Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:41

Schemerdier schreef:
BeFunny, mooie route zeker! Ik heb fantastische herinnerint aan Archeon, ooit als klasuitstap zo'n 12 jaar geleden <3

Het is nu helemaal veranderd. Het stuk langs de N11 is hondenlosloopgebied. Maar leuk wandelen zeker.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:42

Supervixen schreef:
Goed gedaan Schemerdier, fijn dat dat in je pauze kan.

BeFunny welkom, gezellig meekletsen hier!

Ik heb vanmorgen 16.5km getraild in de buurt van de Ginkelse heide. Ik had een route op gpx gedownload en op mijn horloge gezet, maar er stond een afslag op die niet bestond. Superhandig. Dus toen moest ik improviseren. Gelukkig ken ik het gebied redelijk goed door hardlopen en wandelen.
Lekker relaxed gelopen. In het begin wat miezer, later een zonnetje.

[ [url=m/X7BZTL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i7p1SQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KEKcI8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZX99nj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige omgeving <3

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:28

Suusje het pad bestond gewoon niet. Echt raar.

BeFunny, leuke foto's en fijn dat het goed gaat.

Hier vanmiddag een kort trailtje gelopen, het was zulk fantastisch weer dat ik nog extra foto's heb gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:20

Wat is het altijd zo mooi waar jij gaat lopen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:32

Idd ik vind het ook prachtig.
En mooie foto's :j

Ik had Skokz openmoove headphones besteld was 40 procent afgeprijsd ivm blackfriday dus mooi meegenomen.. Die zijn nu binnen. Dus hopelijk ben ik dan van dat grote ding op mijn kop af. In rats flikkeren er steeds uit dus dat is waardeloos. Maar bij deze is het dan weer de vraag of het prettig is met bril.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:50

Schemerdier schreef:
Wat is het altijd zo mooi waar jij gaat lopen!

:j

En inderdaad een heel goed bouwjaar en een goede datum om jarig te zijn :))

Lekkere afstand Ieris, goed bezig!

Goed bezig BeFunny, lekker genieten van het buiten zijn bij daglicht.

Leuk om in Winterberg te lopen Suusje!

Mijn Shokz zijn één van de beste aankopen van de afgelopen tijd, daar ga je geen spijt van krijgen. Ik draag alleen af en toe een zonnebril en dat kan prima samen :j

Ik ben weer onderweg na een lange en drukke dag op kantoor :z :Z Wil morgenvroeg gaan lopen, klein rondje van 7km., maar ik heb het vermoeden dat het bed ook wel lekker ligt :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:18

Ik heb ook aftershokz. Ze zitten prima. Het nadeel vind ik dat de geluidskwaliteit niet zo slecht is. Mijn samsung buds en mijn jbl oortjes geven allebei veel mooier geluid. Voordeel is natuurlijk dat je het verkeer hoort, daarom gebruik ik hem vaak als ik door het dorp loop hier.

Ja ik bof met mooie natuur hier aan alle kanten :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:24

De kwaliteit is inderdaad niet de beste, maar ik heb rare oren waardoor ik echt altijd ruzie heb met oortjes tijdens het rennen, heb zelfs wel eens een paar weggegooid onderweg (mijn lontje is soms wat kort := heb ze later netjes opgeruimd), ik vind dit dus een uitkomst, ook vanwege de veilgiheid.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:55

Welkom @BeFunny! Leuke foto's..

19km netjes @ieris. Het zonnetje was zeker heel erg lekker..

Mooie plaatjes weer @SV. Altijd fijn die omgevingen waarin je hardloopt en de foto's die je daarvan maakt en het plezier straalt er weer helemaal vanaf :D

Hier heb ik vanmiddag ook eventjes lekker gelopen in het namiddag zonnetje. Genoten van de 6km door het duingebied, op de nieuwe stappers die ik vanochtend bij de outlet scoorde 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook Shokz. Kwaliteit is niet echt fantastisch, maar ik luister vaak podcasts en daarvoor is het echt helemaal prima. Tenzij je langs erg drukke wegen loopt, of met veel wind want dan hoor je echt niks meer :x

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:58

Nou inderdaad, het geluid verwaait snel.
Ik vind die adidas echt prachtig!
Hoe valt de maat?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:23

Supervixen schreef:
Nou inderdaad, het geluid verwaait snel.
Ik vind die adidas echt prachtig!
Hoe valt de maat?

Ik vind ze ruim vallen. Van de Brooks Ghost heb ik 37,5. Deze heb ik in 37 1/3e en die zijn echt prima qua maat :j ik zag ook toffe in wit met neon geel, helaas niet in mijn maat...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:26

Heerlijk met korte broek. Ik durf dat nog niet. Was gestruikeld over draad op stal ruim een maand terug inmiddels maar een knie heeft nog een kleine schaafwond maar ook nog blauw. Heb ik met lopen geen last van maar het ziet er niet zo fraai uit.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:34

BeFunny schreef:
Heerlijk met korte broek. Ik durf dat nog niet. Was gestruikeld over draad op stal ruim een maand terug inmiddels maar een knie heeft nog een kleine schaafwond maar ook nog blauw. Heb ik met lopen geen last van maar het ziet er niet zo fraai uit.

Ohhh, vervelend zeg. Maar is het dan juist niet lekkerder lopen met een korte broek, die niet over die plek heen hoeft? :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:36

Mooie routes komen hier voorbij. Leuk om de foto's te zien.
Ik loop voorlopig nog steeds een klein rondje van zo een 3 km. Wil deze komende dagen wel gaan uitbreiden naar 5 km. Desnoods met wat stappen tussendoor. Wel blij met het tempo die stilletjes aan hoger wordt, vandaag 6:0

Doordat mijn schoonmoeder in Zuid-Frankrijk in een revalidatiecentrum zit ga ik er om de 2 weken heen. Mooie regio om te lopen daar, maar wel een stuk meer reliëf.
Foto's van mijn laatste rondje daar:

Afbeelding

Afbeelding

Verder vandaag ook 2 winter loopbroeken gekocht en trail schoenen van asics.
@ MuSli: Mooie schoenen. Mijne zijn volledig zwart, de kleuren die ik leuk vond waren niet meer beschikbaar dan maar zwart. Vind mijn huidige asics echt fijn zitten waardoor ik terug asics neem.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:56

Vandaag me weer eens aan een 10K gewaagd en gewoon zien wat er gebeurt (en het mezelf niet kwalijk nemen dat er tussendoor gewandeld moet worden). Ging best aardig, denk toch 8 tot 8,5 kunnen rennen.
Ik kreeg na ca 7K wel last van een kwaaltje achter (dieper) de linker-achillespees. Even gegoogeld en ik denk dat het aan mujn schoeisel ligt. De Brooks hebben tegen de 1000K op de teller en ik heb die twee maanden op Sicilië vrijwel alleen op simpele platte gymschoentjes, blootsvoets of op slippers gelopen.
Tijd om weer eens naar Wilma Running te gaan voor een nieuwe meting.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:17

@Wilma: Wat houd zo een meting in ? Mooie afstand al die 10 km. Doe je dan nu wat rustiger aan ? Had laatst een soort van kontspierpijn :+ Was enkel de rechterbil. Na enkele rustdagen was het weg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:37

betadine schreef:
@Wilma: Wat houd zo een meting in ? Mooie afstand al die 10 km. Doe je dan nu wat rustiger aan ? Had laatst een soort van kontspierpijn :+ Was enkel de rechterbil. Na enkele rustdagen was het weg.

Ze laat me over 50 meter rennen en filmt dat met haar I-pad. Uit mijn hoofd gezegd bekijkt ze de manier van lopen, de kadans, overpronatie of normaal etc etc. En dan steeds nieuwe schoenen aantrekken en weer opnieuw filmen tot ze de juiste te pakken had. En dan hopen dat er een leuk kleurtje bij zit :D .

Die 10K ... tja, tot voor twee jaar geleden liep ik elke maand een HM en wilde ik trainen voor mijn eerste hele marathon. En toen kreeg ik een hernia, zaten we midden in coronatijd en wisselden blessures, pijntjes, depressie en ziek door corona elkaar steeds af. En nog steeds heb ik veel moeite met overnieuw beginnen en motivatie behouden. Ik heb een hekel aan die afstanden onder de 10K.
Maar goed, mijn paard is verkocht, dus moet weer een nieuwe of oude hobby oppakken :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 23:19

Gem en dan ook degene kiezen die jij fijn vindt zitten hè.
Voor je het weet loop je weer halve marathons hoor.

Ik heb net een nieuw paar brooks ghost 14 besteld. Mijn oude zijn versleten. Roze dit keer.
Op mijn hoka speedgoats heb ik na een half jaar ook alweer 825km gelopen, dus die gaan ook hard.

Betadine wat een eind rijden elke twee weken zeg!

BeFunny wat maakt het nou uit dat je een blauwe plek hebt, gewoon gaan in die korte broek.

Musli volgens mij heb ik die witte ook zien langskomen. Maar dat wordt zo snel ranzig :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 23:31

SV, mijn leeftijd werkt in mijn nadeel, dus ergens moet ik blij zijn als de pijntjes onder controle blijven. De zenuwpijnen snachts zijn de vervelendste, maar de mentale gemoedstoestand is een sluimerende, gluiperige slang.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:55

Morgen gaan Musli, Kylan (als ze zich goed voelt), ik en mijn vriend een route van 19km lopen vanaf parkeerplaats Kwintelooyen (Amerongse berg). Om 9 uur.

Heeft iemand nog zin om aan te sluiten?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:27

Mijn neefje komt logeren, dus ik kan helaas niet (en 19km is wat te ver voor mij). In die zelfde gedachte though: Ik heb de eerste zondag van november mee gedaan met de Twiskemolenloop, een evenement waarbij verschillende afstanden worden gelopen in het Twiske. Nu is dit evenement er ook de eerste zondag van December, ik doe in ieder geval weer mee maar misschien vinden meer mensen het leuk om mee te doen. De aangeboden afstanden zijn 5, 10, 16.1 en 21.1 km en het kost slechts €8 om mee te doen. Dit is de site mocht iemand interesse hebben: https://www.acwaterland.nl/twiskemolenloop/

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:28

Klinkt ontzettend leuk SV! Maar met de hm zondag en 2,5 uur enkele reis niet haalbaar voor morgen. Ik hoop echt nog een keer aan te sluiten, dan plannen we gewoon een overnachting in de buurt :j

Mooie schoenen MuSli! En lekker in de korte broek en dat in november :))

Succes met Wilma Gem :D

Goede tip om even te kijken naar nieuwe schoenen SV! Ik verslijt ze tegenwoordig ook wat sneller en er zijn hoge kortingen.

Hier vanochtend rondje 7km gedaan, was lekker fris en helder. Wolf is gisteravond opgenomen in kritieke toestand (woorden van de dierenarts), het ging ineens heel erg achteruit. Ze hebben zuurstof toegediend en van alles en nog wat en gisteravond laat was ze iets stabieler. Vandaag nog niets gehoord, ik denk maar dat dit goed nieuws is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:33

Och nee, arme Wolf! Ik hoop dat ze er weer bovenop komt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:02

Ik duim voor Wolf, zo rot als je dier er slecht aan toe is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:48

Veel sterkte voor Wolf, hopelijk komt ze erdoor!

Prachtige omgeving om te lopen Betadine!