Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:34

Goed bezig allemaal!!!

Even een schop onder je kont roos!!

Hier mijn planning weer omgegooid. Ik ga vanaf nu weer vasten tot morgenvroeg en dan weer het gewone ritme in. Ik had opeens geen zin meer in de spagetti. Naja dan niet ;)

Het vasten zorgt ervoor dat ik meteen weer goed in ketose kom.
De schade is gelukkig beperkt gebleven en doordat ik er zelf voor gekozen had was het makkelijker om het beperkt te hoiden en nu weer te starten *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:11

Ja, even weer een schop onder mijn hol. Ik heb vandaag dan weer zo een behandeling gehad waar je vacuüm gezogen werd en maandag nog een keer.

Ben van schrik bij thuiskomst maar gelijk op Foxy gaan staan in de hoop dat de 4kg vet teveel zomaar plots spontaan verdampen. :') straks ook nog maar een warm bad.

Soms benijd ik mensen die gewoon kunnen eten wat ze willen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:36

@Roosch goed dat je wel lekker weer doorpakt. Er zijn genoeg mensen die van bij de pakken neer gaan zitten en alles eten wat los en vast zit. Superknap dus +:)+ ook dat is groei hè...

Hier al 8500 stappen erop zitten en ik moet nog hardlopen vandaag. Lekker met de kleine man naar de speeltuin geweest, heerlijk in de zon <3 net m'n "lunch" op en als m'n man klaar is met werken stap ik gauw naar buiten voor m'n run :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:25

Even een EGOpost...
Rondje hardlopen. Dit keer gekozen voor eens een andere omgeving. Dus even een klein stukje op het fietsje naar een park verderop. Liep wel lekker, maar harder dan ik eigenlijk wilde. Maarja, toen het toch al zo ging, gelijk maar doorgepakt op die snelheid. Loop ik een dik PR op de 5km. Gewoon 25:42 :oo echt bizar. Ik wist niet dat mijn lijf dit kon... **\O/**

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:13

Wauw. Gefeliciteerd musli. Erg knap gedaan!
Roosch je bent een doorzetter _/-\o_
Arabella goed dat je zo naar jezelf luistert +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:16

Wat een fantastische prestatie! *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:26

Gaaf Muesli *\o/*

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:36

Hoi allemaal.

Hier ook even kort de positieve vibe met resultaten kwijt geweest. Ook niet extreem uit de bocht gevlogen maar gewoon even net niet denk ik. Doe nog wel mijn best en in overleg met PT ga ik even een klein stapje terug doen ik kcal om te kijken wat dat doet. Merk wel dat als je hier een tijdje niet reageert dat je dat ook een beetje kwijtraakt, dan is er opeens zoveel om op te reageren. :))

MuSli wat super, kan me voorstellen dat je daar erg trots op bent. :D
Roosch vooral moeite met de laatste loodjes zo te zien. Niet vergeten dat velen allang 'jaloers' zullen zijn op hoe ver jij al gekomen bent he :j Maar kan me ook wel voorstellen dat je juist dan het 'af wil maken' en niet het gevoel wil hebben dat je na al die moeite op net niet blijft hangen.
Arabella heeft er weer een hele planning bij. Zag vandaag ook een nieuw topic over onder andere keto eten, vind het altijd wel leuk al die verschillende aanpakken te lezen.
Gaucho is volgens mij heel stabiel en goed bezig met hier en daar foto's van creatieve maaltijden of mooie natuur!
Claudia, volgens mij de nieuweling hier, welkom! Maar volgens mij ziet dat er al vrij netjes uit en gaat dat afvallen prima :)
Verder heb ik volgens mij verschillende dipjes gelezen want ik heb al die tijd wel meegelezen. Misschien helpt het iedereen dat het weer af en toe echt al mooi is en het is alweer zoveel langer licht, op naar nog langer. :D

Hier vanmorgen gewandeld (5 km) en vanmiddag PT. Stond te squatten met 20 kilo in mijn nek, moet er soms gewoon zo om lachen op een of andere manier. Van nog nooit in de sportschool geweest naar oefeningen met gewichten waarvan ik soms denk, meen je dit nou, kan ik dat :')

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:47

Goed bezig Marielle! Viel je dan niet af, dat je nu terug in kcal gaat?

Wat goed Musli, heel knap!!

Ik heb er 25.000 stappen op zitten vandaag, ben moe nu. Maar dat mag. :+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:59

Wat super knap gedaan Musli!! Wat zul je trots zijn op jezelf!

En Roosch, je komt er wel! En de laatste loodjes wegen letterlijk het zwaarst.

Wat knap Mariëlle, dat je zulke oefeningen kan als squatten met zoveel gewicht in je nek... _/-\o_
Maar idd je lichaam went toch aan oefeningen, ik had eerst al moeite met 10 sit-upsen doe er nu 40. Nu ook met setjes terwijl ik m’n voeten van de vloer houd. Nooit gedacht dat te kunnen... :+ Maar dat squatten vind ik nog steeds loeizwaar....
Ik had vandaag een drukke werkdag met opeens een heftige klus waar ik gister pas over hoorde dus had al niet best geslapen. Vanmorgen vroeg al achter de laptop gekropen en non-stop doorgewerkt tot 14.30...toen eerst maar ff geluncht en na nog wat werken afgesloten. Zo zonde want het was prachtig weer, maar ik was bekaf! Toch even gaan wandelen voor het avondeten en net even heel rustig op paardlief rondgehobbeld....voelde me hartstikke moe en wilde de ontspanning even vasthouden, als ik fanatiek train ‘S avonds slaap ik vaak flut....en heb net een probeersel gemaakt van havermout met melk, pietsje suiker en custardpoeder....denk dat ik dat ook eens als ontbijt weer ga eten, vult goed :j

Edit: Ryder, whuttttttt?.? 25000 stappen?? U Rock! Jij zult vast lekker slapen vannacht

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:18

Ryder, nee het bleef eigenlijk iets te stabiel, zie dat veel hier daar mee bezig zijn maar ik wil toch wel graag nog zeker/minstens 10 kwijt voordat ik daar ben :D Is een aanpassing van 100 a 150 kcal per dag hoor, dus niet heel schokkend.
Wat veel stappen zijn dat zeg, hoe kom je daar aan! :))

Pallatin ja hij moet dat gewicht ook letterlijk op mijn schouders tillen zeg maar, ik zei joh dit komt niet goed ik val zo om, voelde heel onwennig haha. Ben altijd wel blij met de squats, krijg het zwaarder tijdens o.a. lunges, buikspieroefeningen en om maar niet te beginnen over push ups, die gaan me heel slecht af. :') Jammer dat je de mooiste momenten van de dag buiten gemist hebt maar wel fijn dat je alsnog voor je beweging gegaan bent. En klinkt alsof je qua werk super productief was, ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Herken het vanuit school wel dat je je achter je laptop in iets vastbijt en alles verder een beetje aan je voorbij gaat zoals de tijd en even rustig en goed gaan eten en jezelf daar de tijd voor gunnen. Vooral het uitstellen of eigenlijk gewoon vergeten om te eten is dan wel een dingetje.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:36

Ik heb even niet meer meegepost want ik had echt een rotmaand met veel stress, te weinig slaap en een lichaam dat continu om eten (suikeeerrrr) vroeg. Gisteren bij de dietiste geweest en gelijk gebleven in gewicht maar mijn lichaam heeft spieren gewisseld voor vet ;( dat is in centimeters ook flink terug te zien. Nu nieuwe maand met nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik wil komende maand bij alle eetmomenten wat groente eten en tot de volgende afspraak geen alcohol drinken. Verder is het racefietsseizoen ook begonnen en wil ik daar weer lekker mee aan de gang. Vanwege mijn cortisol kreeg ik advies om heel rustig op te bouwen omdat duurtraining een stressreactie afgeeft aan je lichaam. Ik ga gelukkig positief de nieuwe maand in :)

Weinig meegelezen ook hier, maar ik ben daarmee ook weer van de partij :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:38

MuSLi schreef:
Even een EGOpost...
Rondje hardlopen. Dit keer gekozen voor eens een andere omgeving. Dus even een klein stukje op het fietsje naar een park verderop. Liep wel lekker, maar harder dan ik eigenlijk wilde. Maarja, toen het toch al zo ging, gelijk maar doorgepakt op die snelheid. Loop ik een dik PR op de 5km. Gewoon 25:42 :oo echt bizar. Ik wist niet dat mijn lijf dit kon... **\O/**

Toppertje *\o/* !

Ah Roosch, laatste loodjes wegen het zwaarst!

Mariëlle, knap zeg!

25.000 stappen, goed bezig!

Ah negerzoen :(:). Ik zie dat je wel weer lekker kan gaan fietsen, super!

Hier 300 gram eraf. Je moet de kleine dingen waarderen toch :') ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:40

Jongens. Ik ben van mijn geloof gevallen. Ik heb een weegschaal gekocht.

Na deze hele reis heb ik het vertrouwen dat ik geen ongezonde relatie meer hoef te hebben met dat ding. Ik blijf erbij dat er belangrijke gegevens zijn dan het nummertje op de weegschaal maar ik vind het wel handig om te monitoren.

Ik denk dat -gebaseerd op de weging van gisteren- er nog 13 kg af moet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:58

En je hebt er nog opgestaan ook :wow: _O-

Ik heb er al een maand niet opgestaan, durf niet na afgelopen 2 weken.
Nu komt de maandelijks rode rommel er weer aan dus ik wacht wel tot dat over is en dan er maar eens weer op.

Qua stappen zit ik gemiddeld op 15.000 per dag soms 20.000 en op zondagen haal ik vaak de 10.000 net :')
Heb lichamelijk zwaar werk dus daar haal ik de meeste beweging wel uit.
Heb een paard, dochter heeft een verzorgpony.
Groot huis, grote tuin en af en toe ga ik skeeleren.
Beweging genoeg dus

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:02

Gisteren stond ik bij de afslankstudio erop. :')

Als ie straks binnen is zal ik vast even moed moeten verzamelen. :))

Je hebt inderdaad genoeg beweging zo. Mindere periodes zijn niet erg.

Ik werk vanuit thuis dus bewegen is best een uitdaging. Gelukkig heb ik Foxy. Al is het met de beweging niet misgegaan, maar met het eten. Had even een afkeer van het kcal tellen en at/dronk met een ander mee. Die kan echter ik gok makkelijk 1500 kcal per dag extra hebben dan ik met mijn gebrek aan lengte. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:27

Je hebt genoeg beweging zo te zien Claudia!
Hier ook veel thuiswerken en dan schiet beweging er best wel snel in.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:13

Ik merk wel dat het voor mijn lijf fijn is als ik in mijn pauzes op Foxy sta.

Ik zal straks met mijn nieuwe weegschaal zodra hij binnen is eens kijken wat die zegt en op basis daarvan een tussendoel en einddoel vaststellen.

Nu eerst mijn laatste half uur crosstrainer afmaken en dan mijn nieuwe loungeset in elkaar zetten. Cadeautje voor mezelf. Dat niemand ooit zegt dat ik niet lief ben voor mezelf. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:49

Mooie voornemens Negerzoen :j

Jeetje Roosch een weegschaal := Zonder negatieve emoties is het voor mij wel een goede maatstaf of ik on-track ben en blijf :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:33

Zo, niet zo snel als Muesli maar ik heb er ook een rondje hardlopen op zitten, 7 kilometer. Kon in de laatste kilometer nog versnellen naar 6 minuten per kilometer dus het lijkt zowaar wat te worden met mijn conditie.

Nu ff snel in voorbereiding voor het eten wat groente in de stoomoven gooien en ondertussen douchen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:41

gaucho schreef:
Zo, niet zo snel als Muesli maar ik heb er ook een rondje hardlopen op zitten, 7 kilometer. Kon in de laatste kilometer nog versnellen naar 6 minuten per kilometer dus het lijkt zowaar wat te worden met mijn conditie.

Nu ff snel in voorbereiding voor het eten wat groente in de stoomoven gooien en ondertussen douchen.

Haha. Knap hoor. 7km is toch ook een flinke afstand hoor _/-\o_ en fijn dat je het gevoel hebt dat je wat sneller kunt.. ik word daar altijd heel blij van. Ik ga morgen weer voor een rondje, ik denk in de duinen. Lekker even een relaxte run.

Hier was het chicken tonight met rijst vanavond :) kleine man heeft ook heerlijk zitten smullen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:15

gaucho schreef:

Ah lekker hoor!

Hier weer geklommen, maar was net te koud. Dat merk ik dan best wel aan m’n spieren

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:33

Had ik laatst ook een keer met 's ochtends vroeg hardlopen inderdaad. En met klimmen heb je daar nog meer last van denk ik.

Het is hier Nasi geworden, voor het eerst sinds tijden met rijst ipv bloemkoolrijst :)

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:32

Ik doe het jullie niet na hoor met dat hardlopen. Pfoeh knap hoor.

_/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:32

Ik ook niet, brrrr.. :D lekker bezig allemaal!