Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:02

N_B_N, herkenbaar hoor. Zeker als je blijft schommelen op een bepaald gewicht durf je soms ontmoedigd te raken. Maar het komt echt goed hoor, gewoon blijven doen waar je mee bezig bent :j . Ik heb soms ook wéken dat er niks af gaat en dan ineens gaat het heel snel. Ik wijt het aan de hormonen, voeding die leiden tot meer vocht vasthouden, ... Probeer te kijken naar wat je al bereikt hebt, misschien helpt dat? Je bent namelijk wel goed aan het sporten. Hoe gaat het eten?

Oeh gourmet :9 ! Zo’n broek is slim, helpt altijd. Is Vinted fijn trouwens? Heb nog wat hele leuke kledingstukken die nu veel te groot zijn, maar marktplaats werkt niet echt.

Super leuk en lief Roosch! Je bent ook goed bezig! Hopelijk kan je nog wat bewegen vandaag nadat je onder handen bent genomen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:04

Wat een goed doel Esther met die mooie broek, dat motiveert vast....
ziet er weer lekker uit Gaucho!
Ik heb weer een klein leermomenten gehad gister: had te weinig pasta gekookt, dus t bordje avondeten was wat karig gevuld en dat merkte ik later op de avond: ik had echt trek toen ik van stal thuiskwam. Geen repen chocola gegeten, maar wel een handje noten en 2 boterhammen... >;) Mijn paard heeft bij z’n nieuwe stal een uitloop, dus dat schoonmaken kost meer tijd en energie, daar moet ik rekening mee houden.
Nou ja, het wekelijkse weegmoment liet 0,2 kg minder zien dan vorige week. Dus het niet verder afvallen is ook niet helemaal gelukt, maar ik vind het idee van iets aankomen ook eng eigenlijk....
En wat jullie van de week ook al schreven, het besef dat dit een proces is wat levenslang duurt begint nu wel te komen.... -O- Ik hoop maar dat het op een moment een gewoonte wordt waar je niet meer over nadenkt, maar dat is voor mij nog ver weg...
@NBN: laat de moed je niet in de schoenen zakken hoor, je mag trots zijn dat je zo goed gesport hebt! Dat is supergoed voor je lijf en gezondheid. Hopelijk zie je dat zo ook terug als resultaat op de weegschaal, je kan t!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:07

Ik heb gemixte gevoelens over Vinted.

Mn eigen oude garderobe is helemaal naar leger des heils gegaan, want vond dat niet de moeite waard op Vinted te zetten. Had wel wat Rituals te koop en had het aan de stok met Fransozen. Die translate werkt voor geen meter en Engels vertikken ze. :') dus een Franse dame geblokkeerd, werd er schijtziek van dat ze steeds vroeg om relais verzending terwijl ik duidelijk al 6 keer had gezegd waar ik mee verzend.
Kan mijn tijd wel beter gebruiken dan Franse lui uit te leggen dat ik met DHL, PostNL of Homerr verzend.

Echter wel al een paar keer fijne broeken, schoenen, geurkaars etc gekocht en dat gaat helemaal prima. Dus gewoon proberen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:14

Ik kan er beter kopen dan verkopen :') . En wat Roosch zegt, die Fransen zijn wel vervelend. Maar de kledingstukken die ik (ver)kocht ging altijd goed!

Kreeg er laatst zelfs een zelf geschreven kaartje bij, zo lief <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:32

Hier een paar bewuste slechte dagen.
Even wat dingen met suiker en chocolade etc. Maar nu niet uit slechte psychische toestand. Het gaat nu juist beter, maar dus bewust.

Vanaf zaterdagmiddag ga ik 20 uur vasten en daarna weer in het gareel voor de volgende kilo's.

Morgen nog lekker slechte pasta eten :+ (miracoli, zo slecht maar stiekem lekker).
Vandaag eet ik bij mijn ouders. En die weten niets van mijn slechte dagen, dus eten we gewoon kha (shoarma met slagblad ipv broodje en salade).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:53

Ik denk dat ik zo wisselend eten slecht zou trekken :o hier dagelijks een beetje hetzelfde patroon: overwegend gezond, met ook wat lekkere dingen er tussendoor. En in het weekend wat meer :D Dat begint ook steeds meer te wennen. Ik tel nog steeds kcal, maar dat is meer voor mijn innerlijke controlfreak en de structuur waar ik van houd. Op vakanties tel ik niet en dat gaat eigenlijk ook prima.

Ik verkoop ook wel op Vinted, maar ook alleen verzenden via DHL / DPD / homer omdat die allemaal hier om de hoek zitten. Moet er eigenlijk een zooi jurken op zetten maar eerst nog ff druk met van alles in huis opknappen.

N_B_N

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:20

Jullie zijn lief <3

@gaucho het is zo fijn dat een ieder hier z’n eigen manier heeft en dat ook kan uitspreken. Lekker door blijven gaan zoals je doet.

@pallatin toch knap dat je de chocolade hebt laten liggen! Met honger naar bed is ook niets. En dat besef momentje was denk ik niet zo fijn :knuffel:

@esther ja daar wijd ik het ook aan. Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan, omdat ik zoveel “klachten” had. Misselijk, zere borsten, huilbuien, bloedingen voor mijn menstruatie. Maar was (gelukkig) negatief.

Gourmet <3 hebben wij ook gedaan van het weekend jammie!

Vinted 1x een jurkje op aangeboden, maar geen reacties gehad dus die hangt nog steeds hier te hangen. Is echt te goed/duur voor het leger des heils

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:51

Na bijna een jaar 'stiekem O:) " meelezen in dit topic wil ik misschien toch eens af en toe meepraten.

Eigenlijk ben ik illegaal want ik hoef niet veel (meer) af te vallen.
Maar een beetje meer motivatie en af en toe een schop onder de kont is misschien toch wel nodig :D .

Zal me even toelichten.
Ik ben nooit echt te dik geweest, wel op momenten wat stevig.
In 2014 gooide ik het roer om en ben met enkel gezond eten 15 kilo afgevallen.
De jaren daarna, verhuizing en een half jaar zonder fatsoenlijke keuken, slopen de kilo's er stiekem weer aan.
En ik hou gewoon teveel van lekker eten.

Vorig jaar zijn wij verhuisd en besloot ik opnieuw dat het roer om moest.
Ik woog op dat moment rond de 77 kilo bij 1.69m.
In een half jaar tijd ben ik langzaam een kilootje of 6 afgevallen en daarna is het weer wat verslapt en was ik weer ietsje aangekomen.

Dit jaar januari ben ik na de feestdagen weer begonnen met gezond eten en ben tot nu toe weer 6 kilo kwijt *\o/* .
Ik weeg op moment 66 kilo bij 1.69m dus.
Mijn streef is rond de 60 kilo (ik ben 53 kilo geweest maar dit was echt te dun).

Ik ben wel benieuwd hoe mensen die inmiddels op gewicht zijn (gaucho?) gaan stabiliseren.
Ik hou voor mezelf een gemiddelde aan van 1600 kcal per dag, soms meer soms minder en daarmee val ik gemiddeld een halve kilo per week mee af.
Hoe ga je bepalen hoeveel kcal je per dag moet gaan eten om stabiel te blijven?
Of is dit simpel een kwestie van uittesten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:14

Welkom!

Dat is simpelweg een kwestie van wetenschap :))

Als je je BMR berekent zie je precies wat je energiebehoefte is. Als je daar ongeveer in de buurt blijft, blijf je stabiel.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:17

:D Wat Roosch zegt klopt natuurlijk. Ik pak dat als volgt aan; gemiddeld is mijn behoefte bij mijn normale beweging 2000 kcal. Ik eet doordeweeks 1800, dan heb ik de drie weekend dagen wat meer ruimte voor wat lekkers en een drankje. Als ik intensief sport eet ik die dag meer.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:20

Welkom!

Wat Roos zegt klopt, dat kan je gewoon via een site berekenen, zoals deze: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

60kg is denk ik mooi qua gewicht om naar te streven :j , veel lager zit je met jouw lengte richting ondergewicht.

Ik ben ook benieuwd hoe het stabiliseren gaat bevallen, ik ben nu bijna een jaar bezig met afvallen en heb nog een paar maanden te gaan. Maar daarna blijft het voor mij denk ik kwestie van kcal tellen in de app en overzicht houden. Voor mij werkt IM vasten enzo ook niet, het is ook echt zoeken wat voor jou goed werkt en waar jouw systeem het goed op doet.

Bedankt voor de Vinted info! Ik hou het voorlopig nog maar even op marktplaats of zoek iemand met maat 46 in m'n vriendengroep haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:21

Ik heb nog wat moeite met balans. Die drie flessen wijn gisteren zijn ongetwijfeld niet gecompenseerd door een uurtje op Foxy.

We zwoegen gewoon door, er moet nog wat bij mij af sowieso. Iets wat een hangpens heet. :')

De manuele meneer heeft me laten leven, sta dus nog even oppe Fox voordat ik moet werken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:09

3 flessen %) Wist je dat alcohol vooral rondom je buik gaat zitten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:10

Dat verklaart een hele hoop. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:18

Mijn BMR is 1425 in rust. Dat had ik al eens uitgerekend.
Maar daarbij ben ik behoorlijk actief en kwam dan uit op een BMR van 2100. Om af te vallen zeggen ze dan dat je 500kcal onder je totale BMR moet eten.
Dus kwam ik op 1600 kcal per dag.
Ik zou dus om te stabiliseren weer 2100 moeten gaan eten of denk ik nu verkeerd?

Roosch ik moet altijd zo lachen om je buik struggels.
Dit is bij mij altijd het eerste wat verdwijnt, dus mijn buik is inmiddels weer plat (sorry :') )
Evenals mijn boobs >;) heel jammer weer.
Hier zit het vooral om de kont en bovenbenen.
Bovenmaat kleding is S en broekmaat 38/40 _-:(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:25

In de link van Ine moet je even kijken naar het getal bij gemiddelde energieverbruik :))

En lach jij maar. :') ik ben echt over het algemeen heel tevreden maar die buik.. nouja een mens moet wat hebben om naartoe te werken zeggen we maar. We gaan stug door.

De laatste 14 minuten Foxy gaan in en dan heb ik een uur gesport. Ik vind het wel heilig.

Edit: nog even een toevoeging. Je BMR staat los van je beweging. Je BMR is wat je lijf minimaal nodig heeft zonder om te kiepen zeg maar.

Je energieverbruik staat wel samen met je beweging.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:41

Ja het is dan bmr + PAL (Physical Activity Level).
Je bmr veranderd niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:48

@ClaudiaHS mijn BMR is 1450, maar ik reken dus met gemiddelde beweging (10.000 stappen per dag) en tel wat extra erbij op de dagen dat ik fanatiek sport (>4 kilometer hardlopen, > 10km wandelen, uur PT etc).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:01

Roosch schreef:
Dat verklaart een hele hoop. :')

:D
Ach Roosch, bij mij is m’n buik nu wel plat, maar daar doe ik dan ook elke dag trouw buikspieroefeningen voor....maar als verdere ‘beloning’ voor de afvalinspanningen is ook m’n kont platter en m’n voorgevel ook...tja....

Ik heb even gekeken naar t BMR gebeuren en dat is bij mij nu 1513 en bij lichte inspanning mag moet ik dus al ruim 2000 calorieën per dag eten....zal wel door m’n lengte komen, dat is best veel...Al vind ik lichte inspanning wel een vaag begrip.

Welkom Claudia! Ook ik probeer te stabiliseren, maar tel geen calorieën omdat ik daar nogal obsessief van wordt.. :') Ik eet eigenlijk elke dag gezond en kook ook gewoon elke dag, anders vult het niet bij mij en ga ik snaaien, het voelt ook niet ok....ik moet ook echt 3x per dag eten anders wordt ik zeer onaangenaam in de omgang }> Maar probeer nu dus wel meer gezonde tussendoortjes te eten en mag wat meer in het weekend, maar dat maat houden dan is wel een ding, het blijft een beetje worstelen...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:09

Ja BMR en Pal, dat bedoelde ik O:) haha

Pallatin, ik hou alles bij in Lifesum
Ik vind het ideaal.
Geeft goed inzicht in wat er werkelijk in voedsel zit.
Zo schrok ik laatst best wat er in gewone normale spaghetti zit :wow:
Dat vervang ik dan nu door courgette en is nog lekkerder ook.
Probeer zelf ook zo gezond mogelijk te eten en dan in het weekend een keertje een bakje chips oid.
Ik drink niet, hou niet van snoep en koekjes dus dat scheelt al een hele hoop.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:21

Weer exact hetzelfde getal op de weegschaal vanochtend en een prachtige zonsopgang *\o/*

Afbeelding

Maakt het voor mij toch net iets makkelijker om 's ochtends zo vroeg een rondje te gaan hardlopen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:41

Topper Roos, een uur op Foxy! Blij dat je zoveel hebt aan de manueel therapeut :D

Ik apprecieer mijn kont en benen steeds meer <<)
Mijn figuur is een zandloper met extra veel zand, haha, maar dat vind ik wel mooi. Plus, ik hou van carbs en vet en dat gaat niet meer veranderen :+

Ik vind dat elk figuur zijn schoonheid heeft, je moet het alleen zelf in de spiegel kunnen zien. Als we naar onszelf kijken zijn we al snel strenger op onvolmaaktheden, heb ik het idee. Maar ik zie hier, van de paar foto’s die soms voorbij komen, alleen maar knappe vrouwen <3

Prachtige zonsopgang gaucho. Hoe ver loop je dan zo in de ochtend? En top dat je zo mooi stabiel blijft +:)+

Hier zei de weegschaal 83.9, dus ik ben heel blij. Dat wilde ik pas eind volgende week halen, maar ik heb m’n motivatie weer terug. Gisteren pakte mijn vriend een zak chips en ik heb ze gewoon afgewezen :wow:
Heb wel nog 2 kleine paaseitjes gegeten, maar dat zijn 90kcal samen dus zeker beter dan die zak chips mee leeg vreten _O-

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:59

Goed bezig meiden!!!

Ik heb veel gesport deze week en ineens ben ik 400 gram zwaarder, pff. Het is vocht (dat moet wel, want ik heb heel gezond gegeten en zeker niet meer dan 1800 kcal per dag), en soms frustreert dat even. Maar: ik pas nu in jeans maat 32 en dat is jaren geleden dus uiteindelijk ben ik dik (pun intended) tevreden. :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:02

Wat een lekker gevoel!!

Ik ben bij de afslankstudio beland en diep ademgehaald voor ik op de weegschaal stapte. Ben iets aangekomen ten opzichte van de de lockdown, nog een paar kg tot de gezond bmi. Jammer, had gehoopt dat alles eraf was :') Toch weer even een boost: broekriem weer aantrekken, Eetmeterapp weer strak erbij en afgewegen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:20

Top Ryder _/-\o_ en spierpijn is echt vocht vasthouden inderdaad, hier ook al vaker gezien. Weegschaal zegt dus ook echt niet alles.

Even een extra motivatie / schop onder je kont dus Roosch Je kan dit :j

Ine23 's ochtends doordeweeks loop ik meestal een kilometer of 5, net mooi voor het werk. Weekend loop ik vaak 1x wat langer.