Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:48

Schema voor vandaag:
O: 275gr magere bio yoghurt + 100gr aardbeien
T: 2 (dunne) rijstwafels + flesje verse sap van AH (framboos, granaatappel)
L: sla met wat komkommer, snacktomaatjes, halve rode paprika en dressing van olijfolie/balsamico
T: handje cashewnoten
T: 8-16gr extra pure bio chocolade (kan de verleiding vast niet weerstaan.... enorme baaldag)
A: wil iets maken met wraps, gehakt, tomaatpuree, mais, bonen, paprika

B: vanavond paardrijden (les) + uitmesten + 100x heen en weer lopen voor van alles en nog wat :') en half uur wandelen naar werk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:46

Oh en ik heb net nog 2 rijstwafels met kipfilet en een ei op. Zo'n salade is echt te weinig als lunch...... (had geen brood meer in huis en was uitverkocht).

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:12

Mijn dag van vandaag
O: speltboterham met omelet (2 eieren, 1 tomaat, beetje ui en 30gr jonge kaas)
T: proteine brownie
L: 60gr gerookte makreel
A: macaroni met een gebakken ei
T: 100gr aardbeitjes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:17

Mijn lijstje dan ook maar weer eens. Zit vanaf vandaag alweer op 1850kcal dus krijg steeds meer ruimte voor wat lekkers, haha. Deze week ietsjes aangekomen (0,3kg, dus zegt nog niks). Hopelijk volgende week weer lager, dan kan ik daarna 1900kcal eten, wooh *\o/*

O: kwark met beetje danio, paar walnootjes, aardbeien en granaatappelpitjes
T: smoothie van banaan, melk en 2tl cacaopoeder
L: volkoren wrap met tonijnsalade, ei en komkommer
T: 50gr ben and jerries en 2 mandarijnen
A: uit eten asperges, ff zien wat ze hebben :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:05

Ja ik moet me altijd bij haar wegen. Is wel altijd op vrijdag om dezelfde tijd maar wat ik al eerder zei de ene keer heb ik een stevig ontbijt op de andere keer niet en kleding verschilt ook natuurlijk. Ik woog me een hele tijd elke dag en heb dat toen terug kunnen brengen in 1x per 4 weken. Nu sta ik thuis amper op de weegschaal en ga ik af op dat weegmoment bij de dietist. Ga het wel weer zelf thuis doen om de 4 weken :j
Avondeten vanavond wordt knorr wereldgerechten kip madras. Hoe kan ik dat het beste invullen op MFP? Gewoon knorr kip madras of per product apart (ik kan niet wegen want ik eet niet thuis)?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:04

@Nathalie waarom weeg je niet gewoon 1 keer in de week thuis? Voor mij werkt dat altijd motiverend :j (als er wat af is iig :P en zo niet, weet ik dat ik de week erna beter moet eten :) )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:30

Ik doe het idd ook elke week, motiveert mij ook ja :j

xNavatu schreef:
Mijn dag van vandaag
O: speltboterham met omelet (2 eieren, 1 tomaat, beetje ui en 30gr jonge kaas)
T: proteine brownie
L: 60gr gerookte makreel
A: macaroni met een gebakken ei
T: 100gr aardbeitjes

Mam had er een ei bij gebakken maar ze had m echt verzopen in boter gewoon.. Dus ik zeg neem jij 'm maar :"D
Zit toch al behoorlijk hoog in mn vetten vandaag :))

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:44

Natuuuuuurlijk heb ik niet dit hele topic gelezen maar ook ik kom gezellig mee praten...

Ben ik te zwaar? Nee zeker niet maar ik voel me prettiger met een kilo of 4 - 5 minder.. ik weeg nu tussen de 59 - 60 en zou graag weer naar de 56 willen (ik ben 1.64)

Over 16 dagen ga ik met vakantie en sinds 4 dagen eet ik niks geen vette, ongezonde overbodige dingen meer...

Voor aanstaande maandag staat een "crash"dag op het programma (dan ben ik vrij) en dat houdt in; alleen komkommer, tomaten, fruit water en verse jus. Ik zal een paar keer voor mijn vakantie zo'n dag invoeren.

Mijn normale eetpatroon? Ronduit slecht -O-
lees; pizza, pasta, rijst etc.

tips zijn welkom! (en steun ook, voor al ik weer een zak droptoffees naar binnen wil harken)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:51

Lotus83 schreef:
Natuuuuuurlijk heb ik niet dit hele topic gelezen maar ook ik kom gezellig mee praten...

Ben ik te zwaar? Nee zeker niet maar ik voel me prettiger met een kilo of 4 - 5 minder.. ik weeg nu tussen de 59 - 60 en zou graag weer naar de 56 willen (ik ben 1.64)

Over 16 dagen ga ik met vakantie en sinds 4 dagen eet ik niks geen vette, ongezonde overbodige dingen meer...

Voor aanstaande maandag staat een "crash"dag op het programma (dan ben ik vrij) en dat houdt in; alleen komkommer, tomaten, fruit water en verse jus. Ik zal een paar keer voor mijn vakantie zo'n dag invoeren.

Mijn normale eetpatroon? Ronduit slecht -O-
lees; pizza, pasta, rijst etc.

tips zijn welkom! (en steun ook, voor al ik weer een zak droptoffees naar binnen wil harken)

Kan je niet beter gewoon gevarieerd maar mager eten op zo'n crashdag en dat je aan al je voedingsstoffen komt ipv jezelf uithongeren? :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:14

Op zo'n crash dag honger ik mezelf niet uit eet de hele dag, alleen volledig rauw

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:21

Pfoe, dat is wel heel erg extreem crashen. Wat heeft dat voor zin als je de dag daarna weer gewoon eet?
Ik snap dat je nu zo vlak voor de vakantie nog even een afvalboost wilt hebben, maar voor de langere termijn zou ik toch echt op zoek gaan naar een nieuw, gezond en verantwoord eetpatroon.

Pff ik ben deze week wel heel hard afgevallen. Inmiddels ben ik 4 kilo kwijt. Toch even in de gaten houden dat er nu geen aanslag wordt gepleegd op mijn spieren en dat het nu voornamelijk vocht is wat eraf is gegaan.
Zo heel gek weinig heb ik niet gegeten, overdag drink ik smoothies met allerhande ingrediënten waaronder vers fruit, groenten, zaden, speltvlokken, yoghurt & psylliumvezels. (niet altijd allemaal tegelijk in 1 smoothie, maar dit is wat ik dagelijks binnenkrijg)
En 's avonds eet ik een gewone maaltijd. Ik neem 's middags geen tussendoortje omdat ik dan nog vol zit van de lunchssmoothie.
Qua beweging heb ik niets bijzonders gedaan, maar ik denk dat ik toch weer krachttraining ga oppakken om ervoor te zorgen dat mijn spiermassa niet minder wordt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:24

Lotus83 schreef:
Op zo'n crash dag honger ik mezelf niet uit eet de hele dag, alleen volledig rauw

Maar in bijvoorbeeld komkommer zitten nauwelijks caloriën, daar heeft je lichaam heel weinig aan.

Ik heb gister ook heel slecht gegeten. Dat betekend dat ik vandaag even niet snoep, zo min mogelijk tussendoortjes en zo min mogelijk vet eten. Maar ik probeer wil aan m'n eiwitten/vetten/koolhydraten/vitamibes te komen.

Je kan beter je hele eetpatroon goed omgooien dan zo'n crashdag :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:46

Ik weet heel goed dat ik niet alleen maar rauw kan eten maar ik ben van mening dat als ik een dag alleen maar komkommer tomaten en wat fruitsoorten eet ik meer vitamines binnen krijg als normaal :o ik ben gewoon een hele slechte eter.

De afgelopen 4 dagen ben ik begonnen mijn eten aan te passen en daarmee bedoel ik normaler eten ik hou alleen niet van groente. Dat is gewoon een drama.

Vandaag heb ik gegeten;
Halve bak aardbeien (als ontbijt) en dan geen toevoegingen, alleen aardbei en 2 donkerbruine boterhammen met pure chocopasta zonder boter. Kom niet aan met vleeswaren want dat krijg ik amper weg (oke. Duidelijk. Ik ben een slechte eter)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:02

Wat vind je nog meer lekker op brood? Pindakaas is lekker en gezond , jam (eventueel met minder suiker), kaas met komkommer en/of andere groentes als tomaat, gekookt ei?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:48

Ik had gister/ vannacht niet zo'n goede dag :')

Was met m'n moeder op t chio dus lekker ongezouten cashewnoten gegeten :+ en een Turkse pizza :=

Heb nu een smootie van banaan en yoghurt. Straks verse bladspinazie met kip en couscous.
Vannacht neem ik weer 2 wraps mee met kipfilet en komkommer :)

Blijf momenteel ook beetje hangen qua gewicht... erg jammer

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:56

EskeGirl schreef:
Wat vind je nog meer lekker op brood? Pindakaas is lekker en gezond , jam (eventueel met minder suiker), kaas met komkommer en/of andere groentes als tomaat, gekookt ei?

Is pindakaas niet ontzettend vet? Jam eet ik wel, maar geen light want dat vind ik vies, kaas op brood eet ik niet, komkommer alleen door de sla of los,gekookt ei dan weer wel :D

op brood eet ik alleen maar zoetigheid tenzij ik s avonds bijvoorbeeld stokbrood uit de oven eet, dan eet ik wel rosbief, rookvlees, dat soort dingen maar niet zo overdag

nu eet ik een schaaltje special flakes met melk, en een doosje frambozen.

Maar, wat eet ik vanavond?

ik ben alleen en dan kook ik in principe niet, correctie; ik kook sowieso gewoon liever niet

grr, ik zie pizza voorbij komen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:43

Lotus83 schreef:
EskeGirl schreef:

Is pindakaas niet ontzettend vet? Jam eet ik wel, maar geen light want dat vind ik vies, kaas op brood eet ik niet, komkommer alleen door de sla of los,gekookt ei dan weer wel :D

op brood eet ik alleen maar zoetigheid tenzij ik s avonds bijvoorbeeld stokbrood uit de oven eet, dan eet ik wel rosbief, rookvlees, dat soort dingen maar niet zo overdag

nu eet ik een schaaltje special flakes met melk, en een doosje frambozen.

Maar, wat eet ik vanavond?

ik ben alleen en dan kook ik in principe niet, correctie; ik kook sowieso gewoon liever niet

grr, ik zie pizza voorbij komen...

Pindakaas is vet... maar het zijn vooral onverzadigde, goede, vetten. Ook heeft een portie relatief veel eiwitten en relatief weinig koolhydraten :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:59

Ja maar als je wil afvallen zul je toch dingen moeten veranderen, als je dan komt met "ik eet zus en zo niet", dan gaat het gewoon niet of vrijwel niet werken.

Ik heb vandaag redelijk impulsief een redelijk dure racefiets gekocht :') Maar nu kan ik wel eindelijk echt gaan fietsen en dat is een van de weinige dingen die ik mag doen op het moment. Vriend en ik willen volgend weekend 40 mijl gaan doen... :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:39

Haha wauw dat is een aardige rit! :))
Ik heb vroeger een keer 80km op 1 dag gefietst :)) Wel lekker geslapen toen _O-

@Lotus83; Ik ga met Eulogy mee.. Zo moeilijk en veel moeite is koken toch niet? Je weet dat je slecht eet en dat dat moet veranderen .. doe het dan gewoon :P

Ik heb een hele magere dag..
O: 1 meergranen knackebrod met 20g makreel
L: 1 proteine brownie
A: nasi
T: mag obviously nog wel wat eten vanavond.. :'D Zit echt nog laag in mn kcal :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:09

Toen ik ja zei dacht ik nog een soort van dat het 40 km was... Maar 40 mijl dus :') En heb dus al zo'n 2 maanden niet veel kunnen doen met m'n enkelblessure = nul conditie natuurlijk.
Ben er wel helemaal verliefd op, heb fietsen echt gemist hier en deze is ook zo mooi. Die van m'n vriend is blauw met wit en die van mij roze met wit (hij had hem al en is ook niet zo uitgezocht) dus we zijn nu wel echt zo'n cringey stelletje :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:13

Hahaha ja mijl en km is wel een ander verhaal ja _O- Had ik in amerika ook wel eens.. dacht ik oh dat is dichtbij omdat ik dacht dat het kilometer was en dan was het echt van .. oh :+

En haha ach, leuk toch :))

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:32

Tja wat zal ik zeggen, ik eet nu pasta met spinazie en zalm.. helemaal zelf gekookt? Nee

Koken is voor mij al jaren een probleem, mensen kunnen dan wel zeggen dat ik dat gewoon moet doen maar ik haat het, echt... ik maak liever mijn hele huis schoon als dat ik moet koken, soms doe ik het wel, je moet toch eten.

en inderdaad, ik eet heel veel niet, en wat ik wel eet moet zoveel mogelijk biologisch (vlees/vis/melk/eieren)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:55

Wat vind je er dan zo verschrikkelijk aan?

xNavatu schreef:
O: 1 meergranen knackebrod met 20g makreel
L: 1 proteine brownie
A: Nasi met 25gr kroepoek
T: 250 magere kwark, 500gr aardbeien (en als ik het er daarlijk nog in krijg een proteine brownie)

Geupdate lijstje :j
Doe echt al 2,5 uur over die magere kwark en aardbeien en heb het nogsteeds niet op :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:25

Wat ik er zo erg aan vind... :o de rommel, alles tegelijk.. het wachten tot het klaar is, bedenken wat ik moet eten......

vandaag heb ik gegeten:

zo'n 250 gram aardbeien
2 bruine boterhammen
1 schaaltje special flakes met melk
125 gram frambozen
vanavond pasta met zalm en spinazie (geen idee hoeveel)

de weegschaal gaf vanavond 59,8 aan

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:39

Maar hoe maak je je zalm met pasta en spinazie dan?