2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:52

We gaan weer op de goede toer allemaal nu de vakantie voor bij is. Weer eraf met die vakantie kilo's!
Dit jaar niet op zomervakantie geweest, had natuurlijk een nieuwe auto gekocht. En ook ik kan geld maar 1 keer uitgeven :) .
Nu weer sparen voor volgend jaar. (Noorwegen)
Maar eerst nog een heleboel van die kilo's eraf!
Huidige stand van zaken is -39kg
Bijna -40... *\o/*

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:03

ElizeVdS schreef:
Hihi wat een goede raket! Vind jouw instelling ook echt positief overkomen in je berichten. Super knap

Ik moet wel, want als ik somber word, krijg ik honger haha.

Ik ben nu even op pauze natuurlijk, maar jullie resultaten inspireren me wel degelijk.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:26

Goede foto Elize!!! Ik weet natuurlijk niet hoe je er eerst uit zag maar ik snap dat je blij bent met zo'n figuur! *\o/*
Nou jongens, eerste schooldag weer. Ben zo benieuwd. Zijn er hier studenten die lunch/avondeten meenemen naar school? Zo ja: wat eet je dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:03

Ik nam naar stage altijd een beker kwark met fruit mee. Van die bekers die je af kon sluiten. Ideaal!
En verder gewoon brood met mager beleg.
En vaak snack tomaatjes of komkommers.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:37

Afgelopen week 1,5 kg kwijt. *\o/*
Gaat best lekker eigenlijk, kost ook nog weinig moeite. Maar we zijn er ook nog niet. :+

Woensdag weer operatie, verzet in plaats van afgelopen woensdag. Dus deze week zal wel wat lastiger worden... :=

Bambi1995

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:37

Ik heb het even moeilijk. Ik heb al avond eten gegeten maar ik heb nu al weer extreem veel zin in suiker >;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:40

Bambi1995 schreef:
Ik heb het even moeilijk. Ik heb al avond eten gegeten maar ik heb nu al weer extreem veel zin in suiker >;)

Dan neem je toch iets kleins?
Beter dat dan over een half uur een vreetbui!

Het moet wel een beetje leuk blijven... :D
Of nog beter; neem iets gezonds zoets, banaan, tomaatjes

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:49

Of wat kwark met een scheut pure hagelslag? :9

Ik ben al een paar dagen ziekjes en ook ongesteld. Vond het alleen lastig om eraan toe te geven, maar vanochtend dusdanig niet lekker dat ik toch ziek naar huis ben gegaan van werk. Eetlust is daardoor ook wat minder, maar daar ben ik wel blij mee want meestal als ik ongesteld ben (ofja de week ervoor meer) heb ik meer zin om te snaaien. :))

Hoop wel dat ik mijn spieren een beetje kan behouden deze dagen. Hoe snel kan dat weg gaan eigenlijk? :=
Ik sport normaal zo’n 6 dagen in de week (4 daarvan krachttraining). Maar moet nu van mezelf dus echt even rust houden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:16

Ik kom me weer eens melden :')

Wilde eigenlijk pas hier terug komen als ik heel braaf op gewicht was, nou dream on Sharon :P als je niet lekker in je vel zit, wil het allemaal niet zo goed, maar dat zit in het verleden, de kilo’s helaas niet, dus even weer een schop onder mn kont. Ik wil graag 10 kilo kwijt in +/- 16 weken dus er is werk aan de winkel. Gelukkig begin ik over 2 weken met stage, dus regelmaat. Voor nu weer rustig aan beginnen en weer even uitvinden hoe het allemaal werkt. Tijd voor de sportschool is er niet, maar ik rijd wel zo’n 3 keer per week fanatiek paard :) de rest wil ik aanvullen met wandelen/fietsen als dat nodig is.

Nouja ik zal even een lijstje voor vandaag gaan bedenken en dergelijke, fijne dag allemaal! :wave:

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:09

:wave:

Helemaal aan het begin van het jaar heb ik mij hier gemeld met als doel wat kilo's kwijt te raken.
In het begin actief gepost, daarna echt helemaal niet meer, maar ik meld mij weer.
Er moeten nog steeds veel kilo's af, maar sinds januari dit jaar ben ik wel 12 kilo afgevallen.
Ik wil nu mijn vakantie bijna afgelopen is weer beginnen met lijnen.
Het uiteindelijke doel heb ik samen met mijn personal coach gesteld op 25 kilo, we hebben nog wel even te gaan en het gaat dus niet snel.

Natuurlijk had ik in de vakantie (ik ben docent en heb 6week) het goede voornemen om meer te sporten en te bewegen, maar dit is er niet echt van gekomen, hooguit sporadisch wat gedaan.
Daarom mij zojuist ingeschreven voor zumba lessen in een buurtcentrum wat volgende week gaat beginnen.
En weer contact opgenomen met mijn personal coach om het afvaltraject weer in te gaan.

Ik heb nu kleine doelen gemaakt voor de eerst maand:
- zumba lessen volgen
- beginnen met mijn dieet
- weer naar de sportschool (2x in de week)
- meer tennis afspraken plannen

Ik wil dus ook hier weer gaan meelezen en posten als dat goed is. :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:24

12 kilo is al behoorlijk wat hoor. Mag je best trots op zijn!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:28

Ik moet nu al een week eerder met de prednison beginnen. En je begon net mijn gezicht weer te zien.
Ik baal dus eigenlijk wel.
Maar goed, hopelijk de laatste keer.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:52

He balen raket, maar alles voor het goede doel. Hoe gaat het nu met je astma? Kan je al verbetering merken? Ik vind het knap van je.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:11

Wat is iedereen toch gemotiveerd!
Leuk om te lezen :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:24

De motivatie van iedereen doet mij ook goed. Zelf vind ik het op moment lastig. Zit niet lekker in mijn vel vandaag en dan os emotie-eten lastig te tackelen. Gelukkig vandaag er niet aan toe gegeven!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:33

Is het mogelijk om in 1week vakantie 3 en halve kilo aan te komen?
Of is het vocht vasthouden door meer zouten?
Heb wel een bol buikje hihi.
Maar goed: uit eten, patatjes, cup a soupje, gewoon soepje, wat meer koekjes en zak chips, twee x macaroni,een x pannenkoeken...en wel "normale" hoeveelheid opgeschept. Daarin netjes gehouden.
Maar wel meer koolhydraten en suikers in 1 week...

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:34

Goed zo itsme2! Wees trots en morgen weer een nieuwe dag!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 05:12

Goed bezig!

Ik denk dat het vooral vocht is horsie.

Het is vroeg vandaag! 7 uur op neuro ic melden en om 7.45 staat ok gepland. Wel goed voor je dieet, haha.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 06:42

Ik hoop het haha. Naja en anders ach geet er wel weer af...

Vanmorgen heerlijke kwark met een banaan en kiwi als ontbijt. Is een x wat anders als havermout :-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:19

Sterkte Alice! Hopelijk levert de operatie wat op voor je!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:52

@horsie Ik had het met mijn vakantie ook. Althans als ik het zo lees iets meer ingehouden en onwijs veel bewogen maar toch in krap een week 1.5 kg aangekomen. In een dag of 3-4 was het weer weg gelukkig.

Sterkte Raket. Duim voor je dat het helpt.

Wij hebben gisteren de sleutel van ons nieuwbouwhuis gekregen. Hopelijk gaan we goed het volhouden gezond te blijven eten tussen het klussen door.

Zo even wegen weer. Gisteren zat is op 63.4. Nog maar 3.5 tot mijn streefgewicht en dus zo'n 6.5 kilo afgevallen in 2 maanden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:36

Even een happy me-momentje :):) De weegschaal gaf zojuist 77.0kg aan! New goal is nu 75 en dan zien we wel weer verder.
Al zoooo onwijs blij mee :):) twijfelde of ik moest wegen, want gisteravond pas van mijn maandelijkse periode af en wilde eigenlijk een paar dagen wachten maar dat lukte niet.

(Ter indicatie; 3 maanden geleden postte ik dat ik op 82.4kg zat, dus er is 5.4kg af in die tijd en als het goed is wel nog spier aangemaakt :):) langzaam maar zeker komen we er wel )

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:48

Wouw Dreamy, dat is een beste prestatie! Je bent heel goed op weg! Heerlijk gevoel hè als al het afzien resultaat opleverd, dan is het het zo waard.

Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de gepofte spelt van de appie <3 Is een grote zak waarvan ik elke ochtend een handje door de yoghurt meng en het is zo heerlijk! Zit geeneens suiker oid in. Echt een aanrader :):)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:52

Sterkte quir

T is maar goed dat de vakantie is afgelopen. Ik ben zo druk dat ik geen tijd heb om te snoepen en snaaien.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:53

Ceffyl schreef:
Wouw Dreamy, dat is een beste prestatie! Je bent heel goed op weg! Heerlijk gevoel hè als al het afzien resultaat opleverd, dan is het het zo waard.

Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de gepofte spelt van de appie <3 Is een grote zak waarvan ik elke ochtend een handje door de yoghurt meng en het is zo heerlijk! Zit geeneens suiker oid in. Echt een aanrader :):)

Oeh, dat klinkt goed! Ik wil de komende periode toevallig eens (nog meer) gaan minderen in suiker en kijken wat dat doet dus je tip komt als geroepen :))