In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:48

Thx all voor jullie inzichten

Ik probeer het ook even naast me neer te leggen, misschien komt het idd door de hormonen of het stoppen met roken etc.

Ben toch wel blij dat ik het heb verteld aan mijn vriend, is inderdaad iets van ons samen en hij heeft er recht op.
Gelukkig is hij zeer begripvol, hij heeft veel positieve kanten waar ik me erg gelukkig mee mag prijzen.
Hij heeft zelf ook gezegd als blijkt dat jij alleen verder wil/ moet dan respecteer ik dat

Ik grap soms weleens in mijzelf dat ik nu in de dertigers waanzin kom, we hebben alles maar weten niet meer hoe we het willen

@ river ondanks dat ik wel een vrij goede jeugd heb gehad is mijn keuze voor 12-jarige idd omdat alles toen nog 'perfect' was in mijn hoofd, geen zorgen en ouders nog samen
Realiteit was waarschijnlijk heel anders :Y)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:03

Hoe gaat het hier meiden?

Iedereen een lekker weekend?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:24

Het ging best wel oke maar weer allemaal tegenslagen met de verbouwing en moet het allemaal nu alleen opruimen omdat vriendlief intern zit. Gevolg: berg stress en een hoop pijn, want mag het eigenlijk niet doen lichamelijk gezien. (ernstig chronisch probleem in mn rug en bekkeninstabiliteit)

En dan mag dat volgende week weer overnieuw, ben ik weer alleen. Bweh.... (sorry moet even klagen...)

Verder probeer ik een boek te lezen die een beetje lijkt op cognitieve gedragstherapie. Positief denken, etc. Nou dat ging goed tot de verbouwing minder ging. Damn ik kan zo slecht tegen stress.

En bij jullie?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:10

Als het niet geeft, ga ik niet in op de relatie problematiek wanneer je zelf met eigen problemen zit. Ik ben nog niet zo heel lang uit soort gelijke situatie en kan er maar weinig niet emotioneel advies over geven.

Ik heb het gevoel ergens een knop te hebben omgezet. Kan ook komen omdat examens bijna voorbij zijn (eind deze week). Maar voel me kalm. Ga proberen in de avond Tai Chi Juan te doen om ook savonds meer rust te hebben bij het slapen.
Ben best tevreden nu en hoop dit gevoel vast te kunnen houden. Er komen nog een aantal gesprekken over school met verschillende mensen waar ik graag rationeel naar wil kijken.

River, verbouwingen zijn altijd stressen he :(:) en als je het dan alleen moet aanpakken mag je wel even klagen ja ;) welk boek is het? Misschien is dit wel juist een moment om het goed door te nemen en te gebruiken om beter met de stress om te kunnen?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:53

Ai River... Dat is balen. Stress is ook vreselijk lastig! Ik kan er ook voor geen meter tegen. Hopelijk krijg je gauw weer een beetje rust in je lijf/hoofd!

Hier wel een lekker weekend.. Mijn man en ik zijn (al jaren) bezig met een 'plan' en dat lijkt nu eindelijk een beetje handen en voeten te gaan krijgen. Ik vertel er nog niet teveel over, maar heeft met huis en stallen te maken, dus veel internetten op zoek naar ideeën. Dat geeft een hoop afleiding!
Vrijdag bij psychiater geweest. Ga morgen Escitalopram ophalen. Lichtste dosering. Ik was Volgens hem de meest 'ideale cliënt' voor medicatie haha.. Heb wel eens mooiere complimenten gehad ;) Ben heel benieuwd iig wat het me op gaat leveren!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:31

Aria: Wat goed om tai chi te doen! Zoiets zou ik ook eens moeten doen denk ik. Alleen dan misschien een goed idee voor na de zwangerschap. Ga nu in februari met zwangerschapsgym beginnen.

Het boek heet: Je kunt je leven helen. Het is een beetje zweverig maar ik herken wel heel veel dingen die je ook met therapie bespreekt. Het is alleen veel herhalen, leren van jezelf te houden, positief denken en daarmee ook je eigen geluk creeeren. Ik heb het boek van iemand te leen gehad die er erg positief over is. Maar ik vind het wel veel hetzelfde. Al met al kan het zeker geen kwaad om zo'n positief ingesteld boek te lezen. Kan er in ieder geval iets uit halen.

Suus: Oh wat leuk zulke afleiding! Zo was ik gisteren nog bezig met de ikea website om leuke dingen te zoeken voor in huis, maar ja nu heb ik die al uitgezocht dus kan moeilijk nog eens zoeken, haha.
Wel spannend hoor, leuke spanning. :)
En waarom ben je de meest ideale client voor medicatie? lol... :)

Weet iemand nog een ander goed boek om aan jezelf te werken? Beetje therapie achtig?
Eentje die makkelijk te lezen is, want ik heb een hele slechte concentratie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:44

Suus, dat is wel een leuk iets om positief mee bezig te zij inderdaad :D lekker plannen en dromen. En fijn dat je medicatie krijgt die goed bij je past.

River, ik heb het toen ik 16 was een jaar gedaan op les en ik herinner me dat ik er toen rustig en los van werd, daarom dacht ik, dit is een mooi moment. Ik denk dat dat iets is dat idd goed zou aansluiten na zo'n gym! Vind het absoluut een aanrader en iets anders dan yoga (ik ben nogal fan van Chinese wijsgeren).

En sommige boeken kunnen wel wat zweverig zijn. Je kunt er uithalen wat je zelf denkt te kunnen gebruiken natuurlijk.
Een boek waar ik vroeger veel aan had was de Tao van Equus. Maar weet niet of je daar wat aan hebt. Ik vond het inspirerend, en dat kan ook helpen om positiever te denken. Sommige mindfulness boeken zijn ook goed, maar daar heb ik zo niet echt ervaring mee.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:06

Wat fijn dat iedereen weer goed op weg is :(:)

@riverr ondanks dat je zelf zegt dat je klaagt vind ik dat erg meevallen. Je neemt ook meteen weer iets positiefs mee

Ik lees op het moment 'tem je geest' van Ruby Wax (de comédienne). Ze geeft veel info over je hersenen en er zitten zulke komische opmerkingen tussendoor dat ik haar haast voor me zie terwijl ze het verteld. Komt ook een stuk mindfulness in voor waar zij veel hulp aan heeft gehad. Ze heeft vanuit haar eigen terugkerende depressies psychotherapie gestudeerd en nog iets volgens mij neurologie (?)

Ik kon hem via een code voor 90 cent als ebook kopen anders had ik hem denk ik overgeslagen maar vooralsnog is het een erg leuk boek

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:44

Aria: Ik heb het ooit gevolgd via het revalidatiecentrum. Maar nooit meer daarna, wil dat wel eens op gaan pakken want werd er ook erg rustig van.

Duplo: bedankt voor de tip en het compliment :) Ik zal eens kijken voor het boek of ik stukjes ervan kan vinden om te kijken of het iets is. klinkt wel interessant en ik hou wel van wat humor ertussen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:01

Ik heb dat boek ook gelezen Riverr. Van Louise Hay toch? Kwam letterlijk op mijn pad.
Andere boekentips (lees veel op dit moment):
De moed van imperfectie (brene brown) voor de perfectionisten. Heb ik veel aan gehad.
Zelfcompassie (kristin neff) voor de mensen die zichzelf altijd van alles verwijten
De herontdekking van het ware zelf (jean jenson) traumaverwerking
Boeken van Sjoerd Swaen en Fred Sterk diverse thema's
De tijger ontwaakt (levine) trauma

Enkele boeken over positieve psychologie, maar daar weet ik de titels niet meer van.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:42

Grappig, wat lezen jullie veel boeken zeg! Halen jullie daar nu ook veel dingen uit die jullie toepassen?
Ik lees veel psychologie/psychiatrie boeken, maar dat is voor m'n studie. Vind het echt mega interessant. Ik ben altijd vooral benieuwd naar de processen en de nuchtere 'medische' Kijk op zaken. Wel heel confronterend altijd, maar ik kan voor mezelf heel klinisch maken waarom ik aan bepaalde stoornissen lijd.

Psychiater vond me en geschikte cliënt, omdat ik mijn belemmerende gedachten niet wegkrijg met cgt. Cgt heeft bij mij dus ook weinig zin. Ik ben sceptisch, want ik geloof gewoon niet dat een pilletje gedachten weg kan nemen, maar hé, we gaan het zien haha....

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:41

Suusenmalvin

Ik ben een onderzoekend en analytisch typje en nu even niet aan het werk. Het lezen doe ik als onderdeel om mijn dag te vullen en om van te leren. Ik maak tijdens het lezen dan ook aantekeningen voor mezelf ;)
Ik vind het fijn om bijvoorbeeld meer te lezen over de processen die zich in je brein afspelen en lichamelijk bij een ptss. Omdat het een ptss is die stamt uit mijn jeugd (en keurig vele jaren onderdrukt is door mij), zijn bepaalde gedragingen wel een patroon geworden in mijn dagelijks handelen.
Uit al mijn genoemde boeken heb ik veel geleerd en probeer ik het geleerde toe te passen in de praktijk.

Van de week had ik me vergist in een afspraak, die was pas een week later. Normaal had ik mijzelf er enorm van langs gegeven, terwijl ik nu mezelf compassie kon tonen. Ik was toen ook heel relaxt. De ene dag lukt het beter dan de andere, maar daarvoor is het ook een proces.
Ctg werkt bij mij wel heel fijn. Ik doe het zelf zonder ad, omdat ik blij ben dat ik eindelijk weer wat voel, ook al gaat het soms als een pingpongbal op en neer en verrast het me daardoor nog wel eens. Ik heb wel slaapmedicatie gekregen, omdat ik in mijn dromen alleen nog maar aan het vluchten was en daardoor voortdurend in angstzweet wakker schrok. Die neem ik twee dagen wel en een dag niet, omdat ik anders wazig in mijn hoofd word en dat wil ik niet. Dit is een goed ritme en ik merk dat de nacht zonder steeds een beetje beter gaat. Kan nu al 5 uren slapen, daarna beginnen de dromen weer. Eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:50

Ja van louise hay idd! Wat vond jij ervan? Vind het zo in herhaling vallen :). Maar de boodschap erachter vind ik dan weer wel heel goed.

Ik vind psychologie ook erg interessant, ik struin ook dagelijks het internet af opzoek naar artikelen over verschillende stoornissen etc.

Voor mij werkt tot nu toe cgt nog niet, ik denk het in mijn hoofd maar mijn stemming moet goed zijn wil ik die gedachte accepteren.

Welke slaapmedicatie gebruik je?
Ik heb oxazepam daarvoor en dat werkt wel fijn maar te kort. Ik kan het ook niet iedere avond nemen ivm verslaving en gewenning. Baal daar wel van want neem ik het niet slaap ik dus ook verschrikkelijk. Zoals afgelopen nacht.

Ik had ooit ook de diagnose ptss maar die is weer ingetrokken omdat ik geen herbelevingen meer heb. Die kwamen dus alleen even op toen alles omhoog werd gegooid.
Voornamelijk denken ze bij mij nu aan manisch depressief. Alleen de vraag is of ik er manisch genoeg voor ben . Ik word namelijk niet zo erg dat de grenzen weg zijn maar wel euforisch en impulsief. Dat komt voor bij de type 2, maar door de zwangerschap kan het nu niet goed beoordeeld worden.
Echter is het genetisch bepaald en heb ik familie met een bipolaire stoornis dus de kans is wel aanwezig dat het die richting op gaat. Als dat zo is ga ik na de zwangerschap aan de lithium waarschijnlijk.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:13

@riverr
Ik vind de gedachte van positieve psychologie wel erg mooi, maar je moet er wel voor openstaan. Ik heb zelf ook een zenuwaandoening en vond het wel interessant welke invloed je gedachten hebben op je lijf en brein. Vooral het positief affirmeren vind ik fijn. Ik heb zo mijn negatieve overtuigingen over mijzelf. Deze heb ik positief omgevormd en opgeschreven. Ik lees ze regelmatig even.
Ik lees nu dans van de ziel. Is een combinatie psychologie, metafysica, mystici en wetenschap. Hier en daar een beetje zweverig, maar het doet mij wel wat.
Er staan meditatieoefeningen in en gisteren ging ik met een oefening terug naar mijn innerlijk kind (ben je hem al kwijt? ;) ). Ik ben zelf helemaal niet zweverig, maar heb het geprobeerd en ik vond mijn innerlijk kind. Het zocht troost en warmte en toen ik dat gaf, begon ik zo vreselijk te huilen. Echt heel raar, maar wel bijzonder.
Ik heb een abonnement op de bieb en kan tegenwoordig 10 gratis e-books per maand lenen. Daar maak ik dus gretig gebruik van.

Wat betreft ctg, het werkt in mijn voordeel dat mijn analytische vaardigheden goed zijn ontwikkeld. :o Daardoor ga ik vrij snel, maar soms wel een beetje te snel...
Het ging niet gelijk zo. Ik vond het in het begin mega-confronterend en het riep ook wel wat negatieve gedachten over mezelf op, tot ik na een paar weken een aantal positieve veranderingen opmerkte. Die zorgden ervoor dat ik het effect er van ging zien en dat motiveert enorm.

Ik gebruik lorametazapam. Ik heb geen inslaapproblemen, maar doorslaapproblemen. Daar was dit middel het meest geschikt voor. Met de dosering 2 om 1 voel ik mezelf het prettigst. De psychiater noemt het cosmetisch :D

Ik moest wel even slikken van de ptss en het bezoek aan de psychiater, maar inmiddels ben ik daar wel overheen. Het is fijn dat ze bij jou na de zwangerschap verder gaan kijken wat er nu werkelijk aan de hand is en dat je dan goed behandeld kan worden. Ik heb echt een overduidelijke ptss, maar omdat hij in mijn jeugd is ontstaan wel een complexe. Lastig, maar de behandelaren verwachten dat ik hier grotendeels vanaf kom. Ik heb mijn ergste dieptepunt gehad, we zijn langzaam weer aan het opbouwen, inclusief alle twijfels die voorbij komen. Alleen gaat dat verrekte alarmsysteem nog erg vaak af. Daar zijn we nog mee bezig met de pannetjes-techniek. Het lukte me afgelopen week voor het eerst om te zien dat mijn alarmsysteem het even over nam.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:43

nou ik volg het nog hoor ik ben spiritueel opgevoed, doe daar zelf niks mee maar ik snap wel alle termen haha. Ik snap dus wel hoe het kan helpen.

Verder ben ik zelf ook altijd erg analytisch en relativerend. Dus wat dat betreft zit dat wel goed bij de cgt, maar op een of andere manier kan ik denken wat ik wil maar het moet wel aankomen.
Dat ligt dus aan mijn stemming, heb het idee dat het bij mij dus andersom werkt.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:51

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, niets zit zo complex in elkaar als een mens. We zijn allemaal uniek en reageren dus ook verschillend op de diverse behandelingen.
Tot een paar maanden geleden voelde ik vrij weinig. Mijn emoties waren nogal afgevlakt |( Alleen had ik dat zelf niet in de gaten. Mijn overlevingsstrategieën en mijn afweermechanismen hielden dat wel bij mij vandaan, zodat het niet bij mij zelf kwam.
Kan het ook zijn dat dat bij jou speelt? En je gebruikt ook nog andere medicatie, in hoeverre beïnvloed dat je stemmingen?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:56

Oké, zal even een voorbeeld geven. Schaam me er een beetje voor, maar ga er maar vanuit dat ik hier niet de enige ben met rare gedachten ;)
Als ik bijvoorbeeld mijn ramen sta te lappen, dan kan ik mijn irreële gedachten goed benoemen. Zoals: de buurvrouw vind vast dat ik het niet goed doe, de ander vind dat ik een dikke kont heb, weer een ander vind me maar raar ets etc.. CGT zorgt ervoor dat ik ook de reële gedachte kan zien. Zoals: de buurvrouw interesseert zich waarschijnlijk totaal niet voor mijn raamlapkunsten, kijkt niet eens naar mijn kont en als er al iemand is die het niet goed vind wat ik doe, dan gebeuren er geen enge dingen.

Als gevolg hiervan, zou ik rust in mijn hoofd moeten krijgen en de irreële gedachten zouden na verloop van tijd weggaan.
Maar bij mij blijven alle nare gedachten als een enorme aanval in m'n hoofd opspelen. Alsof er twintig mensen tegen me aan staan te schreeuwen. En dan steeds maar bedenken dat het echt niet zo is... Doodvermoeiend. En dit gaat zo letterlijk de hele dag door.
Dus vandaar dat de psychiater mij toch de medicatie aanraad;)
Oxazepam en Lorazepam heb ik tot nu toe steeds geslikt. Idd fijn om in slaap te vallen en de ergste paniek weg te halen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:12

Suusenmalvin schreef:
Oké, zal even een voorbeeld geven. Schaam me er een beetje voor, maar ga er maar vanuit dat ik hier niet de enige ben met rare gedachten ;)
Als ik bijvoorbeeld mijn ramen sta te lappen, dan kan ik mijn irreële gedachten goed benoemen. Zoals: de buurvrouw vind vast dat ik het niet goed doe, de ander vind dat ik een dikke kont heb, weer een ander vind me maar raar ets etc.. CGT zorgt ervoor dat ik ook de reële gedachte kan zien. Zoals: de buurvrouw interesseert zich waarschijnlijk totaal niet voor mijn raamlapkunsten, kijkt niet eens naar mijn kont en als er al iemand is die het niet goed vind wat ik doe, dan gebeuren er geen enge dingen.

Als gevolg hiervan, zou ik rust in mijn hoofd moeten krijgen en de irreële gedachten zouden na verloop van tijd weggaan.
Maar bij mij blijven alle nare gedachten als een enorme aanval in m'n hoofd opspelen. Alsof er twintig mensen tegen me aan staan te schreeuwen. En dan steeds maar bedenken dat het echt niet zo is... Doodvermoeiend. En dit gaat zo letterlijk de hele dag door.
Dus vandaar dat de psychiater mij toch de medicatie aanraad;)
Oxazepam en Lorazepam heb ik tot nu toe steeds geslikt. Idd fijn om in slaap te vallen en de ergste paniek weg te halen.

Dan zou ik je aanraden om de boeken: de moed van imperfectie en zelfcompassie te gaan lezen. De eerste heb ik wel als E-book op de mail staan ;) Scheelt je aanschaf kosten. Die hebben mij ontzettend geholpen om meer inzichten te krijgen. Ik ben een vreselijke perfectionist, legde de lat voor mezelf steeds hoger en hoger. Verweet mij zelf enorm veel als ik iets niet kon (falen), iets vergat of iets niet goed gedaan had. Deze hebben mij geholpen om daar anders mee om te gaan. Kost veel moeite en energie en lukt de ene keer beter dan de andere.
Van nature is ons brein gevoeliger voor negatieve emoties. Dit heeft te maken met de fight-flight-fright-respons en zijn ook bedoeld om ons aan te sporen tot acties die ons helpen overleven.

Jij voorziet jezelf voortdurend van kritiek. Het is een ingewikkelde vorm van voor jezelf zorgen, een poging om jezelf veiligheid te bieden en jezelf in het gareel te houden. Dat geeft een gevoel van stabiliteit in je leven, ook als het negatief. Bewustwording dat je interne criticus aan het werk is, is al een heel belangrijk punt. Probeer de gedachte in plaats van reëel, positief te herformuleren. Dus niet dat de buurvrouw zich waarschijnlijk niet interesseert voor jouw ramenlapkunsten, maar dat je met veel zorg en aandacht je ramen lapt en je blij bent hoe schoon ze zijn geworden. Zie je het verschil?
Niet de buurvrouw let niet op dat ik een dikke kont heb, maar ik zorg goed voor mijn lijf en ik ben tevreden met mijn lijf (inclusief kont) zoals het nu is.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:58

Wow Ankem wat kan je dat allemaal duidelijk navertellen.
Ik zoek ook van alles om te lezen over mijn stoornis en psychologie maar heb meer moeite met het navertellen ervan
wel kan ik het aardig verwerken in mezelf en met mijn eigen problemen.

Zou ik je een pb mogen sturen met mijn emailadres voor dat ebook?
heb er al een paar keer naar zitten kijken om hem aan te schaffen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:30

Duplo schreef:
Wow Ankem wat kan je dat allemaal duidelijk navertellen.
Ik zoek ook van alles om te lezen over mijn stoornis en psychologie maar heb meer moeite met het navertellen ervan
wel kan ik het aardig verwerken in mezelf en met mijn eigen problemen.

Zou ik je een pb mogen sturen met mijn emailadres voor dat ebook?
heb er al een paar keer naar zitten kijken om hem aan te schaffen

Ik vind het heerlijk om te schrijven sinds ik thuis zit. Schrijven kon ik al, maar dan met het hoofd, academisch. Nu schrijf ik met mijn hart en dat voelt heel anders. Soms vind ik het wel leuk om een stukje hier neer te zetten.

Tuurlijk mag je me pb'en. Daarom had ik het hier ook neergezet ;)
Op youtube staan ook de nodige filmpjes van haar. Als je goed Engels kunt verstaan ook erg de moeite waard.

Ik zal weer aan de schrijf.... :D

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:49

Suus, jammer dat CGT niet werkt voor jou. Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal, voor de een werkt het heel goed, voor de ander is dat niet de meest geschikte methode. Het is altijd een beetje zoeken naar wat werkt voor jou als persoon, naar wat jij als helpend ervaart op dat moment.
Ik kan begrijpen dat je niet staat te springen om medicatie te nemen. Heb er zelf ook altijd eerder weigerachtig tegenover gestaan tot ik eigenlijk niet meer echt de keuze had (oké is wel heel drastisch uitgedrukt; ik bedoeld vnl dat er echt wel iets moest gebeuren en opname of zo zag ik al helemaal niet zitten). Ik heb er wel baat bij gehad toch te starten met medicatie. Ik neem er nog steeds en ben er wel tevreden van. Ik heb soms nog wel storende gedachten, maar het is beter beheersbaar zeg maar.

Ik lees ook regelmatig wat, maar dat is vooral ifv mijn opleiding en probeer die dingen ook wat "op afstand" te houden. Positieve psychologie vindt ikzelf interessant en ben me momenteel dan ook aan het inlezen in oplossingsgerichte therapie (maar wederom ifv mijn opleiding en niet zozeer voor mezelf).

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:07

ikkkke schreef:
Suus, jammer dat CGT niet werkt voor jou. Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal, voor de een werkt het heel goed, voor de ander is dat niet de meest geschikte methode. Het is altijd een beetje zoeken naar wat werkt voor jou als persoon, naar wat jij als helpend ervaart op dat moment.
Ik kan begrijpen dat je niet staat te springen om medicatie te nemen. Heb er zelf ook altijd eerder weigerachtig tegenover gestaan tot ik eigenlijk niet meer echt de keuze had (oké is wel heel drastisch uitgedrukt; ik bedoeld vnl dat er echt wel iets moest gebeuren en opname of zo zag ik al helemaal niet zitten). Ik heb er wel baat bij gehad toch te starten met medicatie. Ik neem er nog steeds en ben er wel tevreden van. Ik heb soms nog wel storende gedachten, maar het is beter beheersbaar zeg maar.

Ik lees ook regelmatig wat, maar dat is vooral ifv mijn opleiding en probeer die dingen ook wat "op afstand" te houden. Positieve psychologie vindt ikzelf interessant en ben me momenteel dan ook aan het inlezen in oplossingsgerichte therapie (maar wederom ifv mijn opleiding en niet zozeer voor mezelf).

Thanks Ikkkke.. dat geeft de burger weer een beetje moed ;) Voor mij is medicatie ook even het enige wat mij nog verder kan helpen, dus ik hoop echt dat het me wat rust gaat geven. Eerst maar eens de eerste paar weken door zien te komen haha

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:39

Nu even geen tijd om alles te lezen..

Ben de laatste dagen zo ontzettend boos, zoveel agressie om de kleinste dingen waar je niet boos om hoeft te zijn. Waar het weg komt weet ik niet (woensdag wel gesprek gehad over hoe emdr werkt). Ik heb gewoon het gevoel dat ik alles wel kort en klein kan slaan en zo ben ik helemaal niet dus vind het zo vervelend. Ik moet me echt inhouden wat met moeite gaat.. iemand hier ervaring mee?

Vanavond maar even uitwaaien op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:42

sharon488 schreef:
Nu even geen tijd om alles te lezen..

Ben de laatste dagen zo ontzettend boos, zoveel agressie om de kleinste dingen waar je niet boos om hoeft te zijn. Waar het weg komt weet ik niet (woensdag wel gesprek gehad over hoe emdr werkt). Ik heb gewoon het gevoel dat ik alles wel kort en klein kan slaan en zo ben ik helemaal niet dus vind het zo vervelend. Ik moet me echt inhouden wat met moeite gaat.. iemand hier ervaring mee?

Vanavond maar even uitwaaien op stal

Ben je echt boos of ben je eigenlijk verdrietig of bang? Vaak gebeurd het dat de ene emotie de andere vervangt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:54

Ankem, interessant!
Mijn medicatie zorgt er voor dat ik niet meer psychotische verschijnselen heb, maar t geeft ook een klein beetje onrust. Ik heb geen geduld meer voor een film of typen, etc. Aan de andere kant heb ik geen rare waanideeën meer. Zoals de angst dat ze mijn kindje gaan afpakken straks.

De oxazepam maakt me gewoon relaxt.

Ik heb wel echt afgevkakte emoties gehad maar ben nu zo lekker hormonaal dat ik al ga huilen als ik me verveel hahahaha.

Sharon ben je misschien bang voor de emdr? Het klinkt alsof je enorm in verdediging bent (al dan niet onbewust) . Dat is ook niet gek want verandering is doodeng.