Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:56

Ik duim voor Wolf. Geen nieuws is meestal goed nieuws. Ik hoop dat hij snel weer thuis is.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben weer wezen lopen. 5 km en koos een route die wat lastig was dus heb een paar keer moeten lopen. Gladde brugjes. Of stil dribbelen bij Stoplichten die net op rood sprongen maar heb verder wel lekker gelopen :j

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:29

Sterkte met Wolf @Ninus.
Lekker weer een rondje @BeFunny.

Ik heb vanochtend in de Black Friday aanbieding toch ook nog een nieuw paar Brooks Ghost aangeschaft. Kan ik in ieder geval weer even vooruit. Ze bevallen me heel goed en deze kleur had ik nog niet 8-)

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:09

Die kleur heb ik nu, versleten :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:30

Supervixen schreef:
Die kleur heb ik nu, versleten :P

Ik heb natuurlijk de wijde versie nodig. Daarin is (helaas) wat minder keuze in kleuren...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:28

Maakt toch niet uit, ze zijn er in ieder geval in wijd!

Net een rondje gedaan van 7km op relaxed tempo met 3×200m sprint erin. Ging lekker!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:21

Geen nieuws was geen goed nieuws helaas, ze was de dag doorgekomen, maar daar was ook alles mee gezegd. Was geen andere optie om haar te laten gaan en we hebben net afscheid genomen.

Bedankt in ieder geval voor het duimen!

Mooi rondje BeFunny!

MuSli de big spender :D

Ik probeer nog wat te werken, maar dat wil toch niet echt := helaas vanavond nog een bijeenkomst waar ik niet onderuit kom, dus ik ga maar een frisse neus halen samen met de hond.

Veel plezier morgen MuSli, Kylan en SV!

Oh, waar is Sherivey eigenlijk? Is ze helemaal van de radar?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:22

Ninus schreef:
Geen nieuws was geen goed nieuws helaas, ze was de dag doorgekomen, maar daar was ook alles mee gezegd. Was geen andere optie om haar te laten gaan en we hebben net afscheid genomen.

Sterkte met het verlies Ninus

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:05

Ahh nee Ninus wat een rotnieuws. Heel veel sterkte. Ik weet precies hoe het voelt. Gewoon helemaal kl×te.

Kylan gaat niet mee, Musli wel.

Sherivey leeft nog hoor en loopt ook nog hard. Ze gaat binnenkort met een schema voor Rotterdam beginnen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:18

Klote is het inderdaad. Heb net alles maar opgeruimd, uitstellen had ook geen zin.

En ik heb ook nieuwe Brooks besteld, niet dat het helpt, maar de korting was hoog en mijn oude paar is ook bijna aan vervanging toe.

Rotterdam is in het voorjaar toch?

Jammer dat Kylan niet mee gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:31

Achjeetje Ninus, sterkte Y;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 19:11

Ik leef idd nog :wave: :))

Lees ook nog altijd mee, maar heb niet echt de tijd om een bijleespost te maken. En alleen mn eigen egopost droppen vind ik niet zo sociaal :+ (en daar heb ik Insta voor)

Maar alles gaat hier nog goed. Gewoon erg druk met werk, trainen, paarden en sociaal leven.
*kruipt weer onder meeleessteen*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:13

:(:) Sterkte @Ninus

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:25

Sterkte Ninus. :(:)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:35

Sterkte Ninus :(:)

Verder heb ik BeFunny nog niet welkom geheten volgens mij, dus bij deze!

En iedereen heeft lekker geshopt vandaag met de Black Friday korting. Hier niks gekocht, het is niet echt nodig en nu ik in een loop dipje zit ook niet echt zin om te shoppen.
Vandaag wel weer een poging tot lopen gedaan. De eerste km's weer last van mijn maag en darmen, gelukkig had ik mijn route zo ingedeeld dat ik nooit ver van huis was. Na 3km even een stop gemaakt thuis bij de wc, daarna ging het gelukkig beter en heb ik uiteindelijk 7km kunnen lopen. De benen voelden nu wel gewoon goed aan, dat was vorige week ook wel anders dus ik noem het maar vooruitgang :7

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:15

Ahh nee Ninus, wat ontzettend naar :( Sterkte :(:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:41

Veel sterkte Ninus Y;(

@Kylan: toch mooi de 7 km gehaald. Hopelijk ben je ondertussen genezen.

Ik heb mijn 2 broeken ontvangen, 1 van asics en 1 van craft. Die craft zit echt heel goed. Helaas wel niet goed gekeken naar de beschrijving en geen telefoonzak voor beide -O-

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:02

Sterkte Ninus!

Dat is minder Betadine, dat lesje heb ik ondertussen ook wel geleerd :+

Toch goed bezig Kylan!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:35

Sterkte Ninus :(:)

Broek zonder telefoonzak is idd balen!

Hier gisteren bij Decathlon nog nieuwe loopshirts en een broek gescoord (zonder BF korting) en vanmorgen 2 paar Stox besteld met BF korting :)

Hopelijk vandaag weer eens lopen, heel de week niet aan toegekomen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:48

Dat is oliebol Betadine -O-

Goed bezig Kylan, het voelt misschien niet zo, maar toch is het zo :knuffel:

Ik hoop dat SV en MuSli hetzelfde weer hebben, weinig wind, gezond fris en we hadden eerder zelfs een zonnetje!

Dank voor de sterktewensen. We zijn wat van slag met z'n allen, de routine is ineens weg, dat is confronterend. Vind het ook zo sneu voor haar vorige baasje, die hebben haar toch ook 4 jaar gehad (en vanwege emigratie is ze bij ons gekomen).

Ik ben de boel voor morgen bij elkaar aan het zoeken, moeten eerst nog paarden voeren bij 'buren' en daarna door. Ze kregen het niet voor elkaar om startnummers vooraf toe te sturen, ik haat dat gepruts ter plaatse altijd, maar goed, mijn man zegt dat ik daar flexibel van word :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:42

Sterkte met het verlies van Wolf Ninus, jee wat vervelend dat ze in een keer zo hard achteruit ging.
Ja zal wel vreemd zijn, nu ineens zo een leegte.
Gelukkig heeft ze bij jullie een mooi leven gehad!
Succes morgen met de pepernoten marathon zonder pepernoten!
Haha mooie man heb je, ik herken dat wel ja, heb ook liefst een nummer vooraf.

SV, en Musli, wat leuk zeg dat jullie samen gaan lopen! Gezellig en mooie plek ook zo te horen.
Veel loop plezier daar.

Sherivey, ik dacht laatst ook nog aan je!
Geeft niks hoor als je af en toe alleen een ego post plaatst, ik vind het wel tof dat je voor de marathon van Rotterdam gaat trainen!
Ik heb gelezen dat die marathon veel leuker is qwa publiek en sfeer dan die in Amsterdam.

Be funny, mooie foto's!

Kylan, goed dat je het even rustig aan doet, hoop voor je dat je weer helemaal de oude word, en weer lekker kan gaan genieten van je loopjes.

Leuk de mensen die gister met korting geshopt hebben!
Ik heb alleen wat eten voor de vriezer besteld, met veel korting, maar niks wat met hardlopen te maken heeft.

Morgen is mijn schoonmoeder jarig, en die woont in Harderwijk, en ik zag toevallig dat daar in de buurt een bosloop georganiseerd word, dus heb ik me voor ingeschreven voor de 10km.
Ben benieuwd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:57

Heerlijk gelopen en het was een mooie route. We hebben er een halve marathonafstand van gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:10

Ziet er weer heerlijk uit SV & co!

Leuk om zo een loopje ergens anders te doen Ieris :))

Ik heb via mijn zusje nog een Sweaty Betty winterbroek kunnen scoren voor maar €35 *\o/*

Ik loop nooit met een warme broek, maar omdat de afstanden steeds langer zijn geworden koel ik soms iets teveel af als het echt kouder is in combinatie met harde wind. Voor dit bedrag kan ik het mooi een keer proberen!

Kiwi_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:26

Deze meelezer komt even binnen vallen, als dat geen probleem is :)

Ik loop nu ruim 2,5 jaar hard, o.a. halve marathons. Nu laat m’n Garmin vivoactive 3 sinds een paar weken m’n looptempo niet meer zien, heel irritant. Ik denk dat hij wat op z’n einde begint te lopen, want er zijn wel wat meer dingetjes die niet helemaal meer goed gaan.

Daarom zoek ik nu dus een nieuw horloge. Ik twijfel momenteel tussen een Garmin fenix 6s pro en een Apple Watch, 7 of se. Ik vind het uiterlijk van Apple heel mooi, maar wat zijn hier de ervaringen met inzicht in je training, en hoe accuraat is de gps? Daar zit m’n huidige Garmin nog wel eens wat mis namelijk, vooral in de bossen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:59

Ik ken apple niet, ik loop met een garmin fenix 7s sapphire solar en ik ben er ontzettend blij mee en tevreden over.
Hij heeft verschillende instellingen qua satelieten en bij de instelling waarbij hij op meerdere satelieten+multiband staat, is hij zeer nauwkeurig, ook in het bos.
Dus ik denk dat de 6s pro dit ook wel heeft.

(En ik zie op insta geen enkele fanatieke loper met een apple horloge lopen :+ , ik ken zelf niemand die ermee loopt. Het is meestal suunto, polar of garmin. Dat zegt misschien wel iets?)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 18:27

Ik ken 1 iemand die met een Apple horloge loopt. En die lijkt er tevreden mee.
Maargoed, nou maakt die ook wel veel/ graag reclame, dus weet niet of dat echt tevredenheid is of niet :+ :o

Ik zie voornamelijk mensen met Garmin lopen. Ga zelf ook weer terug naar Garmin vanaf komende week. :)