Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:36

Dank! :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:44

KarinvdM schreef:
xEmily schreef:
Eek ... na het hardlopen heb ik kniepijn gekregen. Als ik gewoon ga lopen en vooral bij het trapoplopen voel ik het kraken.

Linkje naar afbeelding: klik

Bij het pijltje bij rotatie om de knie, en dan het rechtste pijltje daarvan, daar heb ik last. Is dit normaal? Of is dit het begin van een blessure? Aangezien ik het voel kraken/knakken denk ik dat het met de botten enz. te maken heeft. Komt het omdat ik x-benen heb door het paardrijden, waardoor ik bij het hardlopen mijn benen onbewust uitklap?

Of maak ik me weer zorgen om niets .__.

X-benen van het paardrijden?
Heb je nog steeds last?

Ja docent LO had gezegd dat paardrijders x-benen krijgen en voetballers o-benen. Ben opgegroeid met paardrijden dus ik vond dat nogal aardig klinken. Maar heb drnet gegoogeld omdat ik begon te twijfelen, volgens google krijg je van paardrijden eerder o-benen xd
Maar ik heb verkeerd geleerd paardrijden, ik hield het paard met mijn knieën vast, dus vandaar vond ik het logisch klinken.

Ben vandaag naar docent LO gegaan, die zei dat ik te veel hard liep (3x in de week is toch normaal?). Dus ik moet minderen volgens hem. Hij zei dat het kwam omdat mijn heupen breeder worden, mijn knieën daardoor meer naar binnen gaan staan en dat allemaal ongunstig uitpakt voor mijn lopen.

Pa denkt weer dat het aan mijn kniespier ligt, maar dat ging via SMS (hij is in het buitenland) dus betwijfel ik ...

Ik heb er nog steeds last van, met fietsen, traplopen. Bij normaal lopen gaat het wel wat beter.

Denk dat ik maar eventjes rust houd totdat het helemaal weg is. Net nu ik juist meer kilometers wou gaan maken :(

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:59

ik denk dat je met 15 jaar je lichaam niet moet forceren omdat je nog in de groei bent! dus idd niet zo overdreven doen maar gewoon leuk houden en auw is stop.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:02

Ik had een vraagje:
Ik zie hier op de atletiekvereniging sportief wandelen staan. Maar daarin staat bijv. een hardloop wedstrijd. Houd dit sportief wandelen dus hardlopen in of gewoon wandelen? :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:03

ik denk dan aan dat northon walking ofzo (met die rare skistokken :+) maar heb geen idee. Anders de vereniging even bellen/mailen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:06

Oh dat wil ik niet :')
Maar er staat bijv. wel intervaltraining, heuveltraining, baantraining enz. op.. Maar als ik er niet uitkom zal ik inderdaad even een mail sturen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:12

sportief wandelen is een onderdeel wat ze aanbieden toch? NEem ik aan... Ik zit niet bij een atletiek vereniging, maar bij een triathlon vereniging. Wij trainen ook atletiek dus, met 1x per week op de baan. k moet zeggen dat het echt heel leuk is (had ik nooit verwacht) en ik er zoo super veel geleerd heb (wat ik al helemaaaaal nooit voor mogelijk hielt ;) :+)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:24

Gisteren weer hardgelopen, zondag was het er niet helemaal van gekomen. (Lees; te laat uit bed en te vroeg moeten werken. :Y) ) Dus besloten om gisteren eens te gaan rennen met de nieuwe app; Endomondo. Eerst zoals jullie al adviseerden buiten gaan staan, wachten op signaal. En na ongeveer 3 minuten had die een goed signaal te pakken! Besloten om 3 km te rennen omdat ik wel benieuwd was hoe snel ik zou zijn. Besloten dat ik toch graag er max 20 minuten over zou doen dus was benieuwd. Omdat ik wel bang was dat die ineens signaal zou verliezen maar een beetje bij wegen in de buurt gelopen in plaats van echt IN het plantsoen. :+

Na 17 minuten was ik klaar! Ik best blij, onder de 20 minuten. *\o/* Maar dan krijg je zo'n schema met je conditie niveau of iets dergelijks en ik had een score van 30 wat betekende dat ik matig was. -O- Is 3 km in 17 minuten echt zo matig? Ik kan op internet nergens echt schema's vinden van wat de 'normale' tijd is waarin je 3 km zou moeten kunnen lopen. Mijn gemiddelde snelheid was dan wel weer 10.15km/u en dat was dan wel weer 'normaal' volgens internet. Maar omdat ik er niet mee kan leven dat ik in 'matige conditie ben' :') ga ik nu net zo vaak die 3 km lopen totdat ik tenminste op het niveau 'goed' zit. :+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:36

Is allemaal natte vinger werk hoor
Hoe kunnen ze nou jouw conditie bepalen als ze niet weten wat je hs doet enzo
Ik vind 10kmpu wel hard hoor, ik loop het niet

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:40

Misschien geeft ie matig aan omdat je 'maar' 3 km hebt gelopen? Snelheid is prima! Ik zou zeggen ga gewoon lekker zo door en negeer die melding van Endomundo.

Heeft er hier trouwens iemand de app van Evy (start to run)? Ik loop nu gewoon met de podcast van 2011, maar was benieuwd of de app echt anders was en een toegevoegde waarde heeft.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:14

ik denk dat het ook met de afstand te maken heeft. 10km/h is keurig voor een langere afstand, een coopertest afstand (lange sprint) is 12km/h meer gebruikelijk denk..

De militairen bij mij op mn werk (pak even vrouwen tot 30 jaar) moeten 2400 meter in 12 min kunnen lopen als minimaal. dat is 12km/h. Mannen moeten 2600 meter doen in diezelfde 12 min, wat neer komt op 13km/h.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:06

Netjes Mara! :) Staat er ergens een conditiescore? Die ga ik eens zoeken, kijken waar ik op zit ;).

Pff... 12 km/uur vind ik toch wel behoorlijk tempo hoor!

Lente schreef:
Niet boven de 160 want anders gevaarlijk? Ben je al 60 dan?

Ik ben 'al' 26 jaar :P. Dit was wat ze in de sportschool adviseerden. Maar nu bij hardlopen heb ik niks om qua hartslag, zal er waarschijnlijk regelmatig even boven schieten :).

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:29

Sting schreef:
Netjes Mara! :) Staat er ergens een conditiescore? Die ga ik eens zoeken, kijken waar ik op zit ;).

Pff... 12 km/uur vind ik toch wel behoorlijk tempo hoor!

Lente schreef:
Niet boven de 160 want anders gevaarlijk? Ben je al 60 dan?

Ik ben 'al' 26 jaar :P. Dit was wat ze in de sportschool adviseerden. Maar nu bij hardlopen heb ik niks om qua hartslag, zal er waarschijnlijk regelmatig even boven schieten :).

Op school leerden wij juist: maximale hartslag = 220-leeftijd, en daarboven mag je niet zitten.
Dus dan zou dat 194 worden toch, en dan gewoon zorgen dat je niet daarboven komt?
Hoe komen hun dan aan die 160?

Edit: Taalfoutjes
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 22-10-13 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:38

Ik gok de 80% regel?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:57

als ik met mn 28 jaar niet boven de 160 zou mogen komen red ik het inlopen niet eens :') In een wedstrijd zit ik al snel op een gemiddelde hartslag rond de 175/180 2 uur lang, laatst had ik ook een max hr van 196 tijdens het trainen :=

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:07

Zijn er hier mensen die 's ochtends lopen ?
Hoe doen jullie dat , eerst eten dan lopen ?
Of omgekeerd ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:08

Eerst lopen, dan eten!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:08

Eerst eten (wel 1 boterham i.p.v. 2!) en dan uurtje wachten en dan lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:09

Oef nee Lie, moet er niet aan denken! Hooguit een banaan

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:09

ik trek het niet 's ochtends lopen.. Val dan echt om!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:10

Ik moet er ook niet aan denken om zonder ontbijt te lopen. :P Dat red ik echt niet. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:11

Zonder ontbijt lopen red ik ook niet.

Zit op het moment in een erg drukke periode met school, dus echt lopen komt er niet deze week denk ik, volgende week wel weer proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:12

Met ontbijt word ik heeeeel misselijk!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:14

vroeger kon ik ook nooit vlak na het eten lopen, had toen sowieso heel veel last van kramp (binnen 10 passen gingen al mn organen in protest!). Zo blij dat ik daar nu vanaf ben.. Als ik dan gegeten had, wist ik bijna zeker dat ik moest overgeven na het rennen :S

nu eet ik 's avonds wel altijd een half uurtje voor de training omdat het niet anders kan. maar doe ik gewoon groente grillen met een ei ofzo en dan na het sporten wat vlees met koolhydraten en een shake

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:15

Lekker Romy, waar woon jij ongeveer? Geloof dat wij elkaar eens moeten spreken :))