Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wilde eigenlijk dit weekend een km of 20 tot 30 lopen in totaal, omdat mijn vriend nu een week weg is en ik dus niet weet wanneer ik van de week oppas heb om te kunnen gaan sporten. Dus is wel een beetje een domper. 

_lauraaa_ schreef:Wauw super lisitano!
Ik heb helaas al een paar dagen niet gelopen. Donderdag wilde ik gaan maar toen regende het super hard. Vrijdag was mijn vriend jarig en hebben we meteen na het werk zijn verjaardag gevierd en zijn we met zijn vrienden op stap geweest. De discotheek waar wij alle 2 al vanaf ons 15de/16de komen was gisteren voor het laatst open. Afgelopen woensdag was pas bekend gemaakt dat ze gingen sluiten. Wij hadden met de groep nog ongeveer 150 consumptiebonnen dus die hebben wij gister opgemaakt. Helaas ondervond ik daar vanochtend de gevolgen vanik wist meteen waarom ik de afgelopen 2 maanden geen drup alcohol gedronken heb. Toen wilde ik vanavond na het eten gaan en toen belde mijn schoonmoeder op om te vragen of mijn vriend en ik mee gingen uiteten. Ik hoop dat ik morgenavond nog kan gaan lopen en ander wordt het helaas maandag pas.
! Mijn zoon is ook geweest
.
Citaat:'Nee joh, ik kan met dat lange slappe lijf toch niet 16 km lang Limburgse Heuvels bedwingen!' - eindigde in een heel trailweekend in de prachtige omgeving van het pittoreske Gulpen .
Op zaterdag ging 'Brigitta' (mijn alias) van start voor de 16K met Petra, (die wel Petra heet), van de vorige loopgroep. Beiden geen ervaren trailers of bergbedwingers. Achteraan starten, ik trek de bezemwagen wel.
Het mooiste trail-weer van de wereld en heerlijk gerend, berg-op stevig doorwandelend als er niet te rennen viel. Geweldige vergezichten over de valleien en weides, de vakwerkhuizen, watermolens, beekjes, de heerlijke geuren in het natte bos en verende bosgrond ... het was Genieten met de Zachte G en we konden het beiden 'makkelijk' aan. Geen bezemwagen en helemaal niet moe.
Zo gaaf, dat ik 'savonds zat te stuiteren achter de pc om ook een startbewijs voor de zondag te over te nemen. En dat lukte .
Op zondag stond 'Nicole' (mijn nieuwe alias) aan de start van de 12K met Angelique (die zaterdags eigenlijk 'Brigitta' had moeten zijn), Geert-Jan en Danielle die wel Geert-Jan en Daniëlle heten, en 'Karin', die Ria heet . (Snappen jullie het nog?)
Ook vandaag uitstekend weer, heerlijk gelopen en genoten van de uitzichten, de spectaculaire afdalingen, het look-a-like-'eventing'-pad' (dus heel kinderachtig als een jachtpaard in galop over de stammetjes), de gezelligheid met de groep en op het terrein.
De organisatie is geweldig , van het uitzetten, de wegaanduiding, de uitstekende verzorgingsposten, de sfeer op het terrein, tot de vlaai en speciaalbier na de finish ... do I need to say more?
Volgend jaar een heel weekend inschrijven en misschien wel de 16 en 23K, dit is het meest vette evenement dat ik tot nu toe gelopen heb.

Cowgirl83 schreef:Poes, hier hetzelfde qua oefeningen. Ik zou die echt moeten doen van de kine, maar vind dat zo saai. Echt moeilijk om de discipline op te brengen. Ik beweeg wel minder dan vroeger, doe nog wel veel te voet.
Arzil, hoop dat je snel terug fit bent!
Supervixen, prachtige foto's!
Gem, klinkt helemaal super! Fijn dat je zo enthousiast bent!
Ik heb gisteren 16 minuten gelopen, had dochtertje (6 jaar) meegenomen op haar step. Dat was wel een kleine misrekening, het eerste stuk vond ze dat ik veel te snel ging, was ook minder aangename ondegrond voor haar om te steppen. Dus dat stuk heb ik onder mijn tempo gelopen en haar veel moeten aanmoedigen om wat sneller te gaan. Het laatste stuk ging dan over een mooi egaal fietspad, en ging ze veel te snel voor mij, dus heb ik boven mijn tempo gelopen. Uiteindelijk kwamen we gemiddeld op net geen 6 minuten per km, wat wel in de buurt is van mijn eigen tempo. Maar denk toch dat ik dochterlief volgende keer maar thuis laat
Vraagje, ik ben nu twee weken terug aan het opbouwen, en ben komende zaterdag ingeschreven voor de Muddy Angel Run, obstakelrun van 5 km. Mag van de kine slechts om de drie dagen lopen. Ben gisteren geweest, dus mag woensdag nog een keer en dan is het zaterdag de run.
Nu is de vraag hoe lang ik woensdag zou lopen. Kine zou mij liefst zo traag mogelijk zien opbouwen, maar vond aan de andere kant ook dat ik voor de run toch al terug wat kilometers in de benen moest hebben. Daarom zei hij normaal per keer max 2 minuten verlengen. Nu zit tussen 16 minuten en 5 km wel nog een groot verschil. Hou ik het woensdag op 18 minuten, en ga ik er zaterdag gewoon voor? Of zou ik woensdag proberen toch naar de 20 of zo te gaan, zodat het verschil met zaterdag toch al iets kleiner wordt, en dan maar hopen dat ik mij daarmee woensdag al niet forceer? Na zaterdag moet ik van de kine sowieso wel een week rust houden, met enkel wat wandelen en oefeningen doen.
En had er weinig tijd voor en al gevoetbald gisteravond. Maar vanavond toch eventjes klein rondje gedaan, 2,3 km in 1 keer rond! Voor mij heel ver
Dus helemaal blij thuis dat ik het gehaald heb, kijk ik op mijn app, ben ik nog slomer dan vorige keer
Terwijl ik hem nu voor het eerst helemaal heb gerend zonder te lopen haha. Snap er niks van.

Toi toi toi Lusitano! En jij morgen ook Tessa. De weersomstandigheden lijken goed!Citaat:
. Heb je ook een doel waar je voor traint?
.