[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:50

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:20

Ik vind dat een beetje ordi staan eerlijk gezegd. Niet mijn ding.

Maar ik wil mijn haar pastelroze, vast ook niet jouw ding :') ik vind mijn witte haar awesome maar iedereen heeft tegenwoordig wit haar...

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:22

Haha nee, roze is inderdaad weer niet mijn ding!
Achja, iedereen zijn eigen smaak haha!
Ik ken trouwens amper mensen met wit haar...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:37

Eerlijk gezegd deel ik de mening van lieveli, maar dat kan ook komen door de mensen die ik ken die t zo dragen :=
Als jij er maar blij mee bent :D

Ik ga weer rustig aan naar blond. Ben nu een warme 5 en ga eerst terug naar een 6 as donkerblond icm highlights. Denk dat ik t over een week of 2 verf

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:23

Mag ik hier iets vragen?

Ik heb 2 weke lang Andrelon Puur Natuurlijk (oid) gebruikt, zonder parabenen etc. Maar nu merkte ik dat ik dat ik wat witte vlokjes in mijn haar had. Het leek niet echt op mijn hoofdhuid te zitten. Zou dit van die 'pure' shampoo kunnen komen?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:35

Dat kunnen restjes product zijn die de shampoo niet goed verwijderd

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:42

Suus___ schreef:
Dat kunnen restjes product zijn die de shampoo niet goed verwijderd

Ik gebruik geen producten. Alleen conditioner in mijn onderste 15 cm.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:19

Hmm.. Dan heb ik echt geen idee..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:20

Alexandra, ik zou gewoon puntjes bij knippen of laagjes en dan low en high lights?
Ik zou er persoonlijk niet teveel af halen.

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:40

Ik heb even jullie advies nodig. Ik heb vandaag mijn haar heel kort laten knippen omdat ik het wilde verven maar in mijn langere punten zaten kleurophopingen en dat was dus gewoon zwart. Het meeste is eruit. Alleen nog wat in mijn pony. Ik wilde zelf iets met rood maar ben bang dat het niet staat met kort haar.

Maar nu mijn vraag als ik toch naar rood wilt. Kan ik het dan beter ontkleuren en dan rood eroverheen of dat spul remouver van de kruidvat gebruiken en dan rood eroverheen? Ik heb daar wel goede recensies over gelezen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:44

katjalove schreef:
Ik heb even jullie advies nodig. Ik heb vandaag mijn haar heel kort laten knippen omdat ik het wilde verven maar in mijn langere punten zaten kleurophopingen en dat was dus gewoon zwart. Het meeste is eruit. Alleen nog wat in mijn pony. Ik wilde zelf iets met rood maar ben bang dat het niet staat met kort haar.

Maar nu mijn vraag als ik toch naar rood wilt. Kan ik het dan beter ontkleuren en dan rood eroverheen of dat spul remouver van de kruidvat gebruiken en dan rood eroverheen? Ik heb daar wel goede recensies over gelezen.

Wat is je eigen haarkleur? (foto?)
Ik heb het jarenlang rood gehad, ook toen ik (heel) kort haar had :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:47

katjalove schreef:

Naar een fijne kapper gaan en advies vragen...

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:04

Het is nu donkerbruin. Ben ik al geweest maar kost heel veel geld.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:08

Ik heb jaren L'oreal preference red 6.66 gebruikt ( http://www.voedingssupplementennederlan ... deddefault ) kan je ook gewoon kopen bij de kruidvat natuurlijk. Werkte voor mij goed. En anders eerst proberen met spoelingen van directions haarverf? Op donker haar pakt het natuurlijk wel wat donkerder uit, maar deze werkte ook heel erg goed bij mij. En minder schadelijk voor je haar ;)

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:21

klopt die gebruikte ik vroeger ook altijd maar had toen lichter haar en omdat ik nu donkerbruin ben is het dan geen optie om eerst wat lichter te maken en dan die rode eroverheen? Of die van kruidvat gebruiken, die remouver?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:23

Ik ben zowat zwart van mezelf dus het kan makkelijk :j
Die remover van kruidvat heb ik geen ervaring mee, maar is volgensmij alleen om haarverf eruit te halen ipv het haar lichter te maken :j

Edit: Is eigenlijk dat bruine wat je nu hebt je eigen haarkleur of geverfd?

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:35

Het is geverfd maar het was bijna zwart daarom heb mijn haar dus goed kort laten knippen en het is nog enkel iets zwart in mijn pony alleen de rest is bruin.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:36

Dan zou ik zeker naar de kapper gaan :') Anders zie je zo'n goed kleurverschil zometeen...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:16

Ik wil binnenkort weer terug naar mijn donkere haar, dat lichte gaat natuurlijk uitgroeien en heb geen zin om het telkens opnieuw bij te (laten) werken. Bestaat er haarverf die nog enigsinds 'mild' is ten opzichte van andere verf? Of kan ik beter kappersverf zelf mengen met een laag percentage peroxide? Ik wil liever geen henna gebruiken, laatste keer dat ik dat deed stond ik een uur onder douche en er kwam nog steeds allemaal troep uit mn haar :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:34

Ik zou het inderdaad gewoon zelf verven maar wel met echte kappersverf met een laag % menger. Alles beter dan die verf uit de drogisterij :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:19

Ik heb mijn haar ergens vorigjaar juni afgeknipt voor stichting haarwensen, en wilde een maand daarna weer lang haar laten groeien. (Ik heb het toen in laagjes laten knippen, die nog tot boven mijn schouders vielen.)

Nu is het tot ruim een stuk onder mijn schouders, maar ik heb er nu zo'n hekel aan dat m'n laagjes zo lelijk zijn :')
Wat eraan te doen? Weer terug naar kort, of even doorbijten en wachten tot het zo lang is dat ik het weer op gelijke lengte kan knippen X)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:40

katjalove schreef:

Gaan sparen, je betaalt toch liever veel geld voor mooi haar dan weinig geld voor lelijk??

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:43

Ik heb ook jullie mening nodig..
Gisteren ben ik naar de kapper geweest om mijn haren te verven en ik heb ontzettend veel moeten betalen. Opzich niet erg, als ik tevreden zou zijn, maar dat ben ik niet.
De kapper besloot om mijn uitgroei donkerder te verven dan dat mijn haren waren. Doordat er ook aantal highlights door zouden komen, zou het heel natuurlijk ogen.
Als ik mijn haren los laat hangen is het erg mooi, alleen mijn 2 voorste plukken zijn nu donker en bijna niet licht meer, terwijl het bij de rest van mijn haren wel heel mooi is.
Ook draag ik mijn haren vaak op een knot en dat ziet er momenteel echt niet uit. Ik heb dan echt zo'n hele donkere 'streep' tot een bepaald punt en vanaf daar is het dan helemaal licht.
Zou ik hier mee terug gaan?
Mijn vriend vind het onzin, maar ik vind het echt lelijk aan de voorkant. De highlights zitten namelijk niet aan de voorkant maar allemaal aan de zijkant.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:43

Yasmijntje schreef:
Ik heb mijn haar ergens vorigjaar juni afgeknipt voor stichting haarwensen, en wilde een maand daarna weer lang haar laten groeien. (Ik heb het toen in laagjes laten knippen, die nog tot boven mijn schouders vielen.)

Nu is het tot ruim een stuk onder mijn schouders, maar ik heb er nu zo'n hekel aan dat m'n laagjes zo lelijk zijn :')
Wat eraan te doen? Weer terug naar kort, of even doorbijten en wachten tot het zo lang is dat ik het weer op gelijke lengte kan knippen X)

Gewoon even doorbijten als je het weer langer wilt. Je kan, als je je erg aan ergert, het tot die tijd op een leuke knot of staart dragen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:46

lieveli schreef:
katjalove schreef:

Gaan sparen, je betaalt toch liever veel geld voor mooi haar dan weinig geld voor lelijk??

Of weinig betalen voor mooi! Mijn ding. :D

Heb gisteren zelf de verf uit m'n haar gehaald met de Kruidvat Color Remover en wat een topspul is dat! Verf al 10 jaar m'n haar en had veel kleurverschil dus nu alles eruit gehaald en weer opnieuw lichtbruin geverfd. Heb nu een hele mooie egale bruine kleur haar al zeg ik het zelf.