Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:58

Ook weer lekker gereden!
In totaal bijna 30 km, ik vond het ook niet warm, dus had me wel goed aangekleed.
Heb wel bijna onderuit gelegen op een bruggetje, ik fietste achteraan en ineens ging iedereen er super langzaam overheen en kwam ik er niet meer bovenop.. kon nog net op tijd uit klikken haha.
Fiets staat nu bij de fietsenmaker, m'n balhoofd zit speling in dus dat was niet echt veilig, ook gelijk een nieuw Stuurlint zetten ze erop, oude was wit en verkleurd, nu een mooie roze.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:06

Handig ding Michiel!

Hoe was het klimmen Scooby en Taartje?

Succes alvast Time2Tri!!

Nou hier is de medaille ook binnen hoor :D
De 100, in 4 uur precies gereden. Op 75 km werd ik echt ineens helemaal niet lekker, maar rustig doorgereden en gelletje op en toen ging weer. Waarschijnlijk toch nog wat griep in de benen en te weinig gegeten/gedronken. Maar, never mind, het weer was perfect en de omgeving prachtig!

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:14

*\o/* Leuke finish foto Laura ... top gedaan. .
Je bent tenslotte ook nog kort dag ziek geweest .

@Taartje , was het een stijl bruggetje ?
Speling in je balhoofd is niet handig nee .

Al met al zijn we allemaal lekker bezig geweest :D

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:26

Lauraennala schreef:
Handig ding Michiel!

Hoe was het klimmen Scooby en Taartje?

Succes alvast Time2Tri!!

Nou hier is de medaille ook binnen hoor :D
De 100, in 4 uur precies gereden. Op 75 km werd ik echt ineens helemaal niet lekker, maar rustig doorgereden en gelletje op en toen ging weer. Waarschijnlijk toch nog wat griep in de benen en te weinig gegeten/gedronken. Maar, never mind, het weer was perfect en de omgeving prachtig!

[ [url=m/p7q2Oa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klimmen gaan wij toch volgende week doen, vandaag geoefend op het in een groep rijden en het nemen van bochten!

Gelukkig is alles goed gegaan, vervelen als je je ineens niet goed voelt..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:28

Time2Tri schreef:
*\o/* Leuke finish foto Laura ... top gedaan. .
Je bent tenslotte ook nog kort dag ziek geweest .

@Taartje , was het een stijl bruggetje ?
Speling in je balhoofd is niet handig nee .

Al met al zijn we allemaal lekker bezig geweest :D

Ja een vreselijk steil ding, als ik er te paard reedt dan stapte ik altijd al af.
Nee leek mij ook niet, dus gelijk maar even weggebracht, dinsdag kan ik hem weer halen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:52

MichieldeM schreef:
Hele mooie fiets Suus!!

Ik heb inmiddels mijn zadeltas binnen:

[ Afbeelding ]

Je moet er niet mee gaan sprinten, maar verder is het heerlijk om met al mijn spullen naar het werk te kunnen fietsen zonder rugtas. Vandaag voor het eerst met deze tas en het ging meteen ook (voor mijn doen) lomp hard. Geen idee of dat helemaal aan die tas te wijden is, maar toch.

Thanks!

Gave foto! Fijn dat je lekker zonder rugzak kan fietsen :D
Je hebt er meteen een ass-saver bij :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:23

Wij zijn eventjes bij de profs gaan kijken. Indrukwekkend :)

Afbeelding
Kopgroep..

Afbeelding
Afbeelding
En het peloton..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:28

Hey wat leuk een fiets topic !
Mag ik me hier ook melden?
We hebben sinds gisteren een elektrische mountainbike gekocht aangezien mijn vriend en ik echt een hekel hebben aan fietsen .
En wat is zon ding fantastisch zeg !!
Wallen opfietsen door het gras enz enz
En dan met wat ondersteuning is echt super leuk.
We hebben zoiets van beter elektrisch dan helemaal niet fietsen .
Heb vandaag een rondje van 15 km gemaakt meteen zweet op mijn rug staan maar echt super leuk gewoon !

Afbeelding

Binnenkort eens een parcours opzoeken in de buurt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:56

Wat leuk! Heb wel meer positieve reacties gehoord op de elektrische mountainbike! Lekker toch, inderdaad beter dan niet fietsen ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:59

Het is echt fantastisch :D
En sommige zullen denken luilak .
Maar was zeiknat van het zweet dus zo lui ben ik ook weer niet haha .
Zitten een paar standen op en heb gewoon de minst ondersteundende stand aanstaan

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:59

Welkom! Ik hoor ook zat goede verhalen over elektrische MTB
Maar als je een hekel hebt aan fietsen waarom zou je überhaupt een fiets kopen?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:29

Welkom! Ik zou vooral bang zijn dat ik veel te hard zou gaan op een electrische MTB om het voor mij (en mijn omgeving) veilig te houden. Ik heb vanochtend een flink stuk op de MTB gereden en dat ging zonder motor al niet bepaald langzaam.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:33

Gaaf om te zien MuSLi :j
Zal zeer zeker indrukwekkend zijn .

Welkom Little _Bridy
Gefeliciteerd met je aanwinst .
Ieder z,n ding natuurlijk , ik fiets liever zonder :o
Maar beter met dan helemaal niet en wellicht krijg je er zo wel plezier aan .

Zo ... weer thuis ... duathlon was zwaar .
Bevestigd wat ik na de drie belastings weken al merkte ... we zijn er nog niet .
Maar was een mooie training vooral mentaal .
Had de laatste km,s op de fiets last van krampen in de kuiten ... dacht hoe ga ik zo daarmee lopen . Heb er echt aan gedacht te stoppen . -O-
Maar ~~}> kwam van de fiets af , naar de transition zone gestrompeld .
Schoenen gewisseld ... en lopen ... hoppa .. kramp achter in mijn bovenbeen .
Tussendoor een paar keer gestopt om die eruit te rekken . Helpt dan ook niet als de loop route ook al niet vlak is :=
Maar gefinisht ... en uiteindelijk in mijn agegroup 6 de van 15 .
Maar LIV goedgekeurd , echt heerlijk in aero te kunnen schakelen .
Op heartbreak Hill 15% stijging stond ik kort in de pedalen , maar begon het achterwiel te slippen omdat de weg nog nat was ...
Tijdens de wedstrijd was het droog en kwam zelfs de zon door .

Daar hangt ze :

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:46

Omdat we zo’n MB wel tof vinden en we graag een keer naar duitsland ofzo gaan om daar echt offroad te gaan .
Toffe foto en wat zijn jullie allemaal fanatiek
Heeft iemand nog een tipje voor zadelpijn ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:54

little_birdy schreef:

Een goed passend zadel bij je billen , en uiteraard goed ingestelde zit positie .
Ik had op mijn racefiets eerst een standaard zadel , en na een “zit test “ op zo,n drukkussen een veel smaller , minimalistischer zadel gekregen . Een wereld van verschil .
We zijn tenslotte qua achterwerk / bekken en schaambeen niet hetzelfde .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:37

Mooi ding hoor Birdy....En wat een ander ervan vind maakt niet uit toch als jij er maar plezier mee hebt.
Wat time2try zegt qua zadelpijn is het ook een kwestie van gewenning.

Ik heb na mijn training van gisteren vandaag ook nog even 3 en half uur op paard gezeten. :D
Waren onzettend veel mountain bikers in het bos vandaag allemaal goed gegaan met wederzijds respect heel fijn is dat.

Gave foto MichieldeM hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:05

little_birdy schreef:
Omdat we zo’n MB wel tof vinden en we graag een keer naar duitsland ofzo gaan om daar echt offroad te gaan .
Toffe foto en wat zijn jullie allemaal fanatiek

Vergeet ook niet dat een goede broek een enorm verschil kan maken.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:06

scooby09 schreef:
Mooi ding hoor Birdy....En wat een ander ervan vind maakt niet uit toch als jij er maar plezier mee hebt.
Wat time2try zegt qua zadelpijn is het ook een kwestie van gewenning.

Ik heb na mijn training van gisteren vandaag ook nog even 3 en half uur op paard gezeten. :D
Waren onzettend veel mountain bikers in het bos vandaag allemaal goed gegaan met wederzijds respect heel fijn is dat.

Gave foto MichieldeM hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb een actiecamera van Garmin, die heb ik op de bovenbuis gezet. Die houdt meteen ook vanalles bij (je kan zelfs je hartslag weer laten geven):

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:46

Taartje, ook een goede training! Goed bochten kunnen rijden scheelt echt heel veel heb ik gemerkt :')

Musli, cool! Wij zijn ook nog bij de profs wezen kijken, vlak voor de Keutenberg. Je mocht de keutenberg helaas niet op, maar was wel heel tof om te zien. Overigens nog grappig, want de weg de keutenberg op was dus een hele tijd afgezet. Toen er een auto van Quick-Step (die vooruit reed voor als er hulp nodig was op de Keutenberg) mocht die er dus ook niet door :') Die mensen bij de afzetting weigerden echt het hek open te doen, totdat het peloton zou komen := Gevalletje we volgen de regels zonder na te denken :Y)

Littlebirdy, welkom!

Time2Tri, kramp is zo vervelend.. Knap dat je hem gefinisht hebt!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:54

Lauraennala schreef:
Taartje, ook een goede training! Goed bochten kunnen rijden scheelt echt heel veel heb ik gemerkt :')

Vertel? :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:02

Goedemorgen :O

Ik heb ook een heerlijk weekend Limburg achter de rug. Zelf zaterdag nog even gefietst (ja had toch mijn fiets meegenomen, kon het gewoon niet laten :o )

Mijn nichtje belde na 70 km dat het echt niet meer ging en ze de kortste route naar huis nam. Te veel met het tempo van de mannen meegefietst. Ik baalde echt stevig dat ik niet mee kon, maar volgend jaar ga ik zeker wel weer mee doen.

Het wordt de komende tijd prachtig weer dus dan hoop ik ook wat meer te kunnen fietsen. Deze week nog wat lastig met twee etentjes en een keer krachttraining om 's avonds te gaan. Maar vrijdag op de fiets naar een teamdag en dan zondag ook nog maar een rondje.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:49

Taartje schreef:
Lauraennala schreef:

Vertel? :D

Het kost veel energie om steeds weer bij te trappen na de bochten. Als de rest van de groep namelijk wel strak bochten kan rijden, lig je iedere keer een paar meter achter na de bocht :+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:53

Lekker dat je ook nog even gefietst hebt SAKKIA, het weer was ook zo mooi! Balen dat je nichtje de kortste route naar huis moest nemen.. Ik reed ook met 2 mannen, die begonnen ook echt met 30+ km/u op de rechte stukken, was op dat moment prima bij te houden, maar heb ze na 10 km wel verteld dat we er ook nog 90 moesten en ik het ook leuk wil blijven vinden :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:54

Oh ja dat van die bochten ben ik volledig met je eens, vooral als je vaker in groepen gaat rijden is dat wel handig.
Ik kwam vorig jaar in een training ook steeds achterop en het gemiddelde was echt niet heel hoog maar ik was echt kapot omdat ik steeds moest bij trappen na een bocht om weer bij de groep te komen :+

:D Goed dat je het wel gezegd hebt. Mijn nichtje was ook niet heel erg getraind hoor, dus ik had het wel een beetje zien aankomen, maar ze belde zo vroeg dat ik schrok dat ze belde, ik dacht dat er misschien wat gebeurd was :o

Als jij er precies 4 uur over gedaan hebt, heb je ook een heel goed gemiddelde gereden!
Nergens af hoeven stappen?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:40

Nergens af hoeven stappen omdat het niet meer ging. Wel 1x op de maasberg om een andere reden. Smal weggetje, druk, er wilde een auto naar beneden en er wilde ook nog een auto omhoog.. Stond dus even helemaal vast daar, toen moesten we wel afstappen -O-
Verder overigens nergens last gehad van de drukte! Ook de Cauberg kon je zo oprijden. Wel wat lopende wielrenners, maar die bleven keurig aan de kant.