[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:26

Welkom. Hoeveel weeg je, hoeveel wil je eraf? :) Misschien lukt het je door te zetten als je af en toe kunt posten hoe het gaat.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:27

fijn hannahaapje dat de citroenkwark lekker was!
ben zo ong. de hele dag weg geweest!
Vanochtend heerlijk paardgereden. Bos, duin en strand waren echt adembenemend mooi met die sneeuw!
Vanmiddag ben ik gaan hardlopen en heb ik 8,9km op de teller gezet! Wel kapot nu, laatste 2km op karakter gelopen. Laatste 4,9km waren sowieso zwaar, aangezien ik wind tegen had..... :brr:!
Van mij mag het mooie voorjaarsweer zo zachtjes aan wel gaan komen!!!!

Zometeen lekker avondeten gaan maken. Ga mezelf verwennen met gebakken aardappeltjes, gebakken champignons, ui en knoflook en een bak sla!
Ow, en een pot thee zetten, want ondanks de warme douche, heb ik het nu wel even fris zo na het hardlopen....

welkom Joda!

joda

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:34

ben bang dat ik de meest zware persoon hier ben :o momenteel helaas 120 kilo :o :o :( wil er 40 kilo afhebben dus een lange weg te gaan!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:35

Welkom joda!

Ik ben erg slecht bezig laatste paar dagen.
Gelukkig zie ik het niet terug op de weegschaal maar afvallen doe ik ook niet.

Sporten heb ik even de puf niet voor. Ben een vaatdoek zo moe.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:37

Wow, zoveel kilometer hard lopen, ik loop al te puffen als ik naar de andere kant van stal ren :P Zeer sportief van je.
Malima, ik ben ook erg vermoeid, heb vandaag paard gereden maar toen werd ik ontzettend misselijk en heb zo'n half uur saai gestapt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:41

Malima schreef:
Welkom joda!

Ik ben erg slecht bezig laatste paar dagen.
Gelukkig zie ik het niet terug op de weegschaal maar afvallen doe ik ook niet.

Sporten heb ik even de puf niet voor. Ben een vaatdoek zo moe.

Hier ook.. Bah ik weet echt niet wat ik heb, motivatie is ook ineens helemaal weg. Morgen toch maar weer met volle moed beginnen!

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:44

Ik moet er misschien even bij vertellen dat mijn vriend erg veel ONDERgewicht heeft en omdat wij in 1 huis wonen vind ik het heel erg moeilijk om apart te koken. Het lijkt mij dus handig als ik kleine porties eet en als tussendoortjes alleen fruit en komkommer enz. Als iemand tips heeft heel graag!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:48

joda, kleinere porties eten is sowieso een goede stap. Daarnaast gevarieerd eten en gezond. Zelf eet ik momenteel weinig pasta en rijst en ook aardappels heb ik geminderd. daarentegen eet ik meer groente en probeer ik elke dag wel weer wat anders te maken.
geen maaltijden overslaan. Ontbijt is onwijs belangrijk, het brengt de motor op gang!

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:51

@danseresje dank je..mag ik vragen wat een verstandig ontbijt zou kunnen zijn? 's morgens eet ik normaal eigenlijk niet dus kan ook geen grote portie van het een of ander eten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:56

ik wissel het af. als ik een dagdienst heb, dan eet ik wat magere yoghurt met granola. Dit is een mix met noten en zaden. Voor mij legt dit een goede bodem voor de zorg die ik in de ochtend moet leveren.
Als ik avonddienst heb, of vrij ben en bijvoorbeeld laat op sta, dan eet ik iets lichts. Denk dan aan wat fruit of een crackertje met beleg. als ik vlak na het opstaan wil gaan hardlopen, dan eet ik een banaan.
sowieso wissel ik dus veel af!
maarre, probeer echt 's ochtends te gaan ontbijten! bouw voor jezelf 3 maaltijdmomenten in en 3 tussendoor momenten!

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:03

ok dank je voor de tips..ben eens even gaan kijken en ga morgenvroeg dus maar ontbijten met een kop thee en een mineola

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:08

hannahaapje schreef:
Wat is het stil. :')
De citroenkwark was wel lekker.
Me vader word steeds geirriteerd als ik het over lijnen heb, ''je bent al dun blabla''. :P Dan til ik me shirt op om me blubber-buik te laten zien en dan vind die toch dat er wel wat af kan. :') :') :')

Fijn he, van die ouders :+ Hier worden ze ook een beetje gek van mijn gedieet :') Ik heb het alleen nog maar over eten of sporten.
Ze vinden dat ik niet meer veel moet/mag afvallen en overdrijf.

Hier gaat het verder wel ok, met mij gaat het weer wat beter :)
Ik eet plusminus 1250 calorieën op een dag en sport ook nog liefst dagelijks. Moet eigenlijk meer eten, maar dat wil ik even niet.
Weeg nu voor het eerst sinds tijden onder de 70 kilo! Maar ben er nog niet, mijn doel is 60 of net daar onder.

@joda: dat is wel érg weinig voor een ontbijt...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:10

Hannahaapje, hoe is het intussen nu met je? Had je citroenkwark van Optimel gegeten? :)

Welkom Joda! :) Ik eet zelf meestal brinta/havermout nu het koud buiten is. In de zomer meer yoghurt met bijvoorbeeld muesli. Ik vind zelf ook alleen 1 stuk fruit te weinig, misschien beter een cracker eten?

Danseresje, genoeg beweging dus voor vandaag :D

Wat vervelend meiden dat jullie zo moe zijn, hopelijk worden jullie niet ziek! Het heerst wel vreselijk :(:)

Safiera, hoe lang was jij ook al weer? :)

Mijn hele weekend was slecht, niet perse te veel eten meer gewoon hele slechte keuzes maken.. vandaag gaat het weer super! Heb 30 á 40 min. paardgereden, 30 min op de hometrainer gefietst en ben begonnen met touwtje springen :). Verder wandelen met hond enzo en gezond gegeten vandaag.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:16

joda, een kopje thee en een mineola zou ik eerder zien als een tussendoortje. Probeer wel iets meer te ontbijten hoor! Zoals ik al zei, het start je motor op voor de dag!
De enige keren dat ik met een enkel stuk fruit ontbijt, is als ik aansluitend ga hardlopen. Echter eet ik dan na het hardlopen wel ontbijt! Probeer het, hou het vol en uiteindelijk zul je merken dat het ontbijten prima gaat 's ochtends en dat je het mist als je niet ontbijt 's ochtends!

Ja, genoeg beweging hier vandaag, ben nu ook wel een beetje uitgeblust moet ik zeggen hoor, haha! Moet me er ook echt toe gaan zetten om te gaan koken.....maar mijn champignons moeten op, dus moet wel even wat gaan doen!

safiera, wij hebben een beetje dezelfde doelen volgens mij....echter zit ik momenteel nog niet onder de 70!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:03

Pfff hier de hele week goed ziek geweest, gisteravond en vandaag pas weer eens vast voedsel naar binnen gewerkt. Ben benieuwd morgen ochtend.

Welkom Joda! Doe je het met of zonder begeleiding?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:09

@ Madeira
gaat goed, bedankt voor de belangstelling :) En de citroenkwark van optimel vond ik erg lekker. Jouw dag klinkt goed zeg.
@ Elpatcho, beterschap. :)
@ Safiera, gefeliciteerd :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:13

Welkom Joda!

Danseresje: Super zo veel kilometers!

Malima: Balen dat het niet lekker gaat... Hopelijk vind je toch de kracht om weer door te gaan!

Safiera: Super dat je onder de 70 bent!

Madeira: Klinkt goed, lekker veel beweging...

ELpatcho: Beterschap!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:21

Pff, ik heb echt een zwaar weekend gehad. Heel slecht gegeten! Vrijdagavond patat gehad, gister een halve zak chips leeg gegeten en vandaag ook weer een bakje chips.. :o Bah! Hopelijk ga ik dit morgen niet terug zien op de weegschaal, vanavond maar eens flinke buikspier oefeningen doen.

Danseresje: wat goed van dat hardlopen! Echt ver.. ik ben meestal na 3/4 km al helemaal kapot haha!
Joda, welkom! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:22

Madeira_ schreef:
Safiera, hoe lang was jij ook al weer? :)

1,69 :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:11

Nu weer obese, wat vreselijk zo dik!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:14

Tsja, 'k wil graag kijken maar me vader claimt de afstandsbediening. :(
Maaruuhh, Malima, écht héél zware mensen hebben eetproblemen/psychische problemen, die vinden het ook vreselijk dik te zijn, neem ik aan dan. :')

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:23

183cm buikomtrek en 112,5kg alleen maar vet, pfffff

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:07

Ik heb net mijn BMI maar eens uitgerekend: 24,4! Op het nippertje dus.... :o

Ben inmiddels, nu 2? weken gestopt met de pil en er is 2 kilo af! Geen idee of het door de pil komt, maar eraf is eraf! :) Ik irriteer me steeds meer aan m'n lichaam, dus er moet nu iets gebeuren! Over een maandje doe ik mee met een loop van 5 km (Heel misschien 10), dus zal ik het hardlopen nu ook weer fanatieker moeten oppakken. Daarbij rij ik nog steeds paard, nu nog zo'n 3 keer per week en fiets ik dan 10 KM retour. Ook zit ik sinds 2 weken op stage. Met de bus/trein een uur onderweg en dan moet ik altijd lang wachten... Dus bij mooi weer fiets ik; 15 KM enkele reis. M'n stage zit op een bedrijventerrein, dus ik moet mn tussendoortjes en lunch meenemen want anders heb ik geen eten. Opzich wel heel fijn, want dan kan ik ook geen geld uitgeven aan onverantwoorde dingen!

Nu de kilo's er nog af, want dat gaat niet zo makkelijk op de een of andere manier! -O-

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:10

BMI van 25 is gezond dus dan zit je wel goed toch?

Ik zit nu op een BMI van 25,5 dus nog een klein stukje te gaan, hihi

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:25

ik wil het zonder begeleiding proberen en als ik jullie bmi zo lees ben ik gewoon echt jaloers. Net de mp3 speler met start to run maar weer opgezocht en morgenvroeg voor het werk maar eens goed beginnen met les 1 weer.