2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:39

Wat goed zeg Dreamy!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:39

Goed bezig Dreamy!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:42

Lekker, Dreamy!

Hier gaat het ook langzaam weer wat naar beneden, maar mijn vakantiegewicht is er nog niet af.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:17

Oh wow Dreamy! Wat goed zeg.
Hier lijkt de lijn een beetje af te vlakken, maar dat zit alleen maar tussen mijn oren.
Want fysiek doet hij dat niet.
Nog 1 kg eraf en dan zitten we op de -40.
Momenteel wel in een soort van dip waardoor de zin om te sporten behoorlijk blegh....is. Maar we slepen ons er wel doorheen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:45

Wat knap zeg Jorika!

Ik ga straks eerst boodschappen doen, want anders gaat het vandaag sowieso niet lukken om gezond te eten :=

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:11

-40 is echt waanzinnig knap!

Ik merk dat ik een beetje geobsedeerd raak door die voedingsapp. Ik zet elke dag alles erin, maar ik ben er een beetje dwangmatig mee aan het worden. Alles afwegen, elke hap moet erin gezet worden. Vind het ook heel moeilijk om de app los te laten, omdat ik wel echt moet opletten om niet te veel kcal binnen te krijgen. Het gaat zo snel en onopgemerkt soms. Door die app heb ik het gevoel er controle over te hebben. Ervaren meer mensen dit ook?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:13

Ceffyl schreef:

Ik merk dat ik een beetje geobsedeerd raak door die voedingsapp. Ik zet elke dag alles erin, maar ik ben er een beetje dwangmatig mee aan het worden. Alles afwegen, elke hap moet erin gezet worden. Vind het ook heel moeilijk om de app los te laten, omdat ik wel echt moet opletten om niet te veel kcal binnen te krijgen. Het gaat zo snel en onopgemerkt soms. Door die app heb ik het gevoel er controle over te hebben. Ervaren meer mensen dit ook?

Ik hoor er meerdere mee strugglen, hoelang ben jij er al mee bezig alles in te voeren? In het begin hadden mijn vriend en ik dit ook, maar op een gegeven moment wisten we hoe en wat en lieten we het steeds losser.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:20

Gebruik de app nu een paar maanden. Ik weet van het meeste ook wel waar veel kcal inzit en waarin weinig, maar om de een of andere reden moet ik het van mezelf invullen. Heb vanmorgen nog komkommer staan wegen, terwijl dat echt niks is qua kcal. Maar ik wil het dan toch weten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:31

Wow -40 kg, dat is echt fantastisch!! Super knap!

Ceffyl schreef:

Dat herken ik ook. :j
Alles moet erin, elke hap en afgewogen. Maar merk wel dat het nu wat makkelijker gaat, omdat ik er bewust van ben wat waar in zit zeg maar. Nog steeds zet ik wel alles erin, maar wat minder precies. Het geeft mij echter toch ook wel weer rust. Dat ik weet dat ik goede keuzes maak, maar ook weet dat ik niet veel te veel of juist veel te weinig gegeten heb.

Door medicatie heel vaak "problemen" met eetlust. Ene medicatie heb ik totaal geen eetlust en eet dan dus makkelijk de hele dag niets en ook echt geen honger. Andere medicatie zit er juist geen rem meer op en heb ik continue honger (gevoel).

Maar zelfs gisteren in het ziekenhuis met de operatie heb ik alles erin gezet. :+
Oké, niet afgewogen, maar het staat er wel in haha.

Maar het geeft een goed gevoel als ik zo door de dagen heen blader en zie dat het goed gegaan is, dat motiveert mij om door te gaan! Zeker als ik dan ook nog resultaat op de weegschaal zie. :D

Hoe vaak wegen jullie eigenlijk? Ik ga nu 1x in de week op maandag ochtend erop staan, ben bang dat als ik het vaker doe het echt een obsessie gaat worden en het mijn eten niet goed zal doen zeg maar (steeds minder gaan eten...). Alleen ben ik ook bang dat als er een keer + kg er op staan, ik mijn motivatie ga kwijt raken. :=

Tot nu toe elke keer alleen nog maar minder geweest dan de vorige keer, maar weet ook dat gewicht per dag alleen al veel kan verschillen.

Maar goed, nu eerst maar even voldoende (een gezond) eten om te herstellen. Denk dat ik sowieso al 5kg kwijt ben, omdat ze bijna de helft van mijn haren eraf geschoren hebben. |( |(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:41

Ik heb dat in eerdere afvalpogingen wel gehad, dat obsessieve wegen en invullen. Dat doe ik niet meer. Ik vul wel alles in, maar weeg eigenlijk zelden nog iets af. Ook heb ik af en toe een dag waarop ik niets invul, zeker als ik bijvoorbeeld uit eten ga, dan is invullen me te ingewikkeld.

Ik sta zo'n 2x per week op de weegschaal. Dat is een tijdje elke dag geweest, maar ik vond dat ik daar mee moest stoppen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:42

Ceffyl schreef:

Zelf heb ik (gelukkig) niet dat ik perse elke hap van mijzelf moet invullen. Wat ik wel doe is maaltijden opslaan en die gebruiken. Bijvoorbeeld mijn ontbijt: 225 gram vanille yoghurt, 30 gram muesli en een kop thee.
Ik plan daarnaast altijd de dag van te voren wat ik wil eten en weeg dat de volgende dag ook af. En als er dan nog 230 gram yoghurt in het pak zit, eet ik dat wel gewoon op, zonder het in de app aan te passen. De grens heb ik op 10 gram verschil gelegd voor mij zelf :o.

Nu gebruik ik de app Food ook vooral om vreetbuien tegen te gaan (want ja, die moet ik wel invullen) en op de tweede plek om het aantal kcal in de gaten te houden. Ik moet eerst terug naar een gezonde basis, voordat ik echt de focus op afvallen ga leggen.
Het is wel zo, door dat ik afgelopen week een gezond schema/gezonde keuzes heb gemaakt, ik 1kg ben afgevallen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:57

Ik weeg alleen als ik denk resultaat te zien, omdat ik bang ben juist daar te obsessief in te worden en bang dat het demotiveerd. Ook afwegen heb ik daarom bewust maar een tijdje gedaan, was namelijk in het begin echt een beetje niet mijzelf (burn-out) en vertrouwde mij daar niet mee. Doe nu dus alles op gevoel en dat werkt prima :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:14

Ik weeg bijna dagelijks omdat het vaak veel verschild. Ik denk ook door de prednison. Jij gebruikt ook prednison toch quir?
In de app zetten doe ik nu even niet meer. Ik weet nu wat de slechte dingen waren. Het heeft mij dat inzicht nu echt gebracht. Dus het voelt voor mij niet dwangmatig.
Ik ben de afgelopen 3 maanden ondanks 6 weken 50 nu prednison 2 kg afgevallen.
Ik had het vannacht echt heel taai. Ik kon niet slapen van de honger.
Ik had nog een gekookt eitje en dat uiteindelijk genomen nadat ik al 3 uur wakker lag. Hulde aan degene die de tip gaf!
Echt bizar, de afgelopen week was ik nergrens toe in staat en sliep 16 uur per dagen was voortdurend misselijk. 1 dag prednison en ik heb weer van alles gedaan, honger en slaap niet meer. En meteen best veel bijwerkingen ook trouwens. Ik heb er echt een haat-liefde verhouding mee.
En nu ga ik een banaan eten, want anders begin ik aan de stelpoot te knagen....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:39

Ik voer ook nog steeds alles in en weeg af. Anders wordt 300 gram kwark 350, 400, 450 en eet ik steeds ongemerkt iets meer

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:37

Ik weet nog regelmatig dingen af, maar ben ondertussen ook erg goed geworden in schatten.
Soms " controleer" ik of mijn schatting goed is, 9 van de 10 keer is ie prima. Kcal volle dingen weeg ik bijna standaard nog.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:28

Ik weeg eigenlijk niks af. Iedere maaltijd heb ik iets kleiner gemaakt en ik eet pas als ik honger heb. Blijkbaar is dat voldoende voor mij.

Komen jullie ook aan tijdens de menstruatie? Er zit gewoon 2,5kg bij in een paar dagen. Dacht dat dat er met de derde dag wel weer af zou zijn, maar niks is minder waar..! :x

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 05:42

Ja bij mij zit er ook 'ineens' 1,5 tot 2 kg aan als ik ongesteld moet worden. Op dag 5 of 6 is het weg. Geen idee waar het vandaan komt, want mijn eetpatroon veranderd niets. Denk dat ik ergens vocht vast ga houden ofzo?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 05:48

Als het goed is houdt je in de periode idd vocht vast. Ik weeg daarom tijdens mijn ongesteldheid liever niet :))

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:02

Het ging hier zo goed.. alleen vrijdag en zaterdag toch weer in oude gewoontes terug gevallen.. Baal ik wel van, maar daar bereik ik niks mee. Dus vanaf vandaag weer netjes!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:12

ItsMe2 schreef:
Het ging hier zo goed.. alleen vrijdag en zaterdag toch weer in oude gewoontes terug gevallen.. Baal ik wel van, maar daar bereik ik niks mee. Dus vanaf vandaag weer netjes!!

Goed dat je het herkent en verder op gaat pakke. :j Denk dat veel mensen zo wel hun momenten/dagen hebben en dat is helemaal niet gek of erg. Komt goed :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:41

Dreamy: dankjewel voor je motiverende post! Soms voelt dat zo erg als falen.. maar ik ga er niet in blijven hangen, ik pak het normale eetpatroon weer op!
De start vandaag is weer goed! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:58

That’s the spirit & daar zijn wij voor :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:53

ItsMe ik val ook snel terug in oude gewoontes hoor. Dacht vrijdag en zaterdag maar eens niet te gaan tellen. Ging gelijk mis ;( Heb toch net even teveel gegeten. Dus nu weer alles invoeren. En er staat nu weer een heerlijk gezond bananenbrood in de oven, dus daar mag ik vanmiddag een stukje van.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:26

ItsMe2 schreef:

Je kunt niet 365 dagen per jaar 'presteren' wat betreft afvallen. :) Ik vind het al knap als iemand een week lang volgens schema eet. Als je doorzet na een paar dagen ongezond eten laat dat je doorzettingsvermogen zien, dus het feit dat je het nu weer oppakt en niet bij de pakken neer gaat zitten zegt genoeg! ;) Lekker door gaan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:37

Castilja schreef:
ItsMe2 schreef:

Je kunt niet 365 dagen per jaar 'presteren' wat betreft afvallen. :) Ik vind het al knap als iemand een week lang volgens schema eet. Als je doorzet na een paar dagen ongezond eten laat dat je doorzettingsvermogen zien, dus het feit dat je het nu weer oppakt en niet bij de pakken neer gaat zitten zegt genoeg! ;) Lekker door gaan!

Ik denk dat je dan ook meer de balans moet opzoeken. Non stop diëten is onmogelijk. Zorg ervoor dat je jezelf ook kleine traktaties geeft. Dat kan al een glas cola ofzo zijn, stukje chocolade of een stukje kaas ofzo.
Maar ja dat is natuurlijk lastig, ik kan ook echt geen stukje chocolade eten en wil direct een reep weg eten. :+

Ik ga morgen weer beginnen met diëten of eigenlijk moet ik van mijzelf zeggen: mijn eetgewoonten aanpassen en verbeteren. :=