[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:34

O wat jammer het is me nog steeds niet gelukt met de tampon er in krijgen. Mama zegt dat ik recht onhoog moet duwen maar dan doet het juist heel veel pijn en we gaan vanavond ergens naartoe en dan kon ik eigenlijk zwemmen maar dat kan dus nu niet en nu zit ik hier te janken |(

Ik kan doen wat ik wil maar geen een tip werkt

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:36

Tampons met inbrenghuls proberen? Of bestaan die niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:38

Die bestaan zeker nog wel, maar als je niet weet hoe je die moet positioneren krijg je precies hetzelfde probleem als met een tampon zonder inbrenghuls...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:39

Maar hoe moet je die nou inbrengen. Welke kant moet je opduwen want het eerste stukje lukt maar dan krijg ik het gevoel dat ik de verkeerde kant opduw en mama zegt dat daar een botje zit waar ik overheen moet komen en dat dat die pijn is

En ik doe eerst gwn het eerste stukje en dan laat ik mijn tampon hangen om te kijken welke kant hij opwijst en die kant ga ik uit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:49

drawerlover schreef:
O wat jammer het is me nog steeds niet gelukt met de tampon er in krijgen. Mama zegt dat ik recht onhoog moet duwen maar dan doet het juist heel veel pijn en we gaan vanavond ergens naartoe en dan kon ik eigenlijk zwemmen maar dat kan dus nu niet en nu zit ik hier te janken |(

Ik kan doen wat ik wil maar geen een tip werkt

Weet je zeker dat je ontspant? Ik heb wel eens dat ik ontspan, maar zodra ik dat ding voel, toch weer onbewust span. Dan spant je bekkenbodemspier en past er niets in.

Maar wellicht is het nog wat te klein daar beneden. Had ik ook :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:50

Ik heb hem erin gekregen *\%/*

Mam had wel gelijk. Het heeft even tijd nodig maar het is me gelukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:52

Top dat het gelukt is! Let je er wel op dat je hem ook regelmatig verwisselt? Ik laat hem persoonlijk liever niet langer dan 6 uur zitten, en slaap dan ook met maandverband ipv tampons.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:27

Ja dat doe ik ook. Dat er uit halen vind in misselijk :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:56

Tja, t is niet fijnste klusje nee :=

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:32

Even een vraag.. :o.

Hoe gevaarlijk is de pil nu?

Ik slik al een heel aantal jaren de pil. Nooit langer dan 3 maanden achter elkaar, vaak 2 maanden en dan een stopweek.
Maar als je de bijsluiter leest.. daar wordt je niet vrolijk van. Onder andere meer kans op bloedpropjes? (Trombose?)

Ik heb weinig last van de bijwerkingen van stemmingswisselingen e.d.
Dus voor mij is het verder ideaal..
Maar ja, dan ga je uit verveling de bijsluiter lezen en dan lees je zulke dingen.. Dat bracht mij een beetje aan het twijfelen..:o

Dus, wie kan mij een beetje gerust stellen? :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:38

Ell_en schreef:

Ik slik al een heel aantal jaren de pil. Nooit langer dan 3 maanden achter elkaar, vaak 2 maanden en dan een stopweek.
Maar als je de bijsluiter leest.. daar wordt je niet vrolijk van. Onder andere meer kans op bloedpropjes? (Trombose?)

Maar ja, dan ga je uit verveling de bijsluiter lezen en dan lees je zulke dingen.. Dat bracht mij een beetje aan het twijfelen..:o

Bij mij zei de huisarts altijd dat ik nooit naar bijsluiter moet kijken, ze moeten het namelijk wel vermelden dat de kans er is. Maar die kans is echt minimaal :) Dus je kunt gewoon verder met slikken, ik heb hem zelf 5 jaar geslikt en nooit problemen gehad. Ben nu overgestapt naar pikpil, die veel meer risico's heeft dan de "slikpil". Mocht je het niet vertrouwen gewoon even afspraak met huisarts, die kan het je dan allemaal even rustig uitleggen :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:43

Dankje.
Ergens kon ik mij ook al niet voorstellen dat die kans zeer aanwezig is, want anders waren er toch veel minder vrouwen die de gewone pil gebruikten ;)
Ik snap ook dat ze het wel vermelden moeten. :j

Het bevalt mij prima, dus zolang ik verder geen klachten krijg, blijf ik lekker zo door gaan.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:53

Ell_en schreef:
Dankje.
Ergens kon ik mij ook al niet voorstellen dat die kans zeer aanwezig is, want anders waren er toch veel minder vrouwen die de gewone pil gebruikten ;)
Ik snap ook dat ze het wel vermelden moeten. :j

Het bevalt mij prima, dus zolang ik verder geen klachten krijg, blijf ik lekker zo door gaan.

Vermelden moet gewoon, dus niet te druk maken :) Anders kan je je wel overal druk om maken haha :) Ik moet me wel bezig houden met de bijwerkingen omdat die met de prikpil veel meer aanwezig kunnen zijn :P Maar goed, ga me er verder ook niet druk om maken xD.
En naja als je het niet vertrouwd gewoon even langs huisarts, liever keertje te vaak dan een keer te weinig zeg ik zelf altijd maar ;)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:22

Ben ik weer O:)

Joey schreef:
Ik moet het toch maar voor de zekerheid vragen :Y) Maar volgensmij is er niks aan de hand :)

Ik slik de pil altijd tussen 9-12 uur 's avonds, nu was ik hem donderdagavond vergeten en kwam daar achter toen ik terug kwam van school, heb hem gelijk geslikt om 2 uur, vrijdagmiddag. Dagen daarna heb ik hem weer gewoon tussen 10-12 uur geslikt.
Toen sliep ik van het weekend bij m'n vriend, op zaterdag -> zondag, toen hebben we seks gehad, en nu had ik gelezen dat een nieuwe strip moest pakken en m'n stopweek overslaan.
Het probleem is dus, dat er stond dat er niks aan de hand was als je de pil altijd op hetzelfde moment tijd slikt. Nu zat ik ineens te denken dat het altijd een beetje wisselt wanneer ik hem slik.. Ben ik nu gewoon wel veilig?

Dit was mijn vorige bericht. Ik heb nu gewoon de pil doorgeslikt en geen stopweek gehad. Nu moet ik over 4 dagen weer ongesteld worden, maar aangezien er volgende week allemaal zwem-ideeën op de planning staan, wilde ik hem eigenlijk weer een maandje doorslikken. Op m'n bijsluiter staat hier niks over dat je hem niet nog een maand kan doorslikken ofzo, maar kan dit nu wel of niet? Iemand die dat toevallig weet? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:52

Dat is bij de meeste standaard pillen geen punt hoor :) Ik slikte hem wel eens 6 maanden door. Je hebt wel kans op een doorbraakbloeding, al heb ik die zelf nooit gehad.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:34

Fijn, dan doen we dat gewoon lekker :):) Bedankt!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:17

Ell_en schreef:

De kans dat je spontaan trombose krijgt is zeer klein.
Dat je een verhoogd risico loopt is wel waar.
Zo heb ik 2 jaar geleden in het gips gezeten, waren de artsen bloedverdunners vergeten en had ik een dubbele trombose.
Met die achtergrond mag ik nu geen pil meer en heb ik toch maar gekozen voor een spiraal die er 28 juli onder narcose ingaat.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:59

Nee he! Ik had met wat mensen afgesproken om vrijdag te zwemmen, maar precies die dag word ik ongesteld.... Wat kan ik doen? Ik wil niet met een tampon zwemmen, want ik krijg deze nooit in en doet super zeer... Heeft iemand tips?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:14

Je kunt weinig doen.. als je geen tampons wil gebruiken kun je niet zwemmen :)

Joyce, speciale reden dat je er voor onder narcose gaat? Als ik een eerder bericht gemist hebt sorry :o

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:18

Shethorsie schreef:
Nee he! Ik had met wat mensen afgesproken om vrijdag te zwemmen, maar precies die dag word ik ongesteld.... Wat kan ik doen? Ik wil niet met een tampon zwemmen, want ik krijg deze nooit in en doet super zeer... Heeft iemand tips?

Pil doorslikken als je die slikt anders toch tampon of zo'n cup maar daar heb ik geen ervaring mee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:06

Shethorsie schreef:

Tenzij je de pil slikt is het niet mogelijk om je menstruatie uit te stellen. Dus toch proberen of je een tampon in kunt brengen. Je hebt ook tampons met inbrenghulzen, die vond ik zelf super handig in het begin :j Gewoon rustig even de handleiding doorlezen, en als een tampon eenmaal goed op zn plek zit doet hij geen pijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:17

Deksel van de wc omlaag en 1 voet erop zetten bij het inbrengen hielp vroeger bij mij altijd goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:23

En let ook op om niet een te grote tampon te gebruiken. Wanneer je niet heel zwaar menstrueert en de tampon alleen gebruikt voor een paar uurtjes zwemmen kun je het wellicht met een kleinere maat af. Dat scheelt ook weer qua inbreng gemak.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:56

Yv_ schreef:
Deksel van de wc omlaag en 1 voet erop zetten bij het inbrengen hielp vroeger bij mij altijd goed.

Zo doe ik het ook altijd. Dan staan je schaamlippen wat meer open. Dan je schaamlippen zelf aan de mant duwen en evt voelen waar je tampon moet komen en wat voor mij het belangrijkste lesje was was dat je recht omhoog moet duwen en je vinger moet half in je vagina komen. Als het pijn doet moet je even doorzetten want je krijgt hem er wel in maar dat doet dus even pijn dat weet ik zelf ook. Het er uit halen is het misselijkste dus ja. Lukt het toch niet om hem er in de krijgen dan ga ontspannen ergens liggen met je benen wijd open of doe alsof je moet plassen zeg maar. Dan gaat de vagina wat meer open staan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:51

Ik heb een vraagje. Ik gebruik sinds zaterdag voor het eerst de pil omdat ik op vakantie niet ongesteld wil worden. Ik drink ook redelijk weinig dat zeg ik even ter informatie. Afgelopen zondag en vandaag werd ik opeens heel misselijk en na 10 minuten gaf ik alles over. Zou dat door de pil komen of doordat ik te weinig drink??