Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:45

Duplo schreef:
Ik fiets echt langzaam maar ben nog niet zo lang bezig op de racefiets
Vind het soms wel lastig maar probeer maar te denken dat ik iig niet op een bank zit :Y)
Als ik een ronde gefietst heb en dat zijn echt kleine rondjes van 30 km dan zit ik op een gem tussen een 20 en 25 km/h dus wat de gps er van berekent
Cruise snelheid red ik 25km/h wel maar gemiddelde zakt toch weer door wat klimmetjes en evt wachten met oversteken etc

Join the club! Ik ga niet veel harder en meestal ook niet verder. Maar lekker boeiend... Geniet er volop van :D Vind je het leuk om te doen?

Duplo

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:08

Ja ik vind het wel echt leuk idd, MTB en race.
In juli een weekend met de racefiets weg met een groep van stoerevrouwensporten. Dat is mijn motivatie om lekker door te trappen. Daar zal ik vast weer een en ander leren :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:50

Duplo schreef:
In juli een weekend met de racefiets weg met een groep van stoerevrouwensporten. Dat is mijn motivatie om lekker door te trappen. Daar zal ik vast weer een en ander leren :D

Ik ben vorig jaar een weekend gaan fietsen met stoerevrouwensporten. Was superleuk :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:43

@ Tanec, welkom! Mooi fiets heb je zeg!

Een zadeltasje heb ik wel echt nodig. Ik gebruik beide bidons voor water, en de zakjes van mijn shirt zitten al snel vol met eten, telefoon, portemonneetje etc.

De voorbereiding voor de AGR valt helemaal in het water -O- Gisteren beroerd op de bank gelegen, vandaag al wel iets beter maar nog steeds futloos.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:47

Lauraennala schreef:
De voorbereiding voor de AGR valt helemaal in het water -O- Gisteren beroerd op de bank gelegen, vandaag al wel iets beter maar nog steeds futloos.

:(:) Dan beter niets doen , en er liever voor zorgen dat je weer fit en
aangesterkt bent .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:57

Gefeliciteerd Time2Tri!

Dat is inderdaad het plan. Veel rusten en zo goed mogelijk proberen te eten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:09

Thanks .... :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:16

Gefeliciteerd :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:35

He dat is niet fijn ziek zijn.
Zijn nog best veel mensen ziek steeds blijf lang hangen.

Vraagje gebruiken jullie een sporthorloge...?
Welke ik ben op zoek naar een nieuwe maar dan 1 waar ik gpx routes kan ik uploaden.
Aangezien ik ook veel km te paard maak is dat wel een heel handig tool voor mij.

En snelheid ach zo hard gaan wij ook niet is gewoon lekker bezig zijn en fit blijven/worden.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:54

Geen horloge maar een gps computertje van lezyne
Kan er routes inzetten (niet te vergelijken met navigatie btw) en later ook uploaden baar strava etc
Ze hebben ook horloges maar die zijn vaak wat kostbaarder

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:24

*\%/* T2t

Hier ondertussen rgen afgewisseld door wolkbreuken compleet met stroomuitval.
Weersvooruitzichten schuiven het mooie weer wedrom op. Nu regen t/m zaterdag.
Als het ook maar énigzins minder regent vanmiddag ga ik er op uit met de mtb. Zoon gaat dan mee verwacht ik, huiswerk of niet.
De dames zijn beiden net zo aan zonnig voorjaar toe als ik doch zij zijn wintermoe en ik borrel over van de energie. Of is alsjeblíeft wil gaan fietsen _O-

Over zoon gesproken; zijn klasgenoten zijn van fin-de-curso schoolreis terug. Uiteraard vol verhalen. Zijn reactie: ´Zeg papá. Over twee jaar is er een fin-de-curso van het bachillerato. Ik wil liever met jou de Paris Roubaix route rijden.´
Daar krijg ik natte ogen van :oo
Lijkt me een leuk project voor déze zomer eigenlijk.
Eens bekijken hoe we dat kunnen regelen, Of we de fietsen op de auto knopen of met de trein gaan. Met de auto zouden we een chauffeur nodig hebben. Op zich is dat geen probleem want er is zeker een vriendin die dat wil doch samen met de trein is avontuurlijker vader & zoon.
Eerst maar eens kijken of de trein wel kán.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:03

Nog steeds regen. Hárd. Halve ochtend geen stroom. Gelukkig ´Aladin´ nog voor mijn koffie!!

Net een práchtige docu bekeken tijdens de afwas; https://youtu.be/0JvcsRLderk

Ahhh, de kasseien. Voor ik een brommer mocht rijden oh zo veel met mijn mooie metallic rode racefiets over gerammeld: Van Haarlem naar oma in Boskoop; van Leimuiden tot Alphen kasseien. Ook langs de Gouwe een paar stukken, maar weet niet mee precies waar.
Toen in ´72 of ´73 een stuk van de Zaanenlaan in Haarlem van kasseien ontdaan werd ten gunste van asfalt heb ik een kei meegenomen. Fascinerend vond ik; een ruw gekapte ´blauwe´ kubus met één zijde afgerond, spekglad gepolijst door meer dan een eeuw verkeer.
Vijftien of zo jaar later is die kei in de zoveelste verhuizing een keer niet meegegaan.

Ligt hier een stuk ´adoquines´ in het dorpscentrum. Hebben ze een jaar of 8 terug bij herstraten in cement 8)7 gelegd. Dat geeft niet mee en verzakt erger dan scherp zand.
Je zou zeggen dat ze dat met 2500 jaar kasseiweg-ervaring wel zouden weten. Was de eerste bestrating door Carthagers en Romeinen.

Kasseien; wát een historie.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:31

Duplo schreef:

Stoere vrouwen sporten heb ik ook een tijd gevolgd, maar daar werd ik eerlijk gezegd vooral heel moe van... ervaarde dat als harde kern die zich verheven voelt boven de rest en veel scheve feministische meningen... :o Ben dus heel benieuwd hoe je weekend wordt!

Scooby ivm veel verschillende sporten heb ik een TomTom runner 3 (met hartslagmeter)! Heel tevreden over :)

Er is al 1 zadel binnen gekomen! Ga morgen naar de fietsenmaker voor een nieuwe stuurpen en een langere nok, in de hoop dat ik wat ruimer kom te zitten.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:08

@Doubtless wat grappig zo ervaar ik hun eigenlijk niet direct.
Juist vooral sporten wat en hoe je kunt en juist niet andere veroordelen op hun (manier van) sporten
Vorig jaar heb ik met hen meegedaan aan een SUP middagje en vond dat juist heel gezellig, vandaar dat ik het ook wel 'aan durfde' om een fietsweekend te doen ondanks dat ik nog startende ben.

Ben benieuwd hoe de zadels bevallen, ik heb een kortere stuurpen geplaatst. Wil nog eens alles laten doormeten dmv een bike fit bij een vriend van ons.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:22

Duplo schreef:
Juist vooral sporten wat en hoe je kunt en juist niet andere veroordelen op hun (manier van) sporten

Klopt, totdat het om een man gaat :D daar hebben ze een heleboel oordelen over imo, dat stond me tegen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:49

Doubtless schreef:
Duplo schreef:

Klopt, totdat het om een man gaat :D daar hebben ze een heleboel oordelen over imo, dat stond me tegen.

Aah op die manier, heb ik niet zo opgelet moet ik eerlijk zeggen :o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:40

Ach ja, ik hoop iig dat je een heel leuk weekend hebt!

Fiets staat bij de fietsenmaker! Zaterdag nieuw zadel erop en dan kunnen we weer <3

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:47

Heb vandaag even aan de directeur gevraagd of ik tijdens m'n nachtdienst m'n racefiets binnen in het gebouw mag zetten (werk nachtdiensten in een verpleeghuis) en dat mag! Dus lekker heen en weer naar werk op de fiets!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:20

Toch nog even 3 uur gefietst. Wát een modder hier en daar. Vreselijk gelachen met zijn twee.
Op de teruweg wilde ik perse van bovenaf het dorp in en dan over een paar trappen naar beneden. Volgens mijn zoon zou ik dan doodvallen.
Ok misschien niet dood want ik had mijn integraalhelm op, maar de ambulance zou hij níet bellen.
Ok, toch wel, maar absoluut tegen mamá zeggen dat hij het er niet, NÍET mee eens was -:(-
Uiteindelijk durfde ik na de eerste helft van de steilste trap niet verder :oo
Helemaal beneden een korte trap wel weer.
Hij hobbelde achter me aan...

Mijn hemel wát een variatie aan bagger. Het voelt of het zelfs achter mijn oogballen zit!
Maar goed, de fietsen zijn weer afgespoten, de kleren onder de douche uitgespoeld en hangen uit te druipen.

Omdat ik het ´ModderMaagd´ voorspatbord heb, noemt zoon mijn fiets zo >;)
Die van hem is de ´Zwarte Weduwe´ .... :roll: :x

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:01

Haha moet veel voldoening geven zo`n ritje.

Heel mooi Taartje is het ver naar je werk?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:45

scooby09 schreef:
Haha moet veel voldoening geven zo`n ritje.

Heel mooi Taartje is het ver naar je werk?

Nee, maar 3 kilometer :+ maar nu doe ik het op de scooter en vind het op de fiets wel lekker even uit te waaien en wat te bewegen.
Denk dat ik sochtends dan ook een omweg maak, zodat ik net wat verder kan fietsen en bij de laatste nacht misschien wel een groot rondje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:13

Oops. Gisteren té diep gegaan.
Tijdens afwassen in slááp gevallen :=

Kon niet vroeg naar bed maar (na zoon naar school) een gat in de dag geslapen. Van oogleden via armen tot benen alles zwaar. Geen spierpijn en zal na mijn koffie wel weer op snelheid zijn maar, dat was echt te gek gister.

Weet ook waarom.
Moet van de dames een niergordel om bij houthakken en zo. Voelen zíj zich beter bij. Lief maar niet gemakkelijk.
Omdat terreinfietsen ook zwaar is ... inderdaad. Lief maar niet gemakkelijk. Sterker nog, het belemmert de ademhaling. Heb het ding een paar keer losser gedaan onderweg maar het blijft elastiek. Omdat wij nu eenmaal stévig doortrappen, tegen onze grenzen aan rijden, ging dat fout. Een heel goede les.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:03

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:19

Mooi fiets suus!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:39

Lekker dat je zo wt extra kilometers kan maken Taartje!

Doubtless, hopelijk bevalt je nieuwe zadel :D

Mooie fiets Duplo!!