[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:13

Op schoon haar brandt het als de ziekte, ik had de eerste keer wel een beetje korstjes maar toen had ik ook een paar uur met dat ontkleurspul gezeten. Met bijwerken nu heb ik er geen last van.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:26

Het was idd op schoon haar, anders zit er crème, schuimgel en haarlak in. En t zou wel stom zijn als ik niet tot op t begin zou bleken, heb de zijkant 2/3 cm :') haha
Maargoed t gaat dus vanzelf wel weg, ben benieuwd :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:47

M'n kapper zei dat ik m'n haar zeker twee dagen niet moest wassen. Eigenlijk hoe viezer hoe beter zei ie.
(Voor ontkleuren iig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:19

Voor verven wordt dat vaak ook aangeraden. Ik heb er zelf nooit heel veel last van, maar als ik mijn zusje haar haren verf en ze heeft het de avond daarvoor gewassen krijgt ze echt heel veel last van een prikkende hoofdhuid. Het is beter als je haar wat vetter is als je het gaat verven/ontkleuren/whatever, dan zit er ook een vettig laagje over je hoofdhuid waardoor het minder pijn doet.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:05

Needje schreef:
M'n kapper zei dat ik m'n haar zeker twee dagen niet moest wassen. Eigenlijk hoe viezer hoe beter zei ie.
(Voor ontkleuren iig)

Maar mijn haar is gewoon soortvan bijna hard als er spul inzit, dan pakt dat toch ook niet goed ofwel? :P Normaal verf niet tenminste..
Nja ik heb het gewoon zelf gewassen, kapper had daar verder niks over gezegd haha

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:11

Een dagje geen spul in je haar doen dan?

Als ik verf op een schone hoofdhuid doe flipt hij bij mij ook helemaal. Droog, schilfers, bultjes en korstjes. Het liefst wacht ik echt minstens 3 dagen na de laatste wasbeurt :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:14

Nou een beetje laat he :+ haha
Ik had met gewone verf hier noooit last van :P

Dit is het resultaat trouwens:
Afbeelding
Ik wil het nog witter met een tintje grijs erin.
M'n rood ging er heeel moeilijk uit dus ging niet in 1x.
Had ik ook niet verwacht hoor haha :P
Laatst bijgewerkt door laughterline op 13-03-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:15

Ach nouja, je zal er niet opeens door doodgaan ofzo :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:49

Vind het rode ook wel leuk eigenlijk! Cool kapsel trouwens

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:07

Ja ik ging ook net zeggen, supertof kapsel! Zeker met je krullen, heerlijke bos haar is het zo :D

En ik laat ook altijd m'n haar een paar dagen lekker vies worden voor ik verf :Y) Dode huidcellen en troep beschermt je hoofdhuid heel goed tegen die gemene verf.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:10

Haha thanks! :+
Voel me onder het tl licht wel een beetje een clown hoor :') 't is nog wat gelig vind ik
In daglicht gaat 't wel haha

Afbeelding
Uiteindelijk wil ik ongeveer zo'n kleurtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:26

Ik heb gister met hulp van mijn huisgenootje zelf een dip-dye in mijn haar gezet. Had niet verwacht dat het zo mooi zou worden eigenlijk! De haarkleur die ik "eronder" heb (dus ook aan de bovenkant) is vrij donker en ik was stiekem erg bang dat het verloop heel duidelijk en dus niet zo mooi zou worden, maar ik ben er zo blij mee. Aan de onderkant komt mijn rode gloed heel duidelijk terug, het is een beetje oranje-achtig. Morgen als ik mijn haar weer netjes gedaan heb zal ik even een foto maken!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:14

Ben benieuwd! :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:52

Ik wil dat ook Wilke! Maar ben bang als ik van donkerbruin daarnaartoe ga dat er echt niks overblijft..

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:16

Nog even terug komen over het ontkleuren lol Het is idd zo dat een kapster normaal gesproken als ze bleek of ontkleuring in je haar doet, het een tot 2 a 3 millimeter van je hoofd af hoort te doen, dit omdat bleek/ontkleuring namelijk uitzet, dus vanzelf het aller onderste gedeelte van je haar meeneemt. En dat over die korstjes.. daar heb ik echt nog nooit van gehoord, wel heb ik zelf als mijn haar weer bijgewerkt is altijd de dag erna wat jeuk op mn hoofdhuid maar dat komt gewoon omdat het wat uitdroogd. Met die korstjes zou ik je haar nog extra een keertje wassen om het plakkerige eruit te halen, en dan een conditioner erin en lekker in laten trekken mischien zelfs met een badmust op ff uit de douch en het 30 min zn werk laten doen, dan word je hoofdhuid ook wat minder gevoelig. Cocos olie helpt idd ook .. maar bij mij word mn haar daar wel erg snel vet van als ik mijn heele hoofdhuid daarmee in moet smeren lol nou heb ik ook echt een enorme bos haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:26

Kapsel staat je echt heel tof maar ik zou er zelf niet aan moeten denken. :') Heb je een foto van de zijkant?

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:55

Hallo ik kom ook even binnenvallen. Ik heb zelf kort haar, heel donkerbruin/zwart. Nu loop ik al maanden met het idee om mijn haar een mooie middenblonde koper kleur te geven maar daar moet het wel eerst voor ontkleurd worden.

Ik heb al geinformeerd bij de kapper maar die kwam met bedragen aan van 120 euro. Dat vind ik best wel pittig ondanks dat ik kort haar heb. Nu ben ik weleens benieuwd naar jullie eigen ervaringen want ergens durf ik het niet zelf te doen maar 120 euro vind ik een hoop geld.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:59

Ik ben m'n haar zat en ik wil wat anders. :))

Iemand suggesties? :)

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:49

mischien een leuke pony ofzo ? k vind kapsels altijd moeilijk lol
of wil je ander kleurtje ?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:05

Ander kleurtje sowieso. :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:29

Nolitta, ik denk dat een mooie zachte blonde kleur jou wel staat. Met wat high en low lights erdoorheen.

En ik vind 120 voor kort haar inderdaad ook wat duur. Ik was voor mijn lange haar 99 euro kwijt, dat was ontkleuren en verven en garantie waar ik gebruik van heb mogen maken. Dus gewoon verschillende kappers bellen voor hun prijzen :j

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:42

katjalove schreef:
Hallo ik kom ook even binnenvallen. Ik heb zelf kort haar, heel donkerbruin/zwart. Nu loop ik al maanden met het idee om mijn haar een mooie middenblonde koper kleur te geven maar daar moet het wel eerst voor ontkleurd worden.

Ik heb al geinformeerd bij de kapper maar die kwam met bedragen aan van 120 euro. Dat vind ik best wel pittig ondanks dat ik kort haar heb. Nu ben ik weleens benieuwd naar jullie eigen ervaringen want ergens durf ik het niet zelf te doen maar 120 euro vind ik een hoop geld.

In mijn salon zou je rond de 65 euro kwijt zijn. Maar dan alleen als 1x ontkleuren lukt. Als het 2x moet zou je rond de 95 euro kwijt zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:50

Een pony nolita en dan mooi rond. :) Zo krijg je een wat voller gezicht en lichter!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:57

Ik heb er even over getwijfeld, maar ik ga toch mijn frustratie hier even zetten:
Vorigjaar voor de zomervakantie, heb ik met een vriendin in mijn (blonde) haar een pluk 'rood' gekleurd met henna haarverf. Hardstikke leuk, maar het werd dus oranje (yaay..)
En het zal er na 24 wasbeurten uitgaan en ik kan je vertellen, ondertussen heb ik wel íetsjes vaker mijn haar gewassen dan 24 keer.

MAAR het zit er nogsteeds in en het is ook niet meer 1 pluk, maar het lijkt erop alsof het helemaal verwapperd is (geen idee of dat een woord is, maar however) en nu vind ik mezelf echt een wortel.

Weet iemand hoe je dit er (met iets niet al te agressiefs..) uit kan krijgen?
X

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:29

Pfff henna is behoorlijk lastig om uit je haar te krijgen. Het vervaagd wel (flink) maar er blijft vaak wel kleur 'hangen'. Op internet vond ik dit:
http://www.kapsels.net/haarvragen/kleur ... eraars.htm
Maar dat klinkt niet echt vriendelijk??

Je zou er ook overheen kunnen verven. Hoewel veel mensen beweren van niet kan dit prima mits je pure henna hebt gebruikt. In sommige henna worden namelijk metaal zouten toegevoegd, als je dan gewone haarverf gebruikt kan het zijn dat dit niet pakt, je haar groen wordt of je haar gewoon chemisch beschadigd. Heb zelf ook over henna heen geverfd.

Maar om dat oranje weer mooi blond te krijgen is volgensmij wel echt heel moeilijk :(