Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:42

manzano schreef:
Maar hoe maak je je zalm met pasta en spinazie dan?

:o :o :o :o :o

Iglo?

Jolien87

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:01

Kijk ook even wat er allemaal aan troep in zo'n kant&klaar maaltijd zit. Het is nog altijd beter dan pizza of friet, maar ik ben bang dat als je kilo's kwijt wil dat je dan toch ook dingen vers moet maken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 09:52

Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt er naast. Komop geef jezelf een schop onder je kont en ga ervoor! Waar een wil is, is een weg! :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:14

Ik heb in de loop der jaren heel wat kookboeken verzameld.... misschien tijd om ze eens te gaan bekijken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:49

Als je wil afvallen wel ja. Ik zie dat je een volwassen leeftijd hebt bereikt, dan kun je dus ook besluiten dat je jezelf andere gewoontes aan wil leren, zeker in het geval van een verantwoorde levensstijl.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:53

En koken hoeft natuurlijk echt niet lang te duren of veel gedoe te zijn. Als je kip met wat groenten in de oven gooit hoef je het alleen even te snijden en in een ovenschaal te doen en rijst oid erbij maken is ook zo gedaan. En zo zijn er heel veel dingen te bedenken :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:06

Eulogy schreef:
En koken hoeft natuurlijk echt niet lang te duren of veel gedoe te zijn. Als je kip met wat groenten in de oven gooit hoef je het alleen even te snijden en in een ovenschaal te doen en rijst oid erbij maken is ook zo gedaan. En zo zijn er heel veel dingen te bedenken :)

:D en zo crea ben ik dan weer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:07

Dan lijkt Google me een geschikt medium voor je. "Makkelijke gezonde recepten", "gezonde recepten met weinig bereiding", etc. Kun je vast wat mee!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:08

Kayleigh_ schreef:
Als je wil afvallen wel ja. Ik zie dat je een volwassen leeftijd hebt bereikt, dan kun je dus ook besluiten dat je jezelf andere gewoontes aan wil leren, zeker in het geval van een verantwoorde levensstijl.

gelukkig hoef ik niet veel af te vallen en is er geen medische noodzaak.. puur zodat die bikini wat beter zit.

ja ik word 32 dus die volwassen leeftijd heb ik wel, en slechte gewoontes zijn lastig af te leren...

ik vraag om tips, zoals Eulogy noemt, daar kan ik wat mee

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:09

Kayleigh_ schreef:
Dan lijkt Google me een geschikt medium voor je. "Makkelijke gezonde recepten", "gezonde recepten met weinig bereiding", etc. Kun je vast wat mee!

dank je, ja ik ben een absolute voorstander van 1 pan gerechten

vandaag: (uit bed vanaf 6.45)
125 gram frambozen
2 donker bruine boterhammen met pindakaas (die tip kreeg ik gister en heb ik direct gekocht )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:11

Lotus83 schreef:
Eulogy schreef:

:D en zo crea ben ik dan weer niet

Dat ben/was ik ook niet. Maar als je het maar wil kom je al een heel eind. Er is zo veel te vinden op internet.
Het kost in het begin ff meer tijd. Ik ga vandaag gewoon eens even snuffelen voor komende week (want door werk heb ik nooit veel tijd).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:27

Ik hou ook niet van koken, maar er zijn ook genoeg simpele dingen die je kan maken. Ik maak vaak gewoon een stuk vlees of vis in de pan, kook daarbij een pan vol groenten en eventueel nog een salade erbij. Dan heb ik al een volwaardige maaltijd en het is binnen een halfuur klaar. Dan varieer ik met de groente en het vlees en heb ik toch elke dag wat anders. :)) (soms als ik echt tijd en zin heb maak ik ook wel eens wat anders zoals wraps of pasta oid, maar vaak is het gewoon dit :D )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:43

En als je het niet erg vind om 2 dagen achter elkaar hetzelfde te eten dan kun je ook de eerste dag wat meer koken zodat je het de dag erna ook kan eten :)) Dan hoef je het de tweede dag alleen op te warmen :))

Wauw ik zit vol van mn ontbijt :+ Heb maar even heel stevig gebruncht want avond eten word pas mn volgende maaltijd (moet werken en ik mn pauze wil ik boodschappen doen dus geen tijd om wat te eten dan)

B: 3 boekweitwrapjes (50gr meel 100ml water), dik belegd met zelfgemaakte tonijnsalade & een gekookt ei
A: asperges met een gekookt ei, ham, mashed potatoes (wat is het nederlandse woord ookalweer :"D) en beetje aspergesaus
T: 250gr magere kwark met 500gr aardbei

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:46

Jolien87 schreef:
Kijk ook even wat er allemaal aan troep in zo'n kant&klaar maaltijd zit. Het is nog altijd beter dan pizza of friet, maar ik ben bang dat als je kilo's kwijt wil dat je dan toch ook dingen vers moet maken.

http://www.iglo.nl/Our-Range/Products/I ... %20Spinaci

Eerlijk is eerlijk.... met de troep valt het wel mee tov veel andere kant en klaar maaltijden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:47

500gr aardbeien?? Damn :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:40

manzano schreef:
Jolien87 schreef:

http://www.iglo.nl/Our-Range/Products/I ... %20Spinaci

Eerlijk is eerlijk.... met de troep valt het wel mee tov veel andere kant en klaar maaltijden.

andere kant en klaar maaltijden eet ik niet, die plastic verpakte rommel etc bah bah :(
Iglo (en soms aviko) zijn de enige die ik eet

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:50

Maar dat is dan wel erg weinig gevarieerd (buiten dat vers natuurlijk sowieso beter is).

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:01

manzano schreef:
Maar dat is dan wel erg weinig gevarieerd (buiten dat vers natuurlijk sowieso beter is).

Dat vers altijd beter is dan diepvries is niet zo: sommige groenten behouden hun goede voedingswaarden zelfs beter als ze ingevroren/ingeblikt zijn.
Waar je wel op moet letten zijn op de extra toevoegingen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:02

turtlelito schreef:
manzano schreef:

Dat vers altijd beter is dan diepvries is niet zo: sommige groenten behouden hun goede voedingswaarden zelfs beter als ze ingevroren/ingeblikt zijn.
Waar je wel op moet letten zijn op de extra toevoegingen.

Gaat mij niet alleen om de groente, maar ook om de andere ingredienten.

Edit: dus gaat niet alleen om vers, maar ook om keuze van producten. Bijv. volkoren pasta ipv witte pasta etc. Dat bedoelde ik eigenlijk meer. En in dit soort gerechten zit vaak veel zout.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:54

Hoihoi.

Ik eet bijna nooit kant en klaar maaltijden. (afgezien van af en toe een pizza of maaltijdsalade) maar nu heb ik het geluk dat ik zelf nog niet dagelijks hoef te koken haha.

Ik heb sinds vrijdag ontzettende last van mijn darmen/maag dus ik probeer voorzichtig te eten. Al is dit niet echt gelukt.
Sinds gister avond is het erger geworden en zo heb ik vanmorgen ivm vaderdag een mini afbak bolletje op met een mini beetje kaas en twee droge rijstwafels, verder nog niets eigenlijk. Mijn maag vraagt er ook niet om, die heeft wat rust nodig denk ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:00

Vervelend zeg!!

Ik moet zo weekboodschappen ga doen, maar heb nog niks kunnen bedenken om te eten komende week :') Schiet niet echt op dus hihi

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:45

manzano schreef:
500gr aardbeien?? Damn :=

Ja waarom ook niet he :)) had gister 3 bakken van 500gr gekocht en neem er straks nog 3 mee denk ik :))

Doe daar een hele avond over om het op te eten en ik vind het lekker en het is toch zowat alleen maar water dus dikke prima :D dan weet ik in ieder geval dat ik niet aan de taart ga vanavond :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:22

500 gram aardbeien is ook niet zooooveel, ik eet dat ook vaak genoeg. Heerlijk :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:28

Haha ik moet eerlijk zeggen dat ik et wel lang over doe om het op te eten, gister om half 7 een bak gepakt met die kwark erbij en had hem tegen 10 uur pas op haha :))

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:47

Ik hen echt een slecht weekend achter de rug! Verjaardag en vaderdag.. twee keer taart :Y)
En gister te veel wijntjes gedronken.
Vanmorgen maar even een groene smoothie gemaakt voor de vitamientjes. Morgen weer positief verder!

Trouwens nog een simpel gerecht: flink groente in de wok, biefstukreepjes of kip er bij, hoisin saus en kruiden er over en binnen tien minuten heb je iets heerlijks op tafel :)