Dacht altijd dat BMI tussen 18,5 en 25 moest zijn? Zit er nu zelf eindelijk weer onder, met 24,9
Maar op de sportschool was, bij metingen, voor mijn leeftijd en geslacht 25 nog steeds overgewicht Daar was tussen 19 en 23 gezond. Maar vooral vetpercentage telde geloof ik. Op zich logisch, want beter kilo's spieren dan kilo's vet.
Vandaag trouwens weer sportief geweest. 1,5 uur gewandeld en 30 minuten intervaltraining. En dan dus voluit sprinten tot je geen adem meer hebt, dan lopen en als je weer kunt weer vol tempo verder
Ik wil op dit moment nog wel tussen de 2 en 5 kilo kwijt. Ik eet behoorlijk gezond, maar dat wil niet baten. Nu ben ik er net achtergekomen dat ik op een dag te weinig calorieën binnen krijg, en dat waarschijnlijk al een paar jaar. Zit rond de 1300 calorieën per dag, met een op dit moment zeer actieve levensstijl. Hoe kan ik dit (op een koolhydraat-arme manier, van koolhydraten krijg ik wel genoeg binnen ) verhogen?
Wat ik nu op een dag eet/drink: - Behoorlijke schaal magere yoghurt met muesli, lijnzaad, gedroogde abrikozen en wat rozijnen - Twee a drie stuks fruit verspreid over de dag - Avondeten (veel groente, weinig aardappelen/pasta) - Daarna vaak nog een boterham (bruin) of cracker met pindakaas of worst - Liter water, halve liter thee, af en toe glaasje frisdrank of wijntje
Beweging is 2x per week 2 uur sportschool, 5 dagen 20 km fietsen - 2 dagen 6 km, bijna dagelijks aantal uur bij de paarden bezig (vegen, uitmesten, kruiwagens rijden, hooinetten sjouwen, paarden trainen, wateremmers sjouwen, etc)
Je zou een boterham met gekookt ei kunnen eten ofzo? Brengt wat kcal en belangrijke eiwitten.
Ik zit aan een bak yoghurt met fruit, moed te verzamelen om naar buiten te gaan, de paarden te voeren en te gaan werken.
Winner91
Geplaatst: 11-02-13 08:10
@Nirvana, welkom! Zoals het eruit ziet beweeg je ruim voldoende. Wat ik mis in je lijstje is je lunch, die kan je tussenvoegen.
@R.X. Ik duim met je mee dat het eraf is!
@Deviltje, heb je een vaste weeg dag?
@Denice, sterkte vandaag! Ik ben nog een dagje vrij..
Ik heb net weer gewogen en deze werk is er een 0,5 kilo vanaf. De teller staat nu op 72,5. Nog 12,5 kg te gaan. Deze week op ma, di en za kickboksen. Donderdag voor mezelf sporten.
vandaag begonnen met een glas karnemelk en een mineola. Toen eerst lesje start to run gedaan en vond het best goed te doen (na een jaar lang niet gesport te hebben) Nu bakje yoghurt met muesli en dan maar eens aan de slag!
Graag wil ik me hier melden voor wat inspiratie! Heb hier een jaar geleden ook al eens wat gepost. Ben sinds een jaar zo'n 8 kilo afgevallen. maar er mag nog wel wat af! Ga al steeds gezonder eten (meer fruit en groente). Het enige probleem waar ik nog tegen aan loop is het brood. Ik lust (bijna) geen brood, alleen wit brood. Hebben jullie hier nog goede tips voor wat ik dan zou kunnen eten?
Dame23
Geplaatst: 11-02-13 09:56
Morgen weer wegen... ik hoop dat er weer ietsjes af is natuurlijk of dat ik hetzelfde weeg. Ik beweeg(sport) momenteel wel veel dus als het snelle afvallen niet wil ga ik er maar van uit dat ik na een poosje wel figuur correctie krijg. Doordat het vet zich inruilt voor spieren
Ipv van brood kan je inderdaad ook knackebrod of andere crackers eten, of bijvoorbeeld brinta ofzo. Maar je hebt toch ook wit brood dat eigenlijk bruin is
Hier in een weekje ziek zijn -1,7. Was er toch nog iets goeds aan deze week Ik wil eigenlijk wel vanaf vandaag gaan Shredden (of hoe je dat ook schrijft) dan volg je 30 dagen een programma van 30 min per dag. Lijkt me wel leuk, ga vanavond de eerste doen. Is er al iemand anders die dat doet?
Ik heb daar een dag van gedaan elpatcho, maar ik red het cardio gedeelte niet met mijn onderbenen....terwijl ik nu eindelijk blessurevrij kan hardlopen. Heb het er dus niet voor over....
Toch even op de weegschaal gaan staan vanochtend, was ik gewoon weer 500gr kwijt!
@ Dame23: Ik ben 1.70 en weeg nu ongeveer 71 kg. Wil eigenlijk het liefst naar de 65.
Mijn eetlijstje zit er nu meestal zo uit:
O: Glas melk, kop magere yoghurt met wat honing + iets muesli T: Appel M: 3 bolletjes met pindakaas (dat moet dus veranderen) + appel T: Ontbijtkoek A: Stukje vlees + vrij veel groenten en iets aardappels
Ik snap er niks meer van! Een week streng geweest, niks er af.. Afgelopen weekend verjaardag van vriendje gehad, wel gebak gehad en wat hapjes en vanmorgen gewogen, gewoon -1!! Moet maar vaker zo'n weekend hebben..
Deze week ga ik er weer vol tegenaan. Vanavond weer lekker sporten, gisteren ook al geweest. Hopelijk elke dag sporten, ligt een beetje aan mijn berg huiswerk. Enorm veel leeswerk voor mijn studie. Bah. Iedereen ook weer vol goede moed de nieuwe week in?
Gooooiemorgen, hoop voor jou dat je niet teveel hw krijgt,
hier is het carnaval, ik vier het niet, dus zit ik op stage met nog steeds de dip van vorige week dat ik maar niet afval -.-
Dame23
Geplaatst: 11-02-13 11:26
Naath86, als je een tijdje aan het lijnen bent gaat je lichaam aan je nieuwe manier van eten wennen, (en zich stabiliseren)daarom valt iedereen meestal in het begin veel af en gaat het daarna wat langzamer. Op het moment dat jij een weekend weer vet eten naar binnen werkt schrikt jou lichaam en gaat het weer een keer zo hard aan het werk, waardoor je dus weer als gevolg kan afvallen. ( dit is eventjes simpel uitgelegd!!)
SdaphneS
Geplaatst: 11-02-13 11:26
Zoals ze in de Kellogs reclame zeggen: denk niet aan de cijfers, maar aan je gevoel! Het gaat niet om die kilo's, maar om je gevoel en je geluk.
Ik ben weer aangekomen Weliswaar een halve kilo, maar toch een halve kilo teveel. Wel frustrerend dat je in het weekend kennelijk nog geen cupcake kunt eten ondanks voldoende sporten en beweging.
Ik ben het een beetje beu Ik ga mijn weegmoment verschuiven van maandagochtend naar vrijdag ochtend
Naath, fijn dat er toch wat af is ondanks je weekend met gebak ed
Nirvana, werkelijk geen idee waarom jij niet afvalt gezien je beweging en je eetpatroon. Lijkt me niks mee (lees, prima!)
Joda, goed bezig! Fijn dat les 1 meeviel Ik heb hem 4 x moeten lopen voordat hij in een keer lukte
Mag ik mij ook weer melden hier? Ooit heb ik mij hier gemeld, maar toen was mijn missie weer eens gefaald en durfde ik mij hier niet meer te melden.. Nu wil ik toch wel weer beginnen, ik wil eerst zo'n 5kg kwijt, daarna zien we t wel weer...