Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Dat alternatief is er: de Nederlandse Obesitas kliniek. Daar ga je gewoon heen, je ziet een arts, je hebt een intake en dan wordt er beslist welke methode er wordt toegepast. Een van de methodes kan medicatie zijn.
DuoPenotti schreef:Het word tijd dat ze de criteria ook eens bijstellen.
Zolang je zwaar obees moet zijn of diabetes moet hebben om vergoeding te krijgen, krijg je vanzelf dat mensen zelf gaan winkelen.
Ipv dat ze ook mensen vergoeding geven die zwaar overgewicht hebben en nog geen andere ziektes ontwikkeld hebben.
Maar dat zal onder de streep voor big pharma minder opleveren.
Zonnetje81 schreef:rien10 schreef:Dat alternatief is er: de Nederlandse Obesitas kliniek. Daar ga je gewoon heen, je ziet een arts, je hebt een intake en dan wordt er beslist welke methode er wordt toegepast. Een van de methodes kan medicatie zijn.
Ik denk dat daar te weinig bekendheid voor is want ik weet alleen dat dat kan omdat jij het zo hebt gedaan.
Zonnetje81 schreef:Waarom zou je een overdosis nemen, ook zoiets raars.
Dees schreef:Ik ga trouwens volgende week naar de huisarts. Ben op zoek naar een nieuwe dealer en zij willen graag meer input van mij als ervaringsdeskundige![]()
Ik hoop op een recept. Wil nog max een kilo of 8 doorgaan en dan lange, lange tijd doen over het afspenen.
Citaat:Heb net gebeld met de kliniek, maar ga er nu eerst niet mee verder. Begeleiding gaat via zoom, dus niet face to face. Daar was ik al niet blij mee. Daarnaast zijn de kosten voor het eerste half jaar 1100 euro alleen voor de begeleiding.
Daar komen de spuiten dus nog bij ca 250 euro per maand ofzo? Ik wil er best voor betalen, maar dit is mij echt te gek.
cissy schreef:Ik heb tot nu toe alleen 'last' van de positieve bijwerkingen en verder nergens last van. Maar doe rustig aan, eerst 4wkn 2,5, nu 3e keer 3,75 M. Bijna 5 kg kwijt. Geen last van misselijkheid stoelgang of ander geneuzel. Wel moeite om genoeg te drinken en dat is met de trage maaglediging wel vervelend, daarom hoog ik ook nog niet op.
Mariska_28 schreef:Ik heb mijn streefgewicht gehaald, en dus bijna 20 kilo verloren, op de laagste dosis Mounjaro (2.5 mg). Dus ophogen hoeft soms misschien niet eens.