Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:09

Dit is het enige wat ik zo heb kunnen vinden over herhaaldelijke behandelingen met ivermectine. Overigens is een jaarlijke dosering met ivermectine in een aantal afrikaanse landen een absolute redder geweest. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3043740/

https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... nal_en.pdf
Citaat:
13. Ivermectin is widely used in humans for treatment of onchocerciasis and other parasitic diseases
at single or repeated doses of 0.15 to 800 mg/kg bw. Tolerance to the compound has been
assessed in healthy volunteers and in patients; adverse effects are usually mild and transient. In
particular, no effects on the central nervous system were observed. The main effects noted in field
and community based trials have been those arising from the death of the parasites, the so-called
Mazzotti reaction, which is characterised by arthralgia, pruritis, fever, hypertension, tachycardia,
headache and ocular changes. Neither in these studies nor during treatment for other parasitic
diseases has a subset of atypically sensitive individuals been detected. Furthermore, the adverse
effects experienced by the small number of persons accidentally exposed to doses (often of
veterinary preparations) higher than customary human doses are in keeping with those noted in
test animals.
A double blind, randomised, placebo controlled clinical trial was conducted to assess the safety
and tolerability of oral subacute repeat doses of up to 1.2 mg/kg bw and an acute dose of
2.0 mg/kg bw in 68 healthy adult male and female human subjects as a treatment for headlice. No
treatment related signs of toxicity were observed and in particular, there were no signs of
neurotoxicity such as emesis, mydriasis (measured by pupillometry) or ataxia, that were predicted
to be the most sensitive potential adverse effects based on the laboratory animal studies. A
conservative NOEL of 420 µg/kg bw was identified.
However, it was considered that the human study could not be used to establish the ADI because
the dosing regimen used. As indicated in paragraph 3 above, the time to reach steady state would
be much longer than the maximum treatment period used (7 days). The plasma steady state
concentration would be at least 1.5-fold higher than the levels achieved after administration on
days 1, 3, and 7 only. The relation of these kinetics to central nervous system concentrations is
unknown.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:10

besita schreef:
Karin schreef:

Klopt, zie pagina 191-192 van dit topic.

Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.

ondertussen zijn er toch al meer onderzoeken gedaan ook in andere landen wellicht kleinschalig ( budget ?) met toch voorzichtig positieve resulaten
Dus om daar echt zo bespottelijk over te doen :n
Zijn die artsen en onderzoekers dan allemaal wappies ?

volgens mij ging het wappie vooral over dat iemand medicijnen via Ali besteld en gaat slikken, maar dat terzijde.
Ik ben heel erg benieuwd naar die onderzoeken? Ik kan ze niet vinden namelijk?
Alleen dat de producent van ivermectine het afraad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:12

Wat is er bespottelijk aan een peer review? Dat is de gebruikelijke gang van zaken in de wetenschappelijke wereld: beoordeling door vakgenoten.

Persoonlijk vind ik het absoluut waardevol dat er onderzoek wordt gedaan op dit gebied. Alleen kun je wel onderzoek doen en roepen 'dat het werkt', maar dan moet je onderzoeksmethode ook kloppen.

Heeft iemand al een gedegen onderzoek kunnen vinden waarvan de conclusie is dat het een betrouwbaar middel is in de strijd tegen dit specifieke virus?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:12

Het idee dat ivermectine zou kunnen helpen maak ik niet bespottelijk.
Heel verstandig dat daar wetenschappeljk onderzoek naar gedaan wordt.

Dat iemand op eigen houtje dierenmedicatie gaat aanschaffen en dat dágelijks voor zichzelf wil gaan gebruiken, (medicatie die bij dieren alvast eigenlijk nooit dagelijks gegeven wordt)
dát vind ik wél bespottelijk.

Of op zijn mínst bijzónder onverstaanbaar.
En dat is dan vriendelijk uitgedrukt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:23

besita schreef:
Karin schreef:

Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.

ondertussen zijn er toch al meer onderzoeken gedaan ook in andere landen wellicht kleinschalig ( budget ?) met toch voorzichtig positieve resulaten

Artsen en onderzoekers niet, mensen die van Ali pillen gaan bestellen zonder dat er bewijs is dat het preventief werkt zijn wel echt wappies.

Er zijn overigens naar ik weet geen positieve resultaten met het middel wat in een goed en degelijk onderzoek bevestigd wordt.

En wat Karin zegt; een peer-review is heel normaal. Je kan nooit met een op zichzelf staand onderzoek een hypothese bevestigen of ontkrachten. Bijna elk onderzoek wordt wel gepeer-reviewed, om te kijken of het goed opgezet is, reproduceerbaar, vrij van bias etc. Gewoon elkaars werk kritisch bekijken.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:27

Ilse_123 schreef:
Dat vaccin waar ze over spreekt krijg je stiekem al toegediend tijdens de corona test, een zogenoemde nasale vaccinatie. Nou heb ik best wat colleges immunologie gevolgd maar die term ken ik niet, is dat nieuw? Waarom moet ik m'n baby laten prikken als het kennelijk ook met een wattenstaafje in der neus kan? :') :') :')

Dat jij geen intranasale vaccinaties kent, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Net als bv subcutaan en oraal is intranasaal gewoon een mogelijke manier van toediening. Intramusculair is niet de enige manier, maar wordt wel het meest gebruikt bij mensen en daarom zul je daar in je colleges waarschijnlijk over gehoord hebben.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 22-12-20 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:28

Karin schreef:
Wat is er bespottelijk aan een peer review? Dat is de gebruikelijke gang van zaken in de wetenschappelijke wereld: beoordeling door vakgenoten.

Persoonlijk vind ik het absoluut waardevol dat er onderzoek wordt gedaan op dit gebied. Alleen kun je wel onderzoek doen en roepen 'dat het werkt', maar dan moet je onderzoeksmethode ook kloppen.

Heeft iemand al een gedegen onderzoek kunnen vinden waarvan de conclusie is dat het een betrouwbaar middel is in de strijd tegen dit specifieke virus?

Op die pagina's die jij aandroeg werd er toch gelachen met ivermectine als middel tegen Corona terwijl er toch onderzoek naar is dat bedoel ik
Ik zeg ook helemaal niet dat je ontwormingspillen moet gaan nemen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:28

Er zijn volop onderzoeken van okt -nov -dec aan de gang
Ik heb ze wat gelezen maar ben geen wetenschapper maar ze lijken toch voorzichtig positief over de in vitro resultaten en "verder onderzoek is zeker aangeraden "
Het zou effectief kunnen zijn bij de milde klachten als anti virale medicatie en evolueren naar zwaardere vorm van covid kunnen remmen
Dus het is toch alleen maar goed dat er verder onderzoek zou komen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:29

Het feit dat er onderzoek wordt gedaan wil niet zeggen dat al die onderzoeksresultaten ook betrouwbaar zijn.

Op de website van de RUG wordt in vrij heldere taal uitgelegd wat peer review inhoudt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:31

Neusentingen: mijn hond krijgt al jaren ieder jaar een neusenting.

Voor die entstof de beste manier van toedienen.

Entingen in de aders, onderhuids etcetera bestaan ook.
Verschillende ziekten, verschillende typen entstof, verschillende manieren van toedienen.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:34

Pleisters is ook iets wat in beeld is voor vaccinaties.

Maar even wat anders: alle planbare zorg is nu gestaakt lees ik net. Vanwege de coronadruk. https://nos.nl/artikel/2361625-alle-pla ... adruk.html
En nu vraag ik me nog steeds af welke oplossing de viruswaanzin-aanhangers hier voor hebben. Deze vraag blijft maar terugkomen en wordt steeds vermeden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:34

Maar dat gebeurt toch met een spray, niet met een wattenstaafje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:36

safina schreef:

Maar even wat anders: alle planbare zorg is nu gestaakt lees ik net. Vanwege de coronadruk. https://nos.nl/artikel/2361625-alle-pla ... adruk.html
En nu vraag ik me nog steeds af welke oplossing de viruswaanzin-aanhangers hier voor hebben. Deze vraag blijft maar terugkomen en wordt steeds vermeden.

Dat komt niet door corona, dat komt door de bezuinigingen, dat is de schuld van Rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:59

secricible schreef:
safina schreef:

Dat komt niet door corona, dat komt door de bezuinigingen, dat is de schuld van Rutte.

Ja, die hoor ik ook steeds. Maar wat je natuurlijk wilt zeggen: iemand de schuld geven is niet hetzelfde als een probleem oplossen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:15

Zucht, ik vind net een a4tje met hoop onzin (en qr codes om die filmpjes en artikels te bekijken) in mijn brievenbus met als titel "een ander perspectief". Hoop geroep over dat het voor ouderen zijn die overlijden en de economie er aan onder door gaat. Ik woon in België en heb een NEE NEE sticker.. maar die werkt dus niet tegen dit soort brievenbus vervuiling.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:30

Bloemetje75 schreef:
Zucht, ik vind net een a4tje met hoop onzin (en qr codes om die filmpjes en artikels te bekijken) in mijn brievenbus met als titel "een ander perspectief". Hoop geroep over dat het voor ouderen zijn die overlijden en de economie er aan onder door gaat. Ik woon in België en heb een NEE NEE sticker.. maar die werkt dus niet tegen dit soort brievenbus vervuiling.

Mijn moeder heeft zoiets als ze ziet wie het in de bus gooit om er achter aan te gaan en het krantje terug te geven en te zeggen dat ze er geen belang bij heeft

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:32

Ik heb die jongen gisteren wel zien lopen maar had en geen zin om te kijken wat hij in mijn brievenbus stak en hoef eigenlijk ook niet zo dicht bij die flappen in de buurt te komen dat ik het kan terug geven...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:56

secricible schreef:
safina schreef:

Duitsland heeft dezelfde problemen hoe verklaar je dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:57

vraag het aan de viruswappies, volgens mij is secricible haar #sarcasme hashtag vergeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:01

verootjoo schreef:
vraag het aan de viruswappies, volgens mij is secricible haar #sarcasme hashtag vergeten :+

We kennen secricible onderhand goed genoeg om te weten wanneer de sarcasmemodus aan staat. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:20

Arabesk schreef:
secricible schreef:

Duitsland heeft dezelfde problemen hoe verklaar je dat.

Merkel speelt gewoon onder 1 hoedje met Rutte en bezuinigt ook al jaren.
Weet iedereen.

Sorry arabesk :D mijn sarcasmsign was ik idd vergeten omhoog te houden :D

Het verklaart ook niet dat onze IC's al jarenlang gemiddeld voor 25% leeg staan, maar ik wacht ook al maanden op de verklaring daarvan. Wat is er in hemelsnaam gebeurt qua bezuiniging om van 25% leegstand naar verdubbeling van bedden te moeten én nog sociale isolatie ook. Die Rutte moet in 2019 echt iets heel raars gedaan hebben >;) je zou bijna denken dat er een virus rondwaart.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:20

besita schreef:
Karin schreef:

Het ging mij natuurlijk om het feit, dat ze deze pillen op eigen houtje via Ali heeft besteld.

Dat artsen onderzoek doen, naar alternatieve behandelingen, is natuurlijk alleen maar toe te juichen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:33

secricible schreef:
Merkel speelt gewoon onder 1 hoedje met Rutte en bezuinigt ook al jaren.
Weet iedereen.

Sorry arabesk :D mijn sarcasmsign was ik idd vergeten omhoog te houden :D

Het verklaart ook niet dat onze IC's al jarenlang gemiddeld voor 25% leeg staan, maar ik wacht ook al maanden op de verklaring daarvan. Wat is er in hemelsnaam gebeurt qua bezuiniging om van 25% leegstand naar verdubbeling van bedden te moeten én nog sociale isolatie ook. Die Rutte moet in 2019 echt iets heel raars gedaan hebben >;) je zou bijna denken dat er een virus rondwaart.

Ben je ook al met potten en pannen aan het drummen? LOL

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:18

Over potten en pannen gesproken: tijd voor een vrolijke noot. :D

https://www.dvhn.nl/extra/Brandweer-zoe ... 10041.html

dvhn.nl schreef:
Brandweer zoekt zonder succes naar pan van demonstrant in Hofvijver: 'We willen graag de pannendeksel toevoegen, maar ook heel graag deze man spreken'

De brandweer heeft dinsdag op verzoek van het Haags Historisch Museum naar een pan of deksel gezocht die een demonstrant tijdens de speech van premier Mark Rutte vorige week in de Hofvijver liet vallen. Duikers probeerden het voorwerp boven water te halen, maar dat leverde niets op.

Actievoerders sloegen tijdens de toespraak van Rutte in het Torentje onder meer op potten en pannen om hun ongenoegen met de coronamaatregelen te uiten. Een van de demonstranten liet een pannetje of deksel per ongeluk uit zijn hand glippen en in de vijver rollen, zo is te zien op een filmpje op sociale media. Het clipje werd tienduizenden keren bekeken.

Het Haags Historisch Museum zag het filmpje ook en vroeg de brandweer de pan dan wel de deksel op te sporen voor zijn 'coronacollectie'.

,,Daarin proberen we de effecten van deze hele pandemie vast te leggen”, legt een woordvoerder uit. ,,We willen graag de pannendeksel toevoegen, maar we willen ook heel graag deze man spreken. Om zijn protestgeluid vast te leggen voor toekomstige generaties. Het liefst hebben we dan het filmpje, de pannendeksel en zijn verhaal.”

Contact
Het Haagse museum sluit niet uit dat de pannendeksel uit het filmpje al door iemand anders is opgevist, misschien wel door de eigenaar zelf. Het museum vraagt hem of degene die het kookgerei gevonden heeft contact op te nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:45

Ik wilde het net plaatsen