Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melanie_D schreef:Wat een lieve foto Mriek! Qua boodschappentas is het afhankelijk van welke kinderwagen je hebt. Ik heb zelf een Uppababy Vista met een heel grote mand waar de boodschappen altijd wel in passen. Als dat niet kan, is het handig om van die haken te kopen die je aan je kinderwagen kunt maken voor de tas. Ik zie ook wel veel moeders met een grote schoudertas, die kun je dan over de duwstang hangen om je boodschappen in te doen. Maar de grote weekboodschappen doe ik ook nooit alleen met kinderwagen, haha!
Melanie_D schreef:Zelf heb ik bij de eerste het babynestje nauwelijks gebruikt, maar ik hoor inderdaad van veel mensen dat ze 'm heel regelmatig gebruiken of gebruikt hebben. Zelfde geldt eigenlijk voor de douchehandschoen. Ik kan vooral aanraden om in de kraamweek alvast een keertje te douchen met de baby om te oefenen. Want dan kan de kraamzorg je daar nog even bij helpen, het is inderdaad best spannend de eerste keer![]()
Voldoende hydrofiel-/spuugdoeken kan ik alleen maar beamen, dat vliegt er doorheen. Wij gebruiken de XL hydrofieldoeken trouwens nog steeds voor ons zoontje, want ze nemen goed vocht op en zijn na het wassen weer lekker snel droog.
Hier heel het weekend aan het klussen geweest. Verbouwing is klaar en het was nu een kwestie van schilderen. Eerst alles witten en toen de kleuren erop. Ons zoontje vond zijn nieuwe kamer helemaal prachtig (ook al is die maar de helft aan oppervlak van zijn huidige kamer) en wilde er ook al meteen slapen. Kon helaas nog niet i.v.m. de verfdampen, dus heeft hij nog één nachtje bij ons geslapen. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat. We willen beide kamers nog wat opvrolijken met leuke muurstickers of iets anders aan de muur, dus mochten er nog tips zijn voor leuke websites daarvoor hoor ik het graag
Kiwipitje schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine Gnome en top dat de borstvoeding goed op gang komt. Welke kolf heb je besteld?
Gnome schreef:Kiwipitje schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine Gnome en top dat de borstvoeding goed op gang komt. Welke kolf heb je besteld?
Deze. Zou vandaag binnen komen mja komt morgen helaas pas.
https://www.bol.com/nl/nl/p/medela-swin ... 032605767/
Kolf nu 15 tot 20 cc per keer. Loopt nu best hard op.
Marlis schreef:Hier pas rond half een naar bed gegaan en al vijf keer eruit geweest om te plassen en net om te drinken. En echt alleen maar wakker liggen.
Als de wekker zo gaat zal ik wel net lekker slapen haha
linda2008 schreef:Marlis schreef:Hier pas rond half een naar bed gegaan en al vijf keer eruit geweest om te plassen en net om te drinken. En echt alleen maar wakker liggen.
Voordeel daarvan is dat je het vocht uit je benen dan hopelijk weer grotendeels kwijt bent![]()
![]()
Positief bekijken![]()
Hier sinds een week compressiehandschoenen voor reuma patiënten. Geen gezicht maar wel eindelijk weer nachtrustik heb al vanaf week 27 echt onwijs last van vocht vasthouden, zowel mijn benen/voeten, als mijn handen.. en die handen doen ook gewoon echt gruwelijk pijn. Zelf vond ik het wel jammer dat ik dit zelf uit wanhoop ben gaan proberen, maar nooit als tip had gekregen. Verloskundige en gynaecoloog bleven gewoon roepen “ach niks aan te doen, na je bevalling lost het weer op”… makkelijk gezegd maar als je nog 10 weken doormoet zonder slaap, word het toch lastig
Gnome schreef:Zo even bijgelezen! Sorry dames, de dagen vliegen hier voorbij maar ben jullie zeker niet vergeten.
@cabelona jij ook van harte gefeliciteerd! Alles goed daar?
@mriek lastig die dagen met Hidde. Inmiddels meer rust in de tent? Komen die dagen ook overeen met de bekende regeldagen?
@marlis bekend dat volle gevoel. Naar het einde toe at ik ook steeds kleinere porties. Alles verder oké bij jou? Al wat gehoord over een datum voor de keizersnede?
@kiwi heerlijke hoeveelheden zeg. Kan ook niet wachten tot ik over produceer.
@vivian respect dat je de diabetes goed onder controle lijkt te krijgen. Zwanger zijn op zich is al een ding maar als je dan ook nog zo op je eten moet letten. Goed hoor en misschien is het positieve eraan dat je zo wel rap ziet hoeveel troep er in de dagelijkse dingen zit. Niet best.
Hier gaat het echt ontzettend goed. Wolk van een baby. Hij komt perfect op tijd met z'n voedingen en hij zit nu op 35cc per keer. We geven hem wel eerst de fles en daarna verschonen we 'm een half uur later. Anders is ie zo onder de indruk van het verschonen, ook al is het maar 10 minuutjes, dat ie z'n fles niet meer op krijgt en in slaap valt.
Eerste nacht was geen succes. Ledikant was in de middag weer uit elkaar gegaan dus we wilden hem even een nacht in de kinderwagen. Kreng was niet warm te houden dus hij heeft daarna bij ons in bed gelegen in zijn babynestje. Was nog ontzettend zoekende en maar de helft eten van wat ie moest krijgen.
Nu in de tweede nacht echt zo veel beter. Weten nu de trucjes voor volledige voeding en met 45 minuten heb ik 'm gevoed, verschoond en mezelf gekolfd.
Borstvoeding komt nu mooi op gang. Vandaag komt als het goed is m'n kolf binnen. Had nu een enkele gekregen van iemand maar dat duurt me te lang en inmiddels loopt het uit twee borsten tegelijk dus dat is echt zonde.
Deze nacht ook zelf een paar uur kunnen slapen. Mijn man nu zo'n 6 uurtjes zo goed als achter elkaar. Hij neemt de kleine rond half 7 mee naar beneden en dan slaap ik nog even tot 9.
Bezoek is voor nu ook geweest. Even rust in de tent. Wel een tip om dat goed af te stemmen hoor in het begin. De dagen vliegen voorbij en iedereen wil zó graag komen kijken maar dat zorgt ook weer voor veel prikkels en ook simpelweg nog minder kostbare uurtjes slaap of rust met elkaar. Tweede dag dus van te voren al aangegeven dat ze niet lang konden blijven.
Ohja en we hadden al vrij veel hydro doeken, dacht ik maar we hebben er nog eens 12 bijbesteld. Niet aan te slepen joh.
Mijn lifesavers so far:
Hydrofiele doeken
Babynestje
Voedingskussen
Vestjes die niet over het hoofd gaan
Rompertjes en vestjes met drukknoopjes bij het hoofd
Volgens mij ben ik zo wel weer bij. Tot gauw![]()
[ [url=m/3vuYd6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marlis schreef:Hier zit er een tas bij de kinderwagen maar eigenlijk nooit gebruikt ook niet met kleine van mn zus. Gewoon in de mand onder de wagen, past hier gelukkig genoeg in.
Hier voor het eerst dat mn sokken in mn benen staan dus wat vocht vast houden.
Gister heen en terug naar het westen dus bijna vier uur in de auto en bezoek dus continu zitten was drama met een baby tegen je ribben. Echt pijnlijk.
Vandaag bijna hele dag op werk gezeten ivm opname etc. En kantoor dienst. Dus vandaag weer dezelfde last daar.
Baby zit in de weg. Maar gelukkig is dat de enige klacht en mag ik niet klagen maar echt een pijnlijk rot gevoel.
Afspraak van woensdag is blijkbaar verzet kreeg ik op de voicemail.
Nu woensdag 10:30 ctg, dan verloskundige en dan groeiecho gyneacoloog.
Benieuwd hoe ze dan ligt woensdag met 36 weken.
Morgen laatste werkdag.
linda2008 schreef:Marlis schreef:Hier pas rond half een naar bed gegaan en al vijf keer eruit geweest om te plassen en net om te drinken. En echt alleen maar wakker liggen.
Voordeel daarvan is dat je het vocht uit je benen dan hopelijk weer grotendeels kwijt bent![]()
![]()
Positief bekijken![]()
Hier sinds een week compressiehandschoenen voor reuma patiënten. Geen gezicht maar wel eindelijk weer nachtrustik heb al vanaf week 27 echt onwijs last van vocht vasthouden, zowel mijn benen/voeten, als mijn handen.. en die handen doen ook gewoon echt gruwelijk pijn. Zelf vond ik het wel jammer dat ik dit zelf uit wanhoop ben gaan proberen, maar nooit als tip had gekregen. Verloskundige en gynaecoloog bleven gewoon roepen “ach niks aan te doen, na je bevalling lost het weer op”… makkelijk gezegd maar als je nog 10 weken doormoet zonder slaap, word het toch lastig