Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ik moest inderdaad ook aan de kennelhoest denken, maar dat is wat anders dan een swab achter door mijn keel heen halen.
Wat betreft dat HCQ, ik snap de visie van die tropenarts wel met "als de mensen bij bosjes neervallen moet je iets".
Maar het feit is dat we in NL zitten en niet in de tropen. En ja, er sterven relatief veel mensen, maar dat betekend niet dat de bevolking dan ineens volledig akkoord gaat met een experimentele behandeling, zeker niet als je na enkele maanden ook nog moet concluderen dat er geen enkele werking voor is.
Ik weet niet of dat in zuid-Afrika anders is, maar ik zou daar niet blij van worden.
Zo heb ik ooit als diëtist nog samengewerkt met een IC-arts die wilde dat wij rijstwater gingen regelen voor diarree, waar ook echt geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is. En dat is iig nog redelijk onschuldig, HCQ is dat niet. Je mag een bepaalde medisch wetenschappelijke standaard verwachten en dat is niet om met medicijnen te gaan geven waar geen basis voor is.
In de tropen, waar je wellicht toegang hebt tot te weinig middelen snap ik dat je soms creatief moet doen met wat je wel hebt en medicijnen voorschrijven die lijken te werken, maar nog niet bewezen zijn voor een nieuwe ziekte is ook tot daar aan toe. Maar als is bewezen dat ze niet werken, dan moet je er gewoon als arts vanaf blijven. Zeker met zoveel bijwerkingen als HCQ.
verootjoo schreef:Magrathea schreef:Ik ben er op zich wel van overtuigd dat dat soort mensen óók gewoon maar willen helpen.
Maar dan denk ik, dat soort discussies moet je met vakgenoten voeren, niet in de media![]()
Heb laatst een fragment gezien van een van die huisartsen die hydroxycholorquine aandroeg als medicijn voor covid. Die man is ook niet de duivel ofzoheb een stuk meer begrip voor hem gekregen. Langs de andere kant is hij (volgens zijn reconstructie) ook niet eens gehoord toen hij met de suggestie kwam dat dit misschien een oplossing was. Let wel, dit was voordat er ruimer onderzoek naar gedaan was. Hij verteld dat hij arts in Afrika is geweest en daar een beetje een mentaliteit was van "als mensen bij bosjes neervallen moet je toch iets", en daarom wilde hij HCQ een kans geven.
In het begin is HCQ ook gebruikt, er waren vermoedens dat het zou kunnen helpen.
Het is toen gelijk ingezet en gelijk onderzoek naar gedaan. Maar uit dat onderzoek bleek dat het niet hielp, dus is het gestopt.
Maar de wappies grijpen het gelijk aan als bewijs dat er niks mee gebeurt en denken nog steeds dat het het wondermiddel is.
Electra63 schreef:Mijn kapster belde mij. Haar man heeft 300 pillen voor ontworming/schimmels voor katten/honden besteld bij Ali.![]()
Zij gaan ze ter preventie slikken 1 pil per dag.
En mochten zij klachten krijgen/ziek worden, dan 3 per dag.
In Peru en Brazilië is daar al mee gestart met zeer goede resultaten.
Ik mocht haar bellen, als ik deze pillen nodig had![]()
Electra63 schreef:Mijn kapster belde mij. Haar man heeft 300 pillen voor ontworming/schimmels voor katten/honden besteld bij Ali.![]()
Magrathea schreef:IMANDRA schreef:Maar... maar... zoiets kan je toch niet doen zonder gevolgen? Meeste medicatie zomaar nemen is niet een 'baat het niet dan schaadt het niet' situatie...? toch?
Ja, tenzij het gewoon bar weinig doet, waar ik eigenlijk vanuit ga bij deze.
verootjoo schreef:Bij Ali serieus ook. Iets wat van Ali komt zou ik sowieso nooit in mijn lijf willen hebben
IMANDRA schreef:Magrathea schreef:Ja, tenzij het gewoon bar weinig doet, waar ik eigenlijk vanuit ga bij deze.
Ja ik ken te weinig van ontwormingsmedicatie om die afweging te maken. Weet niet of je daar een 'overdosis' van kan krijgen door elke dag een pilletje te nemen?
Karin schreef:besita schreef:Maar er is toch echt onderzoek aan de gang wat betreft ivermectine en corona ?
Klopt, zie pagina 191-192 van dit topic.
Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.
Electra63 schreef:verootjoo schreef:Bij Ali serieus ook. Iets wat van Ali komt zou ik sowieso nooit in mijn lijf willen hebben
Ze vertelde nog, dat je de wormenkuren ook bij de dierenwinkel kon kopen, maar bij Ali is het een stuk goedkoper.Haar man had het helemaal uitgezocht.
Er is een film van een Amerikaanse arts op SM in omloop over dit onderwerp.
Het schijnt al langer bekend te zijn, dat deze pillen helpen tegen Corona![]()
Nu vind ik haar man echt een leuke vent, intelligent, welbespraakt, brede interesses............ maar dit?
Het schijnt te gaan om het middel Ivermectine en een film van Dr. Pierre Kory.
Citaat:Latin America’s embrace of an unproven COVID treatment is hindering drug trials
Unchecked ivermectin use in the region is making it difficult to test the anti-parasite drug’s effectiveness against the coronavirus.
As much of the world waits for an effective vaccine to curb the COVID-19 pandemic, some in Latin America are turning to an unproven treatment. There isn’t enough evidence that the drug, ivermectin, is safe or effective as a coronavirus therapy, however. So researchers are cautioning against using it outside clinical trials. Still, people in the region have rushed to take it, making it hard for researchers to properly test it.
Karin schreef:besita schreef:Maar er is toch echt onderzoek aan de gang wat betreft ivermectine en corona ?
Klopt, zie pagina 191-192 van dit topic.
Er is onderzoek gedaan aan een universiteit in Egypte, maar daar moest nog een peer review overheen.