Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:16

Den Haag! In de beurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:22

Mwah, ik zit bij Amsterdam

Oh excuus, bok mobiel, leek het HK topic :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:23

Bedankt voor de snelle antwoorden allemaal !
Het verschilt dus van persoon tot persoon.
Ik wil namelijk graag 's ochtends beginnen lopen,
maar zal dus eens moeten proberen wat het fijnste is. :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:23

lepolight schreef:
Zijn er hier mensen die 's ochtends lopen ?
Hoe doen jullie dat , eerst eten dan lopen ?
Of omgekeerd ? :)

Iets van een banaan eten voor ht lopen en dan na het lopen ontbijten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:27

lepolight? Misschien ligt het ook aan wat voor een training je doet ś ochtends en hoe jij je bed uit komt. Ik krijg echt mn ogen niet open voordat er iets te eten in zit, het eerste wat ik doe als ik wakker word is ontbijten! Daarbij train ik altijd wel zwaar, een hersteltraining (bv vanavond, 2 dagen na mn halve marathon) loop ik ook gewoon 12km op 10,5 a 11 km/h. als ik minder dan 10 doe, is het met heel veel power (snel en zware parcours). Zijn weinig geschikte trainingen om nuchter te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:58

Ik loop ook het liefste vóór een grote maaltijd. Heb er geen moeite mee om uit bed te springen, een banaan te eten en 10min later buiten te staan om een rondje te hardlopen. 's Avonds loop ik ook liever voor het avondeten. Maar dat is niet altijd handig omdat ik tot laat werk en mijn vriend zo lang moet wachten met eten. Loop daarom ook wel eens na het eten. Maar dan eet ik wel een kleinere portie en wil ik er minimaal wel een uurtje tussen hebben. Anders word ik na 2km echt kotsmisselijk :=

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:01

Ik heb sinds kort geleerd om eerst te eten (ontbijten) en dan pas te gaan lopen. Ik loop sowieso het liefst 's ochtends vroeg want dan kan er niks meer tussen komen, en sta dan nu vroeg op om eerst een pannetje havermout te maken (kleine portie wel dan normaal) en dat te eten, dan even anderhalf uur wachten en dan na het lopen de rest te eten. Maar heel lang heb ik niks kunnen eten voor het hardlopen of ik werd misselijk en kreeg steken. :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:16

Hallo, ik meld me hier ook!
Ik loop al een tijdje met de STR lessen, heb zojuist les 27 gelopen, dus ik ben al bijna bij 'het' goal; de 5km. Ik wil binnenkort mijn pony meenemen op mijn trail runs, om haar conditie te verbeteren, iemand anders die dit nog meer doet?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:37

Ik heb het geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik rende te zacht voor hem (of hij te hard voor mij) en ik moest teveel op hem letten en op de omgeving om zelf lekker te kunnen rennen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:59

Ik was ook bij les 27, nu ben ik geblesseerd, echt balen! Nog steeds mijn hak en enkel, deze week nog afwachten, en anders maar naar dokkie.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:14

Piekosjj schreef:
Hallo, ik meld me hier ook!
Ik loop al een tijdje met de STR lessen, heb zojuist les 27 gelopen, dus ik ben al bijna bij 'het' goal; de 5km. Ik wil binnenkort mijn pony meenemen op mijn trail runs, om haar conditie te verbeteren, iemand anders die dit nog meer doet?

Ik doe dit wel eens, maar dat is meer voor mijn bijrijdpaard dan voor mij.
Echt lekker doorlopen kan ik niet, dus ik zie het zeker nooit als een hardloopsessie voor mezelf. Voor haar is het wel lekkere beweging en leuker dan een stapwandeling :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:01

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het denk ik ook niet bekijken als een echte training. Ik loop zelf totaal niet fijn op het harde, en tegen de tijd dat ik bij het bos ben, zijn we al een halfuur verder. Ook ben ik bang dat pony's conditie nog niet staat op een halfuur aaneen draven. :+
Vervelend Morris, hoop dat 't snel beter wordt!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:07

een paard moet een rustig drafje wel 30 min aankunnen hoor :)

ik vind cross ook leuker dan verhard lopen. Al ben ik ondertussen wel heel benieuwd wat voor tijden ik kan neerzetten op een snel parcour!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:16

Ik meld me hier ook.

Ik loop meestal in de ochtend, dan loop ik het fijnst. Tot 8 km eet ik niet, ga ik meer lopen dan drink ik een glas sap om toch iets binnen te hebben. Mijn vriend heeft me ooit eens uitgelegd dat het wel belangrijk is om iets te eten, anders ga je spieren verbranden (de theorie hierachter weet ik niet meer zo goed).

Zijn hier mensen die wel eens hebben meegedaan aan de halve marathon van Egmond? Die wil ik in januari gaan proberen, loop normaal gesproken alleen op vlak asfalt en ga binnenkort in de duinen lopen. Is dat heel anders?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:35

Lieke,

Egmond zelf heb ik niet gelopen, wel een hoop mensen die ik ken hebben hem gedaan. zelf dit weekend de halve van monster gedaan, in theorie een vergelijkbaar parcour (strand en duin).

Ik zou absoluut aanraden om ook op het strand te gaan trainen. Zandlopen is een andere looptechniek en anders ga je daar zo gigantisch stuk op. Ook is de kans dat je door je enkel gaat of last van je knieen en spieren krijgt groter wanneer je dit niet gewend bent. In het duin moet je rekening houden met smallere paden, veel mensen en slecht wegdek (onregelmatig, gaten, hobbelig, scheef ed).

klopt, je spieren hebben meestal tot ongeveer 30 min voorraad aan energie in zich. daarna moeten je darmen snel alle voedingsstoffen gaan vervoeren om dit constant aan te vullen. Wanneer je maag en darmen leeg zijn, is het eenvoudiger om spiermassa aan te spreken dan vet massa en heb je kans dat dit verloren gaat in je training. Dit is te herkennen aan een hele vieze smaak in je mond!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:44

Die van Egmond heb ik zelf (nog) niet gelopen, (wel al 2 keer een halve marathon gelopen), maar heb wel een soortgelijk parcours afgelegd van 16,1 km. Ook met 2 heule hoge duinheuvels, 5 km strand en dwars door de duinen. Het is echt totaal niet te vergelijken met gewoon asfalt lopen. Vele malen zwaarder, maar ook wel heel erg gaaf hoor! Zou zeker wel een aantal keer in de duinen/op het strand gaan trainen als je mee wilt gaan doen in januari :j Ik woon zelf behoorlijk dicht in de buurt van het strand/duinen dus loop daar sowieso al wat vaker, als afwisseling is het namelijk ook helemaal niet verkeerd.

Wanneer ik loop verschilt nogal, maar ik moet wel altijd iets gegeten hebben. Zeker toen ik langere afstanden af ging leggen trok mn lijf het echt niet meer wanneer ik te weinig had gegeten (teveel trouwens ook niet :+ dat ging ook niet ehh helemaal goed soms := ). En inderdaad, op gegeven moment is de voorraad in je lijf ook gewoon op, vul je dat niet goed aan dan kun je echt in de problemen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:48

Is er iemand die ervaring heeft met die voetjes? :')

Want ik denk... als ik nou tzt vaker op een zanderige ondergrond of zo wil trainen, dan is het misschien wel fijn? Voor ooit? En wat als je langere tenen hebt dan gemiddeld? :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:08

Hallo allemaal,

Ik ben Jolanda, 23 jaar oud en heb 0,0 conditie. Ik zou graag mee willen doen een zeskamp met vrienden, maar dit zou voor mij in deze staat een aanslag op m'n spieren en m'n hart zijn :=
Ik zwem 1x per week 3 kwartier en rijd 2 x per week een half uur paard.
Ik zit beginnende tegen een herfstdepressie en daar wil ik absoluut niet aan toegeven. Wil daarom gaan hardlopen. Ik wil geen evenementen mee gaan rennen maar puur en alleen conditie op gaan bouwen.

Nu wil ik gaan starten met Evy. ik heb echt 0.0 conditie. Is Evy een goed begin of zou ik beter nog iets ervoor moeten doen? 100 meter rennen en ik ben al kapot. Het is echt erg bij mij en ik ben godsamme pas 23.. Wil mezelf een schop onder m'n reet geven. Wie o wie kan mij advies geven ? :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:11

Ik ben januari dit jaar ook begonnen met 0,0 conditie en evy vond ik echt helemaal super om mee te beginnen met hardlopen. Ik kan het zeker aanraden! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:13

Evy is juist prima als je 0,0 conditie hebt!

Wel op een rustig tempo beginnen met lopen hoor! Als je na 100m al kapot bent ren je echt boven je tempo!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:18

hier ook begonnen met evy afgelopen zomer, 0 conditie en toen stevige roker.
Inmiddels op aan het bouwen tot de 10 km , zit nu op de 8.
Eerste 5 km run ook uitgelopen. Ik vond het goed te doen, fijne opbouwing.!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:21

Dat is een fijne geruststelling.

Er moet iets veranderen. Een sportschool vind ik te duur. En ik kan overdag lopen. zou ik de avond lopen is onze straat 500 meter lang doodlopend en met hesje zou ik op en neer kunnen lopen.

Adviseren jullie nog een warming up? Ik wil erna gaan douchen. moet ik even op adem komen of kan ik er onder springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:38

Ik zou even op adem komen. Ik zweet altijd nog na, en als ik meteen ga douchen zweet ik daarna net zo hard verder :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:05

Jolandaa_ schreef:
Dat is een fijne geruststelling.

Er moet iets veranderen. Een sportschool vind ik te duur. En ik kan overdag lopen. zou ik de avond lopen is onze straat 500 meter lang doodlopend en met hesje zou ik op en neer kunnen lopen.

Adviseren jullie nog een warming up? Ik wil erna gaan douchen. moet ik even op adem komen of kan ik er onder springen?

Ik zou voor je eigen motivatie en plezier geen straat op en neer rennen, veeels te saai. Ik heb het geluk dat ik in vijf minuten lopen in het bos zit, dus ik ga altijd het bos in wat werkelijk waar heerlijk is, vooral 's ochtends als het lekker fris is. Met Evy starten als je 0 conditie hebt is zeker goed te doen!
Warming up is zeker belangrijk. Ik stretch alles langzaam op, stukje gewoon wandelen, kleine stukjes zachtjes rennen, huppelen, tempowisselingetjes weetik wat er maar in me opkomt. Dit ook voor de cooling down, alleen dan andersom. Ik stop pas als m'n hartslag weer redelijk normaal is, dan ontbijt ik (ik loop 's ochtends voor het ontbijt) en dan spring ik onder een hele hete douche, maar dat komt omdat ik het dan meestal verschrikkelijk koud krijg :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:51