Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:02

Het idee van die arts was gestoeld op een arts in Amerika, die had zijn patiënten , ongeveer 200 met Corona behandeld en ze waren allemaal hersteld. Maar die zaten allen met een lichte infectie en zonder controlegroep dus geen conclusies aan te verbinden wat betreft beter worden zonder die behandeling.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:12

secricible schreef:
ik moest inderdaad ook aan de kennelhoest denken, maar dat is wat anders dan een swab achter door mijn keel heen halen.

Wat betreft dat HCQ, ik snap de visie van die tropenarts wel met "als de mensen bij bosjes neervallen moet je iets".
Maar het feit is dat we in NL zitten en niet in de tropen. En ja, er sterven relatief veel mensen, maar dat betekend niet dat de bevolking dan ineens volledig akkoord gaat met een experimentele behandeling, zeker niet als je na enkele maanden ook nog moet concluderen dat er geen enkele werking voor is.
Ik weet niet of dat in zuid-Afrika anders is, maar ik zou daar niet blij van worden.

Zo heb ik ooit als diëtist nog samengewerkt met een IC-arts die wilde dat wij rijstwater gingen regelen voor diarree, waar ook echt geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is. En dat is iig nog redelijk onschuldig, HCQ is dat niet. Je mag een bepaalde medisch wetenschappelijke standaard verwachten en dat is niet om met medicijnen te gaan geven waar geen basis voor is.

In de tropen, waar je wellicht toegang hebt tot te weinig middelen snap ik dat je soms creatief moet doen met wat je wel hebt en medicijnen voorschrijven die lijken te werken, maar nog niet bewezen zijn voor een nieuwe ziekte is ook tot daar aan toe. Maar als is bewezen dat ze niet werken, dan moet je er gewoon als arts vanaf blijven. Zeker met zoveel bijwerkingen als HCQ.

Hoe kijk je dan aan tegenover de situatie in Maart vraag ik mij af? Het verbleekt natuurlijk met de situaties die tropenartsen voor de kiezen krijgen. Maar toen was er toch wel een gebrek aan hele eenvoudige dingen zoals mondkapjes.

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:23

In Maart wist men heel veel niet en werd er voor experimenteel behandeld. Dat is prima als men niet weet wat er nodig is en je dat open communiceert naar familie of patient “we weten nog heel veel niet, maar mogelijk kan dit helpen”. Zover mij bekend is dat ook met HCQ gebeurt.
Maar als dan blijkt dat het niet echt effectief is moet je niet doorgaan met behandelen met medicijnen die veel bijwerkingen hebben en niet bewezen effectief zijn m.i. Het is niet echt een “baadt het niet, dan schaadt het niet”-remedie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:12

verootjoo schreef:
Magrathea schreef:
Ik ben er op zich wel van overtuigd dat dat soort mensen óók gewoon maar willen helpen.
Maar dan denk ik, dat soort discussies moet je met vakgenoten voeren, niet in de media :+

Heb laatst een fragment gezien van een van die huisartsen die hydroxycholorquine aandroeg als medicijn voor covid. Die man is ook niet de duivel ofzo :+ heb een stuk meer begrip voor hem gekregen. Langs de andere kant is hij (volgens zijn reconstructie) ook niet eens gehoord toen hij met de suggestie kwam dat dit misschien een oplossing was. Let wel, dit was voordat er ruimer onderzoek naar gedaan was. Hij verteld dat hij arts in Afrika is geweest en daar een beetje een mentaliteit was van "als mensen bij bosjes neervallen moet je toch iets", en daarom wilde hij HCQ een kans geven.

In het begin is HCQ ook gebruikt, er waren vermoedens dat het zou kunnen helpen.
Het is toen gelijk ingezet en gelijk onderzoek naar gedaan. Maar uit dat onderzoek bleek dat het niet hielp, dus is het gestopt.

Maar de wappies grijpen het gelijk aan als bewijs dat er niks mee gebeurt en denken nog steeds dat het het wondermiddel is.

Oh eens hoor! Maar wat ik maar wil zeggen is dat ik er redelijk van overtuigd ben dat zo'n arts ook het beste voor heeft met de mensen die onder diens verantwoordelijkheid vallen.
Dus daar moet je rekening mee houden in je tegenargumentatie. Dus niet gooien met kreten als "door jou gaan mensen dood" ofzoiets.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:07

Mijn kapster belde mij. Haar man heeft 300 pillen voor ontworming/schimmels voor katten/honden besteld bij Ali. :D
Zij gaan ze ter preventie slikken 1 pil per dag.
En mochten zij klachten krijgen/ziek worden, dan 3 per dag.
In Peru en Brazilië is daar al mee gestart met zeer goede resultaten.
Ik mocht haar bellen, als ik deze pillen nodig had :D :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:08

Bij Ali serieus ook. Iets wat van Ali komt zou ik sowieso nooit in mijn lijf willen hebben :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:09

Electra63 schreef:
Mijn kapster belde mij. Haar man heeft 300 pillen voor ontworming/schimmels voor katten/honden besteld bij Ali. :D

Wat aardig dat ze aan je hond/kat denkt dan :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:10

Maar... maar... zoiets kan je toch niet doen zonder gevolgen? Meeste medicatie zomaar nemen is niet een 'baat het niet dan schaadt het niet' situatie...? toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:10

IMANDRA schreef:
Maar... maar... zoiets kan je toch niet doen zonder gevolgen? Meeste medicatie zomaar nemen is niet een 'baat het niet dan schaadt het niet' situatie...? toch?

Ja, tenzij het gewoon bar weinig doet, waar ik eigenlijk vanuit ga bij deze.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:12

Electra63 schreef:

WTF... _O-

Wel lief van haar dat ze aan jou denkt. <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:18

Magrathea schreef:
IMANDRA schreef:

Ja ik ken te weinig van ontwormingsmedicatie om die afweging te maken. Weet niet of je daar een 'overdosis' van kan krijgen door elke dag een pilletje te nemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:22

verootjoo schreef:
Bij Ali serieus ook. Iets wat van Ali komt zou ik sowieso nooit in mijn lijf willen hebben :')

Ze vertelde nog, dat je de wormenkuren ook bij de dierenwinkel kon kopen, maar bij Ali is het een stuk goedkoper. :D Haar man had het helemaal uitgezocht.
Er is een film van een Amerikaanse arts op SM in omloop over dit onderwerp.
Het schijnt al langer bekend te zijn, dat deze pillen helpen tegen Corona :D

Nu vind ik haar man echt een leuke vent, intelligent, welbespraakt, brede interesses............ maar dit?

Het schijnt te gaan om het middel Ivermectine en een film van Dr. Pierre Kory.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:25

Maar er is toch echt onderzoek aan de gang wat betreft ivermectine en corona ?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:27

IMANDRA schreef:
Magrathea schreef:

Ja ik ken te weinig van ontwormingsmedicatie om die afweging te maken. Weet niet of je daar een 'overdosis' van kan krijgen door elke dag een pilletje te nemen?

De Nederlandse informatie qua bijwerkingen en contra-indicaties is gebaseerd op eenmalige toediening. Dagelijks slikken is dus je eigen ongecontroleerde experiment, zeker wanneer de kwaliteit van het medicijn (Ali) twijfelachtig is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:30

besita schreef:

Klopt, zie pagina 191-192 van dit topic.

Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:36

Medicijnen van Ali, wat een bijzonder slecht idee }:0 (Als ze trouwens al door de douane heen komen. ALi zet namelijk meestal nogal vrij rechtstreeks op het pakketje wat het is.)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:40

Electra63 schreef:

Wow, oké.

Ik denk dat corona minder link is dan dit.

En ik heb oprecht héél veel respect voor dat pokkevirus.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:44

Karin schreef:
besita schreef:

Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.

Ik zou me nog zo voor kunnen stellen dat Ivermectine in Egypte, tot bepaalde hoogte, helpt. De hygiëne standaard is daar gemiddeld toch niet helemaal gelijk aan wat wij gewend zijn. Ik kan mij dan ook voorstellen dat meer mensen daar met een worminfectie lopen. En dat toedienen van Ivermectine leidt tot afname worminfectie => beter opname van voedingsstoffen => patiënt hersteld sneller.
Tot zover mijn boerenverstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:52

Electra63 schreef:

Die hebben last van wormen die in de hersens ronddwalen en het gezonde verstand aanvreten. Als er iets is dat je spotten met je gezondheid kunt noemen is het dit wel!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:55

pakt pour-on middel voor onze koeien...
:D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:57

Electra63 schreef:

en vaccinatie durft ze niet aan zeker? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:58

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Ze vertelde nog, dat je de wormenkuren ook bij de dierenwinkel kon kopen, maar bij Ali is het een stuk goedkoper. :D Haar man had het helemaal uitgezocht.
Er is een film van een Amerikaanse arts op SM in omloop over dit onderwerp.
Het schijnt al langer bekend te zijn, dat deze pillen helpen tegen Corona :D

Nu vind ik haar man echt een leuke vent, intelligent, welbespraakt, brede interesses............ maar dit?

Het schijnt te gaan om het middel Ivermectine en een film van Dr. Pierre Kory.

Straks krijgen ze toevallig geen corona en gaan ze nog zeggen dat het werkt ook :7
Wat een ellende, je hebt toch echt geen verstand als je medicatie van Ali gaat gebruiken. En straks komen al die wappies met een vergiftiging in het zkh en zijn we alsnog overbelast. }:0
Nemen ze de vaccinatie ook of durven ze dan niet :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:02

Ivermectine kan dodelijk zijn voor sommige honden.
Honden met een genetische afwijking. Het mdr1 gendefect.

Dit komt bij sommige rassen heel veel voor, met name collie-achtigen.
Die honden zijn verder perfect in orde, alleen kunnen ze niet tegen bepaalde soorten medicatie.

Je zult als mens per ongelijk zonder dat je het weet een vergelijkbare afwijking hebben...

Je mag dit berichtje eventueel rechtstreeks doorsturen aan de kapster.
Wie weet denkt ze daardoor 1 tel langer na.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:03

Google gaf mij zojuist dit artikel (uit oktober) over het gebruik van ivermectine in Latijns-Amerikaanse landen:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02958-2

Citaat:
Latin America’s embrace of an unproven COVID treatment is hindering drug trials

Unchecked ivermectin use in the region is making it difficult to test the anti-parasite drug’s effectiveness against the coronavirus.

As much of the world waits for an effective vaccine to curb the COVID-19 pandemic, some in Latin America are turning to an unproven treatment. There isn’t enough evidence that the drug, ivermectin, is safe or effective as a coronavirus therapy, however. So researchers are cautioning against using it outside clinical trials. Still, people in the region have rushed to take it, making it hard for researchers to properly test it.

...enzovoort. Ik vind het geen bemoedigend artikel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:07

Karin schreef:
besita schreef:

ondertussen zijn er toch al meer onderzoeken gedaan ook in andere landen wellicht kleinschalig ( budget ?) met toch voorzichtig positieve resulaten
Dus om daar echt zo bespottelijk over te doen :n
Zijn die artsen en onderzoekers dan allemaal wappies ?