[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:59

Kan door de pil komen ik was ook 1e dag misselijk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:40

Ik heb het idee dat het door allebei komt want ik bleef net buikpijn hebben en nu heb ik 1 glas slappe ranja, 1 glas water en 2 glazen cola gehad en ik ben al goed bijgekomen. Ik denk omdat ik voor het eerst de pil slik, dat ik eerder en sneller ga uitdrogen en daardoor dat krijg of ik zeg nu iets geks

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:41

Te weinig drinken met die temperaturen kan ook heel goed zorgen voor misselijkheid en braken. Beter drinken ;) je lichaam moet het hebben.

Je gaat niet uitdrogen door de pil, je droogt nu alleen uit door gebrek aan vocht. Het is warm :)

Hormonen zijn ook leuke dingen; puberteit kan ook zorgen voor meer zweetproductie en dus nog meer verlies van vocht.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-07-14 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:44

vuurneon schreef:
Te weinig drinken met die temperaturen kan ook heel goed zorgen voor misselijkheid en braken. Beter drinken ;) je lichaam moet het hebben.

Je gaat niet uitdrogen door de pil, je droogt nu alleen uit door gebrek aan vocht.

Oké dan weet ik dat. Ik had voor vandaag ook maar 1 beker melk gehad. En afgelopen zondag voor het overgeven 1 glas icetea, 1 glas cola en 1 beker melk gehad. En dat afzonderlijk ban het eten (ik had die dag voor mijn doem heel veel gedaan dus dan moet je sws meer drinken)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:45

1 glas, jemig.... Ik heb al ruim 2 liter op :=

Gewoon een 1,5 liter fles vullen met water (of wat ranja erbij) koud zetten en daaruit elke keer pakken; dan zie je precies hoeveel je nog moet drinken :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:48

Ja ik dronk vandaag ook heel weinig. Nu is het vakantie en dan drink ik altijd minder. Op school drink ik zeker een liter. Smorgens eet ik cornflakes met melk en vaak nog een extra beker melk en als ik thuis kom nog een glaasje ranja of iets en savomds nog. Dat is ren schooldag. In vakanties eet en drink ik echt veel minder

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:01

Het is de afgelopen dagen ontzettend warm geweest! Normaal gesproken moet je al veel drinken maar met deze weersomstandigeheden al helemaal.
Echt beter opletten op wat je drinkt, zet desnoods een wekker op je telefoon voor om het uur bijv. om te drinken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:05

Ja ik had al een topic geopend ervan en ik heb allemaal tips gekregen :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:09

Ik ben zojuist geopereerd.

De implanon is succesvol verwijderd en ze hebben de myrena spiraal erin gezet.
Nu heel veel buikpijn!!!
Zo blij dat alles onder narcose ging.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:45

Aangezien ik de laatste tijd elke keer flauwval tijdens mijn menstruatie, ga ik starten met de pil. In de hoop dat dit beter zal worden. Ik ben net ongesteld geweest. Afgelopen woensag was mijn eerste dag van mijn menstruatie en kán in principe vandaag beginnen met de pil. Maar nu ga ik 28 augustus twee weken op vakantie en zou het zeer prettig vinden om in die twee weken niet ongesteld te zijn. Kan ik dan het beste toch vandaag beginnen, of bijvoorbeeld pas over twee weken?

Ben hier dus echt totaal nig niet in thuis. :+

En ja ik had het net ook aan de huisarts kunnen vragen, maar toen niet aan gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:56

Ik zou nu gewon beginnen Fee, en hem dan doorslikken :) In principe kan je je pil eindeloos door blijven slikken en dan stel je eindeloos je ongesteldheid uit. Na een tijdje kan je wel doorbraakbloedingen krijgen. Omdat het je eerste keer met de pil is zou het wel kunnen dat je dus een doorbraakbloeding krijgt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:01

De huisarts raadde niet aan om de eerste drie maanden meteen door te slikken. Daarom twijfel ik wanneer ik zal beginnen.. Omdat ik ook geen zin heb om op vakantie te zijn, de pil te slikken en toch in die bende zit. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:03

Ik kan het je ook niet aanraden om vlak voor je vakantie te gaan. Soms heeft de pil nare bijwerkingen, zo kreeg ik van mn eerste pil gigantische hoofdpijn, echt elke dag tot op het punt dat ik ervan moest overgeven. Dan ben je wel blij als je naar de huisarts kan stappen en een andere pil kan krijgen :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:15

Snap ik, en het was natuurlijk ideaal geweest als ik eerder was begonnen.
Maar het gaat nu meer om het probleem van het flauwvallen. Als het niet anders kan dan ongesteld op vakantie, dan is het niet anders. Maar dacht, misschien gaat het wel lukken... Ik ga nog even denken wat ik ga doen. Of nu beginnen, of over twee(?) weken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:19

Ik viel juist flauw van de pil :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:35

Ojee! Ik hoop dat het bij mij gaat helpen. Flauwvallen is gewoon totaal niet handig. :+

Heb besloten dat ik toch maar vandaag begin en dan hopen dat het meteen maar volgens het boekje gaat. Heb dan 18 augustus mijn laatste pil en ga 28 augustus op vakantie. We zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:37

Nee zeker niet heb meerdere soorten geprobeerd en toen besloot de huisarts maar dat ik beter er maar helemaal mee kon stoppen :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:05

Ik krijg volgende week een spiraaltje. Ben ontzettend zenuwachtig, maar de pil is voor mij geen optie meer. Zodra ik die begin te slikken begin ik te bloeden en dat stopt pas als ik weer stop met de pil slikken.

Heb me al wel helemaal ingelezen, maar dat stelt me nog niet echt gerust :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:45

Rebecca aan je huisarts pilletje vragen voor tijdens het plaatsen :j

Heb van mijn huisarts artrotec gehad en maar weinig meegekregen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:55

x_Rebecca schreef:
Ik krijg volgende week een spiraaltje. Ben ontzettend zenuwachtig, maar de pil is voor mij geen optie meer. Zodra ik die begin te slikken begin ik te bloeden en dat stopt pas als ik weer stop met de pil slikken.

Heb me al wel helemaal ingelezen, maar dat stelt me nog niet echt gerust :')

Misschien doet het je goed om een fijne ervaring te lezen :) Mij is het plaatsen namelijk heel erg meegevallen :j En ik ben tot op de dag van vandaag heel erg blij met mijn spiraal!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:30

Ik word echt helemaal gestoord van mijn 'cyclus'. Ik ben inmiddels 4 dagen gestopt met de pil en de bloeding is nog steeds niet begonnen. Elke keer als ik 'netjes' tussen strips stop duurt het erg lang, echt super irritant als je wilt timen :+
Ik denk dat ik voortaan gewoon blijf slikken tot de doorbraakbloeding, dan weet ik tenminste precies waar ik aan toe ben. Dit is echt irritant :=

Kan het zo zijn dat er dan gewoon te weinig vlies/bloed/viezigheid is om af te stoten? Of bestaat zoiets niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:37

De laatste keer dat ik stopweek had had ik hem 3 maanden niet gehad, en heb ik toen 5.5 dag moeten wachten tot mijn menstruatie begon. Paniek dat ik had, dat wil je echt niet weten := Ik slik hem nu ook maar door tot ik een doorbraakbloeding krijg

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:42

Emmaa_ schreef:
De laatste keer dat ik stopweek had had ik hem 3 maanden niet gehad, en heb ik toen 5.5 dag moeten wachten tot mijn menstruatie begon. Paniek dat ik had, dat wil je echt niet weten := Ik slik hem nu ook maar door tot ik een doorbraakbloeding krijg

Awwww Emma :(:)
Paniek bij mij is gelukkig niet nodig, maar het is wel verrekte vervelend. Liep de hele dag met zo'n stom inlegkruisje voor de zekerheid, gebeurt er helemaal niets -O-
Bij mij is het nu 5.5 week geleden, lekker handig, maar ik deed dus een poging tot handig timen. Weer geleerd dat slim doen niets voor mij is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:51

Na de eerste strip maakt het niet zo veel uit wanneer je stopt, je hoort dan gewoon ongesteld te worden.

Ja ik liep idd ook de eerste 4 dagen met een inlegkruisje, elke keer wel krampen etc maar geen bloed, toen dacht ik ineens hmm.... Iets over dat de pil niet altijd helemaal goed werkt :=

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:55

Emmaa_ schreef:
Na de eerste strip maakt het niet zo veel uit wanneer je stopt, je hoort dan gewoon ongesteld te worden.

Ja ik liep idd ook de eerste 4 dagen met een inlegkruisje, elke keer wel krampen etc maar geen bloed, toen dacht ik ineens hmm.... Iets over dat de pil niet altijd helemaal goed werkt :=

Sssst. Daarom kan ik dus niet tegen programma's als 'I didn't know I was pregnant'.
Die zijn angstaanjagender dan horrorfilms :Y)