Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:50

Misschien in zijn beleving wel maar niet in Britt haar beleving? We horen zijn letterlijke woorden namelijk hier niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:52

Laten we gewoon Britt steunen zonder een oordeel te hebben over haar man. Hier in het openbaar.
Ik voel me daar ongemakkelijk bij merk ik.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:54

Ik vind het niet zo gepast om Britt te pushen haar relatie te stoppen. Ze hebben hulp en daarnaast ook een goed eigen hoofd op hun schouders.
Als zij eraan willen werken om de relatie te redden dan is dat hun goed recht, en natuurlijk gaat dat met ups en downs die Britt heus mag delen met ons...

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:57

pien_2010 schreef:
Laten we gewoon Britt steunen zonder een oordeel te hebben over haar man. Hier in het openbaar.

Net als over haar prognose. Echt pijnlijk en eng is dat. Ik wil mijn prognose niet eens weten want het is maar statistiek. En britt zit in een studie die hoopvol is en haar al zoveel meer gegeven heeft

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:24

SansaS schreef:
pien_2010 schreef:

Net als over haar prognose. Echt pijnlijk en eng is dat. Ik wil mijn prognose niet eens weten want het is maar statistiek. En britt zit in een studie die hoopvol is en haar al zoveel meer gegeven heeft

Precies SansaS! Helemaal met je eens.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:33

Zonnetje81 schreef:
Hutcherson schreef:
Zonnetje, je hebt gelijk in wat je zegt hoor. Maar ik denk echt dat wij ons niet kunnen inbeelden hoe de situatie echt voelt voor Britt (of haar man). In een gezonde situatie ga je in deze relatie inderdaad uit elkaar. Zo laat je je niet behandelen. Maar als je ziek bent en niet beter wordt, kan ik me indenken dat je daar iets anders over denkt en iets voorzichtiger bent en je blessings telt.

Dat geloof ik ook! En eigenlijk vind ik het vanuit hem kwalijker. Zeg dan eerlijk dat je dit niet aan kan…niet meer wil of whatever. Zorg dat je het netjes oplost.

En ja dan vul ik het in maar er moet een reden zijn voor zijn gedrag wat al een hele tijd zo is.

Dit is wel heel makkelijk gezegt hoor.

Zeg dan dit of dat.
Hij heeft ook gevoel hè ;)

Ik ben het met een aantal dingen wel eens.

Deze relatie is nu veel besproken Brit deelt het heel openlijk. Dan willen mensen mee denken en ieder denkt er ook het zijne of hare van.
Maar het is Brit haar leven en keuze en ze mag zich hier ventileren.

Maar het is gewoon echt lastig. Ik denk wel als ik af ga op wat Brit schrijft dat haar partner het wel goed bedoeld.

En afgaand op wat Brit eerder heeft getypt wil Brit niet alleen komen te staan en dat is iets wat ik ook goed kan begrijpen.

Maar zij maken de keus om dit door te zetten met hulp. Dat is aan hun en aan niemand anders.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 08:52

Weet je ondanks alles hou ik van hem, er zijn al heel veel dingen gebeurd waarbij een andere vrouw zou zeggen doeiiii :evaw: maar ik ben een vechter, een doorbijter in alles van het leven.

Hij heeft idd al aangegeven dat ik een last ben en dat hij niet weet of hij verder wil, al zegt hij nu van wel, dat die dingen gezegd zijn in een opwelling van kwaad te zijn… maar helaas werkt mijn kopje niet zo en blijft dat hangen.

Is onze relatie perfect, nee. Ik verwacht veel meer maar is dat niet alleen in sprookjes? Ik ben voor mezelf nog aan het uitmaken of ik dit nu wil of wil ik toch meer…

Mijn prognose? Dat weet niemand, nu is die goed maar kan ook in eens omslaan… maar de bijwerkingen van de medicatie zijn niet te onderschatten!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:57

BritHittepit schreef:
Weet je ondanks alles hou ik van hem, er zijn al heel veel dingen gebeurd waarbij een andere vrouw zou zeggen doeiiii :evaw: maar ik ben een vechter, een doorbijter in alles van het leven.

Hij heeft idd al aangegeven dat ik een last ben en dat hij niet weet of hij verder wil, al zegt hij nu van wel, dat die dingen gezegd zijn in een opwelling van kwaad te zijn… maar helaas werkt mijn kopje niet zo en blijft dat hangen.

Is onze relatie perfect, nee. Ik verwacht veel meer maar is dat niet alleen in sprookjes? Ik ben voor mezelf nog aan het uitmaken of ik dit nu wil of wil ik toch meer…

Mijn prognose? Dat weet niemand, nu is die goed maar kan ook in eens omslaan… maar de bijwerkingen van de medicatie zijn niet te onderschatten!

Relaties zijn sowieso lastig zeker als er iemand ziek is. In een opwelling kan je dingen zeggen maar ik zou ze ook niet vergeten. Sprookjes daarin is alles perfect maar er is een verschil tussen normale trubbels en dat dingen stelselmatig niet oke zijn.

Als mijn brein goed werkt, hij is zelf toch arbeidsongeschikt? Het is niet zo dat hij dus een 100% gezond persoon is en daar ook mee struggled?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:47

Arbeidsongeschikt en kanker hebben is wel wat anders.

Ik heb soms gesprekken met mijn zwager hierover omdat mijn ex er ook niet voor mij was en dat werd van kwaad tot erger. Maar mijn zwager heeft het heel moeilijk gehad toen mijn zus ziek was en uiteindelijk overleed.

Die heeft zichzelf weg gecijferd om er voor mijn zus en zijn gezin te zijn. Zij waren wel sinds hun 18e samen en hadden dus 4 kinderen dus die steunde zijn gezin in alles en mijn zus was echt zijn alles dus opgeven voor hem was geen optie.

Maar in zulke lastige situaties kan het echt iemand teveel worden en iemand kan zich er ook voor gaan afsluiten. Omdat hij of zij er niet mee om kan gaan. Dat heeft mijn ex bijvoorbeeld gedaan en die is op een gegeven moment een leven ernaast gaan lijden ;) en was steeds later thuis van werk omdat hij gewoon niet met mijn situatie kon dealen. Natuurlijk vond en vind ik daar wat van want ik had er wel mee te dealen en had daarin geen keuze.

Maar ik hoor het echt heel vaak bij lotgenoten dat ze er alleen voor zijn komen te staan of dat ze in een lastige relatie zijn komen te zitten.

Het is niet voor te stellen totdat je er zelf doorheen gaat zowel voor de partner als voor de patiënt zelf is dat echt heel heftig en niet te bevatten ook.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:52

BeFunny schreef:
Dat heeft mijn ex bijvoorbeeld gedaan en die is op een gegeven moment een leven ernaast gaan lijden ;) en was steeds later thuis van werk omdat hij gewoon niet met mijn situatie kon dealen.

Maar het is nooit met 100% zekerheid te zeggen of zijn gedrag causaal verband met jouw ziekte heeft gehad.
Wellicht was dit ook gebeurd indien het noodlot jou niet getroffen had.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:57

Petpa schreef:
BeFunny schreef:
Dat heeft mijn ex bijvoorbeeld gedaan en die is op een gegeven moment een leven ernaast gaan lijden ;) en was steeds later thuis van werk omdat hij gewoon niet met mijn situatie kon dealen.

Maar het is nooit met 100% zekerheid te zeggen of zijn gedrag causaal verband met jouw ziekte heeft gehad.
Wellicht was dit ook gebeurd indien het noodlot jou niet getroffen had.

Dat is helemaal waar.
Het is wel zo dat mijn ex en ik 22 jaar in een relatie hebben gezeten en heel veel stormen samen door staan. Maar mijn ex is ook kapot geweest van wat er allemaal gebeurde alleen hij kon mij dus niet steunen en dat heeft hem schuldig doen voelen waardoor hij het steeds moeilijker vond om ermee om te gaan en ik voelde me niet begrepen dus op het eind hadden we het nauwelijks over de kanker. Ging ik altijd alleen naar gesprekken en onderzoeken en heeft hij een vrouw gevonden waarmee hij wel veel over mijn kanker heeft kunnen praten ;) en over zijn depressie want hij vond zichzelf vooral heel zielig met een "ernstig zieke vriendin" en depressie ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 10:34

BeFunny schreef:
Arbeidsongeschikt en kanker hebben is wel wat anders..

Rare opmerking. Het is geen wedstrijdje wie het meest heeft te lijden. Iemand die heel zijn leven niet meer kan werken, meedraaien in de maatschappij kan zijn volledige autonomie en identiteit verliezen.

Als dan je partner ziek is en je kan dat niet managen er bovenop in combinatie met je gesloten karakter.

Dus als iemand zn rug breekt moet je niet zeuren want een ander heeft het erger. :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 10:41

Hij heeft een zwaar ongeval gehad en is deels op ziektewet maar deels mag hij werken in zijn eigen zaak.

Met zijn ongeval heb ik hem vaak gesteund, nog voor de relatie, ook tijdens onze relatie, er zijn nog veel meer dingen gebeurd voor ik ziek werd en daar stond ik als een rots achter hem! Toen ik al ziek was zijn er nog dingen gebeurd die niet door de beugel kon maar nog stond ik daar als letterlijk doodziek voor hem. Dat ben ik blijven doen en ik dacht dat hij ook zo voor mij er zou zijn, in het begin was dat ook het geval… (1ste behandelingsfase) maar nu eerder niet als wel…

Wat er gebeurd is wil ik niet zeggen omwille van zijn privacy. Maar ik kan er wel bijzeggen dat hij zich volledig heeft herpakt! En daar ben ik zeer trots op want hij heeft ook een lange weg afgelegd met idd heel moeilijke situaties (zoals die van mij, zijn vader,…) maar hij heeft ZIJN leven goed op de rails… t is alleen niet zo makkelijk met mijn situatie erbij…. En ONS leven op de rails te krijgen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:31

BritHittepit schreef:
Hij heeft een zwaar ongeval gehad en is deels op ziektewet maar deels mag hij werken in zijn eigen zaak.

Met zijn ongeval heb ik hem vaak gesteund, nog voor de relatie, ook tijdens onze relatie, er zijn nog veel meer dingen gebeurd voor ik ziek werd en daar stond ik als een rots achter hem! Toen ik al ziek was zijn er nog dingen gebeurd die niet door de beugel kon maar nog stond ik daar als letterlijk doodziek voor hem. Dat ben ik blijven doen en ik dacht dat hij ook zo voor mij er zou zijn, in het begin was dat ook het geval… (1ste behandelingsfase) maar nu eerder niet als wel…

Wat er gebeurd is wil ik niet zeggen omwille van zijn privacy. Maar ik kan er wel bijzeggen dat hij zich volledig heeft herpakt! En daar ben ik zeer trots op want hij heeft ook een lange weg afgelegd met idd heel moeilijke situaties (zoals die van mij, zijn vader,…) maar hij heeft ZIJN leven goed op de rails… t is alleen niet zo makkelijk met mijn situatie erbij…. En ONS leven op de rails te krijgen

Dat is wat ik een beetje bedoel.

Niet iedereen is even belastbaar, flexibel etc.... De bokkers hier kunnen er van alles van vinden maar soms zijn mensen met een ernstige ziekte of beperking sterker dan mensen die gezond zijn en op het oog niks te klagen hebben. Ik geloof niet dat je kan zeggen van de een moet niet zeuren want die is niet ziek of wat dan ook.

Je hebt in het begin wel geschreven dat je het idee had dat hij zich niet leek te beseffen hoe ernstig het was. Nu is dat natuurlijk wel ingedaald.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:48

Zonnetje81 schreef:
BeFunny schreef:

Rare opmerking. Het is geen wedstrijdje wie het meest heeft te lijden. Iemand die heel zijn leven niet meer kan werken, meedraaien in de maatschappij kan zijn volledige autonomie en identiteit verliezen.

Als dan je partner ziek is en je kan dat niet managen er bovenop in combinatie met je gesloten karakter.

Dus als iemand zn rug breekt moet je niet zeuren want een ander heeft het erger. :+

Dat staat er ook niet toch.
Het is alleen wel wat anders, jij zegt dat hij het zou moeten begrijpen omdat hij arbeidsongeschikt is.

Maar begrijpen van het hebben van kanker is voor mensen die geen K hebben echt lastig. Ook als ze zelf iets hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:51

BeFunny schreef:
Dat staat er ook niet toch.
Het is alleen wel wat anders, jij zegt dat hij het zou moeten begrijpen omdat hij arbeidsongeschikt is.

Maar begrijpen van het hebben van kanker is voor mensen die geen K hebben echt lastig. Ook als ze zelf iets hebben.

Ik heb nergens geschreven dat hij het moet begrijpen dat is jouw interpretatie van dat ik aanhaal dat hij arbeidsongeschikt is. Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij zelf niet lekker zit en dus zelf ook beperkingen/lasten heeft etc.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:58

Ik vind dit topic een beetje een vervelende wending beginnen te krijgen. Britt mag hier vertellen wat ze wil en ook doen wat zij wil. Mensen die voor anderen beginnen te antwoorden of hele discussies over de man van Britt is volgens mij totaal niet op zijn plaats in dit topic.

Dit is het topic van Britt en zij deelt alles vanuit haar visie en dat mag, want nogmaals: het is haar topic waar zij haar ei kwijt kan als ze dat wil, of kan sparren als ze dat wil.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:00

Helemaal eens met Druif_01.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:00

Ik was eigenlijk iets soortgelijks aan het typen. Maar ik ben het er helemaal mee eens.

Dit is het topic van Britt en laten we haar steunen zonder al te veel te oordelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:03

Zo mee eens!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:09

Druif_01 schreef:
het is haar topic waar zij haar ei kwijt kan als ze dat wil, of kan sparren als ze dat wil.

Sparren houdt toch in dat mensen ook andere meningen kunnen en mogen hebben?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:29

Zonnetje81 schreef:
BeFunny schreef:

Wauw echt wauw.

Zo zie je maar hoeveel mensen nog niet begrijpen wat is om ongeneeslijk ziek te zijn en te weten de kans er is je niet oud wordt en heel.veel pijn en ongemak hebt.

Nee je rug breken is niet vergelijkbaar met kanker. En het is geen wedstrijdje nee wie het zieligste is.

Britt mag in de topic haar ei kwijt en ik denk dat we niet over haar hoeven te oordelen. Het is allemaal al zwaar zat.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:47

Petpa schreef:
Druif_01 schreef:
het is haar topic waar zij haar ei kwijt kan als ze dat wil, of kan sparren als ze dat wil.

Sparren houdt toch in dat mensen ook andere meningen kunnen en mogen hebben?

Het gaat om de manier waarop.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:54

SansaS schreef:
Wauw echt wauw.

Zo zie je maar hoeveel mensen nog niet begrijpen wat is om ongeneeslijk ziek te zijn en te weten de kans er is je niet oud wordt en heel.veel pijn en ongemak hebt.

Nee je rug breken is niet vergelijkbaar met kanker. En het is geen wedstrijdje nee wie het zieligste is.

Britt mag in de topic haar ei kwijt en ik denk dat we niet over haar hoeven te oordelen. Het is allemaal al zwaar zat.

Je neemt de context waarin dit besproken is niet mee.

Nogmaals: Haar man wordt hier alleen maar slecht neergezet (daar moeten we vooral dus in mee praten blijkt wel) maar hij kan ook zijn eigen zaken hebben. Maar die moet hij dan maar allemaal varen, zich eroverheen zetten omdat als je kanker hebt het allemaal heftiger/erger etc. is.

Dat hij zichzelf af en toe als een hork heeft gedragen is duidelijk, maar verder wordt er nergens gekeken hoe de situatie voor hem is. Ook hij heeft hier niet om gevraagd.

Zo zie je maar hoeveel mensen nog niet begrijpen wat het is om een relatie te hebben met iemand die ongeneeslijk ziek is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:05

Citaat:
Zo zie je maar hoeveel mensen nog niet begrijpen wat het is om een relatie te hebben met iemand die ongeneeslijk ziek is.

Zonnetje toch . Wat erg dit |( .

Ik trek me even terug uit deze discussie, het wordt voor mij te ongemakkelijk en te verdrietig .
Sansa ben het geheel met je eens.