[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:44

Zou het er niet mee te maken hebben dat Nederlanders niet snel meedoen met makeup trends vanwege het feit dat dat soort makeup vaak niet makkelijk te krijgen is? De rede dat ik geen tarte en kat von d etc heb is omdat je het uit het buitenland moet halen. Als ik naar een winkel in Nederland zou kunnen waar ik het ook kan swatchen zou ik het verkeerd makkelijker aanschaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:45

Ik vind de blogposts van Vera ok, maar haar video's... nope... ik kan haar gewoon niet aanhoren of zien irl :=
En haar looks zijn altijd nogal standaard, maar dat schijnt bij de NL "beauty" bloggers te horen.

Qua primers vind ik Smashbox by far de beste.
Alle primers van hen zijn fijn, hangt maar net af van je huidtype en wat je precies wilt van een primer welke het beste voor jou is.
De aanschaf is even een investering (alhoewel ik ook dat wel mee vind vallen, maar ivm Essence ;) ), maar je doet onwijs lang met een tube omdat je maar heel weinig gebruikt per keer.

Benefit vind ik ook fijn, alleen kan die gaan rollen op je gezicht.
Heb ik met de Smashbox nog nooit mee gemaakt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:44

Is met geuren ook. Kijk naar Diptique en Jo Malone. Die zou ik niet kennen als ik geen Britse YTers volgde. Je wordt er dan toch nieuwsgierig naar :D

NL vloggers/bloggers volg ik idd al heel lang niet meer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:50

Ik heb een primer van UD, die vind ik heerlijk. De Defense dit is de primer met SPF 30, maar die legt een heel fijn laagje op je huid. Voor jouw probleem zou de De-slick ook nog wel fijn zijn. Die photo finish primer van Smashbox doet niet zoveel voor mij.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:02

donnar schreef:
Zou het er niet mee te maken hebben dat Nederlanders niet snel meedoen met makeup trends vanwege het feit dat dat soort makeup vaak niet makkelijk te krijgen is? De rede dat ik geen tarte en kat von d etc heb is omdat je het uit het buitenland moet halen. Als ik naar een winkel in Nederland zou kunnen waar ik het ook kan swatchen zou ik het verkeerd makkelijker aanschaffen

Dit was ook het eerste wat ik dacht. Zal vast een wisselwerking hebben op elkaar. Super jammer want je moet je in rare bochten wringen om producten te krijgen hier in NL. Shipito, dikke invoerkosten, via mensen die toevallig naar het buitenland gaan enzo. Pfff!

Btw even he, slechte uitgeknipte foto, maar waarom ik zo gek ben op JS King Tut <3

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:00

Ik wil die ook :P Enige highlighter die ik goed vind en die ook echt blijft zitten bij mij is de Golden Goddess van I Heart Makeup, die hele gouden. Love it!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:11

Ik wil gerust 30-40 euro uitgeven aan een goede primer, maar dan moet het ook wel echt een goede zijn :)
Smashbox ken ik niet, ik ga er eens wat info over opzoeken!

Heb de benefit die hier genoemd werd ook bekeken, maar die krijgt toch niet enorm lovende reviews

Kan ik die van jou eens proberen renate? Doen we binnenkort weer eens een lekker tut-avondje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:18

De Porefessional van Benefit is voor jou beter geschikt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:24

Is goed Liselot! App me maar :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:30

Leys schreef:
De Porefessional van Benefit is voor jou beter geschikt.

Daar heb ik dus reviews van bekeken, maar die waren nog niet zo lovend :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:33

Ik vind zelf die van Smashbox ook fijner :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:36

Ik vind de porefessional ook vreselijk.. gaat onwijs rullen bij mij :(
Wil uiteindelijk graag die van ud proberen maar eerst die van mac opmaken

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:52

Werkt een primer bij jullie echt zoveel beter dan bijvoorbeeld die Nivea aftershave?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:57

Nivea aftershave werkt bij mij totaal niet en irriteert mijn huid, dus tja... :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:08

Ik vind die van nivea wel fijn. Maar de primer van urban Decay nog veel fijner. Doet overduidelijk meer. En dan de self-adjusting.

De de-slick van urban Decay en de porefessial rullen inderdaad. Geen poriën te zien, maar alsnog geen mooie gladde huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:22

Porefessional is voor mij echt drama. Heb het idee dat hij goed werkt als je grote poriën hebt maar geen vettige huid, maar als je wel een vettige huid hebt is hij drama. Bij mij gaat hij inderdaad rullen, maar hij laat ook een heel akelig laagje achter.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:37

Heb gisteren de porefesional gekocht en vandaag voor t eerst gebruikt. Moet zeggen dat ie erg mooi zit, heb nog nergens last van met Mn vette T-zone.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:53

Niniane schreef:
Werkt een primer bij jullie echt zoveel beter dan bijvoorbeeld die Nivea aftershave?

Jup :j tegenwoordig overgestapt naar Smashbox en t zit zoveel mooier, zoveel langer, en voelt fijner.

Nu gebruik ik hem niet altijd en alleen maar met die boujoirs serum maar ik vind hem heerlijk <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:18

Ik heb de self-adjusting primer van UD en vind hem erg fijn, ik draag hem regelmatig gewoon zo zonder foundation eigenlijk :+ Alleen als je droge plekjes hebt dan worden die wel heel erg geaccentueerd.

Zag een flinke discussie voorbij komen mbt cruelty free, die sla ik even over ik zal later reageren op de foto's tussendoor :D Zelf eindelijk weer eens een (wat uitgebreider) lookje gemaakt, ik had wat van mijn CP nudes die mij niet mooi stonden aan Berdien gegeven en 2 donkere kleuren van haar gehad. Nu draag ik eigenlijk nooit zulke donkere tinten maar vind het wel leuk om er af en toe mee te spelen! Dit is Hutch (ultra satin lip) en een paars-gouden ooglook met oa het FIF palette.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:19

Ik hoor ook heel veel slechte dingen over porefessional en dan de prijs...

Heb wel gehoord dat NYX Angelveil super fijn is. Maar ik ben nogal oily dus weet niet of die werkt voor mij.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:43

Misschien dat ik eens smashbox gaat proberen..mijn poeder is bijna op ( clinique ) wel tevreden over hoor, maar ik ken een kapster visagiste en die egbruikt ook smashbox, misschien eens op laten maken en kijken of het bevalt :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:28

Het is echt een WAUWlook Bente <3

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:32

Gave ooglook Bente! Vind de liquid wel best heftig bij je, maargoed je zegt al om mee te spelen :D

Ik vandaag in plaats van de dingen die ik moest doen ook lekker kliederen. Vind het steeds leuker om te doen, nu nog meer tijd voor maken *\o/*

Afbeelding

Goud/geel met oa Morphe FIF en CP Paper tigers. Lippen JS Leo, ook een favorietje!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:35

Jaaaa lekker wijf! Look staat je supergoed <3 en knappe Nova!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:55

Wow Fenrir! Echt super mooi :D , mond viel open :j
Ik vind dat donkere je heel erg goed staan. Geeft pit.