hemd en daarover een vestje met knoopjes. Ik denk wel dat ik handschoenen aan ga doen. Ik rijd ook auto met fijne handschoentjes, zo koud dat 't is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:43

Ik ben vandaag weer begonnen met les 1 en ik vond het eigenlijk makkelijk vol te houden. Maar goed, voor mijn blessure liep ik 6k aan een stuk. Kan me voorstellen dat het met jouw achtergrond wat langer duurt :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:27

Toen ik begon met hardopen dacht ik bij les 1 ook dat ik zo ongeveer dood ging en dat ik die 5km never nooit niet zou kunnen gaan lopen.
Komt wel goed hoor! :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:49

De eerste 5 km zijn het moeilijkst, daarna kan je gerust steeds uitbreiden met 1 km.

Man ik kan echt niet in de middag of ochtend lopen. Alleen in de avond, na het avondeten, heb ik er echt tempo in. Of het komt omdat het dan donker is, de nacht spreekt mij echt aan nml haha. Maar goed, vanmiddag dus gelopen, 6.5 km, zwaar slecht tempo en gevoel. Nee voortaan maar gewoon dat lelijk hesje aan en in de avond lopen, ondanks dat ma het niet goedkeurt.

Ondanks dat het zo slecht ging, ga ik volgende keer toch aan de 7km beginnen. Ben benieuwd :'3

Doen jullie eig ook lichtjes aan als je in de avond loopt?
Ik doe alleen een hesje, alleen ik merk dat auto's mij (soms) pas laat zien en dan pas hun grote lichten uit doen.
Hesje moet ik trouwens wel vastmaken met een veiligheidsspeld en dan nog valt vaak een kant over mijn schouder, haha dat ding is veels te groot :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:23

Ikzelf ben iemand die in 't donker slechter zie. Ik kan behoorlijk boos worden om mensen die slecht verlicht op weg gaan. Ik zie ze vaak laat maar ik ben wel degene die uiteindelijk als auto bestuurder de dader is.

Als iemand geen licht op heeft zet ik groot licht aan tot ik voorbij ben. Ik ben niet nachtblind, maar als bijv buiten in 't donker (niet in de auto) op m'n telefoon kijk en dan weer in 't donker dan reageren m'n pupillen net iets te traag. zomers vanuit buiten naar binnen lopen doen m'n ogen er net ietsie langzamer over om te wennen.

Dus ja, ik zou een bandje met een lampje om doen. altijd aan de kant van de weg.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:44

Emily, ik loop erbij als een kermisattractie want ik heb ook nog eens oordoppen in en hoor de auto's dus echt niet aankomen. Dan vind ik het wel een prettig idee dat iedereen me van verre aan ziet komen.
Ik draag een hesje (die ik knoop en dus niet met het klitteband dicht doe) een wit fietslampje voor in de knoop, een rood fietslampje achter in mijn haar (die lampjes zie je niet zo heeeel erg goed, maar het witte fietslampje is vooral fijn voor mezelf als ik op een donker stuk loop, want ze schijnen op de grond) en ik heb pas van die bandjes gekocht (bij de aldi) met rode lampjes erin en die doe ik om mijn benen. Ik heb het idee dat die het meeste opvallen. Als ik rond 4 wegga en denk pas terug te komen in de schemer, doe ik ook alvast die beenbanden om.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:18

Pandor, ik zou zeker even langs de dokter of een goede sportfysio gaan. Blessures zou ik altijd serieus nemen, voor je het weet maak je het erger en ben je er maanden uit.

Ik loop niet in het donker, maar als je langs veel verkeer komt, zou ik zeker lampjes dragen. Loop je alleen over wandelroutes met verlichting, dan zou ik alleen een hesje niet zo'n probleem vinden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:08

Als ik savonds loop heb ik altijd mn reflectievestje aan en een knipperend bandje om mijn arm. Ik loop wel altijd op het fietspad (tegen de richting in) of op de stoep :).

Qua hoeveelheid kleren: loop nu meestal in mn lange broek, en dan een tshirt met vestje. En dan gaat na het warmlopen het vestje uit en ga ik echt aan de gang en na het rennen weer het vestje aan. Wel een hoop gewissel, maar als ik met alleen een tshirt van huis vertrek ben ik geheid savonds verkouden.... :')

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:44

Ik loop er ook bij als een rennende kerstboom. Reflecterend vestje met daarin gevlochten, aan de voorkant, een lichtgevende veter, aan de achterkant twee van die lichtgevende armbandjes aan elkaar, om mn bovenarmen nog twee lichtgevende armbandjes plus nog een wit achmea licht die naar voren schijnt (erfstuk van de Bruggenloop.. :+ )
Ik loop ook met oordopjes, en hoeveel lantaarnpalen er ook op mijn pad staan, ik vind het erg fijn om te weten dat ik gezien wordt. Ik zie maar al te vaak als ik bezig ben mensen zonder verlichting lopen, en het valt echt op hoe slecht je die ziet lopen, ook midden in het dorp. Dan maar een rennende kerstboom, ik wordt gelukkig wel gezien! :)*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:48

Ik wil me hier weer melden, na lang niet gelopen te hebben heb ik ondertussen alweer 2 x gelopen.
Men,men wat had ik het zwaar!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:40

vanmiddag weer geredend. ging beter nu. 1rennen 1 lopen 1 rennen 1 lopen 2 rennen 2 lopen 1,75 rennen en toen kapot :')

Ik kan nog niet zo veel en als ik het echt niet meer kan ga ik mijn voeten ongecontroleerd neer zetten.
voel al spierpijn opkomen, gezien ik ook anderhalf uur op een paard gezeten heb vandaag :')

ik ga ook een hesje aanschaffen al probeer ik overdag te lopen

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:15

Weet iemand in de stad Amersfoort een goede sportzaak, waar ze op basis van je 'loop' schoenen adviseren?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:17

Hallo, ben sinds kort ook bezig met hardlopen met evy en heb nu 4 weken, 3x per week trainen erop zitten.
Mag ik mij er bij voegen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:56

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:32

Zijn er hier mensen die hardloopschoenen hebben laten aanmeten en hoelang waren jullie daar ongeveer aan kwijt kwa tijd? En wat betaal je er gemiddeld voor?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:02

Dat kost niet zoveel tijd hoor, een goede verkoper kan al aan je lopen zien welke schoenen bij jou passen. Ik heb eigenlijk nooit meer dan 3 of 4 paar gepast.
Ik ben meestal 130-150 kwijt, maar ik heb ook nooit op schoenen bespaard, goede schoenen zijn simpelweg erg belangrijk.