Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jester_ schreef:In alle richtlijnen en protocollen staat een maand na openen houdbaar. Dat staat er niet voor niks.. ik snap dat het voordeliger is zo. En een pak melk kan je ook wel een paar dagen nog gebruiken, maar ik vind maanden erna wel een risico.
Een paar paginas geleden ging het nog over het gevaar en vergiftigingen en onjuist gebruik of via de zwarte markt. Dit is net zo goed onjuist gebruik..
Zonnetje81 schreef:Micro doseren doe je dan volgens de fabrikant met een 2,5 mg pen lijkt me. En niet met een 15 mg pen.
En mounjaro is gewoonweg 4 weken gekoeld of ongekoeld te bewaren. Geen verschil met koelen.
Edit:
Het is voor eigen parochie praten om te stellen dat het niet kan bederven en maar minder werkt. Het zou allergische reacties kunnen geven etc als de conserveermiddelen of whatever wat erin zit bederft. Zo simpel is het denk ik niet te stellen van oh kan niet bederven.
Deertje schreef:Zonnetje81 schreef:Micro doseren doe je dan volgens de fabrikant met een 2,5 mg pen lijkt me. En niet met een 15 mg pen.
En mounjaro is gewoonweg 4 weken gekoeld of ongekoeld te bewaren. Geen verschil met koelen.
Edit:
Het is voor eigen parochie praten om te stellen dat het niet kan bederven en maar minder werkt. Het zou allergische reacties kunnen geven etc als de conserveermiddelen of whatever wat erin zit bederft. Zo simpel is het denk ik niet te stellen van oh kan niet bederven.
Goh, ik spuit 1.25 mg met een 5mg pen. Gaat perfect hoor, nog nooit het gevoel gehad dat het niet of minder werkt en mijn vele kilo's blijven er nu al een aantal maanden af. Heb ook geen bijwerkingen gehad, of de vloeistof die een ander kleurtje had. Blijft wel 24/7 in de koelkast hier.
Eleeke schreef:Natuurlijk kan het bederven het is een net afgesloten vloeistof . Daar kan uiteindelijk toch een bacterie, virus of ander micro organisme bijkomen. En als die de tijd krijgt om zich te vermenigvuldigen.
|ik vind het bizar hoe mensen met hun gezondheid omgaan. Paar dagen, ja prima er zit uiteraard een veiligheidsmarge op. Maar maanden, dat gaat een keer mis.
Deertje schreef:Eleeke schreef:Natuurlijk kan het bederven het is een net afgesloten vloeistof . Daar kan uiteindelijk toch een bacterie, virus of ander micro organisme bijkomen. En als die de tijd krijgt om zich te vermenigvuldigen.
|ik vind het bizar hoe mensen met hun gezondheid omgaan. Paar dagen, ja prima er zit uiteraard een veiligheidsmarge op. Maar maanden, dat gaat een keer mis.
ja, ik snap het ergens wel, maar ken jij al iemand bij wie het is 'slecht' geworden?
Arts schrijft het mij zelf zo voor, dus ik denk dan toch dat ik eerder de arts mag geloven dat het veilig is, dan de gemiddelde bokker
Deertje schreef:Eleeke schreef:Natuurlijk kan het bederven het is een net afgesloten vloeistof . Daar kan uiteindelijk toch een bacterie, virus of ander micro organisme bijkomen. En als die de tijd krijgt om zich te vermenigvuldigen.
ja, ik snap het ergens wel, maar ken jij al iemand bij wie het is 'slecht' geworden?
Arts schrijft het mij zelf zo voor, dus ik denk dan toch dat ik eerder de arts mag geloven dat het veilig is, dan de gemiddelde bokker
Want wat was me dat gisteren, ik had een slechte arts, hij zou moeten geschorst worden.. ik neem vervallen spuiten en teveel risisco,. jeetje...
. Johnnydepony schreef:Ik ben inmiddels 30 kg kwijt. Waarvan 25 met mounjaro. Ik ben nu weer terug op 2,5 mg.
Ik wou nog 1x 2,5 spuiten en dan verder afbouwen in kleine stapjes.
Als er nog een enkele kilo af gaat dan is dat mooi meegenomen maar niet echt noodzakelijk.
Huisarts vond het een succes verhaal! Ze heeft verder geen ervaring nog met het afbouwen van Mounjaro, dus over een paar weken belt ze weer.
Zijn er al mensen echt helemaal van de ozempic/mounjaro af?