Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:55

Mijn moeder is tot haar 60e hoofd vd verpleging in een verzorgingshuis geweest. Zij is nu 76 en ik kan mij herinneren hoe vreselijk zij het vond toen de eerste tekenen van bezuinigingen er door kwamen. Ze moest korter bij de mensen blijven die ze hun medicijnen kwam brengen voor het slapen gaan. Zij maakte daarvoor een praatje pot en stopte ze liefdevol toe...
Dat was nog ver voor ze met de vut ging...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:56

Klopt Soesita alleen miste ik te zeer goede schoenen want kon amper nog wandelen want knieën deden zo zeer. En wandelen is nu nog het enige dat mag en zal mogen ook bij nieuwe lock down. Dus vond het zo zwaar, dat ik gekozen heb voor de hoofdprijs bang als ik ben dat de uitverkoop geen doorgang kan vinden vanwege 3de lock down.

Popstra dat is er inderdaad niet meer bij.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-12-20 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:58

Ach Pien, maar ik zeg ook helemaal niet dat jij geen nieuwe schoenen nodig had. :) Ik vind het alleen maar super leuk dat je er nu zo blij mee bent! <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:59

Qua besmettingen mag het dan minderen , ziekenhuis opnames gaan nu flink naar boven en dat is dus de ellende van de hoge aantallen van de afgelopen weken en dat zal nog wel een week doorgaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:05

soesita schreef:
Ach Pien, maar ik zeg ook helemaal niet dat jij geen nieuwe schoenen nodig had. :) Ik vind het alleen maar super leuk dat je er nu zo blij mee bent! <3

Dat weet ik, zo ook niet bedoeld.
Mijn reactie had te maken met het voordeel noemen van je, waarbij ik dus ook de nadelen er van noem nl ik kon amper nog wandelen _O-
:oo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:25

bigone schreef:
Qua besmettingen mag het dan minderen , ziekenhuis opnames gaan nu flink naar boven en dat is dus de ellende van de hoge aantallen van de afgelopen weken en dat zal nog wel een week doorgaan.

Ja idd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:26

safina schreef:
Relaxed schreef:
Ik begin nu wel te merken hoe automatisch je toch vaak even naar een winkel gaat. Ik wil een badkamer in huis maken en bedacht dat ik alvast een wat kon gaan bekijken qua sanitair, oh nee, toch niet :+ Mijn diepvrieszakjes en vuilniszakken waren op, even naar de Action weer voorraad aanvullen, oh nee, toch niet :')

Ik wilde vandaag toch heel graag een slowfeeder hooinet.... Helaas. En met online bestellen zal het wel pas binnenkomen tegen de tijd dat de winkels weer open zijn. Ik vind dit wel een hele goede oefening in matigheid. Want wat ren ik snel naar de winkel als ik iets nodig heb! :j

Dat ik deze kerst de benedenverdieping zou gaan verven had ik al uit m'n hoofd gezet.

Gewoon bestellen hoor. Ik heb steeds alles met een paar dagen binnen. Twee dingen op donderdag voor de kerst besteld en vandaag in huis gekregen.

Ik ben sowieso van het online shoppen, dus mis wat dat betreft niet veel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:28

pien_2010 schreef:
Klopt Soesita alleen miste ik te zeer goede schoenen want kon amper nog wandelen want knieën deden zo zeer. En wandelen is nu nog het enige dat mag en zal mogen ook bij nieuwe lock down. Dus vond het zo zwaar, dat ik gekozen heb voor de hoofdprijs bang als ik ben dat de uitverkoop geen doorgang kan vinden vanwege 3de lock down.

Popstra dat is er inderdaad niet meer bij.

Derde lockdown... :oo Is die op komst dan?

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:38

We zitten hier nu op 15.000 per dag besmette personen. De Kerst en Oud en Nieuw zien we terug inde cijfers van 7 januari.
Macron wil naar 5000 per dag dus het gaat niet goed. Het is wachten op de ingreep volgend jaar en ik wil niet dat het me overvalt , dus wij doen nu alles wat we persé gedaan willen hebben.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:55

bigone schreef:

Kijk ik nou zo verkeerd? Die dalen toch?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:55

Popstra schreef:
Mijn moeder is tot haar 60e hoofd vd verpleging in een verzorgingshuis geweest. Zij is nu 76 en ik kan mij herinneren hoe vreselijk zij het vond toen de eerste tekenen van bezuinigingen er door kwamen. Ze moest korter bij de mensen blijven die ze hun medicijnen kwam brengen voor het slapen gaan. Zij maakte daarvoor een praatje pot en stopte ze liefdevol toe...

Vreselijk hoe er al jaren met ouderen wordt omgegaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:05

veerledec schreef:
bigone schreef:

Kijk ik nou zo verkeerd? Die dalen toch?

273 opnames op verpleegafdelingen, 54 erbij op de IC
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. In totaal liggen er nu 2573 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2428), van wie 651 op de IC (gisteren: 631), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Er werden 273 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis. Dat zijn 30 nieuwe opnames meer dan gisteren. Op de intensive care werden 54 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 12 nieuwe opnames meer dan gisteren. Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan dat er werden ontslagen of overleden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:12

Het is op maandag altijd lager, nu ook. Ben benieuwd wat de schade gaat zijn als de werkelijke cijfers van het afgelopen lange weekend er bij komen. Dan kan het morgen of woensdag nog wel eens flink hoger uitvallen, om over 2 weken maar niet te spreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:17

Loretta schreef:
Popstra schreef:

Vreselijk hoe er al jaren met ouderen wordt omgegaan.

Zelf ook dingen meegemaakt als leerling verzorgende... Dingen die ik niet vond kunnen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:18

Regio hier nu 14% positief waar het eerder bleef hangen rond de 11/12 %

O ja er gaan inmiddels meldingen rond dat de entingen in het nieuws nep zijn met nepnaalden die niet door de huid gaan. 8)7 Ok waarom zou je dat willen denken en waarom zouden "ze" dat willen rondzenden als overheid -O-

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:24

karuna schreef:
Regio hier nu 14% positief waar het eerder bleef hangen rond de 11/12 %

O ja er gaan inmiddels meldingen rond dat de entingen in het nieuws nep zijn met nepnaalden die niet door de huid gaan. 8)7 Ok waarom zou je dat willen denken en waarom zouden "ze" dat willen rondzenden als overheid -O-

Dat soort mensen is op voorhand al niet van plan het te geloven. Dus die zeggen dat er water oid wordt ingespoten.
Beetje bot gezegd, maar die mensen zijn verloren energie. Die staan toch nergens voor open.
Hier loopt het in het ziekenhuis gelukkig iets minder snel op dan ze berekend hadden. Maar nog wel op dus.
Ik ben opgenomen geweest voor mijn longen, voelde me al opgelaten dat ik een bedje nodig had. Maar vanwege de afschaffing van ok's hadden ze genoeg plek. Het hielp wel dat ik een keer geen covid had hahahaha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:26

Oh :(:) arme jij maar hoe dan ook niet fijn. Wel iets beter nu?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:27

Wederom beterschap Raket. Gelukkig geen covid nu, maar snap je onbehagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:37

Jessix schreef:
safina schreef:

Ik wilde vandaag toch heel graag een slowfeeder hooinet.... Helaas. En met online bestellen zal het wel pas binnenkomen tegen de tijd dat de winkels weer open zijn. Ik vind dit wel een hele goede oefening in matigheid. Want wat ren ik snel naar de winkel als ik iets nodig heb! :j

Dat ik deze kerst de benedenverdieping zou gaan verven had ik al uit m'n hoofd gezet.

Gewoon bestellen hoor. Ik heb steeds alles met een paar dagen binnen. Twee dingen op donderdag voor de kerst besteld en vandaag in huis gekregen.

Ik ben sowieso van het online shoppen, dus mis wat dat betreft niet veel.

De paardenspullen-afdeling van de ruitersportzaak blijkt open. Kleding niet, maar spul voor paard wel. Toch fijn. Want je zal maar met een gescheurde deken zitten. Of niet voor nog 50 jaar halsters op zolder hebben liggen, zoals ik. Dus ik haal morgen even een slowfeeder-hooinet op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:53

En je hebt nu 3x zondag gehad en dus mensen die 3x naar de kerk gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:55

Marcella schreef:

Niet alle kerken zitten vol. Niet overdrijven

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:14

lenaa_tje schreef:
Marcella schreef:

Niet alle kerken zitten vol. Niet overdrijven

Idd ..supermarkten lijken mij voller zeker in deze periode

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:19

Misschien wel maar daar lopen mensen toch rond en zal je dus zelden langere tijd vlak naast iemand staan.
Tijdens een kerkdienst lijkt me dat toch anders.
We moeten er maar van uit gaan dat er daadwerkelijk op de afstand gelet wordt eenmaal binnen. Want buiten gebeurd dat al amper.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:30

Needje schreef:
Misschien wel maar daar lopen mensen toch rond en zal je dus zelden langere tijd vlak naast iemand staan.
Tijdens een kerkdienst lijkt me dat toch anders.
We moeten er maar van uit gaan dat er daadwerkelijk op de afstand gelet wordt eenmaal binnen. Want buiten gebeurd dat al amper.

Dan nog gaan ook lang niet alle kerkdiensten door. Ik ga zelf niet naar de kerk maar ik weet bijvoorbeeld van collega’s dat bij hun al tijden lang diensten niet door gaan