elnienjo schreef:Summerdreams schreef:Ik lees dta het 2 weken uitgesteld word, tot de 28e en mijn vaccinatie staat gepland op de 29e
Het is goed dat ze het onderzoeken en even stoppen met vaccineren. Maar wat ik nou zo raar vind is dat heel Nederland op z'n kop staat door deze mogelijke bijwerking. Wat nog niet eens bewezen is.. En wat gaat om 30 gevallen op de 5 miljoen vaccins.
Wat wel bewezen is, is dat 1 op de 5000 vrouwen trombose krijgt door het slikken van de pil. En dat vinden we'een klein risico' en doodnormaal.. Is toch krom of zie ik wat over het hoofd nu.
Maar dan zouden die tromboses toch evenredig vaak voor moeten komen bij de Pfizers? Daar zijn er ongeveer 4 keer meer van gezet dan van AZ.
Dit snap ik inderdaad ook niet. Als het toeval is, en niets met het zetten van het vaccin te maken heeft, omdat trombose nu eenmaal regelmatig voor komt, dan zou je toch dezelfde omstandigheden moeten zien bij het Pfizer of Moderna vaccin. Dat ook daar regelmatig mensen na het ontvangen van het vaccin trombose krijgen (simpelweg omdat trombose vaak voorkomt). Maar dit lijkt dan weer niet het geval, dus dat doet mij vermoeden dat het AstraZeneca vaccin in ieder geval níet helpt (in het tegengaan van trombose ontwikkeling)..
Ik hoop dat het Janssen vaccin snel beschikbaar is en goed werkt.. met maar 1 prik kunnen we op die manier de snelste stappen maken!