bigone schreef:Opa zei altijd dat je geen schoenen moest verkopen voor je de beer had geschoten.
De huíd

Opa had de klok horen luiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
raket schreef:Ik denk dat er vele factoren zijn in verpleeghuizen waarom het daar zo mis ging.
Onder andere het kleinschalige wonen. Er wordt veel heen en weer gelopen en er is veel contact onderling. Families kennen alle bewoners etcetera.
In het begin werden covidklachten niet herkend, veel bewoners reageerden aspecifiek. Iets waar we op de geriatrie in het ziekenhuis overigens ook tegenaan liepen.
Het gebrek aan pbm is natuurlijk ook een immense factor geweest.
En deskundigheid van het personeel denk ik ook. Met name in de leidinggevende segmenten had er beter en eerder en vollediger ingegrepen moeten worden.
Maar om het nu bij de uitvoerenden te leggen gaat mij ook te ver.
Ook al is het in die laag bijzonder lastig om geschikt en voldoende personeel te vinden.
Ziekenhuiszorg is aantrekkelijker dan de vvt. En dat is jammer, want alles is interessant en boeiend. Maar de voorwaarden voor verpleegkundigen in de vvt zijn regelnatig gewoon ongunstiger dan in het ziekenhuis.
Verzorgenden is een kleine groep in de ziekenhuizen, dus die gaan eerder akkoord met die voorwaarden. Bijvoorbeeld dat ze om 24 uur te werken soms 6 dagen moeten komen.
Relaxed schreef:Ik begin nu wel te merken hoe automatisch je toch vaak even naar een winkel gaat. Ik wil een badkamer in huis maken en bedacht dat ik alvast een wat kon gaan bekijken qua sanitair, oh nee, toch nietMijn diepvrieszakjes en vuilniszakken waren op, even naar de Action weer voorraad aanvullen, oh nee, toch niet
purny schreef:Toch gaan de besmettingscijfers omlaag. Dus dat is wel positief op die manier.
purny schreef:Toch gaan de besmettingscijfers omlaag. Dus dat is wel positief op die manier.
pien_2010 schreef:Vandaag voor het eerst weer eens wat gekocht. Wandelschoenen en een warme broek. Gauw voordat 3de lock down eventueel komt.
Het is minstens 1 jaar geleden, misschien wel langer dat hier wat gekocht is, en dat voelt wel heel bijzonder en extra blij zoals kinderen kunnen zijn. Dus ben een kind nu
Dus de vreugde is straks extra groot.