[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:56

Ik geloof nooit zo in die programma's _O- Lijkt me dat je op een gegeven moment wel doorhebt dat je zwanger bent. Bij sommige van die vrouwen komt er zonder enige aanleiding ineens een baby uit schieten, dat vind ik een beetje moeilijk om te geloven :=

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:58

Emmaa_ schreef:
Ik geloof nooit zo in die programma's _O- Lijkt me dat je op een gegeven moment wel doorhebt dat je zwanger bent. Bij sommige van die vrouwen komt er zonder enige aanleiding ineens een baby uit schieten, dat vind ik een beetje moeilijk om te geloven :=

Is er hier niet op bokt een dame die sochtends een springwedstrijd reed en savonds een baby eruit popte?
Of haal ik nu dingen door elkaar? :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:48

Jup die is er ja!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:53

Emmaa_ schreef:

:wave:
Hier een kind van een moeder die echt niet wist dat ze zwanger was en pas na maanden erachter kwam omdat de dokter het zei tijdens onderzoek naar haar eileiderverkleving. Anders had ze tot aan de bevalling niets gemerkt en niets gezien en nee... Ze was geen dikke dame maar gewoon een slanke vrouw. Tot aan de bevalling geen buik te zien :=

Schoonzus van vriendin viel flauw en werd opgenomen in het ziekenhuis en tijdens onderzoek kwamen ze erachter dat ze elk moment kon bevallen. Ze had niets door en was niets te zien. Week later (week opgenomen geweest in het ziekenhuis om risico te beperken omdat ze uiteraard nergens rekening mee had gehouden en gewoon had gedronken, medicatie had gebruikt etc tijdens de zwangerschap) en daar was Jayden! De huisarts had gezegd dat ze meer moest sporten omdat ze wat was aangekomen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:59

Wow dat is echt vreemd... Het lijkt me zo apart dat je je lichaam ziet veranderen en het lijkt me wel dat je het op een gegeven moment ook gaat voelen als de baby gaat schoppen en dergelijke.. Maar blijkbaar kan het dus :D

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:44

Ik heb een vraagje over mijn pil en ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Als je je pil een dag hebt overgeslagen in week 2, is hij dan niet meer betrouwbaar?
In de bijsluiter staat alleen: neem de pil alsnog in.. maar dat heb ik dus niet gedaan (stom I know)
Hopelijk weet iemand dit.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:27

Hallo dames, ik heb een vraag en wie weet heeft er iemand een antwoord voor mij.
Ik weet dat jullie geen huisartsen zijn maar ben niet van plan naar de HA te gaan als het nergens om gaat.

Een jaar geleden ben ik over gegaan van de pil op de koperspiraal, dit omdat ik met de pil niet meer menstrueerde en dat werkte mij op de zenuwen. Ik sta nog steeds achter mijn keuze van de koperspiraal en vind het fijn dat ik weer ''gewoon'' menstrueer. Echter ben ik vorige week van woensdag tot zondag ongesteld geweest, dan sla ik een dag over en is dinsdag de laatste dag dat ik menstrueer. Nu had ik gister ochtend en vanochtend een steek in mijn onderbuik, naar het toilet gegaan en kwam ik erachter dat ik weer wat bloed verlies had, het leek een soort oud bloed. Het is alleen de ochtend dat ik dit heb en verder op de dag helemaal niet meer. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Dan heb ik nog een probleem en daar zit ik echt ontzettend mee, ik ben een gezonde meid eet normaal en sport genoeg. Na mijn overgang pil - spiraal heb ik een ontzettende dikke buik gekregen. Het lijkt gewoon op een zwangerschapsbuik. Mijn vriend heeft hier nooit iets over gezegd maar toen ik het er laatst met hem over had was het hem wel opgevallen. Mn vader vroeg laatst of ik hem iets moest vertellen en keek naar mijn buik. Mijn god ik schaamde me dood!! Heeft die dikke pens iets te maken met de overgang naar de spiraal? Of staat dat hier los van? Heb echt zo een opgeblazen gevoel en vaak vervelende steken in mijn onderbuik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:28

Ben je niet zwanger? Buurvrouw is dat dwars door de koperspiraal heen wel geworden.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:30

Dat zal dan betekenen dat ik binnen nu en 3 maanden moet bevallen, dat zal toch niet.
Ik menstrueer nog wel iedere maand....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:36

Dat je menstrueert zegt helemaal niets genoeg die dat de hele zwangerschap doen.. Zou toch voor de zekerheid een test doen als die negatief is eens naar de huisarts..

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:36

__Amber__ schreef:
Ik heb een vraagje over mijn pil en ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Als je je pil een dag hebt overgeslagen in week 2, is hij dan niet meer betrouwbaar?
In de bijsluiter staat alleen: neem de pil alsnog in.. maar dat heb ik dus niet gedaan (stom I know)
Hopelijk weet iemand dit.

Hij is niet meer betrouwbaar als je hem alsnog niet binnen een aantal uur hebt ingenomen. Dus, nu heb je toch kans zwanger te worden, pas vanaf volgende strip ben je weer betrouwbaar geloof ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:50

Ik dacht dat het na een week aan een stuk door weer slikken weer veilig was om onbeschermde seks te hebben. Als je hem de ene dag vergeten bent en je neemt hem de volgende ochtend nog ben je in principe nog beschermd, maar ook dan is het een risico wat je neemt. Dat vind ik het nare aan de pil... Wil eigenlijk een spiraal maar mijn dokter raadt het af ivm littekenweefsel...

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:37

Soloro en Emmaa_ Bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:54

Ik zit zwaar te denken aan anti conceptie , de pil vergeet ik geheid ik dacht aan prikpil maar lees van alles wat me niet aanstaat en wil er niet van aankomen.. Ik heb met menstruatie altijd diaree daar ben ik zat van nu , kwa spiralen nog niet ingelezen maar is ook nadenker en ik wil geen kinderen en ja ben 22 maar ben zeer zeker van mijn zaak :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:10

Spiraal bevalt mij in ieder geval top! Ik wordt helemaal nooit meer ongesteld dus dat vind ik erg fijn. Maar het is erg verschillend per persoon hoe je menstruatie verloopt met spiraal.
Ik heb dan een hormoonspiraal, je hebt ook koperspiralen, maar in de regel wordt je menstruatie daar iets heftiger van.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:21

takkie_muis schreef:
Ik zit zwaar te denken aan anti conceptie , de pil vergeet ik geheid ik dacht aan prikpil maar lees van alles wat me niet aanstaat en wil er niet van aankomen.. Ik heb met menstruatie altijd diaree daar ben ik zat van nu , kwa spiralen nog niet ingelezen maar is ook nadenker en ik wil geen kinderen en ja ben 22 maar ben zeer zeker van mijn zaak :)

Ik ben zelf aan de prikpil en ik ben er zelf niet van aangekomen. Ik ben wel van de 3 maanden maar 3 weken niet ongesteld geweest, maar dat schijnt na de 2e prik je menstruatie helemaal te stoppen :) Ik ga volgende week 2e prik halen, dus ben benieuwd :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:38

Mars, weet jij eigenlijk of je van zo'n spiraal ook aan komt? Toen ik laatst weer begon met opstarten van de pil kwam ik namelijk gelijk al weer bijna 5 kilo aan (was er net af :roll: ). Fijn trouwens om een positieve ervaring te lezen! Ik knijp 'm vooral voor het laten zetten.... maar komt vast allemaal goed...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:35

Ik ben er niet van angekomen in ieder geval :) En het zetten vond ik zeer meevallen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:41

Ben benieuwd Soloro :j , en aankomen is een echte no go XD

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:15

takkie_muis schreef:

Haha snap ik, zat ik ook over in :) Maar aangezien de andere opties voor mij een no go waren was dit enige wat over bleef :) (ik word behoorlijk ziek van de slikpil, waarschijnlijk omdat er lactose in zit en ik daar niet tegen kan. Spiraaltje zie ik niet zetten, dus ja dan blijft prikpil over) Ik gebruik hem trouwens niet als anticonceptie maar omdat ik vreselijke menstruatiepijn heb, daarom ben ik aan de prikpil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:36

soloro schreef:
takkie_muis schreef:

Haha snap ik, zat ik ook over in :) Maar aangezien de andere opties voor mij een no go waren was dit enige wat over bleef :) (ik word behoorlijk ziek van de slikpil, waarschijnlijk omdat er lactose in zit en ik daar niet tegen kan. Spiraaltje zie ik niet zetten, dus ja dan blijft prikpil over) Ik gebruik hem trouwens niet als anticonceptie maar omdat ik vreselijke menstruatiepijn heb, daarom ben ik aan de prikpil :)

Brr nee lijkt me niks dat er wat je gat ingestopt wordt :=

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:01

Ik heb afgelopen maandag een spiraal gekregen en heb vanaf dat moment vreselijke buikpijn.

Hoelang blijft dit ongeveer? Ik zei al ; hij gaat eruit!!!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:06

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb afgelopen maandag een spiraal gekregen en heb vanaf dat moment vreselijke buikpijn.

Hoelang blijft dit ongeveer? Ik zei al ; hij gaat eruit!!!

Bij mij werd gezegd dat spiraaltje de buikpijn kan verergeren, daarom heb ik niet daarvoor gekozen := Hoop dat bij jou de pijn snel wegtrekt.. Anders even belletje naar de huisarts of waar je hem hebt laten zitten? Die kunnen je eventueel goede tips geven of advies.. sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:58

Pijn na het plaatsen is heel normaal en kan de eerste weken even aanhouden. krijg je nog wel controle of hij juist geplaatst is?

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:23

Even een vraagje:
Ik ben de 2de dag van de 3e week mijn pil vergeten, en pas de dag erna opgemerkt.
Volgens de bijsluiter moet ik om veilig te blijven, een volledige 2de strip uitnemen.
Maar gisterenavond zijn mijn regels begonnen.
Nu vraag ik me af of ik de 2de strip volledig moet uitnemen ? Want ik zat nu aan de laatste van de 1e strip.
Ik wil gewoon veilig blijven :p