Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:37

Ik heb gewoon een kledingmaat kleiner nu en ben nog niet eens klaar, heb nog 9 dagen level 3 te gaan :D

Wat is volgens jullie een goede workout na de 30ds?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:27

Na de 30ds ben ik ripped in 30 gaan doen. Ben vandaag voor het eerst begonnen met level 3 van ripped, OMG, een aantal oefeningen kan ik dus gewoon echt niet :=
Maar ik ga gewoon lekker door, ik leer het vanzelf wel. Ben inmiddels ook een kledingmaat kwijt :D

Ik open de filmpjes trouwens op de ipad. Heb mijn ipad op een laag kastje staan, gaat prima.

marlies85

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:08

En ripped kan ik ook gewoon op youtube vinden?

Dan is die misschien wel leuk om erna te doen :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:53

Ripped is gewoon op YouTube te vinden.
Tot nu toe vind ik ripped leuker dan 30ds, maar ook wel weer een tandje zwaarder.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:53

Dat het zwaarder is, is niet erg...moet m'n lichaam wel blijven uitdagen natuurlijk :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:10

Denk dat ik na de shred ook met ripped in 30 verder ga :)
Trouwens die bicycle crunches kan ik dus eeeeecht niet, heb er gewoon de coordinatie niet voor. Ik probeer het altijd wel maar wordt dan gefrustreerd en ga dan maar gewone crunches doen :+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:08

Na de shred wil ik denk ik ook verder met ripped in 30. :) Ik heb m'n cm niet opgenomen helaas, maar ik voel me iig beter en dat is voor mij al voldoende. :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:57

Ik speel het via de appleTV af op de TV. Gewoon via airplay, video starten en ik kan beginnen.
Matjes en gewichtjes heb ik gescoord bij action.

Suuskipje, troost je die bicycle crunches zien er bij mij ook echt niet uit, het lijkt wel liggend karate wat ik doe.

Marlies, ripped is in principe de opvolger van 30ds, denk dat dat een goede is voor daarna!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:08

Te hard mn best gedaan op de elleboog-opdrukoefening van 30ds lvl3. Heb vanaf gister spierpijn in de tussenribspieren en dat is allesbehalve fijn (ademhalen vooral).

De bycicle crunches zijn wel fijn, ik vind alle crunches en buikspieroefeningen wel leuk, samen met squads. Lunges soms wat minder ivm zere rechtervoet.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:19

Ik vind de cardio in het laatste circuit niet zo jippie-a-jee :') dan staan mijn bovenbenen en kuiten in de fik. En heb nu spierpijn tussen mijn schouderbladen, geen idee welke oefening daar de dader van is.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:32

marlies85 schreef:
Ik vind de cardio in het laatste circuit niet zo jippie-a-jee :') dan staan mijn bovenbenen en kuiten in de fik. En heb nu spierpijn tussen mijn schouderbladen, geen idee welke oefening daar de dader van is.

Misschien die dat je een beetje door je knieen moet zakken en dan met de gewichten je armen naar achter moet doen en je schoudebladen naar elkaar toe moet trekken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:37

Van welke, 30ds level 3? Ik denk dat de walking push-ups, en die push-up naar je ellebogen pittig zijn voor schouders en ribben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:22

Ik zit helaas nu met rugproblemen, als die over zijn wil ik wel beginnen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:03

Wat is iedereen goed bezig. Ik doe het 30 dagen programma met verschillende work outs. Ik ga best goed alleen één knie begint nu minder goed mee te werken. Merk soms tijdens een work out dat het gewoon even niet meer gaat, dan skip ik de oefeningen waarbij ik echt door m'n knieeën moet. Baal er wel van.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:51

Liep ik ook tegen aan Squawk. Je kan het dan inderdaad beter niet doen.. anders doe je het nu half en zit je wellicht met een kapotte knie..
Het niet doen hielp bij mij, hetzelfde kreeg ik ook met mn polsen..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:53

Had een nogal ongezonde dingetjes dag vandaag (6 jaar getrouwd vandaag). Dacht bij mijzelf van goh ik zal eens gevoelsmatig dat gevreet compenseren en eens die burn fat boost metabolism doen :oo die is pittig om te doen wel.

Nog 5x level 3 van de 30ds en dan ga ik over op de ripped :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:54

Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben even een weekje minder fanatiek geweest. Zat even in een dip.
Maandag ga ik met een vriendin mee doen aan de Colorrun (4km) in Breda dus ben weer wat meer aan het hardlopen. Ik ben het 6/7 keer per week trainen gaan afbouwen naar 5 keer. Merk toch wel dat mijn lichaam meer rust nodig heeft. Daarnaast loopt de periode op school weer af dus heb weer veel te leren etc.
Maar zit momenteel wel aardig op m'n doel. Het enige is nog m'n onderbuik waar nog vet zit maar dat krijg ik er denk alleen af met nog beter op m'n eten letten. Maar dat komt wel in de weken voor ik op vakantie ga :P
Ik doe momenteel trouwens voornamelijk Killer Abs, van de week ga ik overstappen op level 2. KB doe ik wat minder dan voorheen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:02

ik word echt gek van mezelf...

had besloten om verschillende dingen te doen, dus ene dag killer abs, dan killer buns & thighs, dan body revolution

maar het lukt gewoon niet goed genoeg naar mijn gevoel
ik val ook niks af

welk programma kan ik het beste doen als ik het meeste vet wil verbranden? 30 day shred heb ik al gedaan, die doe ik liever niet nog eens

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:13

Als je echt resultaat wil zien ga je het met sport alleen niet redden. Je eetpatroon is ook heel belangrijk daarvoor...Abs are made in the kitchen ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:17

Triumph, waarom volg je dan niet gewoon één programma? Persoonlijk heb ik daar veel resultaat mee geboekt, je hebt structuur en de training wordt elke keer iets zwaarder.

Bovendien moet je, zoals Marlies zegt, ook een goed eetpatroon hebben. Gezond eten, maar wel nog altijd voldoende - want ook van te weinig eten blijf je papperig. Eet je niet veel te weinig met te weinig koolhydraten?

Ik ga nu elke dag aan de slag met gewichtjes van 4 kg, en doe oefeningen die in Jillians filmpjes voorkomen, maar dan zonder cardio. Ik denk dat ik zo'n 3 - 4 x per week zo train, en daarbij zo'n 3-4 uur ballet per week. Werkt super goed op dit moment voor me, ik word eindelijk weer strakker en mijn spieren zien er opgepompt uit <3

Madelon, mooi om te horen dat je bijna je doel bereikt hebt! *\o/*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:20

Hier 3x per week 6w6p l1, vanaf volgende week level 2. Daarnaast 2x per week shredden, deze week weer begonnen met level 2.
Heb de shred en ripped al gedaan, deze combinatie bevalt erg goed.
Nu ook strenger op mn eetpatroon, idd ook vanwege het laatste rolletje onderop de buik.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:28

hmm ja omdat ik dus de 30 day shred wel helemaal heb gevolgd, ging super goed. Dat was een ideaal programma omdat er veel afwisseling in zat. Als ik nu alleen maar abs of killer buns ga volgen vind ik dat te saai zeg maar..
en body revolution is weer elke dag wat ik niet kan halen.

misschien ligt het inderdaad ook voor een deel aan mijn voeding, maar vind het ook zo lastig wat ik moet eten
Op stage werk ik hard, sjouw de hele dag en eet daar ook goed en normaal.
Maar thuis gaat het steeds mis.. niet dat ik zo veel slecht eet, we eten thuis eigenlijk altijd gewoon gezond, geen vette hap etc.

Alleen de tussendoortjes.. (chocolade, koekjes etc.) kan er niet vanaf blijven! maarja als ik die blijf eten heeft dat sporten inderdaad geen zin.

met welke sport programma's buiten de 30DS hebben jullie ook goede ervaringen? na de 30DS was ik ook echt veel afgevallen, wat er nu overigens weer half aan zit -_-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:23

In KA en KB zit evenveel afwisseling: 10 x elk level doen - of gewoon twee weken, met telkens twee rustdagen.

In BR heb je ook een rustdag, en je kan nog altijd een extra cardiodag er uit schrappen.

Ik heb Shred, Ripped, KB, KA en BR gevolgd, en ik heb met alle programma's vooruitgang geboekt. Dus ik denk dat het echt een kwestie is van met regelmaat sporten en gezond eten.

Blogilates heeft ook workout kalenders: gewoon even inschrijven op de site en je kan de kalenders raadplegen. Elke dag worden er andere filmpjes gedaan, die soms wel eens herhaald worden, maar dan nog met andere herhalingen die dag. Misschien is dat wat voor je?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:31

Ik ben momenteel bezig met ripped level 4. Dan doe ik ook nog die 15 minutea abs work out erbij van de openingspost. En deze week ben ik begonnen met banenzwemmen, dit doe ik 3/4 keer per week, ik zwem dan drie kwartier tot een uur. Op de dagen dat ik niet zwem, doe ik ook nog een level van de shred achter mijn workout aan.
Ik heb momenteel wel last van een plateau, dus ik merk al een week of 2 eigenlijk geen verschil in mijn centimeters. Ik denk dat dit komt omdat ik laatst een aantal dagen niet kon trainen omdat ik ziek was. En een daarvoor kon ik ook een week niet trainen wegens een blessure.

Uiteraard let ik ook nog op mijn voeding, ik snoep helemaal niks, geen frisdranken etc, op vaste tijden eten en gezonde tussendoortjes. Alleen moet ik er echt goed op blijven letten dat ik niet te weinig eet nu ik aardig wat lichaamsbeweging krijg.

Maar goed, het gaat dus lekker en ik ga stug door, dan gaan vanzelf de centimeters er wel weer vanaf (hoop ik :Y) ).

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:13

Goed bezig allemaal :j
@MD_Triumph Hoe vaak per week doe je een workout? En zoals hierboven al is gezegd is voeding inderdaad erg belangrijk :j Ik zou niet meer dan 2 workouts combineren. Voorheen combineerde ik KA en KB omdat ik vrijwel dagelijks trainde. Op die manier kon ik de spiergroepen afwisselen waardoor ze tussendoor een beetje rust hadden. Mijn tip is echt om op je voeding te letten. Snij wat groente als tussendoortje, paprika, komkommer, tomaat of wortel. Zoveel beter dan koekjes :j
@Ouwe Als je even niet kan trainen merk je dat inderdaad gelijk aan je lichaam. Inderdaad gewoon weer stug doorgaan! Je komt er wel :j

Ik ga t/m zondag even heel erg op m'n voeding letten. Ik ga geen calorieën tellen maar even geen ongezonde vette tussendoortjes, in plaats daarvan nog meer groente/fruittussendoortjes dan ik al deed. En minder boterhammen tussen de middag. Ik wil even gaan kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. Ik wil dus even gaan experimenteren met eten om te kijken waar mijn lichaam het het beste op doet.
En ik heb nieuwe doelen naast het gezonder eten :))
Allereerst meer armspieren trainen en daarnaast meer beenspieren. Voorheen concentreerde ik me vooral op de abs. Nu m'n buikspieren goed getraind zijn wil ik ze even alleen onderhouden en meer gewichten gaan gebruiken voor m'n armspieren. En vaker KB en hardlopen voor m'n beenspieren. Daarnaast wil ik proberen om meer dan 1 workout per dag te gaan doen. Bijvoorbeeld KA helemaal en KB of 30DS voor de helft. Dus ik ga weer richting de 6 dagen per week trainen :') Raakte vanmiddag na mijn post hier geïnspireerd en gemotiveerd door de mensen in dit topic: [MWS] Krachttraining voor vrouwen, #3