Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)

pien_2010 schreef:[ [url=m/pF0hD4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xvf5HC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WcNdT4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ydNpo9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MweCKc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Femke kun je hier iets mee als het om determineren gaat?

. Dus vannacht wel even de link van geschiedenis van de rainbow warrior van Greenpeace in een bericht gezet. Gelukkig vond ik een frans berichtmet excuses van iemand van de geheime dienst van Frankrijk, die aangaf dat hij zijn hele leven spijt heeft gehad en dat dit nooit aan hem gevraagd had mogen worden, dat hij de boot van greenpeace tot zinken bracht. De Portogese fotograaf Fernando Pereira van Greenpeace is daarbij omgekomen en het is een wonder dat er niet meer mensen zijn omgekomen. Greenpeace voerde actie tegen het feit dat Frankrijk in de Franse pacific, Muroro Atoll nieuwe nucleaire tests wilde gaan doen .Femke_Tweety schreef:Jij moet toen ongeveer 6 jaar zijn geweest (1985). Dus natuurlijk weet je daar niets van. Maar geloof me, alle mensen die toen al bewustzijn hadden gezien hun leeftijd, die weten dit echt nog wel hoor. Ik zelf was toen27 jaar. Ik was lid van Greenpeace en niet te beroerd om te demonstreren voor zaken die we toen belangrijk vonden (demonstreren was toen veel normaler) en deze kwam echt binnen. Er zaten nl nogal wat Nederlanders op dat schip en ik meen dat zelfs die fotograaf al jaren in Nederland woonde, want ik heb altijd gedacht (en mijn man ook) dat het een Nederlander was die toen is overleden (maakt het niet minder of meer verdrietig hoor). Het boek heb ik nooit gelezen. Ik wist niet eens dat er een boek over was.Ik denk dat het zelfs in Nederland náuwelijks bekend is eerlijk gezegd, laat staan in Frankrijk.

. Ik ken het daar erg goed, wandel daar altijd als ik in Nederland ben want een zoon van manlief woont in Reeuwijkse en heeft zelfs een hele tijd aan de Reeuwijkse plassen gewoond (zo vreselijk mooi gebied daar met al die vogels). Goed gelukt Gaucho!