Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:58

Freekieee schreef:
HappyBuddha schreef:
Wat grappig, veel mensen in Almelo. Ik sta daar nu ook onder controle, kom er nu bijna om de dag dus ik heb het idee dat ik er ook al heel wat heb gezien. Ik vind het in ieder geval een fijn ziekenhuis!

Leuk dat er steeds meer baby’s (bijna) worden geboren <3

Wat grappig ! Maar ze zijn daar wel fijn dus?
Om de dag is wel pittig zeg, hoezo dat dan?
Want jij moet nog wel even. Moet dat zo tot het einde ?

Ja dat vind ik wel! Ik was zelf eerst heel bang dat het heel zakelijk/klinisch zou zijn, maar dat vind ik helemaal niet. Allemaal hele vriendelijke mensen die je echt gerust stellen. Nu heb ik alleen niet heel veel direct contact gehad met de gynaecologen dus ik weet niet hoe zij zijn, maar hoor ook daar positieve verhalen over!

Ik moet er nu meerdere keren per week heen ivm mijn hoge bloeddruk. Ben woensdag met medicatie (labetalol) begonnen, vrijdag leek er een mooie daling in de bloeddruk te zitten. Helaas maandag weer net zo hoog dus toen is de medicatie verdubbeld. Dus ben benieuwd hoe het morgen is. Geen idee of dit zo tot het einde moet, denk dat als m’n bloeddruk stabiel is dat het niet meer zo vaak hoeft.
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 09-05-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:59

Oo ja ik krijg het gevoel weer helemaal terug als ik zo die foto zie Marlis :') ik heb destijds dus wel een draaipoging (versie noemen ze dat geloof ik) laten doen, maar uit mijn persoonlijke ervaring zal ik het echt niemand aanraden, nog nooit zoveel pijn gehad, en ook nog eens mislukt #) ik heb toen dus ook géén afspraak gemaakt voor een tweede poging, maar gekozen voor een keizersnede. Natuurlijk zullen er ook genoeg mensen zijn bij wie het wel prima is gegaan. De tweede is bij mij ook met keizersnede gehaald wegens grote baby en eigenlijk te snel weer zwanger na eerste keizersnede, dus nu de derde is automatisch een keizersnede, en ik vind het helemaal prima.
De planning is nu volgende week dinsdag. Ik ben benieuwd hoe ze morgen ligt bij jou, maar meestal zit je gevoel wel goed hè.

Happybudda, zijn er problemen waardoor je zo vaak moet komen? Wie is jouw gyneacoloog?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 23:01

Gnome schreef:
Ik kan die eerder gedeelde kolf enorm aanraden. Heb hier 2x zoveel productie mee wat inhoudt dat ik nu al voldoende kolf voor een volledige voeding.

Spannend meiden.. Komen er weer een hoop dichterbij!! Ik zal het lijstje even updaten.
Ik wilde nog tegen je zeggen dat je productie echt even op gang moet komen en dat dat wel goed komt maar heel fijn dat dat nu ook zo is.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 23:10

PeeltjE schreef:
Oo ja ik krijg het gevoel weer helemaal terug als ik zo die foto zie Marlis :') ik heb destijds dus wel een draaipoging (versie noemen ze dat geloof ik) laten doen, maar uit mijn persoonlijke ervaring zal ik het echt niemand aanraden, nog nooit zoveel pijn gehad, en ook nog eens mislukt #) ik heb toen dus ook géén afspraak gemaakt voor een tweede poging, maar gekozen voor een keizersnede. Natuurlijk zullen er ook genoeg mensen zijn bij wie het wel prima is gegaan. De tweede is bij mij ook met keizersnede gehaald wegens grote baby en eigenlijk te snel weer zwanger na eerste keizersnede, dus nu de derde is automatisch een keizersnede, en ik vind het helemaal prima.
De planning is nu volgende week dinsdag. Ik ben benieuwd hoe ze morgen ligt bij jou, maar meestal zit je gevoel wel goed hè.

Happybudda, zijn er problemen waardoor je zo vaak moet komen? Wie is jouw gyneacoloog?

Zie mijn reactie hierboven :)
Ik zit in het woensdag team, volgens mij is officieel dokter Alhafidt mijn vaste gynaecoloog. Maar de laatste tijd wordt ik ook regelmatig door anderen beoordeeld omdat het veel en snel schakelen is.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 00:22

Zo vandaag 36 weken. Kom maar op met de baby haha.

Verlof is nu van start. Straks naar het ziekenhuis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 01:42

Marlis schreef:
Zo vandaag 36 weken. Kom maar op met de baby haha.

Verlof is nu van start. Straks naar het ziekenhuis.

*\o/* van harte met deze mijlpaal

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:51

Veel gekletst hier :D

Veel tips over magnesium las ik. Hopelijk helpt het hij degene die last hebben van kramp.

QueenE wat leuk die liggingsecho! Fijn dat ze ook gewoon goed ligt.

Lisette top van de goedkeuring.

Azmay vervelend die extra nachtelijke opbrekingen. Dat is echt wel vermoeiend ja. Ging het vandaag wat beter? Spannend morgen uiteten, ook heel leuk! :D

Marjon al ingedaald dus, komt steeds dichterbij spannend! Wel heftig dat je hoort dat het anders een spoedkeizersnede zou worden. Snap dat dat indruk heeft gemaakt op jullie.

Freekieee hopelijk krijg je bij Almelo ook een goed gevoel.

Gnome wat top dat je productie zo goed op gang is!

Peeltje spannend dat het over een paar dagen al zo ver is. Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

Marlis succes vandaag in het ziekenhuis. Aan de foto te zien ligt de kleine nog met het hoofd omhoog. Ziet er heel ongemakkelijk uit!
Lekker verlof! ♡

HappyBuddah fijn dat je het naar je zin hebt bij het ziekenhuis. Vervelend dat je bloeddruk toch weer omhoog is gegaan. Weet je hoe dat zo ineens kan?

Hier alles z'n gangetje. Gister weer naar de chiropractor geweest, hij is heel positief over Hidde z'n spieren. Hij voelde al sterker én meer ontspannen, dus top. Volgende week nog 1x heen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:53

Freekieee schreef:
_Marjon_ schreef:

Mijn geheugen laat me een beetje in de steek, maar waarom word je ook alweer ingeleid?

Vanwege t weigeren van bloedtransfusie. Maar dat inleiden kwam vanuit Zutphen. Misschien dat het in Almelo niet hoeft. Dus even afwachten wat het nu wordt.

Zou fijn zijn als het niet hoeft toch. Tenminste, heb ervaring met een inleiding en heb het nu liever niet :+.
Onze verloskundige gaf juist ook aan dat er júist bij inleidingen vaak ingegrepen moet worden omdat je de natuur niet zijn gang laat gaan. Kan me dat goed voorstellen. Maar goed ik ben dan ook geen arts. :')

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:55

Wat fijn dat de chiropractor zo positief is over Hidde zijn spieren.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:17

Veel mensen die in het ziekenhuis in Almelo zitten dus, liggen jullie daar dadelijk met z’n allen :P

Ik had vannacht een mega kramp scheut in mijn kuit, die echt een aantal minuten duurde. Voel het nog steeds nu, best heftig. Vandaag wel vrij, nog maar 3 dagen werken, dus volgende week donderdag begint mijn verlof :)
Vanmiddag hebben wij nog een extra groeiecho, omdat de baby is ingedaald en ze niet goed konden voelen aan de buitenkant of het goed groeide. En vanavond ook de laatste infoavond bij de verloskundige, dus lekker alles op 1 dag.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:39

Marjon klinkt eigenlijk wel logisch dat er vaker complicaties zijn bij een inleiding.

Ballard druk dagje! Rot zeg die mega kramp. Het eind komt voor jou ook al in zicht, spannend! :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:53

PeeltjE schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat Gnome!

Marlis lag de baby bij jou nou in stuit? Ik heb dat ook gehad met de eerste, die lag met het hoofd tegen mijn ribben rechtsboven zeg maar, heel vervelend, en is nooit meer gedraaid, zelfs niet met de draaipoging die ze toen hebben gedaan.

Azmay; hopen dat de spruw snel weggaat. Te weinig slaap is echt pittig.

Freekie: ik zit ook in Almelo, bij al mijn zwangerschappen in zgt almelo onder controle gestaan, altijd goed bevallen ( :+ ) ben benieuwd bij welke gyneacoloog en verloskundige je terechtkomt, de
meeste ken ik inmiddels :P

Hier vandaag de allerlaatste controle gehad voor de keizersnede. Nog een paar daagjes. Gek gevoel dat het nu echt allemaal de laatste keer gaat zijn. :)

Jullie gaan te snel voor mij om op iedereen apart te reageren vanaf mijn telefoon, sorry |(

Grappig, hier nu voor de 2e keer bevallen in Almelo. Had nu wel een andere gynaecoloog dan de eerste keer. Maar deze heeft alles ook zeer netjes gedaan. Wond ziet er zeer netjes uit en ik heb nergens last van. Volgens de gynaecoloog mag nog nog meerdere kinderen via een keizersnede ter wereld brengen. :') Ik denk dat ik twee ruim voldoende vind...

Zo'n versie lijkt mij ook heel naar.

Hier begint alles een beetje te lopen. Vrijdag ben ik voor het eerst alleen met beide kinderen, dat vind ik nog wel een beetje spannend. Maar Daphne is over het algemeen erg rustig en lief. De krampjes heeft ze altijd als we naar bed willen :+ Het maakt dan niet zo veel uit of dat om 20.00 al is of om 22.00. Net alsof ze het aanvoelt.
Mathijs heeft het de eerste week erg lastig gehad. Maar begint nu ook weer zichzelf te worden. Hij is wel helemaal gek met zijn zusje en overlaad haar met knuffels en kusjes.

Borstvoeding is hier helemaal op gang. Ik heb pas met dag 9 stuwing gekregen, wat eigenlijk erg laat was. Blij dat het weer voorbij is, maar ook blij dat ik niet meer hoef na te kolven en bij hoef te voeden. Nu gaat de melk soms zo snel dat Daphne zich verslikt. Ze wekt nog zo gulzig en sterk het toeschietreflex op. Maar het gaat elke voeding weer een stukje beter. Je merkt echt dat ze meer kracht heeft en vele malen beter kan aanhappen!

Hier onze essentials:
- Hydrofiele doeken (grote en kleintjes) Grote voor het bedje en de kleintjes voor eigenlijk alles waar ik een lapje voor nodig heb.
- Spuugdoekjes. Handig om de ergste druk eraf te kolven met de hand.
- Zoogkompressen (zowel wasbaar als wegwerp) Met veel lekken vind ik de wegwerp fijner.
- Overslag rompers en shirtjes
- Luiers pure en soft van kruidvat (zo veel fijner wat ik tot nu toe geprobeerd heb, ze heeft totaal geen rode billetjes oid)
- Diverse voedingskussens. Ik heb 2 soorten, 1 kleine stevige die ik gebruik op de bank. Een ouderwets grote fluffie kussen die ik in bed gebruik.

Om handsfree te kolven gebruik ik een CTG band. Waar de borstschelpen moeten zijn de gaten iets groter geknipt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:57

Klinkt indd logischer. Je lichaam begint niet vanzelf. Ben dus heel benieuwd.

Marieke, fijn dat het bij de chiropractor goed was!

Ballard, druk dag! wat naar van die kramp echt zo vervelend is dat.

Cabelona, wat grappig ook in Almelo! Fijn om te horen dat het een fijne ziekenhuis is.
En goeie tips!

Heb sinds gister weer voor t eerst veel last van harde buiken. En rommelig. Dus we doen rustig aan. Baby beweegt zo gigantisch veel dat mag van mij ook wel iets minder soms :')

En ook heel erg hoofdpijn. Vanmorgen kat weg gebracht naar Da voor sterilisatie. Nu ff terug bed in maar.

Wat hielp nog meer tegen maagzuur? Iemand zei laatst iets, maar weet niet meer wat. Geen rennies en graviscon. Het was wat anders

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:01

Ballard; laatste loodjes op het werk. Vervelend van de kramp en succes met de echo.

Cabelona: fijn dat het goed gaat. En de wond mooi is.

Freekie: hopelijk snel minder harde buiken

Hier onderweg ziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze ligt maar half elf eerst ctg dus nog even in spanning

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:12

Succes Marlis
Cabelona jij ook succes met je eerste dagje alleen! Fijn dat de bv goed gaat nu
Ballard, vervelend hè die kramp! Ik voel de kramp van gisteren nu nog een beetje

Ik ga zo even de paarden verzorgen en met de honden wandelen, dan rust en vanavond werken 17.30-23 uur

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:42

Freeekie sterkte met je hoofdpijn!

Marlis, veel succes in het ziekenhuis.

Ballard, lijkt me heel erg vervelend zo'n kramp in je kuit.

Hier een rustig dagje. Gwen is om 12.15 uit school en zou het vandaag rustig aan doen want ze is moe. Niet heel gek als je op een doordeweekse dag tot 21.00uur of later ligt te keten in bed :+.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:24

Wat gaan jullie hard. Zeker als je een paar dagen bezig bent met het voorbereiden van een rechtszaak :+
Voor de eerste keer naar de rechter, geen idee wat we konden verwachten maar het was een hele fijne ervaring.
Ik heb het woord gedaan voor mijn vriend (zijn bedrijf) en ik heb de tegenpartij + advocaat eigenlijk wel afgetroefd. Van de 10 punten waren er 8 in ons voordeel maar wij hadden geen zin om verder te procederen tegen deze bloedzuigers (pardon, mensen). Uiteindelijk zijn wij nog steeds een beetje de verliezer omdat de tegenpartij maar 20% van het openstaande bedrag heeft betaald, maar het voelt toch een beetje als gerechtigheid :D

Wat goed dat de tweede nacht al zover beter ging Gnome! Qua slapen klinkt het ook goed zoals jullie het doen. Goede tip om dat voor het bezoek al aan te geven :j Lieve babyfoto <3

Die spuugdoeken zien er ideaal uit Kiwi! Ik heb wat andere spullen van Meyco en het lijkt mij erg fijn in gebruik.

Lekker dat jullie bijna klaar zijn Melanie! Te lief dat je zoontje gek op zijn nieuwe kamer is :D Die zal vannacht? zo trots als een pauw in zijn nieuwe kamer hebben gelegen?

Dat moet genieten zijn Mriek, zo met Hidde naar de supermarkt lopen <3 Onze kinderwagen heeft een grote ruimte onderin waar een losse bak in past (standaard meegeleverd). Mocht je luiertas daar liggen, kan je evt. een tassenhaak kopen zodat je luiertas aan de handgreep kan hangen. Ik ben wel een beetje jaloers op je foto, lijkt me zo heerlijk met de kinderwagen (en baby natuurlijk) te lopen met lekker weer. Mooi dat de chiropractor weer positief was :D

Dat met die sokken had ik pas ook Marlis, echt vreselijk :+
Baby tegen je ribben is echt niet fijn, hopelijk houdt ze zich verder een beetje rustig.
Lekker met verlof nu :D Moet je echt nog iets voorbereiden of rustig aan de laatste dingen klaarmaken?

Nimue groeit goed, wat fijn Azmay <3
Wel vervelend van de spruw. Ik las net dat je bij borstvoeding elkaar kan blijven besmetten, maar jij kolft toch?

Mooi dat de compressiehandschoenen je helpen Linda! Alleen je vent ziet je toch 's nachts? En eigenlijk ook niet echt in het donker :+ Dat vocht heb ik nu ook met 26 weken, heel vervelend. Ik ga eens kijken of mijn massageapparaat daar een beetje bij kan helpen. Maar ik stel zulke (relax)dingen voor mezelf steeds uit, want genoeg te doen.

Die kramp in je kuit klinkt vreselijk Lisette. Hier voel ik hem ook af en toe als ik in bed lig. Wat vroeger bij mij hielp was dan ook goed mijn vochtinname bijhouden. Iets meer water drinken als ik echt kramp had of voelde dat ik er tegenaan zat. Wat bij mij ook redelijk hielp, niet het smeren maar een voetenbad met magnesium.

Lief behang Freekie <3 En dat is altijd het mooiste, ergens tegenaan lopen waar je in een keer verliefd op bent :D

Fijn dat je geen last meer hebt van het benauwd zijn Marjon. Al lijkt het me ook niet fijn als ze op een hele drukkende manier tegen je blaas aan liggen :+ Hier medisch, maar je mag toch kiezen of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen? Er zit dan toch alleen een eigen bijdrage aan vast voor het ziekenhuis? Al vangt een aanvullende verzekering dat misschien ook deels op.

Wat jammer Freekie dat sommige mensen in het ziekenhuis zijn die jouw keuze niet respecteren. Ik vind dat heel onprofessioneel, zeker richting een hoogzwangere vrouw. Wat goed dat je gynaecoloog je gelijk heeft doorgestuurd naar een ander ziekenhuis! Hopelijk hebben ze daar wel respect voor jouw keuze.

Spannend Peeltje!

Hopelijk krijgen de medicijnen je bloeddruk snel stabiel Buddha! Om de dag naar het ziekenhuis lijkt me pittig. Of is het ziekenhuis wel dichtbij?

Vervelend van die kramp Ballard. Op zich wel lekker dat alles op een dag is, heb je daarna rust, en bijna verlof :D

Klinkt alsof het heel fijn verloopt bij jullie thuis Cabelona :j

Freekie, Rennie, Gaviscon, Omeprazol?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:35

Hier was de ctg en groei echo goed. Kleine ligt onwijs hoog maar dat wist ik al, heb natuurlijk onwijs last van haar hoofdje onder mn borst tegen mn ribben.

Buik voelt gespannen en baarmoeder ook en op ctg ook harde buiken te zien. Heb er zelf geen last van hoef het niet weg te puffen zoals ze vroegen haha. Ben gewend dat rechter kant van mn buik hard is en gespannen, kleine ligt ook alleen maar daar en ruimte is op.

Heb eindelijk telefoonnummers mee en besproken dat het een keizersnede wordt. Wel spannend want dat wordt pas rond 39 weken gepland en bij ons in de familie komt het natuurlijk veel voor om tussen de 36 en 37 weken te bevallen.

Mocht het eerder beginnen moet ik direct plat ivm stuitligging anders kans dat de navelstreng gaat afknellen.

Nu gewoon volgende week weer ctg en normale echo en zo elke week.

Papieren voor operatie net ingevuld dus straks op de brievenbus doen en dan neemt het afspraken bureau contact op voor datum keizersnede.

Geboorte kaartje proefdruk binnen en vriend vind hem ook leuk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 15:55

@marlis spannend dat er nu een datum aan zit te komen maar wel aardig laat inderdaad al is dat misschien omdat ze ook wat kleiner is toch? Dat ze het zo lang mogelijk rekken is was dat inmiddels ook alweer achterhaald?

Hoe gaan jullie het doen met een ID kaart? Lees dat het officieel wel verplicht is om te hebben maar hij is nog zo klein.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:03

Gnome schreef:
Hoe gaan jullie het doen met een ID kaart? Lees dat het officieel wel verplicht is om te hebben maar hij is nog zo klein.
Ja goeie.. moeten we eigenlijk wel regelen maar manman wat irritant dat dat moet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 16:09

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Ja goeie.. moeten we eigenlijk wel regelen maar manman wat irritant dat dat moet.

Ja 10 jaar geldig ofzo weer denk ik terwijl ie over 2 weken al een ander hoofd heeft. Lekker nuttig.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:15

5 jaar maar.. maar toch

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:20

Marlis: spannend hoor, dat komt dan ook snel dichterbij. Maar ik snap ook dat het spannend is wat betreft de tijd, zeker als in de familie voorkomt dat het eerder komt. Kan ze nog wat meer gaan indalen? Of is dat niet echt mogelijk qua ruimte?

Poeh ID kaart. Ik vind dat ook heel apart. Heb je over 5 jaar nog je babyfoto op je ID kaart :P Ik denk dat we het doen als we op vakantie gaan naar het buitenland.

Hier de groeiecho gehad, maar ze konden nog niet veel zeggen. Hoofd en bovenbeen zaten mooi op de groeilijn en het buikje er net iets onder. Dus over 2 weken gaan we weer en dan kunnen ze iets meer zeggen. Mijn man zei: agh baby heeft gewoon een sixpack :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:27

Nee niet omdat ze te klein is. Ze doen pas rond week 39 een keizersnede zodat er later minder kinderen met longproblemen zijn.

Als bevalling eerder begint moet ik dus plat zolang ze nog in stuit ligt.

Indalen zou kunnen maar denk zelf van niet. Ze ligt enorm hoog zei verloskundige ook gelijk die ik vandaag had. Hoger dan ze ligt kan niet.

Groeiecho nu is iig lastig Ballard. Moeilijk alles te meten op dit termijn.

Hier was de groei gewoon weer keurig gemiddeld. Dus niks te klein. Alleen het hoofdje te klein, althans vooral te smal maar herkenbaar bij stuit.

Zal hier wel proberen id.kaart aan te vragen maar weet dat het met fotos bij mn nichtje erg lastig is. Sliep elke x met fotos moest elke x terug.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:39

Wij kunnen de kleine wakker maken door z’n sok uit te doen want dat haat ie :')