Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:08

hoi meiden,

Zo nu even de tijd om bij te lezen en te reageren.

@Ramiro, Ja mijn gynaecoloog is een beetje bang dat ik ook niet beter te stimuleren ben als dit.
Dus vandaar dat we ook met 3 eitjes gewoon door zijn gegaan.
Wanneer ga je nu testen ? Spannend !

@Lynn_elise , welkom. Hopelijk voor jullie snel wat meer duidelijkheid en een plan van aanpak.

@Collineke, ook al weer 3 jaar bezig. Hoezo gaan jullie naar Gent ? Wil je niet in NL of ? Ik ken je verhaal nml niet :(:)

@Globe, ja balen is nog zachtjes uitgedrukt idd. -O-
Fijne vakantie en spannend dus voor jou na jullie vakantie.


Verder gaat het hier wel redelijk, nog steeds erg teleurgesteld en verdrietig.

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:08

1e keer waren er ook maar 2 eicellen, is een escape iui geworden. Dus telt voor de verzekering niet als poging.

2e keer waren er 2 eicellen geprikt. 3e keer met andere hormonen 8 blaasjes waarvan 4 eicellen.
2 zijn er bevrucht. 1 teruggeplaatst en de ander was niet goed genoeg om in te vriezen.

Dus sowieso is het onze laatste poging en mijn vriend heeft xyy. Dus een extra chromosoom aanmaak.

Als ze in gent zeggen dat ze niet meer kunnen doen dan in nederland gaan we weer terug naar "ons" ziekenhuis.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:25

Ik wil niemand puchen ofzo maar Jette is echt het beste in verband met fertiliteit.
Misschien toch de moeite om daar ook is te gaan horen.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:48

colinneke schreef:
1e keer waren er ook maar 2 eicellen, is een escape iui geworden. Dus telt voor de verzekering niet als poging.

2e keer waren er 2 eicellen geprikt. 3e keer met andere hormonen 8 blaasjes waarvan 4 eicellen.
2 zijn er bevrucht. 1 teruggeplaatst en de ander was niet goed genoeg om in te vriezen.

Dus sowieso is het onze laatste poging en mijn vriend heeft xyy. Dus een extra chromosoom aanmaak.

Als ze in gent zeggen dat ze niet meer kunnen doen dan in nederland gaan we weer terug naar "ons" ziekenhuis.

Ik heb niet alles terug gelezen, maar wat is je amh-waarde?

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:50

Dat is nooit getest. Heb er wel naar gevraagd maar vond het ziekenhuis onzin.
Hun reactie was dit hebben we nu getest met hormonen spuiten. Daar reageer je niet goed op dus je ei voorraad is ver op.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:41

|o En daarom zijn ze in de landen om ons heen véél verder en beter qua fertiliteit dan in Nederland. Je ging nu naar België toch?

Edit: je kan iig al q10 (ubiquinol) gaan slikken, als je dat niet al doet.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:00

Inderdaad, Dat zit in belgie in de basistesten die ze sowieso doen. Nog voor er een behandeling gestart wordt.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:13

Welkom Lynn_elise, spannend is zo'n eerste gesprek. Ik vond het wel fijn dat we tenminste wisten waar we aan toe waren, al was dat in ons geval slecht nieuws.

Ben benieuwd Colinekke, hoop dat ze jullie in Gent verder kunnen helpen. Deed jullie ziekenhuis nog moeilijk over de doorverwijzing? Pff 8 jaar, dat ga ik echt niet trekken. Merk dat dit hele proces ontzettend veel van mezelf vergt. Door alle stress, hormonen en verdriet ben ik gewoon niet meer zo'n leuk persoon.

Globe hoop dat jullie en fijne vakantie hebben en veel succes met prikken!

Obelix hebben jullie nog een evaluatiegesprek met het ziekenhuis? Kan me voorstellen dat je wil bespreken wat er nu allemaal mis is gegaan. Gaan ze de volgende poging met dezelfde medicijnen doen?
Met mij gaat het wel ok, eerste wachtweek achter de rug. Buiten dat ik erg moe ben, heb ik nergens last van. Voor mijn gevoel is het niet gelukt. Dit weekend zou ik ongesteld moeten worden, ga proberen dat af te wachten en eventueel maandagmorgen pas te testen.

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:12

Inderdaad spannend, zie er aan de ene kant best wel tegen op, puur tegen de echo..
Gaat het pijn doen, komen ze rare dingen tegen %)

Hoe is jullie ervaring geweest met die inwendige echo? Pijnlijk? Jullie zijn inmiddels al veel meer gewend natuurlijk, dus als je er op terugkijkt zal de echo waarschijnlijk niet veel hebben voorgesteld in tegenstelling tot de behandelingen.

Morgen is het zover..

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:14

De echo valt echt reuze mee. Heeft bij mij nooit pijn gedaan. En je maakt het zelf zo ontspannen of akward als je kunt ;) die meiden zijn wel wat gewend hoor

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:45

Echo valt inderdaad reuze mee, akward is t sowieso. Een wat langere trui of shirtje is wel prettig, dan sta je niet zo in blote kont te wachten. Beetje cliche, maar hoe beter je ontspant, des te minder vervelend. Ik heb twee koppige eierstokken, komen moeilijk in beeld en dan krijg je wel wat duw en trek werk.
Leuk is anders, maar ik vind t niet heel pijnlijk.

Succes morgen!

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:30

Jullie hadden gelijk, het is reuze meegevallen.
En alles is goed, geen bijzonderheden :) gelukkig.

Gelijk ook maar bloed geprikt, en afspraak gemaakt voor vriendlief zijn onderzoek.

En dan de 21e februari naar de gynaecoloog, alles bespreken!

Bedankt voor de tip van het langere shirt, Ramiro!

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:13

Fijn om te horen dat t meeviel en ze niks gevonden hebben.

Spoiler:
ik heb vanmorgen dan toch getest en positief getest. Superfijn, maar na de miskraam ben ik nu nog zenuwachtiger. Ga proberen me rustig te houden en hopelijk word ik snel misselijk :o

Nienkje_H

Berichten: 432
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:28

*\o/*

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:37

Ramiro voorzichtig Gefeliciteerd!
Je hoeft niet altijd misselijk te worden hoor.
Spannende tijd.

Saul

Berichten: 9674
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:23

Fijn dat het meeviel Lynn Elise! Ik mag de 13e voor een echo en moet ook bloed laten prikken op de tweede dag van mijn eerst volgende menstruatie.

Ramiro! Gefeliciteerd!!! (heel voorzichtig dan :) )

Obelix dikke knuffel

Collineke dat klinkt ingewikkeld. Hopelijk snel resultaat.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:17

Bedankt dames :o
Weet inderdaad dat misselijkheid niet hoeft, maar ben zo onzeker geworden van de miskraam dat ik er dat graag voor over heb om ‘echt’ zwanger te voelen.

Spannend Saul, ben benieuwd hoe t dan gaat je cyclus

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:30

Herkenbaar Ramiro, ik was na mijn miskraam ook graag misselijk 'ter bevestiging' ;)
maar super fijn dat deze horde alvast genomen is :):) ik duim voor jullie!

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:28

Voorzichtig gefeliciteerd Ramiro

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:38

@ramiro, gefeliciteerd!
@dromertje, bedankt voor de tip.
@Lynn, inwendige echo's zijn bij mij nooit pijnlijk, heel soms licht gevoelig als mijn eitjes eigenwijs zijn.

Afgelopen vrijdag spuitinstructie gehad. Ging prima. Nu aan de primolut om menstruatie op te wekken (vorige keer lukte dat niet), op de 3e dag beginnen met menopur en direct na mijn menstruatie op eigen verzoek een HSG onderzoek. Iemand ervaring mee?

Ik reageer echt super slecht op die menstruatie opwekkende kuren. Wordt er super chago van en koppijn. Irriteer me echt overal aan. Nog 6 dagen te gaan..

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:51

veerledec schreef:
Menopur zorgt over het algemeen voor minder, maar betere kwaliteit eicellen. Als het misgaat bij het ontdooien, ligt het niet aan het innestelen, maar aan de kwaliteit van de embryo, dus ik zou zoeken naar zaken die dat zouden kunnen verbeteren. Je had ook niet veel bevruchtingen toch? Daar zijn ook wel methoden voor om dat te verbeteren, maar dan moet je buiten Nederland zijn.

Tja er zijn hier juist mensen die menopur liever hebben tov gonal f.... Al een keer besproken dat je er zon last van hebt?

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:13

Goed nieuws Ramiro!! Ik hoop dat alles goed gaat, en vandaar ook van hier de voorzichtige felicitatie! Het is je gegund!!

Hier een kwestie van wachten, ik ben erg benieuwd wat er uit het gesprek met de gynaecoloog gaat komen.
Wachten duurt lang, hihi... Maar dat is jullie allemaal bekend!

colinneke

Berichten: 926
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:16

Hier ook aan het wachten in het ziekenhuis. Zijn beide wel zenuwachtig

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:50

Dat geloof ik, veel succes samen +:)+

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:45

Ramiro, vast voorzichtig gefeliciteerd! Ik duim mee.
We hebben via de telefoon het ea besproken. Ga nu weer terug op de decappeptyl en weet komende maandag of ik daar nu dit keer geen cyste's op krijg. We gaan sowieso aandringen op een echo direct de dag na de ovitrelle spuit ipv 1,5 dag later.

Lynn Elise, wanneer mag je weer naar 't zkhs?

Hier dus weer begonnen met een nieuwe ronde. Maandag een echo gehad en er zaten er weer 4 dus nu weer volop aan de medicatie.. Voel me weer erg gezellig not.. := de spanning is wel erg aanwezig omdat ik hoop dat we deze ronde wel eens helemaal kunnen volbrengen.