Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:48

secricible schreef:
Dat zit bij die 600-900kcal in...

Haha nee hoor dan eet ik meer :) :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:48

Croyslover je eet wel heel weinig en ook niet heel gezond. Uit meer groente en fruit kun je ook meer energie halen, eet dat dan als tussendoortje. Rauwkost en fruit mag je zowat onbeperkt eten.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:49

amandananana schreef:
Croyslover je eet wel heel weinig en ook niet heel gezond. Uit meer groente en fruit kun je ook meer energie halen, eet dat dan als tussendoortje. Rauwkost en fruit mag je zowat onbeperkt eten.

Ja een appel :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:49

Een tosti is 400kcal ofzo. Je avondeten komt echt niet boven de 500kcal uit. Maar goed, keuze is helemaal bij jezelf natuurlijk.

croyslover

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:52

Komt goed ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:54

croyslover schreef:
secricible schreef:
Dat zit bij die 600-900kcal in...

Haha nee hoor dan eet ik meer :) :o

Mag ik vragen hoe veel gram? Want ik heb behoorlijk grote porties gerekend. Gebruik je MyFitnessPal?

Want hoe je eet is echt niet gezond..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:59

Sterker nog, ik heb er even op getemd. Er lezen jonge bokkers mee (sterker nog, het gaat om een jonge bokker) en het lijkt me niet de bedoeling dat dit als norm gezien wordt. In het verledn zijn er topics gesloten vanwege zulke uithongerdieten en dat zou ik jammer vinden van het topic.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:02

Croyslover je bent ook redelijk jong om zelf aan te rommelen met afvallen vind ik..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:06

Afbeelding
Ik heb 2 boeken besteld.
Eerste boek is echt theorie over het lichaam/gezondheid en 2e boek zijn recepten met maximaal 5 ingrediënten.
Ben benieuwd. :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:08

Ik ben ook weer terug van een weekje Engeland. Durf me niet te wegen eigenlijk. :')
Schoonmoeder blijft ook maar doorgaan over dat ik te dun ben en dus staat er alweer een chocoladecake op het aanrecht. :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:09

Zijn we toch niet bezig? Ik denk juist dat de menutjes die hier voorbij komen erg interessant zijn voor verschillende mensen.

Dat croyslover nog op zoek is naar een goed eet patroon en eetgewoonte hoeft toch niet te betekenen dat er meteen een slotje komt, of ben ik mis?

Nu, gezonder eten is niet gemakkelijk, en als je daarnaast wil afvallen is het moeilijk.

Croyslover, als je dat specifieke gewicht wil halen, zul je meer moeten eten om de simpele reden dat je anders voor de rest van je leven gaat jojo'en. Dat is een van de grootste problemen waardoor je echt dik kunt worden in je latere leven en er erg weinig aan kunt doen.

Ik vind het fijn dat je in dit topic zit om zo informatie te krijgen en te delen met ons, dat is top!
Misschien, ook gezien je leeftijd (en dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, ik ben ook beginnen afvallen toen ik 16 was) zou ik je aanraden een keer of 3 naar een diëtiste te gaan en gezellig wat menutjes uit te werken die je met het gezin kan delen. Waarom? Omdat een diëtist je het hoe en waarom achter voedsel kan uitleggen. Zoals ik bijvoorbeeld vertelde over verschil vetten en suikers een paar postjes terug, dit komt uit mijn opleiding dietiek. Dat maakt het veiliger, gezonder en vooral veel gemakkelijker om af te vallen!

Ik wil je niet bekritiseren, of een slecht gevoel geven, maar het lijkt me voor jou gewoon handiger. Als ik iets fout zeg of iets over het hoofd zag, sorry, even goede vrienden hoop ik ;)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:12

Ik wil absoluut niet dat er bij dit forum een slotje komt, excuses!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:14

Meliaforever, leuke boeken. Paleomvind ik erg interessant, kan me niet in alles vinden maar voornamelijk het nastreven van een gezonde onbewerkte voeding die arm is aan khd en dan voornamelijk trage khd bevat is een goed voedingspatroon m.i. Ben benieuwd wat je er van vindt!

Simoonzel, just do it ;):D en sterk zijn haha, vervelend zulke saboteurs.

Ik bem vanaf vandaag tm vrijdag alleen thuis, zo'n hekel aan. Ga maar gewoon vroeg naar bed denk ik -O-

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:18

secricible schreef:
Meliaforever, leuke boeken. Paleomvind ik erg interessant, kan me niet in alles vinden maar voornamelijk het nastreven van een gezonde onbewerkte voeding die arm is aan khd en dan voornamelijk trage khd bevat is een goed voedingspatroon m.i. Ben benieuwd wat je er van vindt!

Ik kan me inderdaad ook niet in alles vinden, maar ik denk dat ik er wel goede ideeën mee opdoe. Zeker het kha spreekt me erg aan. Dus ik ben benieuwd en zal wel wat posten hier voor inspiratie. :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:22

Secricible lekker series bingen 's avonds! En overdag lekker afspreken met vriendinnen of zonnen, het wordt warm genoeg :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:23

Klinkt interessant! Ben benieuwd naar je inspiratie receptjes ervan :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:26

Haha, als hongergevoel weer verdwijnt zoals van de week kan dat nog wel eens serieus een optie worden amanda. Zomdag heb ik op nuchtere maag nog krachttraining gedaan en ging pas om 14.00 wat eten. Lang leven keto!

Maar moet overdag gewoon werken morgen (weliswaar thuis) en denk dat ik donderdag naar het maasstrandje ga om mijn zwemkunsten wat op te voeren. Zaterdag een crossfitwedstrijd en op de lijst stond zwemkleding meenemen :x dus of ze houden ons voor de gek en hebben bakken water om af te koelen. Of ik ga afzien :') dus heb wel wat dingen bedacht om me bezig te houden. Maar heb gewoon een hekel aan alleen opmde bank en al helemaal aan alleen slapen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:31

secricible schreef:
Haha, als hongergevoel weer verdwijnt zoals van de week kan dat nog wel eens serieus een optie worden amanda. Zomdag heb ik op nuchtere maag nog krachttraining gedaan en ging pas om 14.00 wat eten. Lang leven keto!

Maar moet overdag gewoon werken morgen (weliswaar thuis) en denk dat ik donderdag naar het maasstrandje ga om mijn zwemkunsten wat op te voeren. Zaterdag een crossfitwedstrijd en op de lijst stond zwemkleding meenemen :x dus of ze houden ons voor de gek en hebben bakken water om af te koelen. Of ik ga afzien :') dus heb wel wat dingen bedacht om me bezig te houden. Maar heb gewoon een hekel aan alleen opmde bank en al helemaal aan alleen slapen.

Haha hebben ze laatst bij ons ook geflikt als grapje :p. Stonden mensen daar met hun bikini lol

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:17

Afbeelding
Foodtime! Groente met een worstje, pesto en avocado! _/-\o_

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:22

Ik eet de laatste tijd heel veel rauwkost als snacks. Het is gezond, lekker en je zit best wel snel vol ervan. Ik merk ook dat ik kleine beetjes afval.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:02

Mijn lijstje voor vandaag

ontbijt: Yoghurt met 2 el havermout; groene thee
tussendoortje: ik denk men appel, maar moet er nog een gaan kopen; groene thee
middag: home made salade bestaande uit: wortelen, salade, tomaten, pijnboompitten, Quinoa, gerookte woudham hesp en als dressing zelfgemaakt met citroen, olijfolie, basilicum en alles goed afgekruid :+
avondeten: waarschijnlijk hetzelfde omdat ik het veel te warm vind om iets anders te koken, maar ik ga een andere dressing maken denk ik (iets pittigs) en de hesp vervangen door kipfilet

halfuurtje paardrijden deze avond als sport

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:27

Ik was vandaag voor het eerst sinds forever onder de 70, yay!
Plan:
O: koffie met slagroom
T: griekse yoghurt met noten
L: eieren met kaas en spinazie
A: courgetti met rivierkreeften en garnalen
Post-workout: kwark met whey, cacao en slagroom

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:30

secricible schreef:
Ik was vandaag voor het eerst sinds forever onder de 70, yay!
Plan:
O: koffie met slagroom
T: griekse yoghurt met noten
L: eieren met kaas en spinazie
A: courgetti met rivierkreeften en garnalen
Post-workout: kwark met whey, cacao en slagroom

Proficiat!! heb nog een lange weg daarvoor te gaan :p maar hopelijk ooit :p

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:11

Goed bezig secricible, hoeveel ben je dan in totaal kwijt?

Ik ga vanavond na een lange vakantie weer sporten. Heb afgelopen weken vaak gewerkt tot 8 uur of later dus kon nooit sporten. Mijn conditie zal wel flink achteruit gegaan zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:13

Ehm, ik begon 2 jaar geleden op 88kg, dus nu rond de 18kg en heel veel vet want heb wel aardig spieren opgebouwd in die jaren door de krachttraining. Doel is 68kg omdat ik dan precies 20kg kwijt ben, haha.

En succes met sporten!!